Šef Racing Pointa: Manji budžet bi izjednačio grid

Otmar Szafnauer, šef Racing Pointa, vjeruje da smanjeni ograničeni budžet ima potencijal izjednačiti grid Formule 1.

Podsjetimo, od 2021. u sport se uvodi određeni budžet koji kontrolira ukupnu potrošnju svih momčadi, takozvani “cost cap”. Taj budžet je trebao iznositi 175 milijuna dolara, no zbog financijskih gubitaka koji su nastali zbog pandemije koronavirusa je smanjen na 150 milijuna dolara.

Međutim, McLaren smatra da bi ograničenje trebalo biti spušteno na samo 100 milijuna što je uzrokovalo sukobe te momčadi s Ferrarijem koji odbija bilo koju cifru koja je manja od $145 milijuna. U svakom slučaju, kriza će pogoditi sve momčadi, a mnogi smatraju da je potrebno dodatno smanjenje cost capa ili će F1 izgubiti nekoliko momčadi.

Otmar Szafnauer u smanjenom cost capu vidi priliku za izjednačenije odnose između momčadi što je zdravo za sport i donosi dugoročnu korist.

“Ono što se zaboravlja u vezi cost capa je kako se ne mora potrošiti sav dozvoljen novac. Ako je ograničenje $170 milijuna, vi ne morate toliko i potrošiti,” započeo je.

“Primjera radi, Force India je do sada uvijek trošila između $100 i $110 milijuna. Ta brojka je toliko iznosila dok nije postojalo ikakvo ograničenje za potrošnju.”

“Ako je granica 170 milijuna, ne znači da morate toliko potrošiti, ali znači da morate toliko potrošiti ako želite pobijediti. Cost cap bi izjednačio snage između momčadi.”

Što se tiče sukoba Ferrarija i McLarena, Szafnauer tvrdi da razumije obje strane i da mu je teško procijeniti tko je više u pravu.

“Razumijem obje strane.” nastavio je.

“Veće momčadi današnjice troše preko 300 milijuna dolara. Kada im dođete s ograničenjem od 170, 150 ili čak 100 milijuna dolara, za njih to znači da će morati otpustiti ogroman broj zaposlenika.”

“To je jako teško za učiniti. Ako su pravila bila takva da oni mogu investirati puno novaca i time imati bolje šanse za pobjeđivanje, onda je nepravedno to oduzeti od njih.”

“S druge strane, shvaćam i Zaka Browna i McLaren. Oni tvrde da treba postojati realan cost cap koji bi omogućio svim momčadima da budu financijski stabilni.”

“Tako da smatram da bi cost cap trebao biti negdje u sredini kako bi se moglo zadovoljiti svakoga,” završio je.

4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Koliko god smanje budžet ili povećaju, Ferrari je opet drugi ili treći. Uvijek nešto, tja!

Desmosedici

Njemu ne treba mnogo dolara..Mercedes će mu jeftino napravit bolid..već su im dali svu tehnologiju i alat od prošle sezone..logično kad je Mercedes njihov suvlasnik..dioničar..da se razumijemo, ja nemam ništa protiv toga..ali zato Mercedesu treba novaca..teško će on to sve pokrpat sa 100 mil. dolara. Izgleda da je Totto najprije ove male huškao da se budžet smanji na 100 mil. pa ih iza toga izigrao napisavši pismo FIA-i gdje traži minimum od 145 mi. dolara.

LHx6

Ma sve što si ovdje napisao je činjenica ništa nisi izvukao iz š….

Desmosedici

Tako je, kako je..istina je istina..ne postoje dvije istine..tada je jedno istina a drugo laž.

Related Posts