Steiner: Ne možemo se vratiti na V8 motore

Prijelaz s 2,4 litarskih V8 motora na 1,6 litarske V6 motore s turbopunjačem, koji se dogodio 2014. godine, nije oduševio velik broj obožavatelja najprestižnijeg automobilističkog sporta. Prodoran zvuk koji je proizvodio V8 motor utihnuo je ulaskom u “hibridnu eru”. Dok je Mercedes uspio proizvesti pouzdanu i snažnu pogonsku jedinicu, konkurenti i dalje pokušavaju smanjiti zaostatak, kako u performansama, tako i u pouzdanosti pogonskih jedinica. Također, prijelaz na hibridne motore povećao je pritisak na proračune nezavisnih konstruktora, s obzirom da novi V6 motori značajno premašuju očekivane troškove proizvodnje.

Razgovori o novim propisima za 2021. godinu već su u tijeku. Iako su novi motori značajno ograničili proračune nezavisnih timova, Haasov Guenther Steiner smatra da povratak na V8 motore ne bi bio dobar potez.

„Ne možemo se vratiti na V8 motore. Ta vremena su prošla. Možemo se osvrnuti, ali ne smijemo se vraćati,“ izjavio je Talijan.

„Moramo prilagoditi hibridni motor potrebama F1. Pri tome proizvođači motora moraju pratiti tržište cestovnih vozila i smjer u kojem ono ide.“

Steiner je otkrio kako Haas troši oko 20 posto svog proračuna na motore koje im dobavlja Ferrari. Kao prepreku veće jednakosti među konstruktorima, a samim time i zanimljivijim utrkama,  osim motora smatra veličinu i proračun timova.

„Liberty Media radi na tome kako bi bili ravnopravniji. Možete li zamisliti da imamo pet ili šest timova koji mogu pobijediti u utrkama? Ne bi li to bilo super?“

Američka momčad je ove sezone u borbi s Toro Rossom i Renaultom za šesto mjesto u poretku konstruktora. Toro Rosso je trenutno šesti s 40 bodova, Haas ima 35, a Renault 34.

„Željeli bi završiti šesti, no momčad bi bila zadovoljna i sedmim mjesto, što bi bio napredak u odnosu na prošlu godinu,“ izjavio je Steiner.

8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
schumy

Zašto ne V8 motor, ja sam čak za V10, ograničio bih “kubikažu” na 3000ccm sa atmosferskim motorok ili 1500ccm sa turbopunjačem, pa tko voli-nek izvoli. Težina s vozačem ispod 600 kg i propisati širinu, visinu i duljinu bilida. Sve ostalo – “po želji”, i “DERI”!!!!, kakve bi to utrke bile!!! A ovo sada, ne smije so ovo, niti ono, ovo je ograničeno, ono tek uvodimo – meni osobno IDE NA ŽIVAC, kao i ljudi koji izmišljju one silne propise o “utvrđivanju” krivnje u utrkama – “pod istragom”, rezultat će biti objevljen iiza završezka utrke (kada se vidi kome moraju pogodovati!!??)… Read more »

LHsince2007

Zašto se ne mogu vratiti na V8, odvrneš vijke koji prčvršćuju V6 motor, izvadiš V6 motor, staviš V8 motor, prčvrstiš ga ponovno vijcima, poklopiš sve i eto, peace of cake XD

FerrariHR

Ha ha. Maksimalno si pojednostavnio stvar. Svaka čast.😀

modesto

onda uživajmo u mercedesovoj dominavciji još 10 godina i odličnom zvuku usisivača

Medimurec013

Čekaj sad da McLaren proradi… Sa Daciom pod poklopcem…

sladjan87

Super ste , mozda bi vam najvise odgovarao V4 sa protokom od 50l . i Duracell baterijama , to je zaista buducnost .

Medimurec013

Koliko znam, i prema nekim podacima, dosta proizvođača polako se odriče “downsizinga” i vraćaju obujam, pa samim time i snagu… Neki se tog trenda nikad nisu ni držali, ali ti nisu nikad ni mislili o F1, npr. Mazda… Zašto se vraćati baš na V8… Osobno, nisam za to… 6 cilindara sa obujmom 3 litre, jako bi dobro zvučio, a i dosta proizvođača ima taj obujam u ponudi…pa neka imaju neke koristi od ulaganja u F1… Dati im slobodan izbor konfiguracije motora i ako već mora biti neki limit, neka bude na 1000 konja…900,800…svejedno. Bilo bi dosta interesenata… Porsche je uveo… Read more »

Goranns

Imate veoma dobar “motor”, znači škripi šasija i / ili vozači..

Kao Wilijams veoma dobar “motor”, ali rezultati uglavnom slabi..

Related Posts