Drugi slobodni trening na VN Italije: Hamilton i Mercedes uvjerljivo najbrži

Završen je prvi dan Velike nagrade Italije na stazi u Monzi, a Mercedesovi vozači ostvarili su uvjerljivo najbolja vremena. Lewis Hamilton vozio je 1:20,192 i završio petak na prvom mjestu. Valtteri Bottas bio je drugi sa zaostatkom nešto većim od dvije i pol desetinke sekunde, a još su samo dva vozača bila unutar jedne sekunde s najbržim – Lando Norris u McLarenu i Pierre Gasly u AlphaTauriju.

Max Verstappen imao je peto vrijeme, sekundu je bio sporiji od Hamiltona, a Ferrari se barem malo popravio u odnosu na rezultate prvog treninga. Iako su obojica imali manje izlete sa staze, Charles Leclerc na kraju je bio deveti, a Sebastian Vettel 12.

TIJEK TRENINGA:

Drugi slobodni trening na superbrzoj Monzi, za VN Italije, započeo je opušteno i u skladu s njenom reputacijom – brzo. Nakon svega par minuta prvi u vožnju izašao je Kimi Raikkonen (na kraju P17) u pratnji vozača Haasa i svog timskog kolege. Od njih, a i ostalih vozača, nismo vidjeli neko značajno ispitivanje terena, već mjerene krugove s prvim dobrim pokušajem. U takvoj konkurenciji Kimi je bio najbrži. Ipak, takvo stanje nije se dugo zadržalo, jer su se priključili drugi vozači. Vrh je prvo preuzeo Albon (P14), a potom i Gasly u Red Bullovoj prvoj i drugoj momčadi.

Momčad Ferrarija i ostatak sredine poretka izašao je na stazu oko petnaestak minuta od početka, zadržavši se upravo tu – u sredini tablice najbržih vremena. U tom razdoblju ovog slobodnog treninga svi su postavili svoja vremena osim momčadi Mercedesa. Trebalo je proći još desetak minuta do njihovih prvih vremena, kada je Lewis Hamilton odvozio najbrže, a Valtteri Bottas drugo najbrže vrijeme. Tako su se Mercedesovi vozači bez značajnih problema odvojili od ostatka grida.

Nakon toga usljedila je mala pauza, vidjeli smo povratke u bokseve, očitavanje podataka i pripremu za nastavak. Prvi na stazu se vratio Carlos Sainz na mekanim gumama, također prvi na gridu. S tom komponentom odvozio je najbliže Mercedesu od ostalih. Na povratku u boks Španjolac će imati izlijetanje sa staze, ali osim onečišćenja na prednjem krilu, problema nije bilo.

Ubrzo će uslijediti pokušaji ostalih vozača na mekoj komponenti Pirelli guma. A kako su na stazu izašli gotovo svi, usljedila je gužva. U takvim uvjetima najbolje su se snašli Hamilton i Bottas, poboljšavši svoje vrijeme, te Pierre Gasly. U jednom trenutku je Daniel Ricciardo (P15) odvozio brz krug, samo malo iza Bottasa, ali je poništen zbog izlaska izvan granica staze. Nakon toga vozači su nastavili program dužih stintova s prosječno sporijim vremenima krugova.

Situacija se do kraja nije mijenjala. Prva dva mjesta pripali su Hamiltonu i Bottasu, koji su ove sezone uglavnom svijet za sebe. Na kraju, prvi pratitelj im je bio Lando Norris u McLarenu, dok je kao četvrti završio Gasly u AlphaTauri. Max Verstappen je bio peti najbrži vozač, a drugi McLaren, onaj u rukama Sainza je završio kao šesti. Slijedi Kvjat u drugom AlphaTauriju kao sedmi, potom momčad Racing Pointa, koja se uspješno drži najbržih deset već cijelu sezonu. Stroll je bio brži i zauzeo je osmo mjesto, a Sergio Perez konačno deseti.

Ferrarijev domaći vikend neće proći tako lako i bez problema, kao i muke za njihove navijače. Ustvari kao i cijela sezona dosadašnja sezona. Charles Leclerc je na polovici treninga javljao boksu kako je ovo katastrofa, a pred sam kraj kako je automobil pretežak za voziti. Ipak uspio je završiti u Top 10, i to kao deveti vozač. Njegov kolega Sebastian Vettel (P12) se pred kraj treninga i izvrtio na stazi. On je pak bio brži od prvog slobodnog treninga, ali ne i puno brži.

Ovo je bio i posljednji poslijepodnevni radni petka za obitelj Williams u Formuli 1.  I u njemu, George Russell i Nicholas Latifi su završili kao posljednji i pretposljednji. Russell nije vozio na prvom slobodnom treningu, već Roy Nissany, rezervni vozač momčadi Williams.

21 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
papaya

Idi crni sine…nemaj milosti….koja komb Ham&Merc

LHx6

Q3 je bio problem i tu se očekuje da se Merc uspori. Ovo zasad ne djeluje da će tako biti.

klepesina

Meni se cini da ce Red bull i Reno jedini bit pogodjeni ovom tz zabranom modova

mody

sve ce ostat istoi u ovoj polu sezoni., good job lewis sve do kraja sezone,, a sta mozes ne ocekujwm ni ovdje dobu trku mugello bi trebao biti bolji

klepesina

good job i jeste pa zar ne vidis voznje Botasa koji nemoze Red bull pobjedit zar jos ne vidis da npr Lewis ne vozi za Merc Botas nebi opet bio sampion…Ima nesto i u vozacu ako je bilo vozaca u ScHUMAHERU IMA I U LEWISU

Desmosedici

Naravno da ima, to nitko ne osporava..ali ti želim reći da bi i jedan Bottas sa ovim bolidom bio Svjetski prvak da je on prvi vozač a da recimo tu nema Lewisa nego da je tu neki lošiji vozač..isto tako bi 2002. i 2004. Baricchello bez problema bio Svjetski prvak sa onim Ferrarijem da nije bilo MS..jedino ima zanimljivost kod dominacije Red Bulla..naime, Mark Webber nikad nije bio drugi u ukupnom poretku, već tri puta treći a 2012.tek šesti..tu jedino ne mogu reći da bi Webber bio Svjetski prvak da nije bilo Vettela..mislim da bi se pored njega ipak prije… Read more »

mody

točno webber je 2010 bio blize naslovu nego seb slupao se u koreji i izgubio naslov,, vetel je te godine osvojio naslov jer alonso nije mogao prestici 2 renaulta

Desmosedici

Sve znamo..

Pratiteljcro

“želim reći da bi i jedan Bottas sa ovim bolidom bio Svjetski prvak da je on prvi vozač a da recimo tu nema Lewisa nego da je tu neki lošiji vozač ” Dobro, ali zasto bi mercedes uzeo botasa kao glavnu violinu pokraj fenomenalnog lewisa? To sto ti pricas je skroz nerealno. Ti pricas da bi botas uzeo naslov da mu je momcadski recimo massa, vozac kojeg je botas dobio 3:0, ili neki slican njegovom rangu. Kakve su ti to usporedbe? “Baricchello bez problema bio Svjetski prvak sa onim Ferrarijem da nije bilo MS” Da ali BILO je vozaca kao… Read more »

Desmosedici

Mislim da sam ovo napisao da svatko može razumjet poantu slučajeva dominantnih bolida..a ti opet ne razumiješ..kako da ti objasnim?

LHx6

“Dobro, ali zasto bi mercedes uzeo botasa kao glavnu violinu pokraj fenomenalnog lewisa? ”

Hehe, upravo tako.

dadoMKCG

FIA je upravo objavila da će Mercedes AMG Petronas u svim utrkama do kraja sezone morati da vozi sa četvrtastom betonskim točkovima u nadi da će izgubiti prednost koju ima nad konkurentima

Desmosedici

Ne čudim se tebi što to pišeš, već se čudim onima koji ti daju pluseve.

klepesina

Koga su najvise pogodile zabrane modova pitam za druga

Pratiteljcro

Desmotove teorije.

Desmosedici

Ne pakirajte mi ono što nisam nikad rekao..najbolji će biti onaj tko najbolje optimizira motor..odnos snage i potrošnje..više nema popravka sa snažnijim ili sa štedljivijim modom tijekom utrke..vjerojatno će biti i situacija kada će sve to morati koordinirati i sam vozač sa štedljivijim načinom vožnje, tj. sa manjim pritiskom na papučicu gasa..rekao sam da će prednost imati onaj motor koji ima najveću toplinsku iskoristivost, a to znači i manju potrošnju za isporučenu snagu..to bi trebao biti Mercedesov motor kako su se hvalili..sutra su kvale a preksutra utrka pa ćemo vidjeti kako će to sve izgledati..Pozdrav svima..i budite konstruktivni..možemo lijepo o… Read more »

Pratiteljcro

Rekao si da ferari ima samo jedan mod i za kvale i utrku te da je zbog toga tako spor.

Desmosedici

Tako je..imao je samo jedan mod a ostali više modova plus “party mode”..nije samo to uzrok što je Ferrari spor, ali će sada razlika biti manja.

LHx6

Haha, ti baš nemaš pojma. U svakom postu se predstavljaš kao dugogodišnji vrhunski poznavatelj F1. Kakvi modovi plus party mode? Imaju razne modove motora. Kad ih razvale s najjačim modom u Q onda to rivali nazivaju “party mode”. U utrci svaki vozač pita dajte mi više snage. Umjesto da potroši energiju kroz cijeli krug da bi postigao najbolje vrijeme kruga oni mu daju mode motora u kojem potroši energiju na dijelu na kojem želi napasti nekog ili obraniti se ne mareći za vrijeme tog kruga. To su sve modovi motora i svaki tim koristi one koji mu najviše odgovaraju. I… Read more »

robif

Šteka im konektor na dugmu za party mod….vlaga,neki kukac ili tako nešto.Ima na ebayu ili aliexpressu zamjenski.Sad neznam kako je s carinom kod nji

LHx6

Ferrari ne mijenja ni brzine. Kako u subotu krenu iz boxa tako voze cijeli vikend. Možda je to razlog njihovog zaostatka.

Related Posts