Uoči prošlog vikenda F1 svijet je primio vijest koja je obradovala svakoga – Silverstone i FIA su potpisali novi ugovor i ovu legendarnu stazu ćemo gledati još najmanje pet godina kao sastavni dio F1 kalendara. Ovogodišnje izdanje nas definitivno nije uskratilo uzbuđenja i sjećanja.
Tri različita vozača su bila najbrža na svakom od slobodnih treninga. Zanimljivo, iz tri različite momčadi. Pierre Gasly bio je najbrži na prvom, Valtteri Bottas na drugom, a Charles Leclerc na trećem slobodnom treningu. U fantastičnim kvalifikacijama Bottas je lišio Hamiltona za peti uzastopni pole u vlastitom dvorištu, i da stvar bude gora za Britanca, to je učinio za 0.006 sekundi – ili kako su izračunali Mercedesovi štreberi (kada nemaju pametnijeg posla) – za 41.5 centimetar!
Hamiltonova rekordna pobjeda u Silverstoneu
Po šesti put u svojoj bogatoj karijeri Hamilton je slavio na mjestu gdje najviše voli pobjeđivati – na domaćoj utrci. Britancu je ovo šesta pobjeda na Silverstoneu s čime je srušio rekord kojeg je držao zajedno s legendama sporta Alainom Prostom i Jimom Clarkom.
“Najbolji osjećaj za svakog sportaša je pobijediti na domaćem terenu. To je najljepši mogući osjećaj koji se može desiti u našim karijerama. Kada god dođem ovdje vidim kakvu podršku dobivam. To mi daje vrlo velike nalete energije i euforije, ali i snažan osjećaj odgovorosti,” kaže Hamilton.
Hamilton u nijednom dijelu utrke nije oklijevao da pritisne Bottasa i uzme mu prvu poziciju. Odmah u prvoj zavoju je krenuo žestoko, a nekih tristotinjak metara je i bio u vodstvu. Ključna faza utrke je započela u 16. krugu kada je Finac otišao u boks po set hard guma. Momentalno, Hamilton je odlučio produžiti svoj stint, a pošto je Bottas bio na strategiji dva ulaska u boks, bilo je više-manje već odlučeno da će Hamilton pobijediti kada mu kolega ode još jednom u boks.
Utrka je pošla drukčijim smjerom. U 20. krugu na stazu izlazi sigurnosni automobil dok se sanirao bolid Antonija Giovinazzija koji je završio u šljunku. Hamilton se našao na pravom mjestu u pravo vrijeme, produžio je u boks i vratio se na stazu kao vodeći čovjek utrke. Bottas, kao objektivno inferiorniji vozač, od te točke na dalje nije imao mnogo razloga da se nada za pobjedu u utrci.

Katastrofa Haasa
Za neke je to i Ferrari, ali za sve je to sigurno Haas. Iz utrke iz utrku Haas demonstrira užasnu formu, a Kevin Magnussen i Romain Grosjean natječu se tko je veći klaun. Momčad koja je prije sezone najavljivala da će zauzeti četvrto mjesto u ukupnom poretku sada je predzadnja sa samo 16 bodova na tablici – najmanje u kratkoj povijesti ove momčadi.
Romain Grosjean je odustao u pet od deset utrka u 2019. i bilo bi ogromno iznenađenje da ga gledamo iduće godine na gridu, posebno uzevši u obzir i jednako loše vožnje lani. Vrijedi spomenuti i skandal koji trese momčad vezan uz njihov glavni sponzor Rich Energy. Naime, Rich Energy je tijekom unutarnje borbe za vlast u tvrtki na Twitteru odlučio raskinuti poslovnu vezu s F1 momčadi, a tweetove koje su stavljali su, u najmanju ruku, prilično neukusni.
https://twitter.com/rich_energy/status/1150395070409007104
https://twitter.com/rich_energy/status/1148994221686370304
Haas je u cijeloj priči pokušao kontrolirati već nanesenu štetu, a daljnji razvoj situacije još moramo vidjeti. Katastrofa na stazi se desila već u prvom krugu. Magnussen i Grosjean su krenuli u utrku kao 14. i 16. i vrlo brzo su se našli u borbi za poziciju na stazi. Došlo je do kontakta i oba bolida su bili previše oštećeni da nastave s utrkivanjem. Guenther Steiner bio je bijesan, s dobrim razlogom.
Leclerc je pokazao zube i glupost Vettela
Charles Leclerc i Max Verstappen ponovno su se našli kao glavni akteri na stazi nakon što su se u Austriji borili za pobjedu do zadnjeg kruga kada je došlo čak i do kontakta koji je uvelike utjecao na konačni ishod utrke. Leclerc je u utrku krenuo kao treći, a njegov mali zaostatak u kvalifikacijama (0.079s) je dao neke nade da će u utrci možda doći i do sukoba s Mercedesom.
Mercedesi su se nakon svega nekoliko zavoja po već stoti put pokazali kao klasa za sebe. Međutim, Ferrari i Red Bull su bili rame uz rame i kroz čitavu utrku mogli smo vidjeti fantastične okršaje Leclerca, Verstappena, Gaslyja i Vettela.Lijepo je bilo za vidjeti kada je u 10. krugu Leclerc natjerao Nizozemca da ode široko. I sam je priznao da mu je Verstappen prošlog vikenda pokazao neke nove načine utrkivanja (što mu zahvaljuje), a ovaj je rekao da mu je drago da se utrkuju do samih granica. Cijela situacija je kulminira u 37. krugu. Najprije je Vettel izgubio treće mjesto od Verstappena, a par zavoja poslije Nijemac je napravio amatersku pogrešku kojom je pokupio Red Bull i sebi uništio utrku. Četverostruki svjetski prvak je odmah priznao svoju grešku i nije mnogo čekao da se ispriča mladom Nizozemcu.
Respect 🤝#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/ZMkCUKejVW
— Formula 1 (@F1) July 14, 2019
Iduća utrka na rasporedu je VN Njemačke koja se pokazala kao prekretnica prošlogodišnjeg prvenstva. Neka pitanja će ostati neriješena, a na neke ćemo tek dobiti odgovor.
silverstone je dobar stara staza .helikpoteri okolo ,,u srcu engleske tradicija,,,zasluzuje bit u kaalendaru
hamilton je jaci nego lani zadsnje 2 utrke gledamo duele kanada austria britanija su bile odlične,,,ali hamiltonu botas ne moze nista max je predaleko u bodovima