FIA je ranije danas objavila kaznu za Racing Point – oduzimanje 15 bodova u konstruktorskom poretku i financijska kazna u iznosu od 400 tisuća eura. Rezultat je to saslušanja po pitanju protesta protiv bolida RP20, kojeg je Renault ulagao nakon svake utrke od VN Štajerske naovamo. Međutim, čini se da odlukom nitko nije zadovoljan.
U Racing Pointu su razočarani kaznom, poručuju da ništa pogrešno nisu napravili i da je ova odluka nepravedna, a s druge strane, njihovi rivali smatraju da je kazna preblaga te da nije pravedno što sporne dijelove bolida (zračne kanale na stražnjim kočnicama) Racing Point može nastaviti koristiti na preostalim utrkama ove sezone, bez ikakvih dodatnih posljedica.
Ne bi bilo neobično ako bi žalbu na koncu uputile obje strane, iako su rivali Racing Pointa trenutno još uvijek suzdržani u izjavama. Ipak, može se iščitati da nisu zadovoljni kaznom koja je izrečena.
“Moramo pažljivo balansirati između onoga što je u interesu sporta i konzistentnosti sankcija. Razmišljamo hoćemo li se žaliti na određenu kaznu ili ne”, poručuje šef Renaultove F1 momčadi Cyril Abiteboul pa u nastavku objašnjava:
“Zadovoljni smo činjenicom da su FIA i nadležni suci potvrdili da sporni dijelovi predstavljaju kršenje sportskih pravila, no mislim da je pitanje sankcija otvoreno za debatiranje. Razmislit ćemo o tom pitanju imajući u vidu prednost koja je ostvarena i koja će se nastaviti ostvarivati tijekom sezone, a to je vrlo materijalna prednost.”
“Da stavimo stvari u pravu perspektivu, svaka momčad potroši 20% svog ograničenog vremena za aerodinamička testiranja u razvoj tih dijelova, a to nije malo.”
Zainteresirana strana svakako je i McLaren, koji iz vikenda u vikend vodi borbe s “ružičastim Mercedesima”.
“Racing Point je proglašen krivim, a brine me što te dijelove, koji su proglašeni ilegalnima na utrci u Austriji, oni i sada imaju na svojim trkaćim bolidima. Mislim da je to zbunjujuće za navijače. Što se tiče kopiranja, oni su tvrdili da su kopirali bolid na temelju fotografija, a sada se iz dokumenata može iščitati da je ta tvrdnja obično s****e. Morate onda dovesti u pitanje i sve ostalo na tom bolidu.”
“Mislim da je ovo potencijalno samo vrh ledenog brijega, početna točka proučavanja nečega što se dogodilo i što po mom mišljenju nije zdravo za sport. Ova odluka povlači mnogo više pitanja nego odgovora. Morat ćemo brzo reagirati, proučiti mogućnosti žalbe i odlučiti želimo li potencijalno sudjelovati u tome”, kaže CEO McLarena Zak Brown.
I ostale momčadi sa zanimanjem su pratile razvoj događaja. Budući da je odluka objavljena neposredno prije početka prvog slobodnog treninga na VN 70. obljetnice Formule 1, nitko nije imao previše vremena za detaljno proučavanje dokumentacije.
“Slažem li se osobno ja ili moja momčad, jesu li propisane kazne adekvatne ili nisu, zadržat ću to za sebe. Mislim da nam treba malo vremena kako bismo u potpunosti proučili ishod i onda odlučili hoćemo li to prihvatiti ili poduzeti neke nove korake”, riječi su Claire Williams.
Kratki komentar dao je i Mattia Binotto, šef Ferrarijeve momčadi: “Ustanovljeno je kršenje pravila u pogledu zračnih kanala stražnjih kočnica, to je činjenica i to je potvrđeno. Je li kazna dovoljna ili nije? Moramo pažljivo proučiti dokumentaciju na 14 stranica. Rok je 24 sata za uložiti žalbu. Kao Ferrari, bit ćemo vrlo pažljivi u razumijevanju odluke i odlučivanju o našim sljedećim koracima.”
Sve je malo postalo “ridikls” ali očito je da će ovo zatalasati kao cunami i da se ulazi u sferu politike. Nisam bio za kažnjavanje ali kad su ih već kaznili smiješno je da nastave koristiti isti paket zbog kojeg su kažnjeni, da pojednostavim, meni je to kao da uhvate vozača pijanog na cesti ili sa ukradenim vozilom, novčano ga kazne, dobije par kaznenih bodova i puste ga da vozi do sljedeće registracije. Osjećam da se nišanske sprave okreću polako ali veoma opasno i precizno a da ne kažem i argumentirano prema Mercedesu, i to prije svega okreću Renault i… Read more »
“Sa FIA-nog aspekta stigla nam je potvrda da je bolid kompletno legalan sa tehničke strane, pa tako možemo da nastavimo da koristimo naše kočnice. To je samo sve bilo oko procesa, što je deo sportskog pravilnika. To je isti pravilnik kao i do sada, gde nigde nije pisalo da to nesmemo da uradimo, pa je ova FIA-na odluka došla kao iznenađenje.” kazao je Szafnauer. “ Kraj normalnog
Gledao oba treninga na Sky F1. Bolidi Mercedesa samo u srednjem sektoru imaju pol a na kraju i skoro sec prednosti i doslovno se Luis i Botas zaj….sa drugima i ne mogu vjerovati da je takva ogromna prednost među bolidima koji su slični.
Nisam navijač nijedne ekipe ali ovo više nije normalno .
Ferrari je morao presloziti bolid jbt i sramoti se da nakon 6 god nezna napravit bolid a ove 2 momcadi se utrkuju j dalje
Katastrofa
Najnovije vijesti iz talijanskog tiska: Stvari se dalje kompliciraju, traži se daljna istraga prema Mercedesu: Slučaj Racing Point: Ferrari će se žaliti! Napisao: Roberto Chinchero 7 kolovoza 2020, 21:32 Slučaj Racing Point daleko je od zaključenog: uvjerenje FIA-e nije zadovoljilo Scuderiu, koja je objavila da podnosi žalbu. Akciji Ferrarija pridružit će se i Renault i McLaren: cilj nije samo raspravljati o kočnicama, već o konceptu automobila s klonom. Započinje vrlo teška bitka koja bi mogla imati brojne posljedice na F1. Da je popodne u padobranu u Silverstonu bilo ‘grublje’ nego inače, bilo je odmah dovoljno jasno. Brza razmjena mišljenja između… Read more »
I jučer si se tako rugao, pa ispalo drugačije..
Treba i Mercedes istražiti temeljito imali su prste u ovom muljanju sigurno, na temelju slika je racing point složio bolid? Treba vidjeti mailove i slično između tih dviju ekipa. Na Ferrari se stavljaju senzori i razne gluposti čim malo priprijete.