Pogoni nakon 2024. godine: Renault bi elektrifikaciju, Mercedes bi zadržao postojeće

Vodstvo Formule 1 raspravlja u kojem bi smjeru njihov sport trebao krenuti s pogonskim agregatima nakon 2024. godine. Renault se zalaže za elektrifikaciju, a Mercedes se želi držati trenutne formule.

Postojeće regulacije hibridne V6 ere, koje su uvedene 2014. godine i koje će se malo doraditi za 2021. godinu, vjerojatno će se koristiti barem do 2024. godine i zamijeniti 2025. ili 2026. godine.

Renaultov Cyril Abiteboul kaže da sportu prijeti opasnost ako ne započne s planiranjem formule koja je relevantnija za budućnost cestovnih automobila, a koja je u isto vrijeme isplativa za proizvođače.

“Ako pogledamo tempo kojim se svijet mijenja, po mom mišljenju, postoji ogroman rizik da Formula 1 zaostane. Čak i Ferrari govori o svojem automobilu s punim električnim pogonom. Dakle, tehnologija se kreće vrlo brzim tempom, i mi moramo biti veoma oprezni da ne ostanemo iza industrije cestovnih automobila. Što god mislimo o elektrifikaciji, to neće nestati. Nastojim to sve predstaviti svima kako bi se što prije zacrtali planovi i prestala trošiti suluda količina novaca”, rekao je Cyril.

Abiteboul vjeruje da bi se nadogradnje sadašnjih motora trebale zamrznuti kako bi se smanjili troškovi na njihov razvoj. Smatra da bi to vjerojatno moglo u nekom trenutku usporiti ulaganja u motore s unutarnjim izgaranjem i povećati razvoj električnih dijelova.

Mercedesov šef Toto Wolff rekao je da bi Formula 1 trebala povećati efikasnost postojećih pogonskih jedinica, ali je također priznao da će dugoročno biti promjena.

“Iz perspektive troškova, zajedno s FIA-om i Libertyjem, željeli bismo zadržati trenutnu formulu. To je vrlo učinkovit hibridni agregat, ali jednostavno to teško možemo prenijeti industriji za svakodnevnu upotrebu. Ipak, svijet se mijenja, na ulicama imamo milijune ljudi koji prosvjeduju i upozoravaju na klimatske promjene”, rekao je Toto.

Wolff je nagovijestio da bi promjene mogle doći ranije nego što je to planirano:

“Svi moji kolege od drugih proizvođača, zajedno gledamo viziju motora za 2025. i kako bi to moglo izgledati. Pitanje je trebamo li to što ranije početi raditi jer svijet se kreće brže nego ranije i ovo je rasprava koju trebamo voditi.”

21 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Desmosedici

OK. Tehnologiju treba stalno unapređivati i zato baš služe ovi skupi bolidi F1..svakako treba nastavit razvijat elektro pogone, posebno baterije..skladištenje električne energije je najveći problem..skupe baterije, ograničen kapacitet i mobilnost..u svakodnevnom životu elektromobili su predviđeni za velike gradove da bi se smanjila velika koncetracija štetnih plinova Međutim, što se globalne ekologije tiče, to je dvojbeno rješenje..za masovni prelazak na elektromobile treba značajno povećat proizvodnju električne energije..to su atomske elektrane, termoelektrane, hidroelektrane..a to su sve ekološke bombe..u odnosu na njih obnovljivi izvori energije daju malo i to skupe energije..oni ne mogu riješit ovaj problem..drugi problem je naftna industrija koja će još… Read more »

harii87

Ne bih se složio da obnovljivi izvori daju malo energije niti da je ta energija išta skuplja od termičkih elektrana. U konačnici, nuklearna fuzija bi mogla riješit problem električne opskrbe. No da, potpuni prelazak na električne automobile sa sobom vuče problem recikliranja baterija. Čak su sami kapaciteti već danas dovoljni za 80% vozača međutim samo recikliranje baterija…

Desmosedici

Električna vozila imaju svoju namjenu i broj će im se svakako povećavat, ali će još dugo vremena većina cestovnih vozila biti pogonjena s motorom na unutarnje izgaranje.

svakako

Opet ovaj Renault nešto pametuje oni bi elektrifikaciju u Formulu da tu mogu razvijati pizdarije za svoje cestovne frižidere od kojih nikad nece biti nista. U Formuli nisu postigli baš ništa zadnjih 10 godina, čak ih je i Honda prešišala po pouzdanosti i snazi, Redbull ih odje*o, Mclaren ih odje*o, nitko ih ne želi jer su im motori smeće. Cestovni auti im isto nisu ništa posebno (nađe se tu i tamo neki RS model ali jebiga generalno su u kurcu), a govore o nekom prijenosu tehnologije sa F1 staze na cestu a nemaju ni jedan jedini auto u prodaji koji… Read more »

harii87

Zar doista vjeruješ u tekst koji si napisao? Zar doista ne vidiš kako se terrmička efikasnost povečala sa inicijalnih 17% (1876.) na oko 30% prije pojave hibridnih vozila (2013.) gdje je KERS podignuo efikasnost na oko 44% (2014.) a danas svjedočimo

harii87

Zar doista vjeruješ u tekst koji si napisao? Zar doista ne vidiš kako se terrmička efikasnost povečala sa inicijalnih 17% (1876.) na oko 30% prije pojave hibridnih vozila (2013.) gdje je KERS podignuo efikasnost na oko 44% (2014.) a danas svjedočimo oko ili preko 50% efikasnosti same pogonske jedinice. Istina, nije se apsolutno svaki dio prenio na day to day život međutim činjenica je kako smo potrošnju smanjili sa “standardnih” 10-14l na “standardnih” 5-7l a sve je posljedica direktnog ili indirektnog utjecaja F1 R’N’D laboratorija… A ovo je samo utjecaj termičke efikasnosti pogonskih jedinica.

svakako

Svakako vjerujem u to da je Renault u teškoj banani i da nisu baš u poziciji da nešto pametuju i zahtjevaju i svakako vjerujem da bi jedan V8 smanjio troškove svakoj momčadi jedno 8 puta.
A ovo za efikasnost nju treba tražiti negdje drugdje.
Formula nikad nije bila efikasna.

Desmosedici

Svakako, ja te svakako poštivam..često smo istomišljenici. Ovo s V8 motorima, svakako bi smanjilo troškove i zvukom bi privlačilo fanove..međutim, F1 je vrhunac tehnologije i ne smije se stati na tome..mislim da je Mercedes sve u pravu i da F1 treba nastaviti razvijati hybrid tehnologiju..motor sa unutarnjim izgaranjem sa ERS sustavom..povećavati termičku efikasnost i iskoristivost.

harii87

Bez dileme da bi V8 motori smanjili ekonomske troškove. Također, za pretpostavit je da Renault traži veliku promjenu u pogonskoj jedinici jer sami dosta zaostaju. To je nešto što će svaka treća ili četvrta momčad na gridu, ukoliko ima veće ambicije, tražit i često umotavat to u razno razne celofane. Bez obzira na sve, elektrifikacija dolazi. Za sad u vidu raznih hibrida a u budućnosti vjerojatno u potpunosti. FYI – formula, pogotovo ova danas je strahovito efikasna. To što momci u R’N’D labosu tamo rade to je doista za divljenje!

harii87

Apsolutno podržavam ideju Renault-a. Treba ići u smjeru u kojem se tehnologija iz F1 bolida može implementirati u svakodnevnom životu. Ono što je nekada bio KERS i sva prašina koja se digla iz njega je dobrim dijelom nešto što današnjim automobilima drastično smanjuje potrošnju. Ono što će jednoga dana biti elektro F1 koja će dići još veću prašinu će biti nešto što će 10 godina kasnije dovesti do značajnog unaprijeđenja baterija te olakšati svakodnevnu upotrebu elektro vozila. Da, zvuk V12, V10 i V8 je definitivno bolji od zvuka V6 ili od ne-zvuka elektro motora međutim gledajući veću sliku elektrifikacija je,… Read more »

LUTHER

svi u f1 govore da f1 mora imati razliku u odnosu na gp2 i slične kategorije, pa sad, paradox, ne žele sličnosti sa gp2 al može sličnost sa teslom? ovo je utrkivanje i gotovo, naravno da se mora dešavati napredak i sl, al gluposti totalno da se f1 prilagođava običnim autima… nije stvar ni zvuka nego što se dnk utrkivanja uništava, nekad je ovo bilo natjecanje konstruktora.. a sve priče o ekologiji, malo pretjeruju…

harii87

Nije da se F1 treba u potpunosti prilagođavati osobnim automobilima niti će to ikada biti slučaj (teško mogu zamislit prednje krilo na osobnom autu) no činjenica je da veliki proizvođači profitiraju od tehnologija razvijenih u F1. Krenuvši od injektorskih motora pa sada to tih (nazovimo ih) mini KERS sustava koji su svugdje prisutni. Priče o ekologiji nisu pretjerane no slažem se da F1 nije osnovni problem ekologije no svejedno, kao i sve drugo, treba ekološki napredak.

LUTHER

ma gluposti totalne, austrasliski v8 supercars ima super gledanost i zanimljivost, i slične kategorije, a bilo bi onda najbolje da u f1 uvedu trocilindarske, dvotaktne motore, po mogućnost dizel (haha), pa još da uštede na cijeni, nek koriste lož ulje kao nekada, ahhh, i onda se čude kaj im gledanost pada, halo??

Pratiteljcro

Renault se zalaže za elektrifikaciju, a Mercedes se želi držati trenutne formule a fanovi zele nazad V10 na 20K rpm. To bi bio moj izbor mada znam da se taj motor nevraca nikada :((
Zanimljivo je , u zadnje 2 utrke renaultov bolid zvuci kao da je vec sada potpuno na struju! Atmosferac se skoro uopce ni necuje, nazalost.
https://www.youtube.com/watch?v=A9ws6cknEXQ 1:40

klepesina

ovo sto se cuje da znas da nije mjerilo jer zvuk motor ide preko mikrofona od kamere na bolidu sto nije ni blizu ama ni 10 dio pravog zvuka bolida cuju se oni mnogo jasnije i glasnije uostalom vidis da se nose slusalice po gledalistu ….

Pratiteljcro

Samo poslusaj force indiju 10 sekundi prije pa usporedi sam. Ili bilo koji drugi bolid. Renault najvise zvuci kao usisavac

Pratiteljcro

btw, cuo sam v8mice uzivo na 18k okretaja i zvuk je bio neopisivo glasan i brutalan iz vise razloga, a danas se saltaju na manje od 12k rpm i to smece nestvara dovoljno decibela nepomazu nikakva zapomaganja iz proslosti od FIAe da se ucine glasnijima…Jedino da montiraju megafon na dupe bolida…. A ti cepici sto spominjes, to mora da djeca nose na nekoj skupoj tribinici jer kad sam bio tamo nisam vidio niti jednog covjeka kako ih nosi, nije bilo potrebe tada a komli danas …

klepesina

koji fanovi samo fanovi ferarija to mogu razumjet jer su tad imali rezultate e i sad imate motor al ima nesto zbog cega nemozete biti prvi

Desmosedici

Poslušaj “Ferrari 412T2 dodici cilindri sound”..posljednji Ferrari sa 12 cilindričnim motorom i gorivom Agip..

ferrari 012

Ili v8 bi turbo?

Pratiteljcro

Takav motor nije postojao lol. Postojao je samo turbo motor i u toj eri su se vrtili na slicnom rpm-u kao i danas na cca 1200rpm. Dakle nista specijalno sto se buke i decibela tice. Ali opet u usporedbi s danasnjim igrackama bili su dosta glasniji i brutalniji.

Related Posts