Druga utrka brdske sezone u Skradinu: Szaszu generalka, Perekoviću kategorija

Vrijeme se poigravalo živcima 96 vozača, a rezultati su potvrdili da će se tijekom sezone voditi žestoka borba za primat u Prvenstvu Hrvatske.

Iako je ubrzano počelo, održavanjem dviju utrka unutar dva vikenda, domaće brdsko prvenstvo naznačilo je da će sezona biti krajnje neizvjesna, a time i uzbudljiva. Na brdskoj stazi nadomak Skradina, koja se smatra jednom od najljepših u nas, šibenski Autoklub “Mihovil” organizirao je  “13. Nagradu Grada Skradina 2019.”, međunarodnu utrku FIA CEZ Prvenstva Srednjoeuropske zone, Prvenstva Republike Hrvatske u kategorijama I i II, Prvenstva povijesnih automobila i Prvenstva Regije Jug HAKS-a (Dalmacija), kao i Šampionata Bosne i Hercegovine.

U konkurenciji 96 vozača iz četiri zemlje očekivano je “generalku” ostvario višestruki hrvatski prvak, vozač formule “Reynard Zytec F3000”,  Mađar Laszlo Szasz (AK Dubrovnik racing), no malo je nedostajalo da mu vremenske prilike umanje slavlje. Naime, tijekom dviju bodovnih vožnji naizmjenično su se sa živcima većine vozača, ali i organizatora, poigravali oblaci propuštajući kišu na mahove. Posebno se to odrazilo na drugu vožnju pa je odabir guma za završni “lauf” bio izuzetno važan. Nakon tehničkih poteškoća s otvaranja sezone na Sljemenu, u borbu za bodove ravnopravno su se upustili i Domagoj Pereković i Ante Alduk. Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica) je, s obzirom na dvogodišnji uzastopni uspjeh u Skradinu i pobjedu prije sedam dana, slovio za favorita.

Laszlo Szasz (AK Dubrovnik Racing)

No, izuzetno brzim treninzima, ali i najboljim vremenom prve vožnje u Kategoriji I ugodno je iznenadio dubrovački as Stijepo Manenica (AK Dubrovnik racing), ove godine u novom automobilu “Mitsubishi Lancer Evo IX” grupe N. Bio je neznatno sporiji od formule Laszla Szasza, a tek 368 tisućinki brži od Riječanina Marija Jurišića (AK Župa Dubrovačka). U toj prvoj vožnji brži od Perekovića bio je i Ćiro Utrobičić (AK Oneum Omiš) u “Citroenu AX 1.6”, tek dvije sekunde slabijim vremenom iza Jurišića koji je nekad vozio taj automobil.

U drugoj vožnji Domagoj Pereković (AKK Zanatlija), čija je ekipa napravila pravo malo čudo osposobivši podosta razbijeni Mitsubishi u samo pet dana, najboljim vremenom vožnje 1:49,429 nadoknađuje zaostatak i pobjeđuje u Kategoriji I, ukupno drugim vremenom iza Szasza. Jurišić je tako u “Audiju A4 STW 2.0” za Perekovićem zaostao tek 686 tisućinki, dok se Dimitrijević morao zadovoljiti trećim mjestom kategorije.

Poslije dvije utrke bodovno su na čelu ljestvice Prvenstva Hrvatske izjednačeni Dimitrijević i Jurišić, dok Pereković mora loviti zaostatak. Izvrsni Manenica, pobjednik grupe N, završio je kao šesti ukupno, mjesto bolje od nekadašnjeg prvaka Europe Tomislava Muhvića (AKK Petar Klepac), obojica u “micekima” grupe N, a među prvih deset je i pobjednik grupe A Splićanin Ante Alduk (AK Dubrovnik racing) koji je tako naznačio da pošto-poto želi treći uzastopni naslov prvaka Hrvatske i Zlatnu kacigu HAKS-a. U grupi N treće je vrijeme ostvario Đivo Franić (AK Dubrovnik racing), a Alduku su društvo na postolju PH grupe A činili veteran Niko Pulić (AK Dubrovnik racing) i Puljanin Saša Radola (AMK No Traction), ovog puta zamijenivši pozicije.

Ekipno i ovog puta najbolji su bili Dubrovčani, ispred “susjeda” iz Župe, a bodovno znatno slabiji, ali treći među 17 klupskih družina vozači AK Solin.

Do generalke PH povijesnih automobila, s dvije je izvrsne i najbolje vožnje u konkurenciji, stigao Ante Gačina (AKK Rogoznica) u “VW Golfu I 1.6”, dok drugim mjestom, uz zaostatak nepunih pet sekundi, zadovoljstvo nije krio “novajlija” u ovoj konkurenciji Krešimir Radovanić (AKK Zanatlija“) koji nastupa u “Suzukiju Swift 1.3 Gti”. Treći na postolju bio je Leo Černi (AK Opatija) sa “Fiatom 128 SC 1.3”. Ekipno su slavili Rogozničani ispred Opatijaca i zagrebačkih Zanatlijaša.

Uvjeti na stazi dugoj 3.387 metara bili su zahtjevna zadaća i za sudačku ekipu koja je tijekom utrke odradila čak 12 intervencija šlep vozilima, no desetak odustalih prošlo je samo uz mehanički kvar ili oštećenjem karoserije.

Kroz dva tjedna bodovanje hrvatskog prvenstva nastavlja se u susjednoj Crnoj Gori u okviru CEZ utrke u Kotoru.

Rezultati brdske utrke u Skradinu – ukupni poredak:
1. Szasz (AK Dubrovnik racing, Reynard Zytec F3000) 3:39,730 minuta
2. Pereković (AKK Zanatlija Zagreb, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2,136 sekundi
3. Jurišić (AK Župa Dubrovačka, Audi A4 STW 2.0) +2,822
4. Dimitrijević (AKK Velika Gorica, Seat Leon R 32T) +6,553
5. Dajak (AK Solin, Formula Norma N20F) +8,293
6. Manenica (AK Dubrovnik racing) +9,697
7. Muhvić (AKK Petar Klepac Gerovo, oba Mitsubishi Lancer Evo IX) +9,823
8. Jakšić (Crna Gora, Honda Civic TypeR) +11,780
9. Utrobičić (AK Oneum Omiš, Citroen AX 1.6) +13,782
10. Alduk (AK Dubrovnik racing, Honda Civic TypeR) +13,917

PH Povijesna vozila:
1. Gačina (AKK Rogoznica, VW Golf I 1.6) 4:11,616 minuta
2. Radovanić (AKK Zanatlija Zagreb, Suzuki Swift 1.3 Gti) +4,884
3. Ćerni (AK Opatija, Fiat 128 SC 1.3) +5,644

Autor teksta i fotografija: Miroslav Krpan
Related Posts