10-godišnji izazov: Što sada radi generacija 2009.?

U skladu aktualnog trenda na društvenim mrežama, napravili smo za vas popularni #10yearschallenge. No, nećemo samo slike staviti kako bi se usporedilo koliko su ostarjeli naši junaci, ipak ćemo napisati koju rečenicu gdje i kako se tko snašao od sada možda već davne 2009.

Početak je sezone, Ferrari i Red Bull navodno u punom naponu snage. Felipe potresen šokantnim gubitkom naslova prvaka se nastoji oporaviti uz nadu da ga ništa neće ponovo tako udariti u glavu. Jenson Button je nagovoren od strane Rossa Brawna da sjedne u tamo neki bolid upitne brzine u novoj i na brzinu sastavljenoj momčadi. Toliko je vjerovao u uspjeh da je iz šale stavio u ugovor da mora dobiti i bolid u privatno vlasništvo ako osvoji naslov prvaka.

No, krenimo redom.

 

Luca Badoer

Talijanski veteran pojavljivao se i prije u F1, ali neuspješne vožnje sa Scuderia Italiom, Minardijem i Fortijem ga nisu baš katapultirale u elitu Formule 1. Međutim, nakon što je nekoliko godina ranije bio Ferrarijev test vozač, 2009. godine dobio je mjesto u utrkama kako bi zamijenio povrijeđenog Felipea Massu. Završio je 17. u Valenciji i 14. u Spa. Prilično loše s obzirom na formu Ferrarija, zato ga je ubrzo zamijenio Giancarlo Fisichella.

Badoer se povukao iz utrka krajem 2010. godine te prekinuo svoju 12-godišnju ulogu u Ferrariju demonstracijom Ferrarija F60 u Bologni na Motor Showu 2010. godine.
Badoer i danas pokazuje znakove velike povezanosti s Ferrarijem, te redovito posjećuje Michaela Schumachera.

 

Jaime Alguersuari

Španjolac je postao najmlađi vozač Formule 1 na VN Mađarske 2009., tada je imao 19 godina i 125 dana. Alguersuari će izgubiti svoje mjesto u Toro Rossu krajem 2011. godine, a pridružio se BBC Radiju kao stručni komentator za Formulu 1 uoči sezone 2012.
U dobi od 25 godina, Alguersuari se službeno povukao iz motorsporta kako bi se usredotočio na svoju karijeru DJ-a. Ipak, nastavio je baviti se utrkama, pojavljujući se u ADAC GT Mastersu, Formuli E i Stock Car Brasilu.

 

Romain Grosjean

Francuz je došao u Renault kako bi zamijenio Nelsona Piqueta Jr-a u drugoj polovici 2009. godine. Nažalost, nije uspio osvojiti bodove i stekao je reputaciju vozača koji radi dosta problema na stazi čestim sudarima i kontaktima. Deset godina kasnije – barem skuplja bodove u Haasu.

 

Vitantonio Liuzzi


Fisichellin odlazak u Ferrari omogućio je Liuzziu da vozi za Force Indiju u posljednjih pet utrka 2019. godine. Jedanaesto mjesto u Brazilu pokazalo se kao najbolji rezultat za ovog bivšeg vozača Toro Rossa. No, uslijedila je mnogo bolja 2010. godina.
Nakon poteškoća s HRT-om napustio je F1.

 

Nelson Piquet Jr.


Sina trostrukog svjetskog prvaka Nelsona Piqueta nažalost pamtimo po neslavnom Crashgateu. Priznao je 2009. godine da je namjerno svoj Renault na VN Singapura 2008. zabio u zid u tada taktički savršenom trenutku kako bi njegov momčadski kolega Fernando Alonso pobijedio. Nastavio je voziti, trenutno za Panasonic Jaguar Racing momčad u Formuli E.

 

Kazuki Nakajima


Japanski vozač uživao je tek nešto više od dvije sezone u Williamsu, ali nikada nije uspio ispuniti očekivanja.
No, izvan Formule 1 postigao je fantastičan uspjeh 2018. osvojivši 24 sata Le Mansa, a trenutno je i vodeći u WEC seriji.

 

Sebastien Bourdais


Bourdais nije imao puno sreće s Toro Rossom, osvojivši samo šest bodova u ‘sezoni i pol’.Od tada se okušao u mnogo serija i uspio osvojiti 2016. također 24 sata Le Mansa (klasa LMGTE Pro). Na kvalifikacijama za Indy500 2017. godine doživio je strašan sudar. Srećom i zdravim oporavkom priprema se za već desetu sezonu u IndyCaru.

 

Kamui Kobayashi


Kamui, koji nas je malo podsjetio na legendarnog i svima dragog Takumu Sata, također je imao mnogo potencijala kojeg nije dovoljno iskoristio.
Poznat po svojim smionim preticanjima u Sauberu, Kobayashi je na kraju završio svoju karijeru u Formuli 1 sa slabim Caterhamom.
No, talent nije propao jer se i on dobro snalazi u WEC seriji.

 

Adrian Sutil


Sutil se natjecao u više utrka nego što mislite – 128 točnije – sa 124 postignutih bodova ukupno. Bivši vozač Spykera, Force Indije i Saubera izgubio je mjesto u Formuli 1 na kraju 2014. godine.
Nakon što je iduće godine služio kao test vozač Williamsa, napustio je sport kako bi udaljio život od utrkivanja. S obzirom na to da jedva čujemo za njega, vjerojatno se posvetio privatnim stvarima.

 

Sebastian Buemi


Početkom ovog desetljeća važno se bilo zvati Sebastian pored Vettela i Loeba, ali Buemi nije mogao postići značajne rezultate u Toro Rossu. Za glavnu momčad, Red Bull, nije vozio. Za 2019. Red Bull je objavio da ga zadržavaju kao test vozača za nadolazeću sezonu. Buemi kombinira svoju ulogu test vozača u Formuli 1, te natjecanja u Formuli E i WEC-u.

 

Giancarlo Fisichella


Veteran i svima pritajeni favorit, Fisi je uživao 14 godina u Formuli 1. Možda su mu najljepše uspomene bili dani slave Renaulta u kojima je vozio s Fernandom Alonsom.
Ali, Alonso je bio konstantno bolji, koji je s francuskim proizvođačem postao dvostruki svjetski prvak. San mu se vjerojatno ispunio kada je na kratko vozio za domaći Ferrari.
I on također danas vozi u WEC-u.

 

Robert Kubica


Svi znamo priču o Robertu i oduševljeni smo što se vraća na stazu s Williamsom.
Tada sponzorima moćan i visokobudžetni BMW Sauber 2009. godine bio je sjena automobila koji je Kubici donio prvu i jedinu pobjedu na VN Kanade 2008. godine pa Robert nije uspio pokazati svoj puni potencijal. Vjerojatno najveći propust radi one nesreće na reliju ostaje potpisani predugovor za Ferrari.

 

Nick Heidfeld


„Quick Nick“ je 2009. s Kubicom bio u BMW Sauberu, završivši na 13. mjestu u poretku.
Heidfeld je osvojio 13 postolja u 183 starta u Formuli 1. Sada 41-godišnjak napustio je sport 2011. godine, ali je 2018. vozio u Formuli E za Mahindra Racing.

 

Heikki Kovalainen


Kovalainen je pobijedio u utrci na Hungaroringu 2008. godine. Nažalost, za Finca, činilo se da nikada nije mogao sasvim uspjeti. Pored Lewisa Hamiltona u McLarenu i Fernanda Alonsa u Renaultu, nije mogao puno konkurirati u timu kao vodeći. Nakon odlaska 2013., Kovalainen je sada redovito ime na popisu vozača Super GT serije.

 

Felipe Massa


Njegova najbolja prilika u karijeri bila je 2008. Ali Lewisovo pretjecanje Tima Glocka u posljednjem zavoju utrke, izbilo je naslov prvaka iz Felipeovih ruku. Nakon toga se nije nešto oporavio, a stvari su se pogoršale 2009. nakon incidenta u kojem ga je udario komad s bolida Rubensa Barichella u glavu. Zbog toga je propustio posljednjih osam utrka sezone. Brazilac se povukao (definitivno ovaj put) iz Formule 1 2017., a sada vozi u Formuli E.

 

Timo Glock


A sada prelazimo na čovjeka koji sigurno nije na bio popisu Felipeovih božićnih čestitki.
Glock je napustio Toyotu krajem 2009. godine kada se ekipa povukla iz sporta.
Zatim je vozio za Virgin, koji je poslije postao Marussia, ali promjena imena nije donijela nikakvu brzinu. Od tada, DTM je postao Glockov dom.

 

Fernando Alonso


Deset godina kasnije i Alonso je napokon (sudeći prema njegovim izjavama) odlučio prestati voziti Formulu 1. Ipak, nadamo se povratku.
Sada ga se povezuje s mnogo serija u kojima bi trebao nastupati. Najnovije najave govore o Dakar reliju.

 

Jarno Trulli


Još jedan bivši Alonsov partner, Trulli je u Formuli 1 bio tada već 15 godina.
Tolikim stažem, stvarno je trebao pobijediti ne samo na jednoj utrci.
Vozio je za svoj vlastiti tim u Formuli E [Trulli GP] 2014. godine, ali je prestao nakon samo jedne sezone. Posljednjih godina je viđen kako uživa mirnijim stilom života.

 

Nico Rosberg


Naslov svjetskog prvaka mu je stigao 2016., a odmah nakon toga i odlazak iz Formule 1. Jedan od glavnih razloga njegovog odlaska u mirovinu bio je da želi više vremena provesti sa svojom obitelji. No, Rosberg se još uvijek redovito pojavljuje u paddocku s mikrofonom u ruci.

 

Kimi Raikkonen


Uslijedila je kratka reli karijera, pa povratak u F1 i opet povratak u Ferrari. Ove godine novi povratak – u Sauber.

 

Lewis Hamilton


Hamilton je dodao „samo“ četiri naslova svjetskog prvaka od završetka na petom mjestu u poretku 2009. godine.

 

Mark Webber

Australac je na samom vrhuncu odustao od karijere u F1 u tada dominantnom Red Bull-u. Nažalost, Webber nikada nije vozio bolje od klinca iz Njemačke, a nije bila nikakva tajna ni što misli o njemu. Nastavio je kao Porscheov zaposlenik.

 

Rubens Barrichello

Bio je, ružno rečeno, vodonoša Michaelu Schumacheru u Ferrariju, ali 2009. mu je ponudila iznenađenje u posljednji trenutak prije početka sezone u tada još nepoznato brzom i impresivnom Brawn GP bolidu.
Naposljetku, njegov momčadski kolega Jenson Button u potpunosti je iskoristio taj potencijal kako bi osvojio naslov prvaka. Rubens je završio sezonu na solidnom trećem mjestu. Barrichello sada uživa u Stock Car Brasil seriji te plače na suvozačkom mjestu kad ga vozi njegov sin.

 

Sebastian Vettel


Uslijedila je njegova dominacija i četiri naslova svjetskog prvaka.

 

Jenson Button


Još jedan čovjek za kojeg su svi potajno navijali osvojio je naslov svjetskog prvaka te 2009. godine. Button se povukao iz Formule 1 u 2016. Jedna vožnja je bila još na VN Monaka 2017. Britanac nije izgubio volju za pobjeđivanjem, osvojivši titulu u Super GT seriji 2018. godine.
Trenutno se natječe u, pogađate, WEC-u, a Jensona ćemo vidjeti još mnogo više u 2019. godini, nakon što je potvrđen kao dio tima Sky Sports F1 za novu sezonu.

 

Sa svjetskim prvakom iz 2009. završavamo retrospektivu svih glavnih i sporednih aktera sezone 2009. Sigurno se i vi sjećate dosta njih, a nadamo se da nismo nikoga izostavili.

2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

bolidi su bili lijepi nego od 2004 do 2009 zadnja sezona nadolijevanja goriva,bodova 10 8 7 6,tvrdih guma,,v8,,bilo je bolje nego danas,,tad su počeli s azijskim stazama,i onda od 2010 sve otišlo kvragu v6 turbo itd….f1 jenakon ove sezone otišla kvragu,,odličan članak dobro se sjetiti buemi,sutila,kobayadjija,tko se njih sjeca,,grosjeain,kubica,kimi vetel,hamilton su još tu …………godine brzo lete

ozymandias987

Slažem se da je F1 daleko od onoga šta je bila nekad, ali često “zastranimo” previše s tim hejtom prema današnjoj F1. Istina, nema više onoliko dobrih vozača koji su borili svim silama da budu bolji od svog rivala, ali generalno gledano, nema drastičnih razlika. I dalje imamo top 3 momčadi koje se bore za prvih 6 pozicija, imamo momčadi u sredini i one pri dnu. Ako ćemo gledati izgled i izmjene na bolidima (npr. neslavni Halo) uzmimo u obzir sezone 90-ih i početak 2000-ih, ništa nije bilo drukčije nego danas (izuzev očiglednih razlika s bodovanjem, gumama i gorivom). Čak… Read more »

Related Posts