Newey savjetuje FIA-i da pronađe alternativu za “halo”

Bez sumnje, najveća promjena koja nam dolazi sljedeće sezone je nova zaštita za cockpit – “halo”.

Tijekom testiranja ove zaštite slušali smo različite komentare. Mnogi od njih bili su negativni – naravno, u smislu estetike. No, bilo je tu i onih koji su podržavali FIA-u i tvrdili da je sigurnost najvažnija, bez obzira na izgled i probleme s aerodinamikom.

Jedan od najvećih i najpoznatijih pobornika “halo” zaštite je Red Bullov glavni inženjer, Adrian Newey. Britanac se slaže da je vozačima potrebna veća zaštita, ali mu se nadolazeća ne sviđa.

“Nisam siguran što da mislim o “halo” zaštiti. S jedne strane je dobro što se poboljšava sigurnost, ne želimo izgubiti još vozača. Međutim, kao inženjer moram reći da je ovo rješenje nespretno i ružno,” rekao je Newey za Sky Sports F1.

Newey inzistira da je potrebno nastaviti s traženjem nečeg što je efektivnije i estetski prihvatljivije. Alternativa za “halo” također je bila testirana. “Shield” je pokrivao prednji dio cockpita, ali FIA se nije odlučila za njega zbog toga što je vozačima smetao tijekom vožnje.

“Odabrali smo ovaj put. Život vozača u Formuli 1 nije vrjedniji od onog u Formuli 4. Moramo pronaći pravu alternativu koja će vrijediti za sve,” zaključio je Newey koji se zalaže za sigurnost u motosportu.

9 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
tsunami

to kao da u moto trkama stave oklop oko motora

tsunami

i dodaju jos po dva kotaca motorima da ne padaju, kako godine i sezone prolaze ova f1 sve samo ne f1

tsunami

uzas

MaxPayne

Sad se kao nesto protivi a bio je najglasniji za to.. da nije kenjao moglo je biti po starom..

madgalico

Sve sam mogao progutat dosad, ali ovo je bas vrh debilizma. Sta ce se desit ako netko pogine i sa halo zastitom? Mozda iz blindirane sobe na daljinski? Najveca draz F1 je bila bas ta opasnost s kojom su se vozaci susretali…Nazalost svi ti poginuli su bili najbolja reklama za F1 da je to neka vrsta gradijatorskog sporta. Nažalost takvi su ljudi napravljeni da ih to privlaci, valjda adrenalin…

Worf

ne, ne…. i ne. ljude je privlacilo uzbudjenje na stazi, borbe kotac uz kotac, nikakvo moguce umiranje vozaca. zasto neki to stalno ponavljaju? odakle vam uopce ideja da su ljudi prije gledali f1 zbog mogucnosti da netko pogine? kako padne nekome to na pamet takvo sto? ako ima stvarno takvih, koji bi gledali samo ako postoji mogucnost za pogibelj, takve ljude ne treba slusati, jer su to sadisti i bolesnici. ako zele vratiti nekadasnju draz, moraju poboljsati utrke, atmosferu, preticanja, borbu 1 na 1. close racing. nikoga ne zanimaju procesije gdje svi voze svoje trke, 5s ispred i iza nidje… Read more »

madgalico

Naravno da ljudi nisu cekali da netko pogine, bila je veca napetost kod duela zbog vece opasnosti. Poginuli vozaci su bili samo “reklama” da se su odrzava nesto opasno. Sigurno je da su dueli bili ti koji su bili najbitniji i normalno da je to bilo normalno. Svaki zivot koji je izgubljen je tuzna prica. Mislim da su bolidi vise nego sigurno (Znamo kako je Kubica prosao u Kanadi). Za Bianchija su krivi suci ne bolid. Ovo sa halo zastitom je doslovno cirkus. Prije bi progutao kompletno zatvoren prozirni dio kao sto imaju avioni lovci nego japanku.

Worf

halo se nece dugo zadrzati. to je moja osobna procjena. s vremenom ce i fia shvatiti da taj komad stice uopce ne donosi znacajno poboljsanje sigurnosti, i uz to, dodaj pritisak navijaca, vozaca i momcadi, i halo ce odletjeti kao sto je doletio. traziti ce duga rjesenja. pusti pereza sta prica. ako se f1 “navikne” na ovo, ostat ce samo oni koji podnose japanke. a to je mozda max. 20% trenutnih gledatelja. mislim da im nije cilj potpuno rastjerati publiku. po mojem optimisticnom predvidanju, mislim da ce maknuti halo vec do madjarske. vozaci ce se iz utrke u utrku sve… Read more »

banne

U obicnom putnickom vozilu prilikom skretanja u levu stranu,narocito ako je krivina na uzbrdici,ja imam problem sa preglednoscu nadolazece krivine,posebno ako je greda na tom delu vozila malo deblja.Znaci ugrozena je bezbednost prilikom voznjd usled nepreglednosti,na nekom vozilu manje na nekom vise sve zavisi od proizvodjaca.A pricam o putnockim vozilima koje se krecu brzinama koje su smesne i odnosu na brzine u F1.Gledai sam jednu simulaciju kruga sa halo zastitom na stazi Spa Frankoshamp!!!Mislim,a nadam se da gresim,da cemo sledece godine,na toj stazi i stazama koje imaju krivine na uzbrdicama,gledati ili horore ili komedije usled ogranicenog vidnog polja vozaca i… Read more »

Related Posts