Već ovog vikenda slijedi nam utrka za VN Rusije u olimpijskom Sočiju. Nova staza još nije skupila dovoljno karme i povijesnih trenutaka da bi je navijači Formule 1 imali u nekom posebnom sjećanju. Oprečna su mišljenja oko ove staze, jer dosta podsjeća na dosadnu Valenciju.
Ovdje je do sada bila dominacija Mercedesa, a nikakva dominacija ne doprinosi kvaliteti sadržaja neke utrke. Za sada, vjerojatno najljepši trenuci u povijesti ove staze su prva pobjeda u karijeri Valtterija Bottasa, te treće mjesto Sergija Pereza u Force Indiji 2015. godine.
Glavni dio staze svakako je treći zavoj. Dugačka lijeva krivina dužine od 750 metara koja se vozi gasom do poda, a scenu dodatno pojačava velebna Poyushchie fontana.
Završetak tog zavoja nadalje pruža odlično mjesto za pretjecanje u oštrom desnom zavoju. Postoje dvije lagano zakrivljenje ravnice, samim time i dvije DRS zone. Ostatak staze su nažalost sterilni zavoji pod pravim kutem, no mjesta za preticanje – ima.
I dok se više ne mogu pobrojati razmišljanja i shvaćanja nedavne Ferrarijeve brzine u Singapuru, koja se nije trebala dogoditi prema predviđanjima, možda je vrijeme da “gazda” ove staze uzvrati udarac. To je po nama – Valtteri Bottas. Ova staza mu očito odgovara. Odlični rezultati još u Williamsu, rekord kruga staze, spomenuta prva pobjeda, te prošlogodišnja, timskim odredbama ipak predana Lewisu Hamiltonu.
A timske odredbe Valtterija nisu pomazile ni prije par dana u Singapuru. Morao je kočiti kao da je naletio na policijsku kameru za snimanje brzine, kako bi Hamilton radi krive strategije momčadi, izašao iz boksa ispred njega i skupio važne bodove za osvajanje prvenstva. Valtteri tako ispada prva žrtva svoje momčadi radi Ferrarijeve odlične forme. On je još uvijek jedini koji realnom matematikom donekle može osvojiti naslov svjetskog prvaka, ali u Mercedesu su očito digli uzbunu zbog dizanja forme glavnih konkurenata i Hamiltona u potpunosti posvetili osvajanju naslova. Unatoč momčadskim odlukama koje mu ne idu na ruku, Bottas bi trenutni omjer snaga mogao i iskoristiti. Moglo bi mu to u neku ruku pomoći, jer će ovakvom formom Ferrarija (ako ona ostane), lakše postaviti nekog između sebe i Hamiltona. Samim time, momčadska propuštanja nemaju smisla.
Toto Wolff se potajno nada sukobu između dvojca u Ferrariju od kojeg bi Mercedes mogao profitirati (kao Ferrari od McLarena 2007.), no pitanje je doduše u kakvom mu je psihičkom stanju Valtteri. Ima najteži zadatak od vodećih u prvenstvu, jer praktički mora biti brži od momčadskog kolege (s tim da nije dovoljno da je samo on ispred njega) i konkurencije, da bi mu momčad uvažila pobjedu. Zvuči tužno i komplicirano, ali je na njegovu žalost već više puta tako i dokazano.
Kratke informacije o stazi možemo vidjeti na sljedećoj slici:
Staza je generalno blaga za bolide. Glatka podloga, niske pasice, samo dva teška kočenja i ugodna temperatura zraka, omogućuju lakše disanje inženjerima i vozačima nakon iscrpljujućeg Singapura. Zbog sporih zavoja, traži se odlična trakcija bolida, tj. brzo „čupanje“ iz niskih brzina. Krug je kao i u Singapuru spor i dugačak, što znači da ćemo ponovo imati vremenski dugu utrku, posebice ako će biti i sigurnosnog automobila.
Detaljan odabir guma svih vozača pogledajte u nastavku:
‘Najkonzervativniji’ u odabiru guma su bili u Mercedesu – uzeli su samo osam setova soft guma, četiri, odnosno tri mediuma i samo jedan ili dva harda. Ostale momčadi su odlučile uzeti devet ili deset setova najmekših guma, te manji broj medium i hard guma. Ferrari i Red Bull imaju isti odabir guma – devet setova soft guma, tri setova medium guma i samo jedan set harda.
Vremenske prilike za sada najavljuju kišni vikend. Satnica vikenda nam ponovo odgovara, utrka taman uz nedjeljni ručak, jer idemo još jedan sat ranije:
VN Rusije, Sochi Autodrom, 27. rujna - 29. rujna 2019. Petak, 27. rujna 1. slobodni trening 10:00-11:30 2. slobodni trening 14:00-15:30 Subota, 28. rujna 3. slobodni trening 11:00-12:00 Kvalifikacije 14:00-15:00 Nedjelja, 29. rujna Utrka 13:10
Vrijeme je da Valtteri Bottas ponovo pokaže zube, jer ova staza mu očito leži. Ako Ferrari i ovdje bude ipak dominirao, očito su posljednje nadogradnje pravo čudo. McLaren i Renault nastavljaju mrtvu borbu za četvrto mjesto u poretku konstruktora. U mogućoj reprizi sterilnosti i kukavičluka vodećih oko borbe na stazi, kao u Singapuru, za akciju će se ponovo pobrinuti Formula 1.5 s mnoštvom preticanja koja nam često izmakne u televizijskom prijenosu.
Za kraj, pogledajmo krug najboljeg vozača Sočija:
dosadna staza
iako je nerealno, al mislim da bi bilo dobro da bottas ne ispadne “vlatka pokos” na ovoj utrci (čitaj nešto drugo haha), nego da pokaže malo neposlušnosti i više manje zaprijeti hamiltonu a naravno, samo je pitanje u kojem će krugu dobit naredbu, valteri, its james…haha
Sto ste smijesni , pa zar crni Senna ne juri rekorde .