Brawn: VN Italije pokazala je da trebamo razmisliti o utrkama s obrnutim startnim poretkom

Ranije ove godine razgovaralo se o testiranju kraćih kvalifikacijskih utrka s obrnutim startnim poretkom u odnosu na ukupni redoslijed u Prvenstvu. Prijedlog nije prošao jer nisu sve momčadi bile za takav eksperiment, no na trenutke je u Monzi izgledalo kao da gledamo baš takav scenarij na djelu.

Sigurnosni automobil, crvena zastava i kazne pojedinim vozačima “uneredili” su poredak na Velikoj nagradi Italije pa smo prilikom nastavka utrke imali nešto slično obrnutom startnom poretku. Druga polovica utrke bila je interesantna, privukla je veliku pažnju gledatelja, no demonstrirala je i da prijedlog o takvim sprint utrkama ne bi trebalo rezolutno odbacivati.

Ross Brawn, jedan od vodećih ljudi Formule 1, najavljuje da će se o tome još razgovarati i da bismo određene eksperimente s formatom trkaćih vikenda mogli vidjeti sljedeće godine.

“Monzu smo kandidirali za sprint utrku s obrnutim startnim poretkom kad smo razmatrali testiranje takvog formata u ovoj godini. Nažalost, nismo mogli nastaviti dalje s tim, ali koncept je još uvijek nešto što mi i FIA želimo razraditi u narednim mjesecima i porazgovarati o tome s timovima za sljedeću godinu”, istaknuo je Ross Brown u svojoj analizi VN Italije.

“Vjerujemo da je jučerašnja utrka pokazala uzbuđenje koje bi nam pružio promiješani poredak, a budući da bolidi za sljedeću godinu ostaju isti ovogodišnjima, naši bi navijači bili počašćeni sličnom dramom kakvu smo vidjeli u Monzi.”

“Naravno, zbog sprint utrka s obrnutim startnim poretkom timovi bi drukčije podešavali svoje bolide. Trenutno Mercedes podešava svoje bolide za postavljanje najbržeg kruga i kontrolu utrke s vodećih pozicija. Kad bi znali da će morati pretjecati, morali bi promijeniti svoj pristup. Nastavit ćemo s evaluacijom novih formata s ciljem poboljšanja showa, ali uvijek zadržavajući DNA Formule 1.”

Brawn nije mogao propustiti pohvaliti vozače koji su u nedjelju stajali na pobjedničkom postolju i poručio je da se Formula 1 ne treba brinuti za svoju budućnost kraj takvih talenata.

“Nedjeljna je utrka pokazala da Formula 1 ima zlatnu budućnost. Možete li zamisliti uzbuđenje kad vozači poput Pierrea, Carlosa i Lancea budu u bolidima sposobnima za pobjede u utrkama?

“Lance će žaliti za lošim restartom utrke, ali vozio je odlično. Carlos je bio frustriran jer mu je izmakla pobjeda, ali još je jednom pokazao kakav impresivan talent posjeduje. Doći će njegovo vrijeme.”

“Pierre je daleko dogurao od dana kad je iz Red Bulla degradiran u Toro Rosso, a njegova prva pobjeda nagrada je njegovoj upornosti. Jak je karakter. Doživjeti takav korak unatrag u karijeri i vratiti se ovako kako se on vratio, to je izuzetno. Nije napravio jedan krivi korak u nedjelju, čak niti kad ga je Carlos počeo dostizati. Vozio je savršeno, fenomenalan posao.”

19 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
spacedoc

umjesto toga možda da ovisno koliko bodova imaš u prvenstvu da u kvalifikacijama ili u kvalifikacijama i utrci moraš imam dodatni balast po bodu toliko i toliko grama , npr 100 , 200, 300 , 400 ili 500 grama po bodu stim da mi se ćini da je 500 puno previše a možda i nije

brasko

Obrnuti raspored je totalna glupost. Takve situacije uvijek iznjedre manipulacijama. Zašto bi se netko borio za pol pa da starta zadnji. Svi bi se borili da budu zadnji. Doduše neke momčadi se i ne bi morale baš truditi. U svakom slučaju i ovoj dominaciji mercedesa će doći kraj. Pa će dominirati netko drugi. Kako kaže ona narodna… Kolo od sreće uokoli vrteći se ne pristaje: tko bi gori, eto je doli, a tko doli gori ustaje.

F1 fan

Trebate razmisliti o tome.kako da izjednačite performanse momčadi ograničiti dodatno buđeta i ne pisati pravila koja će unaprijed pogodovati jednoj momčadi ili da neka momčad zna unaprijed pravila pa prije počnu razvijati bolid.Totalna glupost obrnuti grad? Čemu onda kvalifikacije.. Ok napravite obrnuti grid tako da svaki put se isto starta, ako je ham prvi u poretku on starta zadnji, botas drugi max treći itd. Znači 2 wiliamsa prvi i drugi…

spacedoc

ja sam protiv svakog ograničenja buđeta da budem iskren , problem je više podijela novca manje ekipe dobiju k***c , ograničavati testiranja isto sam protiv dati ljudima da testiraju koliko ih volja ali da moraju uplatit npr 2 milijuna eura po danu testiranja i da se ti novci podjele drugim ekipama , ako sve ekipe idu testirati nikom ništa

LHx6

Kad vidimo na što su ljudi spremni samo da se skine s trona vozač i tim.

Nikada u povijesti F1 nije bilo ovakve nesportske ideje da se prekine dominacija.

Što će biti iza toga, death race?

F1 fan

A čekaj malo, sta je sa onime na šta su sve bili spremni da se taj isti tim i vozač pogura i napravi dominacija. Svi znamo kako su se pisala pravila zato ne budi licemjeran

Deyo

Nikada nije ni bilo tog da netko godinama prije svih zna kakav ce se PU koristiti, pa onda FIA zabrani drugima rad na poboljsanju, ne bi li taj tim imao dominaciju!! To ti ne smijeta, i nije nesportski, je li tako?!!! Licemjerje u najboljem ruhu!

TORPEDO

Treba uvijek gledati što kome u datom trenutku najviše paše?
Zaledili su razvoj motora za ovu godinu…kome to najviše koristi…Mercedesu,kome to najviše šteti…Ferrariju,i sad se čude da je Ferrari loš da im fali utrkivanja,pa bi sad obrnute startove,žele spasiti što se spasiti može,čisti nered i panika.
Najbolja stvar što se pravila ne mijenjaju ni za drugu godinu…opet će biti sve isto…nisu oni glupi,vide kamo srljaju…corona virus,nema gledatelja na utrkama,živa dosada na istima,pada broj promatrača na televiziji….ali sami su si krivi,skuhali ste sad se izvlačite.

Deyo

Na stranu veliko tehnicko znanje i dizanje Ferraija iz pepela, ali Ross Brawn i Jean Todd, obojica bili umjesani u onaj skandal 2003. kada je Ferrariju kiptilo pod nogama, 3 utkre prije kraja, i kada su Michelin gume proglasene nelegalnima nakon 3 sezone, u cilju hendikepiranja Williamsa i McLarena u borbi za titulu. Isto 2006. kada im je Mosley pomagao u trikovima protive Reanulta. Pitam se da li zato obojica tolerisu ovu svinjariju od 2014. Umjesto sto se bave glupostima, a obrnuti red definitvno to jeste, bolje da srede oaj cirkus i omoguce svim momcadima pravo na natjecanje. Ova hibridna… Read more »

west 44

Formula 1 postojala prije tebe a postojat će i poslije tebe pametnjakoviću, uostalom za koga navijaš, tko ti je omiljeni vozač,gdje ti je avatar,nemaš i ne izjašnjavaš se zato što si zec i slabić koji se sakriva i bježi od komentara i kritike na svoj račun.Jedino što znaš je lajat jedno te isto a psi laju karavane prolaze!!!

Mike-ferrari

Aj i taj cirkus jos
Ionak ova sezona tak nekak nestvarno izgleda

mody

točno ali mercedssima to smeta i opet su dosli do bodova oni maju bolid koji treba LOVITI a ne bjezati, da su ovakve utrkle svake nedejelje bilo bi super,,, jer mercesesimogu prestici 12 bolida upar kruigova,,, a ovi su izjedmaceni borese sbi unutar sekunde izato je bilo supe vidjet ovaj trio,,, i onaj koji kaze da ne zeli obrnuti startni poredak onda nek gleda procesije,,

LUTHER

normalno da ima smeta, gle, meni smeta svaku nedjelju gledati njihovu dominaciju, al realno, da li je mrec kriv za to? zašto ferrari nije napravio bolji motor i bolid? red bull isto? tek sada se mclaren diže iz ponora… merc je napravio superiroran bolid (btw ja sam kimijev navijač pa me briga za ostale), al nemreš nekoga kažnjavati jer je najbolji.. po tome, usain bolt je trebao trčati bos…npr real ili barca trebaju krenuti u prvenstvo sa minus 20 bodova jer su najbolji..

mody

nijestvar utome bolji nego netko dominira godinama i onda sta rade, mijenjaju pravila i sada ce mijenjat pravila ali ov utrka ce se pamtitio dugo isto kao brazil 2003 fisikela 2008 alonso singapur monza 2008 vetel maldonado 2012..

papaya

Uuuuuu….jedan od boljih komentara,i pri tome pristojan!!!
Postavlja se pitanje kad opet dođe do promjene pravila i mozda opet Mečka bude prva…što onda…
Svaka čast gospodine na kul kometaru….

mody

nece jer nijedna pravila nisu istmomcadvratila 1991 sumclaren zaustavili elektronikom 2000 hakinenasu zaustavili traction control, šumahera 2005 promjenom pravila da se gume ne mijenjaju,, red bulla s v8 na v6… ali ove ne mogu nikako usporitim harace 6godina moze ih se zaustaviti promjena kvalifikaija, obnuti startovi, ndolijevanje guma, povratak na v8,,,manji nosovi, lakši bolidi,,,

paalfi

obrnuti startovi kome to donosi? pa svi budu lovili loša vremena… da bude u obrnutom poretku među prvima… gdje je tu onda utrkivanje… pa sjetite se dok se je igralo na ispadanje kaj se je dešavalo da neki nisu ni išli iz boksa van niti ganjali najbolje krugove… mislim da je to sve otišlo nekamo kvragu… previše regulative je tu… x puta sam znao pisati pravilo mora biti jasno. postavi visinu x širinu x dužinu vrstu motora a dalje tko voli nek izvoli…

Worf

nisi shvatio. ne bi se obrnuti poredak radio u odnosu na subotnje kvale (kojih btw ne bi vise bilo), nego u odnosu na poredak u prvenstvu
naravno, ideja sama po sebi je nesto najbezveznije sto su mogli smislit. nek uvedu pravilo kad neki vozac sagradi vodstvo od 40 bodova u poretku, sljedece 2 utrke vozi na 3 kotaca

west 44

O čuj papaye” gospodine” e to je kultura,svaka čast!!!

Related Posts