Pet vozača koji su podbacili na početku nove sezone

Sezona Formule 1 sastoji se od 21 utrke i naravno, važnije je svakom vozaču kako će sezonu završiti, od toga kako ju je započeo. Međutim, nakon što su prve tri utrke ostale iza nas, odlučili smo proanalizirati koji su vozači svoj posao odradili dobro – u skladu s očekivanjima ili čak iznad očekivanja, a koji su podbacili. Krećemo upravo s ovima posljednjima.

Bacimo li oko na ukupni poredak nakon prve tri utrke sezone, možemo primijetiti da su 3/4 vozača već osjetile slast osvajanja bodova. Naravno, to ne može biti isključivi kriterij za sastavljanje ovakve liste jer primjerice, Romain Grosjean i Carlos Sainz nemaju niti boda, ali bilo bi nepravedno optužiti ih da su razočarali u prve tri utrke.

Španjolac zbog kvarova i sudara u prvom krugu (za koje nije bio isključivi krivac), nije niti došao u priliku pokazati koliko može u McLarenu, a Francuz je bio u obećavajućim situacijama za osvajanje bodova, ali sreća zasad nije bila niti na njegovoj strani.

Zbog toga je sljedećih pet vozača odabrano kroz usporedbu onoga što su postigli, u odnosu na očekivanja prije početka sezone i ono što su u isto vrijeme napravili njihovi timski kolege. Još samo napomena; ovo nije rang-lista. Redoslijed nije važan.

PIERRE GASLY

Bez dileme, jedan od vozača koji su opako podbacili na početku sezone je Pierre Gasly iz Red Bull Racinga. Taj 23-godišnji Francuz lani je imao svoju prvu kompletnu sezonu u Formuli 1. U bolidu Toro Rossa imao je neke dobre nastupe, ali ipak je bilo svojevrsno iznenađenje kad ga je Red Bull odlučio promovirati u prvu momčad.

Na prve tri utrke ove sezone rezultati su mu kao da je i dalje u Toro Rossu. U kvalifikacijama je osvajao 17., 13. i 6. mjesto, a u utrkama ima 11., 8. i 6. Za podsjetnik, lani je u Bahreinu bio četvrti.

Njegov nastup u Kini donio je određeni pomak rezultatski gledano, ali vremenski zaostatak za timskim kolegom Verstappenom bio je ogroman. Uvjerili smo se prošlih godina da u Red Bullu nemaju previše strpljenja za vozače koji ne ostvaruju zacrtane ciljeve. Za sada nas uvjeravaju kako je to samo stvar prilagodbe, ali Pierre će morati brzo pokazati značajniji napredak ili bi mogao ostati bez sjedala. Voziti Formulu 1 pod takvim pritiskom, dok vam javnost traži nasljednika, sigurno je zeznuta stvar.

ANTONIO GIOVINAZZI

Talijan nije imao jednostavan put do stalnog mjesta u Formuli 1. Debitirao je 2017. u Sauberu kao zamjena za ozlijeđenog Wehrleina pa onda skoro pune dvije godine odrađivao ulogu trećeg ili testnog vozača. S pravom se javnost pitala što ove sezone može ponuditi 25-godišnji Antonio Giovinazzi.

I dok mu navedeno možemo uzeti kao olakotnu okolnost, činjenica je da Antonio nije pokazao mnogo. Jedne kvalifikacije nije vozio (u Kini) zbog problema s motorom, no nije se istaknuo u Australiji, a posebno ne u Bahreinu kad je ispao već u Q1. U dvije od tri utrke iza sebe je ostavio jedino nemoćne bolide Williamsa, a svijetla točka za sada mu je 11. mjesto u Bahreinu.

Na ruku mu nikako ne ide niti činjenica da za timskog kolegu ima Kimija Räikkönena, koji iz vikenda u vikend pokazuje da Alfa Romeo ima kvalitetu. Finac ima dva ulaska u Q3 i 12 bodova na kontu, a ne popravi li se Giovinazzi, teško će dobiti još jednu priliku. Vozači iz Ferrarijeve akademije čekaju. Prvi u redu – Mick Schumacher.

LANCE STROLL

Kanađanin je uoči ove sezone zamijenio Williams rozom bojom Racing Pointa. Svi znamo i zašto – njegov otac Lawrence kupio je tu momčad i uvjetovao da se nađe mjesta za Lancea.

Iako je još uvijek vrlo mlad (rođen 29.10.1998.) i iako je u prvoj sezoni s Williamsom imao dobrih nastupa, Lance se još uvijek nije uspio riješiti etikete “tatinog sinčića”. Još kad se zna da je uzeo mjesto u momčadi opako talentiranom Estebanu Oconu, jasno je zašto nije baš omiljen u javnosti.

Rezultatski gledano, Lance ima niz od sedam uzastopnih eliminacija u prvim rundama kvalifikacija. U redu, četiri su iz prošle sezone s Williamsom, ali Sergio Perez ga je pošteno “isprašio” u svim kvalifikacijama ove godine. Stroll je bodove uspio osvojiti u Australiji, gdje je bio deveti, ali sljedeća dva nastupa bila su za zaborav.

Za razliku od prethodno spomenutih vozača, s velikom sigurnošću može se reći da se Strollu ne “trese stolica”, ali negdje valjda postoji granica…

ROBERT KUBICA

Kad se pojavila opcija povratka Roberta Kubice u Formulu 1, veći dio javnosti stao je uz Poljaka i navijao da se to realizira. Robertov povratak nakon osam godina izbivanja zbog teške nesreće, koja je uništila njegovu karijeru, filmska je priča. Međutim, ovo što gledamo nakon povratka, nije nimalo filmski.

Naravno, osnovni problem je Williamsov bolid koji je krajnje nekonkurentan pa zapravo oduzima mogućnost da Kubicu uspoređujemo s bilo kojim vozačem na gridu, osim s njegovim timskim kolegom Georgeom Russellom.

Iako je debitant u Formuli 1, s nedavno navršenom 21 godinom, Russell je u svim segmentima bolji i brži od Kubice. Mladi Britanac nametnuo se kao vođa te momčadi, u izjavama je pozitivan i optimističan, govori o razvoju i napretku, dok od Roberta uglavnom čujemo kako mu nije jasno zašto nema brzinu da bi se ravnopravno borio barem s timskim kolegom.

Nije nemoguće da se stvari okrenu, ali gledajući sadašnje stanje, povratak Kubice u Formulu 1 neće imati happy end.

Robert Kubica (POL) Williams Racing FW42.
Australian Grand Prix, Sunday 17th March 2019. Albert Park, Melbourne, Australia.

SEBASTIAN VETTEL

U prethodne dvije sezone Sebastian Vettel krenuo je s dvije pobjede u prve tri utrke. Po svim najavama, ovo je trebala biti “ta” sezona. Sezona u kojoj će Vettel konačno prekinuti dominaciju Mercedesa. Uz to, najavljivalo se super moćni Ferrari koji će na početku sezone pomesti konkurenciju, no za sada je sve ostalo na, čini se, praznim pričama.

Sebastianu je ovo najlošiji ulazak u sezonu otkad je član Ferrarija. Ostvario je po jedno treće, četvrto i peto mjesto. Ima 37 bodova (31 manje od vodećeg Hamiltona), a nije niti to zaslužio jer mu je momčad darovala barem pet bodova timskim odredbama na štetu Charlesa Leclerca. Dodamo li tome pogrešku u Bahreinu kad se izvrtio na stazi u borbi s Hamiltonom, jasno je da Vettel nije ni blizu svojih najboljih izdanja.

I ne samo da se Nijemac ne može boriti protiv Srebrnih strijela, čini se da mu ogromne probleme stvara novi timski kolega, a vidjeli smo već u prošlosti da Sebastian ne funkcionira najbolje kad ga pritišće netko iz vlastite momčadi. Osim što na stazi ne pokazuje ono što svi od njega očekuju, Vettel je van staze uglavnom nervozan i neraspoložen pa povremeno čak i dijeli lekcije novinarima kako bi trebali raditi svoj posao.

Sebastian Vettel na otvaranju sezone nije pravi. Navijače dodatno frustriraju timske odredbe koje idu u prilog upravo Nijemcu, dok u isto vrijeme prigušuju razvoj talentiranog Leclerca. Hoće li Vettel naći izlaz iz te krize ostaje nam vidjeti, ali jedno je sigurno. Dok on pokušava opravdati status vozača broj 1 u Ferrariju, prilika da se poravna s Hamiltonom po broju osvojenih titula, opasno mu klizi kroz prste.

2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

vettel će otići iz ferrarija ove godine frustriran je,oni mu okrecu leđa 5 godina u ferariju i nema Napretka

mika.KA

sto se tice alfe odmah bi stavio micka da vozi umjesto ovog giovinazzia!

Related Posts