Formula 1 se vratila na Nürburgring i to je već jedan veliki dobitak proteklog vikenda. Samu utrku nećemo pamtiti kao neki izraziti spektakl na stazi, ali pamtit će se po nekim značajnim ostvarenjima pojedinaca i timova.

Slijede dobitnici i gubitnici Velike nagrade Eifela

Dobitnici:

Lewis Hamilton: Nije to bio onaj klasični “hamiltonovski” vikend. Izostao je pole position, izostala je ona izražena dominacija nad momčadskim kolegom, izostao je najbrži krug utrke, ali nije izostalo ono najvažnije – pobjeda. I to ne bilo kakva pobjeda, već pobjeda kojom se Lewis Hamilton poravnao na vječnoj listi s Michaelom Schumacherom. Trenutno imaju po 91 pobjedu u karijeri svaki, s tim da je Nijemac do te brojke došao u nešto manje startova (246 – 261). Ovu dvojicu velikana dijele nijanse i svaki je, bez ikakve sumnje, obilježio jednu eru ovog sporta. Diskusije o tome tko je brži, bolji ili veći vozač nikad neće prestati, niti će ikada biti postignut konsenzus. Ova 91. pobjeda Lewisa Hamiltona neće se pamtiti po nekakvoj briljantnoj vožnji ili potezu, čak je dobar dio vikenda izgledalo da bi se Bottas mogao drugi put zaredom ispriječiti poravnanju rekorda, ali na koncu se sve posložilo za vodećeg vozača prvenstva. Pamtit će se bura emocija nakon utrke, kao i lijepa gesta kad je Mick Schumacher poklonio Lewisu specijalnu kacigu. Hamilton je sada u fantastičnoj poziciji za osvajanje sedme titule prvaka svijeta i zbog toga je apsolutni dobitnik vikenda.

Daniel Ricciardo: Dugo je visjelo u zraku to prvo postolje za Daniela Ricciarda u Renaultu i prvo nakon pobjede na VN Monaka 2018. godine, a sada se konačno dogodilo. Jasno, morao je otpasti netko od vodeće trojke. Taj nesretnik bio je ovoga puta Bottas, ali Ricciardo je bio točno tamo gdje je trebalo biti. Nadmašio je još u kvalifikacijama vozače McLarena i Racing Poina, na startu utrke riješio Albona pa ubrzo i Leclerca. Još mu je kakvu takvu prijetnju kasnije predstavljao Perez, ali Australac se ovoga puta nije dao. U sjajnoj je formi, ovo mu je peti uzastopni plasman među prvih šest i još je izbio na četvrto mjesto ukupnog poretka s lijepih deset bodova prednosti. “Shoey” je na postolju izostao, ali ne bi smio izostati posjet tatoo salonu Cyrila Abiteboula. Oklada je oklada, ostaje nam samo pričekati kakvu će tetovažu Daniel osmisliti za momčadskog šefa. Za Renault je to prvo postolje od VN Malezije 2011. pa što je onda jedna tetovaža nakon takvog uspjeha…

Nico Hülkenberg: Ako čovjek u subotu ujutro bezbrižno ispija kavu s prijateljem, a već poslijepodne sjedi u bolidu Formule 1 i vozi kvalifikacije na domaćoj stazi, nema sumnje da ga se iste sekunde može proglasiti dobitnikom. Ako na tu priču još dodate start s posljednjeg mjesta, a završetak utrke na osmoj poziciji, onda Nico zaslužuje sve čestitke. Naravno, išlo mu je na ruku što je tijekom utrke bilo dosta odustajanja i malo ga je u par navrata pomazila sreća, ali doći na utrku u svojstvu rezervnog vozača doslovno u posljednji trenutak pa još momčadi donijeti četiri boda i skok na treće mjesto konstruktorskog poretka, to je nastup za svaku pohvalu. Još je jednom Nico pokazao da mu je mjesto u Formuli 1 i da je nepravedno ostao van tog cirkusa ove sezone. Nadam se da oni koji još imaju mjesta u svojim momčadima, u nedjelju nisu pratili samo svoje bolide na stazi.

Romain Grosjean: Haasov Francuz često je bio član gubitničke rubrike, ali neka su se konačno jednom i njemu posložile kockice. Nakon 20 utrka posta konačno je došao do plasmana među deset najboljih. Završio je deveti i osvojio dva boda, a takav rasplet nije bio izgledan nakon prve faze utrke. Romain je imao očajan start i našao se na zadnjem mjestu, a još se požalio da ga je u prst pogodio kamen koji je lansirao bolid Kimija Raikkonena. Ipak, vratio se u igru i donio američkoj momčadi drugi i treći bod u ovoj sezoni, a on sam se konačno maknuo iz društva “nula bodova”, gdje su sada ostali samo Williamsovi dečki.

Pierre Gasly: Peti put u posljednjih šest utrka Pierre dolazi do bodova. Šesto mjesto ove nedjelje drugi mu je najbolji rezultat sezone, naravno nakon one senzacionalne pobjede u Monzi. Osim u tom slučaju, Francuz obično nije u centru pažnje, ali odrađuje izrazito dobar posao. Najviše tome u prilog govori usporedba bodovnog stanja Gaslyja i Kvjata (53 – 14), a od njegovih nastupa profitira i AlphaTauri. Ovo je bila osma uzastopna utrka među osvajačima bodova, što je najduži niz u povijesti ove momčadi (Toro Rosso i AlphaTauri), a u poretku konstruktora sada ni Ferrari nije daleko. Zaostatak je tek 13 bodova.

Gubitnici:

Valtteri Bottas: Eh Valtteri, Valtteri… I kad ga ide, ne ide ga. Nakon pobjede u Rusiji, Finac je stigao u Njemačku s velikom vjerom u vlastite mogućnosti. I nema se što reći, brzo je pohvatao konce na Nürburgringu, osvojio pole position ispred jako brzih Hamiltona i Verstappena. Čak je i na startu pokazao odlučnost u borbi protiv momčadskog kolege, iako su mnogi nakon prvih par sekundi utrke bili sigurni da će Lewis povesti po izlasku iz prve kombinacije zavoja, no što mu sve to vrijedi kad su stvari brzo krenule krivo? Jedna pogreška i blokiranje kotača, pad iza Hamiltona pa gubitak pozicije od Verstappena prilikom perioda virtualnog sigurnosnog automobila, a onda i tehnički kvar koji ga je prisilio na rani ulazak u garažu. Šanse za naslov, ako ih je uopće bilo, sada su svedene doista samo na teoriju.

Sebastian Vettel: S jedne mi se strane čini da smo svi već pomalo umorni od redovitog kritiziranja Sebastiana Vettela, ali s druge strane ovo je doista bio još jedan gubitnički vikend vozača koji tone sve dublje. Na kvalifikacijama ponovno miljama daleko od momčadskog kolege koji se smjestio na više nego pristojno četvrto mjesto, a onda u utrci uprskano sve što se uprskati moglo. Nova pirueta, upropaštena strategija, novi vikend bez bodova… Četvrti put u posljednjih pet nastupa Nijemac je ostao van deset najboljih, a ovo 11. mjesto izgleda još gore kad su ispred njega bili jedan Haas i jedna Alfa. Pitam se što li misle u Racing Pointu, nakon što im je Perez donio četvrto, a “rekreativac” Hulk osmo mjesto…

Alexander Albon: Korak naprijed, natrag dva. Postolje u Mugellu, slabo deseto mjesto u Rusiji pa još gori vikend u Njemačkoj. Tajlanđanin se stvarno nije proslavio. Na kvalifikacijama ponovno pola sekunde sporiji od momčadskog kolege, što se još moglo i prihvatiti jer je bio peti, ali u utrci je sve pošlo krivo. Loš start, blokiranje kotača u prvom krugu, rani odlazak u boks i pad na začelje poretka… Onda još incident s Kvjatom zbog kojeg je kažnjen vremenskom kaznom od pet sekundi i šlag na torti, ali ne u pozitivnom smislu, odustajanje zbog problema s hladnjakom. Vikend za zaborav. A da, još se usput i požalio putem radio veze da su svi “vrlo žestoki u utrkivanju protiv njega”. Alex, jesi li prekjučer došao u F1?

Lando Norris: Veliki pehist Velike nagrade Eifela bio je McLarenov Britanac. Držao se tijekom utrke u krugu prvih pet, bio u prilici boriti se za postolje, ali izdao ga je motor. Stvar je puno gora uzme li se u obzir da je to bio novi motor, stavljen u bolid prije utrke, ali i da je kvar sličan onome na bolidu Carlosa Sainza u Belgiji. Budući da je ostao bez bodova, a Ricciardo i Perez su ugrabili sasvim solidnu količinu, Norris je ostao bez četvrtog mjesta u ukupnom poretku i sada kasni za budućim momčadskim kolegom 13 bodova.

Lance Stroll: Kanađanin se negdje opako zamjerio božici Fortuni. Imao je sjajan niz od sedam utrka među prvih deset, postolje u Monzi na kraju tog niza, a onda su kola krenula nizbrdo. Odustajanje u Mugellu, odustajanje u Rusiji pa bolest koja ga je udaljila od bolida na Nürburgringu. Izgubio je priliku za dobar bodovni ulov i pao je sada na deveto mjesto poretka. A bio je četvrti prije mjesec dana.

Događanja na utrci:

Nevezano za samu utrku, bilo je lijepo prvi put nakon sedam godina vidjeti Formulu 1 na legendarnom Nürburgringu. Loši vremenski uvjeti zapravo su nam dali uvid u to kako će izgledati (namjerno) skraćeni trkaći vikend na Imoli, a vidjeli smo da vozačima nije bilo baš jednostavno sve pohvatati unutar jednog treninga i odmah krenuti u lov na kvalifikacijske krugove. Na startu smo imali dobru borbu Hamiltona i Bottasa, a nakon Finčevog odustajanja stvari su krenule jednosmjernom ulicom. Verstappen je još jednom bio u “ničijoj zemlji”, usamljen iza Hamiltona, a daleko ispred svih ostalih. Borbe Renaulta, McLarena, Racing Pointa, povremeno Leclerca u Ferrariju i Gaslyja u AlphaTauriju definitivno su najzanimljiviji dio ovog aktualnog trenutka Formule 1. Ovoga im je puta ulog bio nešto veći pa se Ricciardo osladio ispijanjem šampanjca na postolju.

Još kao dodatak, ne bi bilo fer ne spomenuti Kimija Raikkonena. Svjetski prvak iz 2007. odradio je na Nürburgringu svoj 323. start u Formuli 1, čime je postao apsolutni rekorder u povijesti natjecanja. Zašto se onda nije našao na listi dobitnika? Jer mu je utrka bila prilično loša i osvojio je tek 12. mjesto. A opet, kako staviti rekordera i slavljenika među gubitnike… U svakom slučaju, čestitke Kimiju na velikom ostvarenju, iako on za to ne mari previše, kao što možete vidjeti po izrazu njegova lica dok reže slavljeničku tortu.

4
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
1 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

deja vu

avatar
Član
west 44

Verstapen izjavljuje da je S.C. poslan na stazu samo da začini utrku i mislim da je u pravu . Massi direktor utrke kaže da je poslan zbog požara na bolidu a drugi razlog je što nisu znali dali može da se izgura kroz otvor na ogradi. Sve u svemu budalaština sve to riješava virtualni S.C. !!!

avatar
Član
mika.KA

istina da, moglo je bez SC ali ajd, nek je bio pa koliko toliko da zgusne poredak.
dobro za nas gledatelje

avatar
Član
LUTHER

tko ga voli, tko ga ne voli, nije bitno…lik je jednostavno legenda…. radi ono kaj hoče, kako hoče, (još ga i plaćaju za to)…u moru umjetno stvorenih PR zvijezda (općenito ne samo u F1), fura od prvog dana svoj način ponašanja, i treba mu čestitati na tome…