Zanimljiva uvertira za Veliku nagradu Australije. Red Bull je posumnjao u regularnost usisnika zraka na stražnjim kočnicama Mercedesovih bolida, FIA je reagirala novom tehničkom direktivom, a Mercedes će biti prisiljen u posljednji trenutak mijenjati sporne dijelove.
Kako piše Auto Motor und Sport, inženjeri Red Bulla posumnjali su da usisnici zraka stražnjih kočnica na Mercedesovim bolidima nisu u skladu s tehničkim pravilnikom i uputili su protest Svjetskoj automobilističkoj federaciji, a krovno tijelo Formule 1 reagiralo je novom tehničkom direktivom koja se tiče upravo spornih usisnika.
Da bi se smatrali dijelom kočionog sustava, usisnici moraju zadovoljavati određene kriterije po pitanju dimenzija, a u slučaju Mercedesa to čini se nije bio slučaj (otvor je velik u obliku obrnutog slova V).
Detalji tih novih tehničkih uputa za sada nisu objavljeni, ali očito je kako će aktualni prvaci neposredno pred početak Velike nagrade Australije biti primorani mijenjati sporne dijelove na bolidu W11.
U nastavku tjedna FIA-ina tehnička komisija mogla bi imati još dosta posla. Iz Red Bulla su najavili novi protest ako će Mercedes koristiti DAS, novorazvijeni sustav upravljanja koji su otkrili na predsezonskim testiranjima.
“Naš je stav da taj sustav nije legalan i da nije u skladu s pravilnikom. Uložit ćemo protest ako će Mercedes koristiti taj sustav u Melbourneu”, najavio je Helmut Marko.
Još se spominje i mogući protest Renaulta na bolid Racing Pointa. Ovogodišnji RP20 po mnogočemu je kopija prošlogodišnjeg bolida W10, što bi u osnovi bilo zabranjeno, ali iz momčadi poručuju kako nisu kršili nikakva pravila. Ostaje pitanje može li Renault, ili neka druga momčad, dokazati suprotno.
merc povukao rbr k sebi protiv ferraria, a sad se rbr okomio na merc. zanimljivo. merc mislio kako ima saveznika 😀
Ja bih ukinuo sve zabrane,pa nek se razmaše mašta inžinjera…nekad su bili pokretani motorima u V rasporedu,bokser motorima,rednim…sloboda u izvedbi šasije…ono…nema zabrana,samo kubikaža motora i gabariti vozila…
Sjećam se tamo početkom 90-tih da je na DTM dolazilo duplo više ljudi nego na utrke F1…a zašto?Jer je sve bilo dozvoljeno…ljudi su osjetili dah pravih utrka…gladijatora prošlosti,privuklo ih…
I što je FIA napravila…a što bi drugo nego sve to zabranila….da ne zasjeni F1 i da i dalje mogu ubirati ogromnu lovu …
Kad se sjetim da je u DTM-u harala Alfa 155..
Ja bi isto dopustio sve, sva goriva i sve pogone, pa kome šta odgovara. Pa bi npr imali Ferrari sa V12, Mercedes s hibridnim V6 turbo, Renault s DCi, Honda sa VTEC motorčinom, pa uleti naprimjer Audi i VW s TDI motorom, BMW sa V8, Toyota sa skroz električnim pogonom.. bilo bi u svakom slučaju zanimljivo gledati takav okršaj različitih tehnologija pa da vidimo koja je stvarno najbolja. A same bolide smanjiti za 1/4 da budu kao što su bili 2007/2008. Propisati što se tiče dimenzija i aerodinamike neka univerzalna pravila za sve kao što su i sada. Show privuklo… Read more »
Nekak opet Ferrari kriv za usisnike na mercu
Urota , urotaaa.
Naravno da ne, normalni prigovor i uvažavanje ili ne.
Kad bi FIA imala smisao za humor donijela bi odluku u tajnosti nagodbom 🙂
kada moze nagodba sa ficekom moze i sa mercom
Eto vidite..rekao sam vam da ja ništa ne izmišljam..ustvari samo prepišem dio nečijeg teksta u stranim medijima i pokažem vam..a vi skačete na zadnje noge i vrijeđate me kao da sam ja to napisao.
Pa kada ti nepises po vlastitoj mrznji o masti
Ne izmisljas i zamisljas sto tko radi nakon objave svih relevantnih tijela u ovom sportu
A i nezavrce se timu za koji ti navijas pipa koja je isla na vodenicu bas tog tima
….
Oprosti..ništa te nisam razumio..nešto kao mandarinski..prevedi mi sukus.. što si htio reći?
Normalan si
Najzad , bilo je i vrijeme .
vozit ce sa dasom ove godine moze i sveti petar ustat i podnjet zabranu al tako je ko im kriv sto neznaju nesto napravit sad bi kukali moja taki Markane uzivaj u dasu ove godine
..tako je s DAS-om..i sa Ferrari izumom za snagu motora..i sa Ferrari MGU-H..Hahahaha!
..Ferrari MGU-Ha..Hahaha!