Vozač medicinskog automobila o Grosjeanovoj nesreći: Kao da je trajalo godinama

Vozač medicinskog automobila Alan van der Merwe je izjavio da je osjećao kao da je Romain Grosjean iz zapaljene olupine svog Haasa izlazio godinama. Grosjean je u trećem zavoju žestoko udario u ogradu nakon kontakta s Daniilom Kvjatom. Od siline udarca bolid se prepolovio i zapalio, a monokok je probio ogradu i prošao kroz nju, pri čemu se zapalio.

Začudo, Grosjean je bez ičije pomoći uspio izaći iz bolida te je odmah došao do van der Merwea i dr. Iana Robersta, službenog liječnika FIA-e. Nakon inicijalnog pregleda Romain je helikopterom poslan na dodatne pretrage u bolnicu u Manami. Dosad je poznato da je završio sa slomljenim rebrom i opekotinama na rukama i nogama.

Van der Merwe je izjavio kako je za sve u FIA-i veliko iznenađenje vidjeti toliko veliki požar nakon nesreće, no hvale sigurnosne standarde zbog kojih je Grosjean izašao živ iz onakve nesreće.

“Nismo nikad vidjeli onakav požar. U 12 godina nisam nikad vidio toliki veliku vatru pri onakvom udarcu. Treba nam neko vrijeme dok potpuno shvatimo što se dogodilo. Iako je trajalo nekoliko sekundi, nama je djelovalo kao da traje godinama.”

“Potom je Romain krenuo bez ičije pomoći izlaziti iz bolida, što je prilično nevjerojatno nakon onakve nesreće,” rekao je van der Merwe.

Nakon nesreće i ugašenog požara moglo se vidjeti kako je vatra uništila cijeli kokpit pri čemu se njegov veći dio istopio, uključujući naslon za glavu i halo zaštitu.

“Bilo je olakšanje vidjeti da je Romain vani i da je dobro. Ovo je samo dokaz da sigurnosni sustavi, halo, ograde, sigurnosni pojasevi i sve ostalo radi onako kako bi trebalo. Da je samo jedna od tih stvari nedostajala krajnji ishod bi mogao biti potpuni drugačiji,” zaključio je van der Merwe.

Total
4
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
26 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
Desmosedici
29.11.2020. 21:35

Već sam u prethopdnom članku pohvalio Hallo zaštitu koja je vjerojatno spasila živoz Grosjeanu..međutim, ona ograda ne bi smjela biti onako postavljena..pr

avatar
Desmosedici
29.11.2020. 21:46
Reply to  Desmosedici

..upps..pobjeglo mi..prvo, ograda je loše postavljena, kao neki prolaz na stazu, tako da nije paralelna sa stazom već je pod kutem sa vrhom blizu staze..Grosjean je skrenuo udesno, zakačio Kvyata i potpuno izgubio bolid tako da je udario u ogradu prednjim dijelom bolida pod kutem od 90 stupnjeva..kao u zid..da je ograda postavljena paralelno sa stazom, da ne strši pod kutem prema stazi vjerojatno da je nebi probio nego bi bokom klizio po njoj, kao recimo Alonso u Australiji ili Kubica u Kanadi..ovako je probio ogradu, prepolovio bolid, potrgao rezervoar s gorivom što je uzrokovalo eksploziju goriva..izgledalo je apokaliptično kao… Read more »

avatar
mody
30.11.2020. 10:08
Reply to  Desmosedici

da ograda je postsvljena krivo tik do staze bocno,, a on je lupio u nju bocno naglo se zaletio da je bio zis n bimubilo spasa,,,u zadnjih 10 godina bilo je stravicnih nesreca recimo webber 2010, alonso 2016.. ali ovo je bilo uzasno

avatar
robif
30.11.2020. 12:56
Reply to  Desmosedici

Kao na Grobniku…tamo su one zute jos od ex YU

avatar
sennad
29.11.2020. 21:02

Sreća pa je živ i niko ne voli da strada. Al pitanje je kako suludo skreće u putanju. Samoubilački bi rekao.

avatar
mody
29.11.2020. 20:35

da je bio unesvijesti bi bi gotov to se desilo jednom vozacu na vn austrije 1975 poginuop ugusio se bio unesvjesti ,nisam vidio nikad prepolovljen boilid koliko znam na videima to se desilo monzi 1981 watson izapalio se i čudom ostao ziv kad se sudario u 1 lesmu,…

avatar
Desmosedici
29.11.2020. 22:15
Reply to  mody

Da..Mark Donohue, vozač momčadi Penske, sa bolidom March je smrtno stradao na Oestereichringu 1975.g..a John Watson sa Mclarenom je u Monzi 1981.g. udario u ogradu u Lesmu i prepolovio se..stražnji dio bolida je ostao sa jedne strane staze, iz toga dijela bolida je kratko suknuo plamen..eksplozija goriva..a Watson je ostao u prednjem dijelu bolida sa druge strane staze a taj dio bolida nije gorio. Tada su svi govorili da je imao sreće jer je vozio Mclaren MP4/1, prvi bolid F1 sa potpuno karbonskom šasijom, djelo Johna Barnarda.

avatar
Desmosedici
29.11.2020. 22:32
Reply to  Desmosedici

P.S. Ima još jedan sličan strašan incident za koji mnogi i ne znaju..Gerhard Berger sa Ferrarijem 1989.g. u Imoli izlijeće velikom brzinom u Tamburellu, udara u ogradu, dolazi do eksplozije goriva zbog čega se cijeli bolid zapalio..srećom vatrogasci stižu sa vozilom za 16 sekundi, uspijevaju ugasiti plamen za daljnih deset sedkundi i izvući Bergera iz bolida..nešto slično današnjoj nesreći, samo što bolid nije probio ogradu nego je udarao u nju i klizio po njoj..jako sličnu nesreću je na istom mjestu imao legendarni Ayrton Senna pet godina kasnije..on nažalost nije imao sreće da preživi..nakon te dvije velike nesreće zavoj Tamburello su… Read more »

avatar
Desmosedici
29.11.2020. 22:59
Reply to  Desmosedici

P.S..ispričavam se ako sam nekome dosadan..kad sam već spominjao nesreće sa zapaljenjenim bolidima, spomenuo bih još jednu poznatu koja je na kraju završila tragično. Ronnie Peterson sa Lotusom u Monzi 1978.g. je na startu doživio masovan sudar bolida. Njegov Lotus se zapalio, iz plamena su ga izvukli vozači Hunt, Depailler i Regazzoni. Nije izgledalo da će završiti tragično, imao je nešto opeklina ali i teške ozljede nogu..Vittoria Brambillu u bolidu Surtees je udario nečiji otpali kotač u glavu i bio je u nesvijesti..Sid Watkins i medicinsko osoblje su se više bazirali na njega jer je njegovo stanje izgledalo teže..Ronnie je… Read more »

avatar
mody
30.11.2020. 10:11
Reply to  Desmosedici

da mark donshue on nije mogao izvuci se iz bolida zapalio se i gusio u dimu to je bio naj 1 zavoj hella licht na brijegu bio je brz i odmah ograda,,,, a sta se tice udarca watsona da to je bilo strasno kako se bolid zapalio i prepolovio ostao ziv,,,da on je udario malo prije senniog mjesta onda proklizao dolje mozda 50ak metara gore, zapalio se tad je tamburello bio strasno brz i tada su ga trebali usporiti al nisu i piqet je udario na istom mjestiu di senna ali zadnjim dijelom bolida mislim,

avatar
mody
30.11.2020. 10:12
Reply to  mody

da petersen to je bilo na startnoj ciljnoj ravnini sudac je rano dignuo zastavice ovi su bili vec u brzini vozaci iza naglo kocenje i bum..i jos jedan vozac jw izgorio unizozemskoj 1973 ziv izgoio i sokantno utrkase nastavila voziti dok je bolid gorio na onom tunel ost zavoiju,,

avatar
Desmosedici
30.11.2020. 20:29
Reply to  mody

Da..na GP Nizozemske 1973.g. je stradao Kanađanin Roger Villiamson..sjetio sam se još jedne nesreće sa tragičnom posljedicom iako to tako nije trebalo biti..naime, Elio De Angelis je 1986.g. sa Brabhamom bio na testiranju na stazi Paul Ricard le Castellet..izletio je sa bolidom preko zaštitne ograde i tako ostao visiti u njemu naopako okrenut..izbio je i požar prije nego su mu kolege vozači uspjeli pomoći..potpuno je zakazalo osiguranje staze i vatrogasci..nakon nekog vremena pojavio se jedan nepripremljeni redar vatrogasac te ispraznio aparat sa pjenom za gašenje u kokpit tako da je napunio pun kokpit sa pjenom..tada su Elia izvukli i helikopterom… Read more »

avatar
mody
30.11.2020. 10:19
Reply to  Desmosedici

zadnih godina je bilo teskih nesreca 2010 webber uvalnciji 2011 perez umonte carlu 2012 onaj udes uspa alonso 2013 maldonado monte carlu.2014u suzuki tragično poginio bianchi,, bilo je udesa i te godine u kanadi i njemackoj massa 2015 kimi alonso uaustriji i u suzuki jedn udes te godine ,, 2016 alonso u melburnu 2017 onaj udes u montre carlu kad je bolid ostao uz ogradu na ulasku tunel,, 2018 bilo je udesa brendan hartley u španjolskoj kanadi i silverstonu, spa onaj prelet u 1 zavoju zatim onaj iz saubera 2018 monza, i abudabiju je bio udes gdjese vozac bio naopako… Read more »

avatar
robif
30.11.2020. 13:02
Reply to  mody

Imas od ,aaa nemogu se sad sjetit,mislim da je vozio za Lotus u 80.ima.kad je ostao na stazi lezat u stolici i dijelu bolida

avatar
mody
30.11.2020. 17:31
Reply to  robif

?????koji vozac na kojoj stazi bio je i neki crash 1984 u kyalami vozac imao opekline bolid izgorio ali ostao ziv

avatar
robif
30.11.2020. 22:19
Reply to  mody

Martin Donnelly Jerez 1990,pogledaj

avatar
Desmosedici
30.11.2020. 20:43
Reply to  robif

To je bio Irac Martin Donnelly sa Lotus Lamborghinijem 1990.g. u Jerezu..nakon udarca u ogradu bolid se doslovno raspao i Donnelly je pričvršćen za sjedalo ispao nasred staze..znači samo sa sjedalom od bolida, ostao ležati nepomično nasred staze..zadobio je višestruke frakture nogu, kontuziju mozga, itd..znači, veoma teške ozljede, ali je preživio i više nije nikada vozio F1.

avatar
mody
30.11.2020. 21:40
Reply to  Desmosedici

da onaj prezadnji zavoj bas sam nekidan gledao udes volio bi da se jerez vratio u f1 i argentina

avatar
robif
30.11.2020. 22:21
Reply to  Desmosedici

Bravo,svaka čast.na marendi sam bio,nisam se mogao sjetiti,ali vozio je on poslje neke trke.Evo kao i Zanardi,nakraju s biciklom u kamion

avatar
mody
30.11.2020. 23:34
Reply to  robif

bio je teski udes u kyalami piercarlo ghizani u oselli, strvican udes u zavoju barbeaque zabio se u ogradu izapalio recimo na stazi watkins 1973 poginuo cevert zabio se u iogradu i prepolovljen popola , 19074 helmutr koennig je isto tako poginuo zabio se u ogradu, halo tada nije bio prepolovljen,,,,,uzas ovaj udes jucer je bio hoiror kad vidiš plamen i bolid u vatri,,, i stroll se prevrnuo,, to prije bi bilo gotovo,, bolidui su sigurniji80 posto

avatar
mody
01.12.2020. 10:16
Reply to  mody

znam za taj angelisov udes jeli se to desilo u 1 zavoju?

avatar
Desmosedici
01.12.2020. 11:33
Reply to  mody

Da..sada je taj zavoj malo drugačiji..prepravljen je.

avatar
1borna
29.11.2020. 20:32

Pitanje je dali bi ga mogli/stigli izvući živog iz one buktinje da je bio u nesvijesti, zaista je
imao veeliku sreću u toj nesreći da je ostao priseban i sam se izvukao!

avatar
Desmosedici
29.11.2020. 23:17
Reply to  1borna

Da..jak teško je prići onakvom plamenu dok se potpuno ne izgasi..kaciga i odjeća vozača je zaista vrhunske kvalitete kad izdrže tako veliku temperaturu i zaštite vozača.

avatar
robif
30.11.2020. 22:26
Reply to  Desmosedici

Da…ovi iz NASCARA imaju dobra iskustva.par godina unazad,ajde boh ili posljedice,zadnjih desetak godina bolidi su sigurni.da se desi,desi se

avatar
Desmosedici
01.12.2020. 01:08
Reply to  robif

Sve je pošlo mnogo naprijed u svezi zaštite vozača, ali nema apsolutne sigurnosti, niti će je ikad biti..nesreće će se uvijek povremeno događati..svaka nesreća ima u sebi nešto originalno i nešto što se prije nije događalo na takav način..znači, nesreće su uvijek korak ispred mjera sigurnosti..isto kao i kriminalci ispred raznih osiguranja i zaštita.

Related Posts
26
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x