VN Bahreina: Dobitnici i gubitnici

Stravična nesreća Haasovog vozača Romaina Grosjeana apsolutno je priča broj 1 nakon VN Bahreina. Krš, lom, plamen i kadrovi prepolovljenog i uništenog bolida koji su obišli svijet, apsolutno su zasjenili sve što se nakon toga događalo na stazi, a događalo se svašta. Ipak, iako uvjeren kako ovu strahotu nije pretenciozno nazvati jednom od gorih u Formuli 1 uopće, sve je na sreću prošlo bez težih posljedica jer Francuz je iz plamteće buktinje izašao vidno potresen i u šoku, ali što je u konačnici najvažnije, na nogama i kako se sada čini bez težih posljedica. Iako je sama utrka bila itekako sadržajna i zanimljiva, sve je to skupa ostalo u sjeni ove teške nesreće sa sretnim ishodom o kojoj će se zasigurno još dugo pričati.

Dobitnici:

  1. Romain Grosjean/Formula 1 – čovjek koji se nakon onakve nesreće izvuče na nogama i s pokojom lakšom ozljedom, svim postoljima, pobjedama i naslovima drugih vozača i momčadi unatoč, za mene je dobitnik i srećković ne samo ove utrke nego sezone općenito. Vrlo izgledni kraj svoje F1 karijere i Romain Grosjean ali vjerujem i svi mi koji smo pratili ovu utrku dobro ćemo zapamtiti. Iako su se u cijeloj priči, kada Grosjeanovu nesreću proanaliziramo malo podrobnije, neke stvari posložile onako kako je trebalo čime je vjerojatno izbjegnuta tragedija, ne može se ne spomenuti i ne pohvaliti stalni napredak koji se u ovome sportu provodi kada je u pitanju sigurnost. Čelništva FIA-e, Formule 1, ali i brojni drugi pojedinci koji su na svoj način ostavili trag u ovome sportu, stalnim ukazivanjem i podizanjem svijesti o većoj sigurnosti staza, opreme, bolida, nesumnjivo su zaslužni što epilog ove nesreće nije bio kud i kamo gori, možda i tragičan. Neka tako i nastave.
  2. Lewis Hamilton – a sada malo na događanja u utrci. Iako je na VN Turske službeno potvrdio ono što se ionako znalo već tjednima, a to je naravno potvrda novog naslova prvaka, vjerujem da ipak nije bilo naivaca koji su pomislili kako će Britanac pustiti gas i posljednje tri utrke odvoziti rekreativno. Na kraju utrke, Lewis je izjavio kako je unatoč još jednoj pobjedi, ovo bila prilično naporna i zahtjevna utrka što se ovoga puta doista ne može osporiti bez obzira na to što takve i slične Hamiltonove izjave mnogi smatraju čistim klišejem. Relativno mala razlika u odnosu na Verstappena tijekom čitave utrke, dva starta, sigurnosni automobili, duga stanka i kombinacije s čuvanjem guma i ulascima u boks bile su bez sumnje izazovna zadaća koju je Hamilton još jednom riješio štreberski i bez greške.
  3. McLaren – već neko vrijeme, možda i najzanimljivija borba kada su u pitanju pozicije u poretku, vodi se unutar trojca McLaren, Renault, Racing Point. Ono što toj tijesnoj borbi  daje dodatnu neizvjesnost je činjenica kako niti jedna od navedenih momčadi ne uspijeva postići nekakav kontinuitet dobrih rezultata već im forma uglavnom ide po lojtrici dol, po lojtrici gor pa se s tim u skladu i bodovne prednosti i razlike stvaraju i tope iz utrke u utrku. Ovoga puta u pozitivnom smislu istakli su se vozači McLarena koji su četvrtim i petim mjestom napravili odličan rezultat koji je dodatno dobio na značaju slabijim izdanjima konkurenata, prije svega Racing Pointa. Iako mnogi u tom troboju McLaren smatraju najslabijim takmacem, uspiju li Sainz i Norris ponoviti sličan rezultat i u drugom izdanju Sakhira bio bi to korak od sedam milja ka tom trećem mjestu.
  4. Alexander Albon – o statusu Red Bullovog vozača i njegovoj neizvjesnoj sudbini piše se i nagađa praktički već pola sezone. Iako su iz Red Bulla naglašavali kako će za Alexa svaka utrka biti kvalifikacijska, a istini za volju Tajlanđanin se u rezultatskom smislu nije previše ili uopće proslavio, odluke o otkazu ili angažmanu novoga vozača iz Austrijske momčadi još uvijek ne stižu. Dojam je kao da u ekipi Red Bulla traže razlog za ostanak Albona u momčadi pa je osim javnih pohvala o njegovoj sve boljoj suradnji u razvoju bolida, ovo došao kao još jedan dobar argument u mogućoj odluci o daljnjoj suradnji. Sve u svemu, ovaj je podij Albonu došao kao naručen.
  5. Pierre Gasly – slično kao i Alex Albon i Pierre Gasly može Cheku Perezu platiti kakav dobar odojak jer odustajanjem dva kruga prije kraja i izlaskom sigurnosnog automobila, spasio je Francuza i omogućio mu realno gledajući iznadprosječno dobar rezultat kojem se malo tko nadao. Realno i da je izgubio poziciju od Daniela Ricciarda malo bi se toga moglo prigovoriti i tom sedmom mjestu, no ovako to izgleda još i bolje. U svakom slučaju, Alpha Taurijev vozač još jednom je potvrdio svoju odličnu ovosezonsku formu i svakako zaslužio pohvale zbog činjenice kako je na riskantnijoj strategiji i potrošenim gumama uspješno klizao po stazi i izazvao sreću i rasplet koji su vjerojatno i Gasly i Alpha Taurijevi stratezi prizivali.

Gubitnici:

  1. Sergio Perez – težak vikend za Pereza, još teži za Racing Point. I dok je odmah nakon drugog starta njegov momčadski kolega ostao gledati stazu iz obrnute perspektive, Meksikanac je u odsustvu jednoga Mercedesa ugrabio mjesto koje vodi na podij. Sve do kraja činilo se kako i drugo uzastopno postolje ne bi smjelo biti upitno i tako bi vjerojatno i bilo jer Perez je iako ne potpuno bezbrižan, bio u svojevrsnom vakumu, daleko od drugoplasiranog Verstappena ali i četvrtoplasiranog od Albona. Roštilj kakav smo vidjeli na stražnjem kraju Perezova bolida kada su Mercedesovi motori u pitanju, nije baš česta pojava, a ovaj se pojavio u najgore moguće vrijeme i za Racing Point koji je ostao bez važne i velike količine bodova, ali i za Pereza kojem bi novo postolje bez sumnje bilo dodatna reklama i referenca u potrazi za novim poslodavcem.
  2. Valtteri Bottas – Finac je jedan od vozača koji se u ovoj sezoni ponajviše spominju kada su u pitanju kritike i upitnici. Iako ga hvale u momčadi, iako ga hvali i Lewis, a statističari su gledajući svoje matematičke izračune utvrdili i kako je gledajući usporedbu s Lewisom ova sezona dosta dobra, Bottas kao da je pokupio sve malere svijeta. Iako je odradio dobre kvalifikacije, po njegovim riječima jedne od najboljih u karijeri, Hamilton je opet pronašao dvije desetinke i došao na pole. Prvi start bio je slab, drugi nešto bolji, no sama utrka zabrljana nepredviđenim ulascima u boks, strategijom koja je uvijek bila obrnuta od one koje je trebao, bile su previše za nekakav konkretniji rezultat. Za kraj je kao šlag na tortu došla i lagano probušena guma pa je pitanje što bi se dogodilo da se do cilja nisu dovezli iza sigurnosnog automobila. U svakom slučaju za kakav takav dojam sezone, Finac zadnje dvije utrke mora odraditi na nivou i sačuvati barem to drugo mjesto u poretku jer u ovogodišnjem Mercedesu, to je naprosto minimum.
  3. Ferrari – neočekivano dobar rezultat iz Turske Ferrari je ne samo spasio prijetnje Alpha Taurija nego je u nekim kombinacijama Talijansku momčad na mala vrata ubacio čak i u kombinacije i borbu s trojcem McLaren, Renault, Racing Point. Ipak, raspored i konfiguracija staza koje su u igri do kraja sezone nisu im išle na ruku jer inferiorni Ferrarijev motor teško je mogao u ring i s kim od potencijalnih konkurenata. To se pokazalo i na kvalifikacijama ali i u utrci u kojoj se situacija manje više, opet vratila u pred Tursku fazu i kolektivnu muku. Leclerc je manje više očekivano, opet nešto ušićario dok se Vettel u bolidu koji se ne da voziti zapeo u podrumu. Iako bi se nekim značajnijim rezultatom još uvijek dalo odbaciti prema gore, na još ravnijoj i otvorenijoj varijanti Sakhira koja slijedi za tjedan dana pitanje je jeli to realno očekivati.
  4. Daniil Kvjat – za Rusa, ovo je bila utrka u kojoj je nesretnik stvarno potvrdio svoj nadimak Torpedo jer osim Grosjeana, nakon novog starta torpedirao je i Strolla. Obje situacije nasreću su završile bez posljedica pa je nadam se mala doza šale na Kvjatov račun dopuštena. Govoriti o nekakvoj namjeri bilo bi naravno suludo, a čak štoviše, analizirajući obje situacije, dojam je kako su Kvjatove mogućnosti za izbjegavanje oba unfalla bile gotovo nikakve. Za dodir sa Strollom dobio je i kaznu od 10 sekundi što mu je potpuno upropastilo utrku. Sudbina kao da se dodatno posprdala Kvjatu jer je unatoč dva nimalo bezazlena kontakta njegova Alpha Tauri Lada bila i dalje u voznom stanju, a svim dogodovštinama i nedaćama usprkos završio je na 11. mjestu, tik do bodova koje bi bez kazne vjerojatno dohvatio.
  5. George Russell – Williamsov mladac mota se oko bodova kao mačak oko vruće kaše ali nikako da konačno koji i ušićari. Padala kiša, razbijali se favoriti, bilo prekida, sigurnosnih automobila ili restarova jednostavno ne ide pa ne ide. Sličnu priču gledali smo i u Bahreinu i stazi Sakhir jer Russell se motao u sredini poretka čas dolje čas gore ali na kraju dogurao je tek do 12. mjesta. Nažalost vremena i prilika sve je manje, time i izgleda za pokoji bod ali ipak ostaje nada kako će se sreća barem negdje pogledati prema Williamsovom boksu, jer svojim ovogodišnjim napretkom to su zaslužili.

Događanja na utrci – nakon dosta kaotične VN Turske i situacije u kojoj su sve “neizvjesnosti” oko naslova riješene, moram priznati kako sam u Bahreinu očekivao jednu sadržajnu, zanimljivu i normalnu utrku. Mogućnost oborina nula, staza široka, dovoljno mjesta za pretjecanje, potencijalno dva ulaska u boks koji bi trebali donijeti dodatnu draž, realno gledajući čisti zicer. U tom kontekstu zapravo se sve i odvijalo, naravno ukoliko iz kombinacije izbacimo prvih 7-8 krugova jer Grosjeanov već par puta spomenuti sudar apsolutno je bacio sjenu na sve što se događalo poslije toga. Kako je sve u konačnici prošlo bez ozbiljnijih posljedica, možemo reći kako je ovo bila jedna vrlo dobra i zanimljiva predstava u smiraj sezone.

Total
4
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
Desmosedici
01.12.2020. 00:35

Nitko ništa ne komentira eksploziju motora u Pink Mercedesu W10?..mislim da je to stara boljka W10 dizajna rashladnog sustava, poglavito dizajna usisnika na sidepodsima koji su nisko postavljeni..stoga ovogodišnji Mercedes W11 ima modernije rješenje, rješenje koje imaju sada svi bolidi osim W10, a koje je prvi uveo Ferrari na SF70..radi se o visoko podignutim usisnicima koji osiguravaju mnogo bolji protok zraka za hlađenje..protusudarna konzola prolazi ispod donjeg ruba uisisnika, dok je kod W10 ta konzola na gornjem rubu usisnika, a oni su niže postavljeni.

avatar
TORPEDO
01.12.2020. 19:31
Reply to  Desmosedici

Sjećam se kako smo nekad ismijavali neke motore u F1 kad su eksplodirali,ili zaribali…al smo uvijek dobili po nosu od starijih kako je ustvari otišao još jedan briljant ljudskog uma i tehnike…nama onda teško shvatljivo,ali danas to sasvim drukčije gledam..
Nekako su mi ostali najviše u tom negativnom sjećanju motori ekipe Minardi iz 80-tih agregati zvani “Motori Moderni”…ti su kurili svaku utrku…

avatar
Desmosedici
01.12.2020. 21:55
Reply to  TORPEDO

Da..stari legendarni inžinjer Carlo Chiti, koji je svoje najbolje godine proveo u Ferrariju i Alfa Romeu gdje je uspješno radio na mnogim trkaćim projektima..bolidima..Međutim kad je 1984. napustio Alfa Romeo osnovao je firmu Motori Moderni i pokušao je sa dizajnom svog motora za F1..čak se povezao i sa Subaruom na tom projektu..ali se nije proslavio..sve je završilo neslavno sa potpunim fijaskom.

avatar
mody
30.11.2020. 17:26

ove sezone najblje utrke su bile monza mugello druga u silverstonu,,, imola turska, ova je imala puno udesa sve je dobro zavrsilo, mercedes nikako da posustane postali su naporni vise,,, sada je ista staza samo kockasta mozda ce biti bolja i brza,,, očekujem zestzoko kocenje u zadnjem zavoju,,,

Related Posts
4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x