FIA zabranila korištenje krilaca na Ferrarijevom halo sustavu nakon VN Španjolske

Neslaganje u interpretaciji između FIA-e i talijanske momčadi rezultiralo je zabranom korištenja krilaca na zrcalima halo sustava Ferrarijevih bolida.

Primarna svrha krilaca, prema tvrdnjama momčadi iz Maranella, je da služe kao dio sklopa za zrcala na halo sustavu zaštite. Krilca su dodana prvi puta ovog vikenda, nakon što je FIA u nedavnim tehničkim smjernicama dala odobrenje za njih.

Usprkos tome, nekoliko suparničkih timova dovelo je u pitanje legalnost cjelokupnog Ferrarijevog dizajna u kojeg su krilca uključena.

FIA je obavijestila Ferrari kako krilca iznad zrcala neće biti dopuštena od VN Monaca na dalje, no da do kraja ovog vikenda i VN Španjolske mogu ostati na bolidima.

Nakon što je u četvrtak vidio Ferrarijev dizajn Nikolas Tombazis pojasnio je kako će timovi uvijek tražiti aerodinamičku prednost, pogotovo kada su u pitanju zrcala.

“Oblik zrcala nezgodan je za aerodinamiku, najidealnije rješenje po timove bilo bi uklanjanje zrcala u potpunosti, a poznato je da postoje regulacije koje zahtijevaju zrcala na određenim pozicijama s određenom vidljivošću.”

“Kad tim istupi i zaključi da želi postaviti zrcalo na određeno mjesto, siguran sam da je to zato što smatraju kako će doprinijeti aerodinamici. To uključuje i postavljanje na halo sustav zaštite,” dodaje.

“Naša je odgovornost da pravila budu dovoljno precizna i jasna, u nadi da u budućnosti zrcala postignu svoju svrhu.”

“Zrcala su tu kako bi omogućila preglednost stražnje strane, a ne u svrhu aerodinamike.”

“No dokle god su uređaji postavljeni u zraku, timove će brinuti njihov aerodinamički učinak, naša je odgovornost da ih prikladno reguliramo,” zaključuje Tombazis.

Related Posts