Utrka u Kanadi je godinama slovila kao jedna od najiščekivanijih u cijelom prvenstvu zbog vrlo dobrih utrka i puno pretjecanja, ali će ovoga puta ostati upamćena po tome što je Sebastian Vettel prvi prošao ciljnom ravninom, a nije uzeo pobjedu iz već dobro znanih razloga. No, idemo redom.
Petak je na stazi u Montrealu bio standardno ”slabiji” za momčadi pošto je to jedna od staza koja je jako prljava na početku vikenda te se kako vikend odmiče jako poboljšava te vozačima iz kruga u krug pruža sve bolji grip i sve bolje performanse. Iako se nakon prvog treninga činilo kako je Ferrari i na ovoj stazi u slabijem izdanju u odnosu na Mercedes, drugi je trening dao malo nade za navijače propetog konjića. Uoči kvalifikacija smo mogli po vremenima vidjeti da će i u sredini poretka vladati jako velika ‘gužva’ što se i u samim kvalifikacijama pokazalo točnim.
Kvalifikacije su ovaj put prošle bez problema za Ferrari, ali ne i za Maxa Verstappena. Kao što znate, pri kraju Q2 je Kevin Magnussen završio u zidu prvaka te time onemogućio Nizozemcu da uđe u posljednju kvalifikacijsku rundu. Na kraju kvalifikacija je najbrži krug odvozio Sebastian Vettel te potpuno zasluženo uzeo prvi pole position nakon 17 utrka.
A onda je na red došla utrka. Utrka je startala iznenađujuće mirno za većinu vozača, pogotovo na vrhu, dok je u pri kraju poretka bilo manjih incidenata. Odmah se vidjelo kako u trkaćem tempu Ferrari ne može parirati Mercedesu te je Hamilton praktički cijelu utrku proveo ‘u mjenjaču’ Sebastianu Vettelu. Prava je šteta da je utrka završila tako kako je završila. Zašto? Mislim da bi do kraja utrke gledali pravi duel između dvojice ponajboljih vozača Formule 1 jer sam uvjeren da bi Hamilton prije ili kasnije ‘napao’ Vettela za vodstvo utrke i posljedično pobjedu.
Ovoga puta je Ferrari odradio dobar posao kroz bokseve te nije dao priliku Hamiltonu i Mercedesu da prestignu Nijemca u tom dijelu utrke. Napokon da su nakon cijelog niza pogrešaka u strategijama ove godine odradili dobar posao. Hamilton je bio u ‘sendviču’ dva Ferrarija i nije imao puno mogućnosti za taktiziranje jer je njegov momčadski kolega potpuno podbacio. Mogao bih slobodno reći da je Bottas ovog vikenda došao u Kanadu kao ”turist” jer nije pokazao apsolutno ništa čime bi potvrdio da je ove godine najveći konkurent Hamiltonu za naslov prvaka.
Trenutak koji je odlučio utrku je zasigurno kazna od pet sekundi za Sebastiana Vettela iz već dobro znanih razloga. Je li ta kazna opravdana? U najmanju ruku kazna je diskutabilna te ćemo vjerojatno o njoj debatirati do kraja sezone, a možda i duže. Suci su odlučili slijediti pravilnik, ali su po mišljenju mnogih ljudi koji su bili dio Formule 1 – pogriješili. Budimo realni, Vettel je vjerojatno mogao proći malo ‘uže’ te ostaviti taman toliko prostora da ga Hamilton prođe, ali je taj trkaći instinkt da ne dozvoli prolazak drugog vozača bio prejak u tom trenutku. S druge strane, imamo sezonu u kojoj je u prvih šest utrka Mercedes u potpunosti dominirao te se toj dominaciji ne vidi kraj. Pa čemu onda ići dodatno ‘na mlin’ Mercedesu u jed(i)noj utrci u kojoj je Ferrari mogao donekle parirati? Očito je da je Mercedesov lobi u FIA-i jako velik te sve vodi k tomu da Mercedes mora nastaviti dominirati. Nemojte me krivo shvatiti, Mercedes je napravio najbolji bolid i na tome mu treba čestitati, ali treba reći da bi eventualna pobjeda Vettela u Montrealu malo probudila zanimanje za prvenstvo koje je već praktički riješeno. Ali dobro, o tome svemu malo detaljnije u nekom drugom članku, u budućnosti.
Da ne zanemarimo i druge bitne aktere osim vodećeg dvojica – prvo bi se posvetio malo Charlesu Leclercu. Mnogi su u komentarima pisali da je Ferrari upropastio utrku Leclercu, ali ja bih se samo djelomično složio s njima. Zašto? Zato što je Vettel imao prednost nad Leclercom u prvim odlascima u bokseve što je bilo razumljivo s obzirom na poziciju na stazi. Jednom kada su shvatili da Hamilton neće ići odmah pratiti Vettela u bokseve bilo je jedino logično rješenje pustiti i mladog Monegašanina na stazi kako bi pokrili eventualan sigurnosni automobil pod kojim je prolazak kroz bokseve puno ”jeftiniji”. Da je kojim slučajem safety car izašao na stazu dok Leclerc još nije bio u boksevima sada bi pričali o odličnoj strategiji iz Ferrarija.
Treba isto tako spomenuti da je vrlo dobar, ako ne i odličan, vikend imala momčad Renaulta. Ricciardo i Hulkenberg su završili šesti i sedmi te donijeli puno bodova i samopouzdanja za Renault ususret utrci u Francuskoj. Lance Stroll je prilično dobrom vožnjom došao do devetog mjesta na svojoj domaćoj utrci te je njegovom ocu sigurno laknulo nakon dobre predstave mladog Lancea.
Od onih koji su podbacili treba svakako spomenuti Haas i Alfu Romeo. U petak su na treninzima izgledali vrlo dobro te je bilo za očekivati da će se taj trend nastaviti u subotu i nedjelju, ali su jednostavno pali u formi te su završili na začelju poretka. Znaš da nešto ne valja kada bolid Williamsa završi ispred tebe(nažalost je takva situacija, da…). I da, samo su četiri bolida završila u istom krugu…
Sljedeća je utrka na Paul Ricardu za dva tjedna, a što očekivati tamo? Prema nekim najavama za tu utrku Ferrari sprema novo prednje krilo koje bi trebalo generirati više prednjeg potiska te bi im to trebalo pomoći na nadolazećim utrkama. Međutim, budite sigurni da ni Mercedes ni Red Bull ne ”spavaju” te da će i oni pripremiti neke novotarije na bolidima. Kako bilo, očekuje se, nažalost, još jedan vikend koji bi mogao proteći potpunom dominacijom Mercedesa. Nadajmo se da će momci iz Maranella uspjeti riješiti trenutne probleme što prije jer su trenutno oni vjerojatno jedina momčad koja može imalo konkurirati momčadi Mercedesa. Znate kako kažu, nada umire posljednja…
Dobar pregled GP Kanade a što se ne odnosi i na pasus u kojem autor iznosi osobni stav i promišljanje u svezi završetka utrke. Postavljam si pitanje što je važnije u sportskom, pravilima reguliranom, natjecanju, regularan ishod ili ishod režiran željama nas gledalaca? I na kraju, poradi čega bi trebalo na bilo koji naćin onemogučiti bilo kojoj ekipi da bude najbolja pa makar i cijelu godinu ako je to u stanju napraviti. Mislim da je ipak “krivica” na strani onih koji tu ekipu nemogu dostići. A da ne spominjem još i brdo insinuacija (bes službenih dokaza) koje zapravo na kraju… Read more »
Činjenica je da je fetel opet popustio pod pritiskom i izletio, dal je hamiltonova i mercedesova briga da se on nije mogao drugačije vratiti na stazu?? nije, imao je izbora mogao se zabit u ogradu. Al oke vratio se nesigurno, krenuo u hamiltona, ovaj da nije kočio bili bi obojica vani, ili kako to biva fetel bi se izvrtio, a ovaj nastavio. Kad je već ispalo kako je ispalo fetel nema opravdanja, zajebao je i trebao je propustit hamiltona na stazi i opet ga proći. Ovako si je sam kriv. Jedini zajeb sudaca je šta mu nisu dali prolazak kroz… Read more »
Dao sam ti like i sad ga nema,a ponovo ne mogu.Nečiji lobi je prejak.Čiji?
Nije on popustio pod pritiskom zbog samog pritiska, nego je Mercedes jednostavno brži, a Vetel pokušava voziti iznad mogućnosti bolida, a što prema zakonima fizike još uvijek nije moguće. Što se prije Vetel pomiri s tom činjenicom i odvozi što je najbolje moguće, u granicama mogućnosti bolida, neće biti rasipanja bodova i nitko mu neće imati šta prigovoriti. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame.
Dosad najsuvisliji komentar..to je to. Kakav Lujo, kakav pritisak? Ono da Seb i Lujo sjednu u potpuno isti bolid, da vuku bruške tko će u kojeg sjesti, ja bih uvijek okladu stavio na Seba.
Jesi li to ti Mika KA?
Ne, neg dugogodišnji navijač Ferraria.
NAGLAŠAVAM SKREĆE POZORNOST.
Ima li to ikakve veze sa lobijima?
Ovo je dio članka sa portala Max f1:Kontroverzna kazna skreće pozornost s još jedne činjenice, a to je da je Vettel još jednom pod Hamiltonovim pritiskom napravio pogrešku koja ga je stajala pobjede.
Ove godine to je napravio dvaput u dvije situacije u kojima se našao ispred njega – u Bahrainu, gdje se izvrtio nakon Hamiltonova napada, te jučer u Kanadi.
Ti događaji nastavljaju se na katastrofalan drugi dio prošle sezone kada se Vettel nekoliko puta izvrtio u duelima s Hamiltonom, Verstappenom i Ricciardom, a u jemačkoj je izgubio sigurno vodstvo po kiši.
Dobro očito ne volite portale koji razmišljaju svojom glavom bez utjecaja lobija ili su suprotnoga mišljenja.
Ili postavljaju škakljiva pitanja “nedodirljivim Božanstvima”.
ne navijam ni za merc ni za ferari ali ono je bio trkaći nvident pošto jes ezona 98 posto gotova da je seb dobio bar bi se približio hamiltonu ovako tesko da ce postat prvak,,treba hamilton odustat 2 ii 3 utrke a da ovaj dobije 3 utrke mission impossible
I autor texta je reka da je Mercedesov lobi prejak.
Kupili su sve.
A šta je s mali milijun Merc fanova na ovom portalu koji svo vrijeme laprdaju da to nije istina?
Ispali su glupi, svi do jednog
Malo mi ih je i žao, jer se vesele i raduju kao mali napaljeni psići misleći da pobjeđuje onaj koji je najbolji
Nije, pobjeđuje najbogatiji i najmoćniji, uglavnom.
Ma lažem, nije mi ih uopće žao
He he hehe
Nakupilo se godina frustracija,teško se nosit s tim pa sipamo žuć po svima, svi drugi krivi samo mi pravi,vlada sindrom crvene psihijatrije ali takvih mi slučaja uopće nije žao ,treba ih još više gazit HI,Hi,Hi!!!
Ne moram ti ništa ni odgovarat, već si dobio svoje.
I pametniji si kad šutiš,čim zineš pustoš!!!
Daj sebe pogle debilčino
Tebe jebe mclaren psihijatrija… Poturica mclarenska
Evo još jedan crveni majmun!!!
Izgorio si.
Metnuo ti ga je prvo autor texta a onda i ja.
I to pošteno.
Samo sam se ja još i izd**o po tebi i tebi sličnim greškama prirode.
Dotuko sam te tvojim primitivnim oružjem, pljuvanjem, iz**kavanjem i provokacijom.
599 pusti ga, nema potrebe
Sam sebi kopa rupu iz koje nebu izašo.
Moj komentar je svakako dominantniji od Mercedesovog bolida svih ovih godina tako da šta god da napiše, bit će krivo.
Koliko ti mamica ima godina dječarac!???
Imala 40, 57 ili 80 ti si ga svejedno popušio i ne možeš izaći na kraj samnom nego se zakopavaš sve dublje u očajničkom pokušavanju da mi vratiš, pa pišeš gluposti koje pišeš.
Pušiš ti uredno svaka dva tjedna u istom ritmu i ne vidi se kraja,to tebe ubija i frustrira ,to je najbitnije i pozdravi mamicu balonjo!!!
Ne znaš ti ni gdje si šupalj (šupalj si svuda a u glavi najviše) a kamoli šta ja i kako ja.
A jedino čemu se ne vidi kraja je moja kara u tvojim zubima.
Aj bok neda mi se više
Nebi se složio s tim da je ovo jedina utrka di je Ferrari bio u poziciji pobijediti i parirati Mercedesu, u Bahreinu je to bilo i izraženije, Leclerc je mirno i bez pritiska kontrolirao utrku ali očito da uvijek mora nešto biti. Ali nema veze, ništa ne traje vječno pa ni Mercedesova dominacija. Uvijek i zauvijek samo Ferrari
Djelomično se slažem.Zašto?
Leclerc je dominirao to je istina,ali ruku na srce Hamilton je prošao Vettele bez problema,a nakon toga je bilo što je bilo sa njim.I na samom kraju su još imali i jako puno sreće zbog safety cara jer bi prošli još i gore.
Mislio sam za Bahrein.