Ross Brawn, tehnički direktor Formule 1, prokomentirao je sudar dvaju Red Bullovih bolida na nedavno održanoj VN Azerbajdžana koji je vozače Austrijske momčadi koštao plasmana i odustajanja iz utrke.
Britanac smatra kako u spornoj situaciji Ricciardo nije mogao učiniti ništa kako bi izbjegao sudar zbog trenutnih tehničkih i aerodinamičkih postavki bolida što je ukratko i objasnio.
“Gledajući incident s tehničke strane, kada je Ricciardo zauzeo pravac kretanja koji mu je Max u jednom trenutku odlučio zatvoriti, Australac je bio doslovno putnik u bolidu. Razlog tome je gubitak downforcea zbog činjenice kako se Ricciardov boLid nalazio neposredno iza Maxovog što ga je učinilo potpuno neupravljivim,” pojasnio je Brawn
Nekadašnji tehnički direktor Bennetona, Ferrarija, Honde, Brawn GP-a i Mercedesa rekao je kako će upravo na temelju ovog incidenta ali i zbog ovog i sličnih problema u pravilnicima za nadolazeće godine u FIA-i napraviti promjene kako bi bolidi prilikom pretjecanja i praćenja bili znatno upravljiviji.
“Ovo je očit primjer i ujedno poticaj za pronalazak rješenja koja će omogućiti bolju upravljivost bolida u sličnim stuacijama. Na tome već radimo i nadam se kako će neke promjene po pitanju aerodinamičkih rješenja donijeti poboljšanja već u idućoj sezoni,” rekao je Brawn
Također, naglasio je kako ovom izjavom ne želi davati sud o tome tko je kriv za incident ili o tome kako ga se eventualno moglo spriječiti.
“Ne želim komentirati tko bi mogao biti odgovoran za ovaj incident. Također, ne želim komentirati što su u momčadi Red Bulla možda mogli napraviti da ga spriječe, govorim isključivo o tehničkoj strani priče,” zaključio je Brawn
Dok je ovakav aerodinamički koncept bolida F1 teško će biti nešto značajnije napraviti da se bolidi mogu pratiti na maloj udaljenosti i preticati. Ground effect cars su po tom pitanjiu bili mnogo bolji. Zadnja generacija tih bolida čak nije imala prednje krilo. OK i oni su imali velike mane zbog tvrdoće ovjesa, naglog gubitka podtlaka kad se zbog nečega odlijepe od podloge i sl. Postoje pametni inžinjeri aerodinamičari, pa neka smisle nešto da se ovo stanje promijeni.
Ground efect se koristi i danas.. samo ne u mjeri koju predlažeš jer je jednostavno – preopasno.
Već za sljedeću sezonu uvode promjene u aerodinamici kako bi omogucili lakše pračenje bolida.
2021 navodno velike promjene.
Nadajmo se najboljem