Ferrari – od Olimpa do ponora

Prije točno godinu dana, Ferrari je na svojoj domaćoj utrci u Monzi došao do prvog trijunfa u Italiji nakon devet godina neuspješnih pokušaja da tifosi svjedoče talijanskoj himni ispod najljepšeg podija u kalendaru Formule 1. Danas, godinu dana kasnije, vidimo kompletnu drugačiju sliku – Ferrari jedva ulazi u zonu bodova, a bolid SF1000 nije ni sjena onom prošlogodišnjem koji je donio toliku radost navijačima ‘propetog konjića’. No, što je pošlo po zlu?

Od prošlogodišnje VN Belgije, Ferrari je dobio ‘krila’ odličnim izdanjima na pravcu i na stazama gdje je snaga motora prilično bitna. U Monzi je Leclerc u ‘čudnim’ kvalifikacijama uspio doći do prve startne pozicije, a to mjesto je zadržao sve do kraja utrke u tijesnoj borbi s dvije ‘srebrne strijele’. Nakon nekoliko utrka su počele ‘curiti’ informacije kako su druge momčadi zatražile od FIA-e hitno očitovanje o Ferrarijevoj pogonskoj jedinici koja se, prema njihovom mišljenju, činila nelegalna. Od VN SAD-a i novih tehničkih direktiva postalo je jasno kako je motor iz Maranella izgubio nešto performansi, a početkom ove godine je to bilo dodatno naglašeno.

Nagodbom FIA-e i Ferrarija je stavljen ‘pečat’ na istragu pogonske jedinice te je Ferrari morao krenuti drugim putem od onog što su zamišljali. Prema nekim informacijama, Ferrari je morao dizajnirati nanovo kompletnu pogonsku jedinicu kako bi ispoštovali dogovor s dužnosnicima Svjetske automobilističke federacije i kako dokumenti oko toga što je momčad radila prošle godine ne bi dospjeli ‘u ruke’ drugih momčadi. Naravno, to se odrazilo na performanse jer dizajnirati pogonsku jedinicu u samo par mjeseci nije nimalo jednostavan zadatak, otuda proizlazi činjenica da je Ferrarijeva PU slabija skoro pedesetak ‘konja’ od najsnažnije PU – Mercedesa.

Ono što je bitno naglasiti je da je ovogodišnji SF1000 dizajniran s namjerom da se drastično poveća downforce, čak i na uštrb draga, ali je to trebalo biti ‘kompenzirano’ najjačom pogonskom jedinicom. Naravno, s obzirom na ranije napisano, to nije bilo moguće te je to glavni razlog Ferrarijevog lošeg tempa ove godine. Zamrzavanje nadogradnji na pogonskim jedinicima zbog korona krize je dodatno onemogućilo talijansku momčad u pokušaju popravka svoje ‘slike’ krajem godine, a prema nekim nagađanjima u Maranellu je već sad spremna pogonska jedinica koja ima upola manji zaostatak za vodećima nego sada, što bi do početka nove sezone 2021. moglo biti još smanjeno.

Naravno, bilo bi apsurdno reći da je aerodinamika bolida ‘pogođena’ i da bi Ferrari bio najbrži bolid na gridu s ovim paketom aerodinamike čak i da je imao prošlogodišnji motor, ali zasigurno ne bi bili ovako nisko u poretku što je pomalo i ponižavajuće za sve ljubitelje najvećeg sportskog brenda na svijetu. Ipak, treba gledati naprijed i probati izvući ‘pouke’ iz ove sezone jer onakvo veselje i slavlje poput prošlogodišnje utrke u Monzi mislim da mogu napraviti samo Talijani.

Može li Ferrari opet doći do vrha? Mislim da može. Iako će mnogi reći da imaju nekompetentno vodstvo i nedovoljno inovativne ljude, smatram da Ferrari apsolutno može doći do trijunfa kroz par godina. To nije potrebno samo njima kao momčadi, to je potrebno cijelom sportu i svim ljubiteljima Formule 1 da imamo Ferrari u samom vrhu. Nemojte krivo shvatiti, najbolje bi bilo da imamo barem pola grida koji može u svakoj utrci pobijediti, ali je realno stanje da će i uz budget cap najbolje momčadi ostati na vrhu, a tu su najveći favoriti onda Mercedes, Red Bull i Ferrari, a možemo se nadati kako će se i McLaren i Renault uspjeti približiti najboljima, kao što to već čine proteklih godina.

29 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
robif

Tko visoko leti,nisko pada…glavno da su se ovi i Ferrarija smijali drugima kad nije islo

johhan peacedohan

Cijenim da je vijest o reimenovanju ekipe Renault u Alpine F1 za 2021 zaslužuje objavu na ovom portalu. Meni osobno je malo žao jer nekako mi Renault u percepciji doziva dobra stara vremena one F1 i momčadi koje nažalost nisu opstale ili su sjena onog čega su bili. Čak prva asocijacija na Renault F1 ode mi na kraj ’80-tih žuto-modro-bijeli Williams Patrese, Boutsen kasnije Mansell. Vjerovatno će sljedeće godine promjeniti i liverje u francuski trikolorit sa dominacijom plave što me opet nostalgično podsječa na Ligier, tim za kojeg sam navijao do njihovog gašenja odnosto preimenovanja u Prost. Po meni sad… Read more »

TORPEDO

Da,rekli su da će promijeniti i livreje…ali nekako ne očekujem da će biti u borbi za postolja..Alonso već ima koju godinicu,refleksi više nisu kao od 20 godina…
Ali veseli me napredak Renaulta i McLarena…velike su to i povijesne ekipe..palac gore

mody

kkv vze ima patrese iboutsen oni su vozili za willams a reanult je bio d 77 do 84 i od 2003 do 2009 ondasu se zvali otus do 2015 i od2016 opet renault,,, willams je imao renaltove nmotore ali je njegov bolid zutomodro bijeli elf rothmans

johhan peacedohan

Kako nema, koristili su Renaultove motore. I naveo sam Williams.

Mike-ferrari

A zasto jednostavno ne donesu tu pogonsku jedinicu na sljedecu utrku
Ne kuzim kako je razvoj ako je vec napravljena i ceka na stolu

TORPEDO

Zaledili su razvoj motora,to ti znači kako NE SMIJEŠ na utrku donesti nikakvu doradu motora.
Pitanje je…kome to najviše odgovara…ne moraš dvaput pogađati…Mercedesu…baš čudno??
Znači Ferrari je ove godine osuđen na dno….pravilima,a ne znanjem,umijećem…

west 44

Osuđen na dno ,zbog pogonske jedinice” znanjem i umijećem” od prošle godine a pravilima od ove!!!

TORPEDO

hahahaha,koji smijeh…srećom da je prevari LHX6WEST44BLABLA ukinut nelegalni “Party mode” dopušten ne znam na koji način DAS…
Pitam se zašto to nisu ukinuli još lani…zašto kriteriji ne vrijede za sve isto?

Mike-ferrari

A super
Naci prek zime svi nabijali konjske snage a nama ih ukinuli jer im se nije svidjelo sta su vidjeli
Pa su se nagodili jer su znali da ce Ferrari biti sprdnja
I naravno jos ih zakocili novim zamrzavanjem razvoja
Bas sjajno

TORPEDO

Eto,sve si rekao…

Desmosedici

Sve ste rekli, nemam ništa nadodat..sve znamo..a nije ni nikakva naša teorija zavjere.

Mike-ferrari

Pa kakva teorija zavjere

TORPEDO

Kako sam i rekao…iza dobrog konja se uvijek praši…
Interesantno kako se samo o Ferrariju piše,svi su odjednom zabrinuti za njegovu budućnost…ali ne brinite,on ima 70 godišnju prošlost,ima 1000 utrka u F1,izdržljiva je to mrcima,opet će osvajati prvenstva…jaaako brzo
🙂

LHx6

A zato ti stalno dižeš prašinu iza Hamiltona jer smatraš da je najbolji.

E pa, dobrodošao u klub.

TORPEDO

Hamilton je najveća prijevara u F1…to i ti vrlo dobro znaš…dobrodošao u klub 🙂

LHx6

Haha, pa to je tvoja poslovica. Ako se nekog spominje je najbolji. Dakle, koristeći tvoju logiku tebi je Hamilton najbolji.

TORPEDO

Hahaha…logika i odgovor na razini prvog osnovne…bravo,bravooo 🙂

LHx6

Haha da, to je tvoja logika. Upotrebljena na tebe. Sad vidiš kako je tvoja logika glupa.

TORPEDO

toneš sve dublje i dublje…sa logikom haha

papaya

Torpedo pobogu kakav je to ispad,kakva najveća prijevara…pa stani malo na loptu pa nemoj da te ljute i izbacivaju iz takta bez veze….budi malo realan!!!ajde ….prvenstveno radi f1….znas i sam da je Ham top,da je Ferrari top,da je Mercedes uspjesna i velika kompanija….Ferrari je sad malo izaša iz okvira,svima se to dešavalo kroz povijest i opet će biti jaki,dozvoli boljemu da bude bolji…uvik će biti sumnji i velikih igrača…nitko nikome ne brani da bude superioran….trenutno drugi rade bolji posao…pratim Vam komentate ima par dana,grozni su ,a smatram i uvjeren sam da ste feliki fan f1… Međutim sad je vrime nekih… Read more »

TORPEDO

Akcija rađa reakciju…ne dopuštam da me vrijeđaju nekakvi tipovi koji ne znaju dvije normalne prozboriti i kojima je jedina svrha postojanja na forumu omalovažavanje drugih. Da Hamilton nije došao u Mercedes ostao bi na tom jednom jedinom naslovu kojega je jedva osvojio ispred Masse…govorimo o Massi hej!! Dalje…da je u Mercedes došao recimo Alonso…osvojio bi isti broj naslova kao i dotični,prije svega jer je Mercedes imao svih ovih godina bolid barem sekundu brži od ostalih….i dogodila bi se ista stvar. Svi ovi dotični vječni navijači Hamiltona…ne bi bili njegovi navijači,već bi bili navijači Alonsa…ti ne kužiš da takvi kao oni… Read more »

given2drive

hajde pusti teorije sbbkbb…bilo proslo doci ce novi jednako dobri/brzi kao 20% trenutnih vozaca i lewisa skinuti nadju li se u pravo vrijeme na pravom mjestu bas kao i lewis…a pravi fanovi f1 ce se znati prepoznati i nece se pustati navuci u onakvu raspravu 😉✌🏻

papaya

Nemozemo o f1 pricati hipotetski kad bi bilo da je bilo….ona je takva ,zanimljiva,superbogata…
Pa citam sve komentare,svi se volimo narugati,to smo mi Hrvati…zafrkanti…ima stvarno onih koji pretjeruju…međutim nemozemo pričati o necemu na temelju pretpostavki…Ham je jako usredotecen,po kiši odlican,ajmo reći da mu fali da je prgaviji(prljaviji)….ali takav je kakav je..uz pomoć njega Mečka vlada….
Međutim vidim da Vi gospodine njemu nista ne priznate i nećemo više o tome..imate svoje viđenje i triba ga postivati…
Živili….

Gezamadjar

Da je “prijevara”najbolje se vidjelo na VN Štajerske.Naime kiša je toliko padala da nitko nije zamijetio kako je u toj kišnoj izmaglici satro konkurenciju.

mody

gdje mu je kobkrencija 20 sekundi za lako ti je bit prvak tako,,lewis ima dobar bolid a da ga vidimo kotac uz kotac

Leo

A dobro isto se dešava i Mclarenu a da ne govorim Williamsu tek a isto su obilježile Formulu 1 u nekim erama ovog natjecanja premda je Ferrari daleko naj duže u F1.

teo_S

Napokon si i ti fermen prihvatio neke ocite stvari u vezi proslogodisnje Ferrarijeve PU… 😉

LHx6

Nije ni vrijeme ni mjesto za to 😉

Related Posts