Niki Lauda jedan je od starijih članova Formule 1 koji je poznat po tome što je izbjegao smrt nakon nesreće u njegovom Ferrariju u drugom krugu VN Njemačke 1976. godine na zloglasnom Nürburgring Nordschleifeu. S toga, kad on pričao sigurnosti u Formuli 1 vrijedi slušati.
Za vrijeme intervjua s Grahom Bensingerom, Lauda je pričao o razini sigurnosti u ovoj modernoj eri.
“Ne treba raditi Formulu 1 kao potpuno sigurnu zbog toga što će ljudi izgubiti interes naposljetku…”
“Formula 1 vozači trebali bi biti najbolji vozači na svijetu. To je ono što ljudi ciljaju… Ljudi nekada žele vidjeti nezgode da vide koje su to njihove granice… Ako odemo predaleko, Formula 1 će samu sebe uništiti.”
U njegovoj knjizi Lauda je podsjetio kako je dok je bio na intenzivnoj njezi kod njegovog kreveta bio svećenik koji mu je davao zadnje obrede, a šest tjedana kasnije vratio se nazad u bolid noseći posebnu kacigu zbog vrlo teški ozljeda na glavi uzrokovanim vatrenom stihijom koja ga je bila zahvatila za vrijeme nesreće. Ostalo je povijest…
Danas trostruki prvak Formule 1 nosi prepoznatljivu kapu kako bi sakrio ožiljke koji su i dalje vidljivi nakon tog kobnog dana.
Objasnio je:
“Imam kapu zbog toga što mi je kapa kao sredstvo zaštite od glupih ljudi koji me glupo gledaju. Oni uvijek žele vidjeti koji vrag se događa ispod kape i kako bi zaštitio sebe – osjećam se puno ugodnije kada stavim kapu na glavu…”
“Bili su neki incidenti gdje sam bio povrijeđen od nekih ljudi… toliko loše su me tretirali da im je jedini interes što se tiče mene da pogledaju što se događa ispod kape i to me stvarno živciralo. Stoga, kad ljudi dođu do mene u sebi osjeti – gledaj u moje oči ako želiš razgovarati sa mnom zaboga!”
Tijekom dugog i raznovrsnog intervjua, Lauda se također neizravno dotaknuo i Nice Rosberga, vozača Mercedesa koji je prošle godine bio prvak Formule 1 te koji se nakon osvajanja prve, a na kraju će se ispostaviti i posljednje titule odlučio povući iz Formule 1, što se smatra jednim od većih razočaranja.
Lauda je po pitanju toga rekao:
“Mislim kako je osvajanje jedne titule prvaka lak način zbog toga što možeš imati najbolji bolid i to možeš onda ostvariti. Ali osvajanje više naslova, tada se tek vidi razlika između vozača.”
“Kada osvojiš više naslova prvaka, moraš biti svaku godinu sve bolji. Moraš unaprijediti svoju vožnju, moraš sve više poznavati bolide. Voziš različite bolide, različita područja po pitanju tehničkih pravila i regulacija. Naposljetku, vozači koji su više puta osvojili prvenstvo su oni pravi,” rekao je.
Sam Lauda je osvojio tri titule prvaka Formule 1, dvije s Ferrarijem 1975. i 1977. godine, te treću je uspio osvojiti 1984. godine u McLarenu.
ako vozač ovisi o kvalitetnom bolidu onda možemo zaključiti da osvajanje titula u različitim vremenima kako on kaže, je upravo rezultat najboljeg bolida u tim sezonama, pa ne vidim kako osvajanje jedne titule ne dokazuje potentnost vozača a osvajanje više njih dokazuje. smiješan je i pokazuje nerespekt prema vozačima poput Rosberga, Buttona, Kimija jer gleda samo svoje dupe i nevidi širu perspektivu. Meni su upravo ti vozači heroji jer su se uspjeli ugurati između dugogodišnjih vladavina drugih vozača i momčadi.
e ali tu si u krivu. kimi button i rosberg nisu podcjenjeni. usudio bih se reci, mozda mrvicu i precijenjeni. pogotovo kimi. gledaj, oni su svi u karijeri sjedali u konkurentnim autima. a to sto su osvojili po samo 1 put, to znaci da ocito nisu na razini da bi ih se moglo stavljat u istu recenicu s hamiltonom, vettelom, laudom, prostom, schumi i ostalima. zao mi je, ali tako je. kimi je i taj jedan put osvojio uz veliku dozu srece. unutar-momcadski sukobi u mclarenu i hamiltonov kvar u brazilu. to je njemu donijelo naslov. i da ti budem… Read more »
Sto se tice komentara za Batona i Rozberga tu se slazem,ali komentar za Kimija ne stoji…Alo majstore kakav Strol,da je Kimi kao strol mislis da bi vozio do danas bilo koji bolid a kamol ferari…Sto se tice broja naslova i Alonsa…Prvo ako je alonso zasluzio jos jedan i Kimi takodje treba da ima jos jedan 2003 ili 2005…Alonso najveci pehist u f1??? Pa sta je sa Kimijevom 2005 godinom kad je taj isti alonso uzeo naslov??Sjecas se povratka Kimija u f1 2012 kad su nakon 5 trka svi poceli pricu da je nevjerovatno da neko ko ne vozi f1 2… Read more »
Samo da dodam nešto u vezi Kimija i njegove talentovanosti a da se razumijemo ne postoji vozač danas na gridu za kojeg navijam i koji mi je draži više nego kao on. Da je prirodno talentovan, da je odličan vozač i da je jedinstven to je neosporno. I da se može utrkivati još uvijek na vrhunskom nivou i to je tačno ili bar ja vjerujem da je tako. E sad sjeća li se ko kad je Kimi došao u F1 ko mu je bio timski kolega i za koga je vozio. Heidfeld i Sauber. U to vrijeme jako sam pratio… Read more »
pa sam si sebi odgovorio. zasto je kimi u ferrariju? zato sto je jos uvijek marketinska petica, i zato sto je poslusan. odnosno, cuva vettelu ledja i ne radi mu konkurenciju. i bas zato sto su mu produzili ugovor za 2018, dokazali su da im je vazniji vozacki naslov od konstruktorskog, tako da sam 99% posto siguran da 2018 konstruktorski ide opet mercedesu. ili redbullu ako naprave dobar auto. jer kimi ocito nemoze vise. ima pokoji bljesak, ali……….slabo je to. pogotovo za njegovu reputaciju i auto kojeg vozi. sto se strolla tice, to apsolutno stoji sto sam rekao. da kimi… Read more »
Uvijek kada vidim Nikija u meni se probudi nostalgija za prošlim vremenima. Niki u crvenom Ferrariju, brutalno iskren, temeljit, radoholičar, tehnički potkovan, superioran, jednostavno vozač ispred svog vremena, velika suprotnost od većine tadašnjih vozača.
I d car je po meni najluđa serija s najluđim, pa samim time i najboljim vozačima… 370 na sat po ravnom, 330 zavoj… Misao ti na stotinku sekunde pobjegne i odeš zauvijek… Paul Dana, Dan Wheldon… Legende… Samo trzaj oka i poginuli su… Pravila jasna, 2 dobavljača motora, 3 šasije (bar mislim, jesu 2 ili 3…) i nema previše mudrovanja i sivih zona… Vozači otvoreniji, više timova, više vozača, više nesreća, zanimljivije…
Mislio sam Indy Car… Jebeni Huawei stalno po svome piše…
😀
IndyCar je stvarno lud ali samo na ovalima. A ovali su 1/3 kalendara. I tamo ne voze najbolji vozaci tamo voze NAJLUDJI vozaci.
Indy je opasan, da tu voze najbolji vozači ne bi bilo toliko nesreća, Alonso je došao s pet treninga i skoro pobijedio… da Honda nije crkla, pobijedio je Sato, koji je njegov trag u F1, osim što je skoro uništio prvenstvo MS u borbi s Kimijem?
https://www.youtube.com/watch?v=cNfCFbrfUnY
Ruku na srce, ali se teško što može usporediti sa preko 150 kmh između stabala 🙁
danas je f1 ko playstation
WRC vozaci su kompletniji vozaci. Voze po svim podlogama i svim vremenskim uslovima pritom ne znajuci napamet stazu nego se moraju oslanjati na co-drivera sto je jako nezgodno. Kapa dole za WRC vozace.
Dvije potpuno neusporedive discipline. Istina, ne znaju napamet zavoje, ali imaju kopilota koji im govori. S druge strane pak sami su na stazi u trenutku kad se voze i ganjaju najbrže vrijeme. U Formuli potpuno obratna stvar, znaš napamet svaki zavoj ali se direktno na stazi utrkuješ s još 20 auta… tako da potpuno neusporedivo..
Tezi je reli. Jel si ti probo nekad da vozis kroz usorene puteve 150 km/h a da ti neko govori krivine? A imamo i primer, Kimi je probo WRC i nije ni jednom pobedio a Loeb je probo WTCC (isto kruzne trke kao i F1) i imo je pobeda.
“Formula 1 vozači trebali bi biti najbolji vozači na svijetu.”
Mislim da su reli vozaci najbolji vozaci na svetu. WRC je najzahtevnija disciplina auto-moto sporta.
Glupo je uopće uspoređivati. F1 vozači najbolji su vozači open-wheel bolida, po tome je logično da WRC vozači bolje voze cestovne aute..