Šefovi Formule 1 razmatraju mogućnost promjene kvalifikacija u sprint utrku u svrhu privlačenja šire publike.
Prema pisanju Auto Moto und Sport, Liberty je predložio sprint utrku od 100 km bez limita na gorivo i gume te bi se na tako formirao grid za nedjeljnu utrku.
U početku je bio prijedlog da se grid obrne, ali je odmah prijedlog odbačen zbog straha kako bi se stvorila preumjetna trkača drama.
Kvalifikacijski sistem je zadnji put pokušan mijenjan za vrijeme Bernie Ecclestonea kada je kontroverzni eliminacijski sistem odbačen.
Uoči objavljivanja novog nacrta za 2021. godinu, Liberty je dao priliku svakoj momčadi da daju svoja mišljenja o tome kako bi kvalifikacije trebale izgledati.
Također postoje i planovi za promjenu dužine prvog i drugog slobodnog treninga na jedan sat. Tako bi se stvorilo vrijeme da fanovi vide bolide izbliza te bi tako dobili veću vrijednost za novac.
Komplikaciraju, mada bi bilo interesantno, ali zašto ne vrate prave kvalifikacije, petak i subota, pun gas, pa ako ti netko zasmeta, plači i pravdaj se 🙂
ps.- nov na forumu, zdravo svima !
sry,debeli prsti na mobitelu…. kompliciraju 😀
Treba potpuno promijeniti aerodinamičku koncepciju bolida F1. Ne znam zašto je bila onolika povika i zabrana bolida sa ground efektom? Glavna zamjerka im je da su ektremno brzi u krivinama i da proizvode velike G sile na vozača? Ti bolidi su meni bili prekrasno dizajnirani, pogotovo oni zadnje sezone 1982.g. Imali su minimalna ili nikakva prednja krila, mogli su što se reče na metar razmaka pratit bolid ispred sebe, nisu im smetala vrtložna strujanja zraka a i mnogo manje su proizvodili ta vrloženja nego današni bolidi. Indy car series je napravio za ovu sezonu bolid u tom smjeru. Neka ovi… Read more »
Američke pizdarije!!!
Razmotrite vi rađe dolijevanje goriva tokom utrke…
tek tu bi mecke bjezale po par minuta ostalim
Sa samo 3 motora u sezoni uz ovakav nacin kvalifikacija bilo bi jako kriticno i kazne bi sijevale sa svih strana. Ovo je jedino moguce ako se broj motora za koristenje poveca na minimalno 5, i ne znam bi li to bilo dovoljno jer bi motori u ovakvim kvalifikacijama bili izlozeni vecem broju okretaja na duzi period posto se tu radi o 1/3 utrke
u nekim klasama utrka su vozila dodatno opteretili sa težinom , npr. prvi u poretku u prvenstvu morao je dodatno opteretiti vozilo sa npr.80kg drugi sa 60 kg. itd . težinu su rasporedili po svojoj želji pa je to na neki način ipak malo pomoglo da se izjednači razlika u snazi , ne znam da li bi se to moglo primjeniti u F1 ali bi možda trebalo ponovo uvesti dotakanje goriva a ukinuti obavezu mjenjana guma pa možda kvale ostaviti iste
To bi znacilo da u samo jednom danu između subotnjih kvalifikacija i nedjeljne utrke momcadi moraju promjeniti cijelu konstrukciju bolida zbog veceg ili manjeg tezista. To je nemoguce za izvesti jer F1 bolid je sofisticiran stroj i samo par kilograma viska poptuno mjenja cijelu fizionomiju bolida i njegove karakteristike
Napisao sam u poredku u prvenstvu a ne u kvalama tako da bi već u kvalama prvi u poredku morao imati opterečen bolid sigurno bi to bilo problem za ekipe ali bi začinilo sve skupa
imaju kolege dolje zanimljive ideje………..ali sad obrtati grid tek tako, samo da bi gledali kako se ovi probijaju, ha cujte………. to bi vise bilo onda ko neka djecja igra a ne ozbiljan motosport. preumjetno bi bilo. a rezultati nebi bili puno drukciji. i dalje bi pobjedivali mb i scuderia. jer kad oni recimo startaju zadnji, i tu utrku neki haas ili FI zavrsi na postolju, onda oni sljedecu moraju na zacelje. tako se ponistava efekt. a i buduci da bi se sigurno teze probijali nego mercedes, to bi na kraju ispao kontraefekat. jos bi se vise povecao jaz. merc i… Read more »
Upravo tako. Po meni osnovni problemi: 1) Nemogućnost pretjecanja ukoliko nisi 2s brži (to treba svest na cca 0.3-0.6s) 2) Pre veliko taktiziranje sa dijelovima i time koliko se koju utrku pritišće a sve kako bi se ukupno ostvario veći broj bodova. Takva igra od strane timova ima apsolutno smisla ali FIA je uvela ograničenje broja motora radi navodnog smanjenja troškova a evo, koliko godina nakon uvođenja tih hibrida (koji defnitivno jesu tehnološki napredak) cijena 3 motora je 4-5 puta i dalje veća od cijene 20 motora koliko ih se moglo prije koristit. Znači em su usosili dodatno momčadi koje… Read more »
Hm, U formuli su najzanimljivija pretjecanja i borba a ne kruženje po stazi, tako da bi meni odgovarao obrnut redoslijed…..samo kako bi se to reguliralo. Prije dosta vremena bio sam gledao neke utrke slabije klase od f1 i tamo su imali neko slično pravilo za startni grid. Mislim da su čak vozili dvije utrke i u svakoj su se dijelili bodovi. A grid bi bio nešto u stilu….kad završi prva utrka podijele se bodovi a grid se okrene za drugu utrku. Znači onaj ko je pobijedio u prvoj utrci starta zadnji u drugoj i tako redom. Bilo bi čak zanimljivo… Read more »
ma vraTIte leteći krug i to je najpoštenije jer ove kvalifikacij nisu dobre možeš u 15 krugova napravit pogrešku i onda iapraviti opet biti prvi, obrnuti grid bi volio pa da su mercedesi ferari red bull iza bilo bi zanimljivo vidjet probijanja bilo bi pretjecanja,,ali najpošenij jedan krug i tko napravi pogrešku nema šanse za ispravak,ovaj sprint ne znam šta da kažem
To bi bilo dosta zanimljivo, ali bi to ostavio sam za Q3. Starta se obrnutim poretkom (10., 9., 8., …) i svatko ima čistu stazu. Suci određuju kad bolidi kreću u instalacijski krug, to bi bilo dobro i za publiku i za spektakl.