U nastojanjima da se ponovno približi gornjem dijelu poretka Formule 1, Ferrari za sljedeću sezonu planira redizajnirati stražnji dio svojih bolida.

Posljednjih tjedana Mattia Binotto je u svojim izjavama najavljivao posve novu pogonsku jedinicu Ferrarija za sljedeću sezonu, a glavni inženjer za šasiju, Simone Resta, najavio je da će u Maranellu značajno redizajnirati stražnji dio svojih bolida za 2021. godinu.

Cilj je, naravno, pokušaj vraćanja Ferrarija u gornji dio poretka, nakon ove sezone u kojoj se bolid SF1000 pokazao krajnje nekonkurentnim. Ferrari se trenutno nalazi na tek šestom mjestu poretka konstruktora.

Govoreći za talijanski Autosprint, Resta je izjavio: “Preradit ćemo stražnji dio bolida. Mislimo da je to područje koje će nam otvoriti više prostora za razvoj u pogledu šasije i aerodinamike za 2021. godinu. Nadalje, stražnji dio bolida bit će zahvaćen promjenama pravila koje je predstavila FIA, kako bi se smanjio aerodinamički učinak s ciljem ograničavanja opterećenja kojem su izložene gume.”

“Kao rezultat tih promjena, sve će momčadi izgubiti jedan dio potisne sile, a bit će od izrazite važnosti nadoknaditi što je više moguće. Zbog svega toga, vjerujemo kako je upravo to najvažnije područje na koje trebamo potrošiti naše razvojne tokene.”

Sustav tokena uveden je kao dio mjera za rezanje troškova u jeku pandemije koronavirusa, tako da je momčadima značajno smanjen manevarski prostor u pogledu nadogradnji šasije za sljedeću sezonu. Moraju odabrati hoće li tokene iskoristiti za veću nadogradnju jednog dijela bolida ili ih rasporediti na dva manja elementa.

Usprkos najavama novog motora i ovog redizajna stražnjeg dijela bolida, Resta ne očekuje čuda u idućoj sezoni.

“Motor možemo razvijati slobodno tijekom zime, ali razvoj će biti zamrznut od prve utrke u 2021. pa nadalje. Više ga ne smijete dirati. Aerodinamika, iako dozvoljena za razvoj, ograničena je strukturom koja se nalazi ispod. Morate birati aerodinamiku kao haljinu. Mora se nositi preko tijela, a dimenzije tijela utjecat će na finalni oblik.”

“Ako struktura nosa bolida ostaje ista, možda mogu dizajnirati novo prednje krilo, ali moja kreativna autonomija i dalje je ograničena. Zbog svih tih zamrzavanja i ograničenja mislimo da će biti teško značajno nadoknaditi zaostatak koji sada imamo za vodećima u samo jednoj sezoni”, rekao je Resta.

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o