Nakon otkazivanja Velike nagrade Australije, Pirelli je bio prisiljen odbaciti čak 1800 nekorištenih guma, no dobile su novu ulogu.
U Pirelliju su navikli na bacanje nekorištenih guma nakon utrka koje se održavaju van Starog kontinenta. Naime, s trenutnom generacijom guma i naplataka, talijanski proizvođač uvijek izbacuje iz upotrebe gume koje su bile montirane, ali nisu korištene. Razlog su potencijalna oštećenja koja se mogu dogoditi prilikom skidanja guma s naplataka.
Kad se utrke održavaju na udaljenim kontinentima, ne preostaje ništa drugo nego te gume poslati na reciklažu, dok se nakon utrka u Europi transportiraju cestovnim prometom i mogu se koristiti na sljedećim utrkama.
Često se događa da moraju odbaciti 560 kišnih guma ako tijekom vikenda nema problema s vremenskim uvjetima, no situacija poput ove u Melbourneu još nije zabilježena.
“Završili smo s montiranjem guma u četvrtak poslijepodne, a onda smo sve morali skidati”, kaže Mario Isola iz Pirellija.
“Trenutno smo limitirani u situaciji kad moramo skidati gumu s naplatka, rubovi gume se nađu pod opterećenjem i nakon toga nismo sigurni da će se ta guma moći ponovno montirati, budući da su sile koje djeluju na te gume goleme. Zbog toga ne želimo riskirati.”
“Kad smo u Europi, možemo gume seliti s utrke na utrku. Ako ih ne koristimo, ostavimo ih namontirane pa kamionima prevozimo gume i naplatke zajedno.”
Kad je riječ o utrkama na koje se putuje avionom, transport naplataka dužnost je momčadi, a ne Pirellija. Isola kaže da bi u budućnosti mogli izbjeći bacanje tolikih guma.
“Uzmemo li u obzir da ćemo imati jednog proizvođača i standardni dizajn naplataka, pokušat ćemo zajednički pronaći način da se gume mogu montirati više puta, ali moramo se pobrinuti da pritom ne bude nikakvih rizika.”
O tome što će biti s gumama koje nisu korištene u Australiji: “Gume stisnemo kako bi stale u manji broj kontejnera i šaljemo ih u Ujedinjeno Kraljevstvo, gdje se recikliraju u cementari blizu Didcota. Spalimo ih na visokoj temperaturi i tako se stvara energija, ali ne zagađujemo okoliš.”
“Istražujemo različite metode recikliranja guma, ali u ovom trenutno to tako radimo nakon naše analize”, objasnio je Isola.
Pirelli je već ranije dostavio gume u Bahrein i Vijetnam, a te su utrke odgođene.
“Gume za Bahrein i Vijetnam su već tamo, ali to nije problem. Koristimo se morskim transportom za većinu guma, a one su u kontejnerima s kontroliranom temperaturom. To je kao da ih držimo u skladištu, nema razlike. Bude li promjena u kalendaru, moći ćemo koristiti te gume”, zaključio je Isola.
Bolje da su ih poslali u Afriku pa napravili opanke od njih..da ljudi ne idu bosi.
I kaj da covjek sad kaze na ovo….koliko je pametno toliko je blesavo da svaka staza ima svoju mjesavinu guma, bez obzira na vrstu asfalta…nisam strucnjak, ali onda neka ne prodaju fore o smanjenju troškova…a da ne govorim da je nedavno bio članak o tome kako gume zagađuju okoliš više od ispušnih plinova…
Sem ti tehnologiju! Nema ideja za napredak. To ti je kao ono; ljudi su hodali po mjesecu prije 50 godina, ali ne mogu ni danas napravit da otvoriš čašicu jogurta a da poklopac ne pukne!