Lewis Hamilton u bolidu Mercedesa pobjednik je Velike nagrade Emilije Romagne, 13. utrke u kalendaru Svjetskog prvenstva Formule 1. Do svoje 93. pobjede u karijeri Britanac je došao uz “poguranac” božice Fortune jer je nakon starta bio treći, ali je kasnije uspio odraditi zaustavljanje u boksu za vrijeme perioda virtualnog sigurnosnog automobila te tako preskočiti momčadskog kolegu Valtterija Bottasa i Maxa Verstappena u Red Bullu.

Nizozemac je 20 krugova prije kraja prošao Bottasa za drugo mjesto, no nije uspio završiti utrku. Izletio je zbog puknuća gume i odustao desetak krugova prije kraja. Bottas je do cilja došao drugi, a svoje drugo postolje s Renaultom osvojio je Daniel Ricciardo. Pratili su ga Daniil Kvjat u AlphaTauriju, Charles Leclerc u Ferrariju i Sergio Perez u Racing Pointu.

Ovakvim raspletom utrke, dvostrukom pobjedom na Autodromo Enzo e Dino Ferrari, momčad Mercedesa osigurala je svoj sedmi uzastopni konstruktorski naslov čime je srušila svjetski rekord u Formuli 1. Do sada su sa šest titula zaredom rekord dijelili s Ferrarijem (šest titula od 1999. do 2004.), no fantastičan niz Srebrnih strijela sada je produžen na period od 2014. do 2020.

Nakon 14 godina Formula 1 vratila se u Imolu. Pandemija koronavirusa zaslužna je za to jer je prisilila vodstvo natjecanja na velike promjene u kalendaru. Tako smo ove 2020. prvi put od 1982. svjedočili održavanju triju utrka u istoj sezoni na teritoriju jedne države. Imola je bila treća talijanska postaja u sezoni, nakon Monze i Mugella. Ujedno, bila je to 100. Velika nagrada u Formuli 1 na talijanskom tlu.

S obzirom na doba godine, vremenski uvjeti bili su vrlo dobri. Uoči starta nije bilo sunčano kao u subotu, ali suho, uz ugodnih 17° u zraku te temperaturu staze od 24° Celzija.

U prvom startnom redu, po običaju, bolidi Mercedesa. Bottas na pole positionu, Hamilton pored njega, a iza Red Bull i AlphaTauri – Verstappen i Gasly. Prva trojka na mediumu, ostali u Top 10 na softu, a od ostatka društva svi na mediumu osim Giovinazzija na začelju koji je odabrao soft.

Na startu su profitirali vozači koji su bili na lijevoj strani grida. Bottas je uspješno obranio svoj pole position, a Verstappen je na dugačkom pravcu uspio proći ispred Hamiltona. Gasly je izgubio četvrto mjesto od Ricciarda, a Albon šesto od Leclerca.

U pozadini, došlo je do kontakta između Strolla i Ocona, pri kojem je lošije prošao Kanađanin u Racing Pointu. Oštećeno mu je prednje krilo i morao je u boks po novo na kraju prvog kruga. Također, manji incident imali su Vettel i Magnussen, a Danac se izvrtio i pao sasvim na začelje. Najveći dobitnici bili su vozači Alfe – Giovinazzi se probio s 20. na 14. mjesto, dok je Raikkonen u prvom krugu dobio dvije pozicije.

Prva trojka držala se na prilično malom razmaku. Verstappen je bio sekundu i pol iza Bottasa, a Hamilton još sekundu iza Nizozemca te se žalio putem radija da je jako teško pratiti drugi bolid na ovoj stazi. Ricciardo, Gasly i ostatak društva nisu mogli pratiti taj tempo pa je četvrtoplasirani već nakon osam krugova imao deset sekundi zaostatka za vodećim. U sedmom krugu vidjeli smo pretjecanje. U međusobnom okršaju McLarenovih vozača za deveto mjesto, Sainz je uz pomoć DRS-a prošao Norrisa.

Velika nesreća zadesila je Gaslyja. Nakon fenomenalne subote i četvrtog mjesta u kvalifikacijama, momčad ga je pozvala u boks zbog kvara na bolidu. Prava šteta za Francuza koji je izvrsno vozio u Imoli. Leclerc je naslijedio peto mjesto, ispred Albona, a jedina uzdanica AlphaTaurija ostao je Kvjat na sedmom mjestu.

Na promjenu guma prvi su išli Grosjean i Giovinazzi, a na kraju 13. kruga prvi vozači iz kruga deset najboljih – Leclerc, Norris i Ocon. Leclerc i Ocon prešli su na hard, a Norris na medium. U idućem krugu po tvrđu smjesu guma stali su i Ricciardo, Albon i Kvjat. Poredak se nije mijenjao – Ricciardo, Leclerc, Albon pa Kvjat.

Sainz je ostao najduže na stazi od vozača koji su startali na softu pa je privremeno bio četvrti, a iza njega na mediumu su, bez zaustavljanja u boksu, vozili Perez, Vettel i Raikkonen. Kad je stao po medium, Sainz se vratio točno iza Kvjata.

Od vodeće trojke, prvi je na promjenu guma skrenuo Verstappen. Bilo je to nakon 18 krugova, a s mediuma je prešao na hard. Reagirao je Mercedes i pozvao vodećeg Bottasa i Finac se bez problema vratio ispred Red Bullovog vozača. Razlika je ponovno bila malo veća od sekunde. Hamilton je ostao na vodećoj poziciji i logično, odlučio produljiti svoj prvi stint.

Bottasu je stigla poruka koju nije želio čuti – da je došlo do oštećenja podnice na njegovom bolidu, a Verstappen mu je došao na sekundu zaostatka. Za to vrijeme, Hamilton je čak uspijevao voziti nešto brže od svojih rivala i postepeno povećavati prednost, no približavao se vozačima koji su zaostali za krug.

Pravu akciju na stazi vidjeli smo u 28. krugu kad je društvo predvođeno Ricciardom dostiglo Magnussena, koji do tada još nije bio u boksu. Ricciardo ga je prošao uz pomoć DRS-a, a onda su kroz pola kruga paralelno po zavojima Imole vozili Danac u Haasu i Leclerc u Ferrariju. Kad je izgubio još jednu poziciju, Kevin je otišao u boks. Krug kasnije ostali smo bez Estebana Ocona. Kvar kvačila uzrokovao je njegovo odustajanje, a bolid je parkirao na travu pored staze i uzrokovao virtualni sigurnosni automobil.

Bio je to pravi poklon za Lewisa Hamiltona, koji je stao u boks i bez ikakvih problema izašao ispred Bottasa i Verstappena, koji su bili primorani značajno usporiti zbog VSC-a. Još jedan dobitnik situacije bio je Perez, koji je odradio boks i vratio se ispred Ricciarda i Leclerca. Period virtualnog sigurnosnog bolida trajao je vrlo kratko, a kad je završio, Hamilton je bio šest sekundi ispred Bottasa, dok je Verstappen i dalje bio sekundu iza Finca.

Vettel je vozio na četvrtom mjestu sve do 40. kruga pa konačno stao po nove gume, ali zaustavljanje je trajalo čak 13 sekundi i tu je otišla svaka prilika za osvajanje bodova. Vratio se na stazu na 14. mjestu. “Posljednji Mohikanac” bez ulaska u boks bio je Raikkonen, koji je izdržao još devet krugova više od bivšeg momčadskog kolege. Vratio se na stazu na softu, na 12. poziciji iza Russella.

Verstappen je bio u DRS zoni Bottasu i na ulasku u 43. krug konačno je dočekao Finčevu pogrešku. Mali izlazak van staze skupo je koštao Valtterija i Max je uz pomoć DRS-a prošao na drugo mjesto. Zaostatak za Hamiltonom bio je velikih 13 sekundi.

No, Maxu nije bilo suđeno razdvojiti dvojicu Mercedesovih vozača. U 51. krugu došlo je do problema i puknuća stražnje desne gume prilikom kočenja na kraju startnog pravca i završio je u šljunku. Bio je prisiljen odustati, a na stazu je izašao sigurnosni automobil, što su neki vozači iskoristil za nove ulaske u boks. Bottas je ušao u boks krug prije Hamiltona, ali je ipak Britanac ostao ispred.

Za vrijeme sigurnosnog automobila dogodio se još jedan incident, u kojemu je iz utrke ispao George Russell. Izgubio je kontrolu nad bolidom točno iza SC-a i zabio svoj Williams u zid. Da stvar za njega bude gora, konačno mu se otvarala dobra prilika za osvajanje prvog boda u F1.

Perez je išao drugi put u boks i time izgubio tri pozicije, vratio se iza Ricciarda, Leclerca i Albona, a njegov momčadski kolega Stroll prilikom ulaska u boks došao je prevelikom brzinom i ozlijedio jednoga od mehaničara.

Sigurnosni automobil sa staze je otišao pet krugova prije kraja utrke i nastao je pravi kaos. Hamilton je iskontrolirao Bottasa i Ricciardo se održao na trećem mjestu, ali se Albon izvrtio u borbi s Perezom. Kvjat je uspio napredovati do četvrtog mjesta, prošavši Leclerca.

Novih promjena u završnici nije bilo. Hamilton je upisao svoju 93. pobjedu u karijeri, a Mercedes je dvostrukom pobjedom potvrdio svoj sedmi uzastopni naslov konstruktorskog prvaka svijeta. Uz najbrži krug utrke, Hamilton je osvojio 26 bodova pa za još osam bodova povećao svoju prednost pred Bottasom.

Ricciardo je mogao proslaviti svoje drugo postolje ove sezone, a bodove su još osvojili Kvjat, Leclerc, Perez, Sainz, Norris, Raikkonen i Giovinazzi. Nesretni Latifi ostao je korak do sna – na 11. mjestu.

Sljedeća utrka je Velika nagrada Turske za dva tjedna.

56
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
22 Komentara na temu
34 Odgovora na temu
1 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
24 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Mike-ferrari

Cestitke Mercu
Sta reci i pored safety cara i VSC se pretvorilo u procesiju strasno
Hamsta takodjer odlican i sa puuno srece ponovo
Kao da mu sreca treba al eto i da ne bude pod stresom ako.nis drugo
Katastrofa od sezone al dobro bar malo gledamo F1

avatar
Član
mody

očekivao sam više od nugbugringa imole portima ali bolje ne moze jedino monza imugello su bile dobre utrke

avatar
Član
zmija

razmisljam da sebi kupim MERCEDES
zbogomVW

avatar
Član
west 44

Pod hitno!!!

avatar
Član
mika.KA

cestitke marcu na naslovu, rekordu i luji na pobjedi!
nedao bog vise takvih rekorda!
utrka ono..nis posebno…

avatar
Član
Desmosedici

Šteta za Russella da mu se baš danas to dogodilo kada je imao odličnu šansu za svoje prve bodove u F1..događalo se slično i prije i velikim vozačima..sjećam se bizarne situacije 1991. u Imoli.. Alain Prost u Ferrariju vozi instalacijski krug prije starta, pada jaka kiša, staza puna vode, na spustu za Rivazzu gubi kontrolu zbog aquaplaninga, izvrti se i otkliže nizbrdo po travi pored staze, bolid ostaje nekako naopako okrenut u travi i ne može se vratit na stazu,izgasi se i Prost izlazi iz bolida..tako nije ni startao utrku..završio utrku prije nego je počela..dok se to događalo, odmah iza… Read more »

avatar
Član
Pedji2

Poslednji je Grosejan izleteo pod SC 😁😁
A zasluzio je taj bod I on I Williams

avatar
Član
klepesina

Zaboravio si i M SChumahera Monacu 2004 iza SC blokira tockove i izaziva sudara sa Montoyom

avatar
Član
mody

imola drago mi je dase vratila volio bi da idogodine bude u kalendaru zadnji zavoj ubrzan ali utrka je bila taktička nista zanimljivo,,, ma prvenstvi je davno gotovo,,bez obrnutih startova imat cemo opet ovo deja vu postalo je predvidljivo i dosadno

avatar
Član
Desmosedici

Variante bassa je “ipeglana”..nema je više, pa se brže ulazi na startno-ciljni pravac..drugo je sve isto kao prije..što se utrke tiče?..ima zanimljivih borba za neke pozicije, ali ukupan dojam kvari što se unaprijed zna pobjednik i postolja, ako se ne dogodi poinekad nešto nepredviđeno..kao danas što se dogodilo Maxu.

avatar
Član
mody

imola je opdlićna teskastaza pokuzsaj pretjecati letiš vani ,uska a brza,,, da ubrzali su je to se jedino promijenilo nako 2006,,,.. volio bi da bude u kalendaru ali, sve je isto vec godinama,,, samo gledamo kako lewis bjezi a bottas mu ne moze nista ,,,cak je i lewisu dosadilo vise kaze da sljedece sezone nw znA GDJE ve voziti,,, predosadno kad haraci jedna ekipa ,,,ne znam drago mi je ponovno vidjet tursku nakon 9 godina,,, ali ne znam sta moze utrku zaciniti jedino kisa imasovnu sudari,, zadnj 3 utrke očekuj opet haračenje merđa,,dosadno i sta drugo reci

avatar
Član
djtomcrazy

Čestitke Mercedesu na tituli , Lewisu na novoj pobjedi a ovim hejterima želim laku noć i lijepe snove 😴 . Priznajte već jednom da je Hamilton vanserijski vozač i biti će vam lakše u životu ❤️

avatar
Član
sladjan87

Pa jeste , kad je tu Bottas a ne Rosberg .

avatar
Član
klepesina

Sta da ti kazem jedini je vozio sa dvojicom sampiona i imao ih za timske kolege a drugi dal su to imali

avatar
Član
FerrariHR

Nisam gledao utrku, ali vidim da je sve isto kao i dosada. Čestitke Mečki na naslovu, metu pod sa svima na gridu, veliki je to brend da nebi bio tu gdje je. Čestitke svim mercedesovcima na portalu. Ferrariju želim bolju iduću sezonu jer smo više na rubu živaca🙆🙄

avatar
Član
Gezamadjar

Mercedes od sljedeće sezone ima samo jednog vozača,jer je to više nego dovoljno da odnesu konstruktorsi naslov.

avatar
Član
Gezamadjar

kako volim ove negativce!Čak im je i nepogrešiva matematika dovoljna za njihove teorije zavjere!!!!!!!!!!!!!

avatar
Član
TORPEDO

Jedna ekipa dominira,ali ono dominira maximalno,nitko im ne može ni prići..i tako sedam godina…sedam godina su oni jedini pametni a svi ostali su bedaci…jedna ekipa protiv devet…i sedam puta zaredom daleko najbolji…to je nemoguće…to je laž,to je prijevara!!
Da je bilo tko od vozača sjedio na mjestu Hamiltona…recimo Hulkenberg ili Perez,sad bi oni imali 6 naslova svjetskih prvaka…i to lagano..to je istina i bit.

avatar
Član
klepesina

NEKO BI IMAO TO JE SIGURNO ALI ISTO TAKO NIJE SVAK MATERIJAL ZA PRVAKA I TO JE HAM I DOKAZAO BORECI SE REDOM PROTIV ALONS BUTTONA ROSBERGA MASE U TADA ODLICNOM FERARIJU DOK NEKI DRUGI NISU NI MORALI DA SE BORE NI SAKIM DOVOLNJO JE BILO SAMO DA DOVEZU BOLID DO CILJA DA TI OSVJEZIM PAMCENJE KAD JE BARICELO BIO PRVI PA BUKVALNO NA 2 METRA PROPUSTIO SCHUMIJA KOJI JE MORAO SVAKU TRKU POBJEDJIVATI.PS KADA PISES TAKO PRVO POGLED U SVOJE DVORISTE PA ONDA KOD KOMSIJE

avatar
Član
TORPEDO

Opet vi o Schumacheru…pustite jadnog čovjeka na miru,on se više nažalost ne može braniti od takvih kao što si ti i slični,može vas biti sram.
Uopće tu nije riječ o Ferrariju…već o cjelokupnoj F1…i da…sa takvim automobilom 75% sadašnjeg grida postali bi prvaci..ne radi se tu o “materijalu za prvaka”…imaš najbrži auromobil,postaješ prvak…vrlo jednostavno…

avatar
Član
klepesina

zasto Botas nije prvak

avatar
Član
LUTHER

tak je svejedno dal ga pusti 2 metra prije cilja ili na pola utrke..malo podsjetnik tebi….njemačka.. “felipe, fernando is faster then you”.. još malo podsjetnika… “valtteri, its james…..” koja je razlika?

avatar
Član
west 44

Ima razlike , sjeti se Mađarske kad je Bottasu vračena pozicija jer ni Hamilton nije uspio u napadima. Takve stvari govore kakav je tko čovjek,malo bi ih to napravilo zapravo ne sječam se ničeg sličnog!!!

avatar
Član
Pratiteljcro

Hamilton je proracunat i zna sto prica 😉 Zna i sam, da nije vratio poziciju natrag da bi ga ljudi razapeli. Kao i seme sto ej prvi poceo sa “tenk ju crowd how ar ju” semama, nezeli zastariti nezeli da postane dosadan. Ali ipak u svakom slucaju lijepo je sto je pustio botasu mjesto nazad kako je i obecao.

avatar
Član
LUTHER

wow, jednom u koliko godina? a koliko je bilo situacija kad je lewis bio ispred bottasa pa je bilo…parafraziram, dečki, trebamo zadžati pozicije, bodovi, momčad bla bla bla… kad je lewis bio iza bottasa, haha, smijete se utrkivati, samo fair play i sve ok… ajd pa nije lewis svetac… nije baš bio nježan prema rosbergu… kaj ne ? iz razloga kaj je rosberg uspio lewis ući u glavu.. gle, lewis je fenomenalan vozača, al izigrava sveca i moralnu vertikalu..i svi ga kuže…

avatar
Član
dansla

Zašto se zaboravlja da je i Lewis dobivao ovakve naredbe ? I za vrijeme kad je bio Rosberg i za vrijeme Bottasa . Jasno da postoje situacije kada momčad ne želi riskirati , pa traži da se zadrže pozicije.
E sad , druga je stvar što je većinom Lewis ispred Bottasa , pa su te naredbe češće upućene Bottasu .

avatar
Član
west 44

Ma šta taj Luther zna!!!

avatar
Član
klepesina

velika ham je znao vratit poziciju dok sumi nije nikada i nema vece sramote u f1 istoriji od one kada ga je baricelo propustio metar od cilja a o namjernim sudarima da i ne pricamo

avatar
Član
robif

Bottas cisti primjer,dalje Barichelo,Irvine,Massa i jos par

avatar
Član
TORPEDO

Davno sam napisao…britanac MORA imati najviše pobjeda,najviše naslova…pa ako ne ide pošteno onda prevarom.
Bottas je jedna mizerija od vozača,njega bi i Stroll razbio.

avatar
Član
klepesina

Jel to vazi i za one koji vise ne voze koji su isto tako imali vodonose u njihovoj dominaciji ali samo jos losije od bottasa heheh,samo neznam sta si gledao danas kada ovo nazivas prevarom jel prevara imati 29 sec prednosti ispred drugog vozaca jel to komotno vrijeme za besplatnu promjenu guma i komotno izac ispred svih ako je to prevara onda neznam sta je prava prevara

avatar
Član
Pratiteljcro

Znalac otkud je tebi glava jos na ramenima 😀

avatar
Član
papaya

Hamilton superioran kao i Mercedes…ferrari napredova definitivno!!!
Čestitke na konst naslovu!!!!
Opet rekordi…..

avatar
Član
Gezamadjar

KOJA NAVLAKUŠA. GREAT JOB LEWIS!!!!!

avatar
Član
dadoMKCG

Što još nije jasno? Šteta što se na portalu ne može crtati pa da se nekima podrobno objasni. Nikako da shvate!

avatar
Član
dansla

Čestitke Lewisu i Mercedesu , nemilosrdni prema konkurenciji ! Konstruktorski naslov je tu , ali i vozački je osiguran , Verstappen ispao iz igre i teoretski .

avatar
Član
robif

RICCI CARE 👟👟👟👟👟

avatar
Član
Letecibalkanac

Svaka cast LH na pobjedi. Pored njega Perez, Kimi, Gio i Vettel po mom misljenju bili fantasticni. Eh sad ova situacija sa VSC mi je toliko ostavila gorak okus na ovu trku i na F1 generalno. Ocon staje pored staze na neugodnom mjestu. Ceka se polovina kruga i nista se ne desava. Potom LH prolazi box i ne moze iskoristiti priliku da udje za slucaj SC ili VSC. A onda direkcija trke ceka cijeli krug i kada LH treba da udje u box izvuku VSC na pola minute, ovaj to iskoristi i gledaj cuda, ponovo se vratimo trkanju. Nemoguce da… Read more »

avatar
Član
west 44

Tipična razmišljanja iz balkanske krčme!!!

avatar
Član
LUTHER

nisu balkanska razmišljanja, nego realnost.. zadnji primjer je kad lewis dobio ona dva kaznena boda pa eto, nekim čudom ta dva boda ipak maknu.. zašto?

avatar
Član
LUTHER

slažem se, malo je sve to ipak prečudno,toliko čekati i onda da tako kratko traje..po meni treba uvesti pravo vsc-a da traje barem jednu min ili npr jedan puni krug, tak nekak, jer ovo više nije slučajnost… i naravno čestitke kimiju i alfi.. zasluženo

avatar
Član
Letecibalkanac

I da ne zaboravim. Svaka cast Mercu na naslovu i najboljem bolidu ikad. Tu bar nema dileme kao kada se prica o vozacima.

avatar
Član
klepesina

Naravno da nema dileme na kraju se sve svodi i zbraja na papiru

avatar
Član
klepesina

A zasto ne budes realan i sagledas na drugi nacin jeli hamilton bio prvi sa 28.600 skoro 29 sec ispred drugog vozaca JESTE jeli tada pravio fatest lapove sa skoro0,500 po krugu JESTE stto znaci da bi da nije bilo vsc imao promjenu guma bez problema i izasao bi prvi NARAVNO.Btw Ocon je stao na sami prolaz sto se koristi za brzo sklanjanje bolida nikakvo neugodno mjesto nije bilo i redarima je opstao lagan posao da ga uguraju nekih 10 metara pozadi…Nista Lewis nije tu profitirao jer je vec imao u ruci besplatnu promjenu guma u vidu vec steknutih 29… Read more »

avatar
Član
Letecibalkanac

Klepesina to ti nema veze sa istinom sto si napisao. Pogledaj malo bolje koliko se realno gubilo na pit stopu. I nije isto izaci 5 sec ispred i 0,5 na nezagrijanim gumama. Oco drugo o papiru…papir svasta trpi, ali neke rasprave su potpuno subjektivne da bi se uzimale za ozbiljno.

avatar
Član
bmwcro

Mercedes najbolja ekipa ikad. Savrsen auto, savrsene taktike, ekipa u boxu nenadje…. steta da nije bilo vise kvalitetnih vozaca poput Rosberga pa da se vidi stvarna kvaliteta Hamiltona, ovako ce mu uvijek biti upitinik nad glavom..

avatar
Član
west 44

Nekom upitnik a nekome propuh u glavi!!!

avatar
Član
klepesina

A NE spominjes njegove timske kolege ALONSA-BUTTONA -ROSBERGA koje je on sve pobjedio za razliku od nekih drugih vozaca koji nisu ni imali dostojna vodonosu a kamoli sta drugo

avatar
Član
west 44

Kod njega glava-dinja!!!

avatar
Član
robif

Seventh son of a seventh son…Iron Maiden…..Bravo Lujo

avatar
Član
F1 fan

Russel: ” i think ericsson hit us”

avatar
Član
robif

Vidio je Grosjeana u Bakuu,ono je bila bomba

avatar
Član
west 44

U sred Italije sedmi puta u nizu Mercedes svjetski prvak ,fantastičan uspjeh,čestitam!!!

avatar
Član
fernando

Sve čestitke mercu i Ricardu a Ferrari sjebe sve što se dalo dva puta za redom zovu Vetela u box ne znam čemu takva taktika

avatar
Član
F1 fan

Kad je ikad imala njihova taktika smisla?

avatar
Član
madgalico

Cestitke Mercedesu na 7. naslovu po redu! Hamilton genije sta reci. 😉 Cestitke i Ricciju!