Horner: F1 se treba fokusirati kako da bude uzbudljivija

Red Bullov šef momčadi, Christian Horner, vjeruje da se Formula 1 treba fokusirati na to kako da postane uzbudljivija i zabavnija za gledatelje, a ne toliko na razvoj tehnologije.

Trenutni V6 motor koji se koristi u Formuli 1 kritiziran je od samog dolaska u sport. Britanac kaže kako su hibridni motori prekomplicirani i ne proizvode onaj zaglušujući zvuk, što je zapravo sinonim za ovaj sport. Tvrdi da su nova pravila hibridne ere dizajnirana kako bi se privuklo što više proizvođača u sport, ali osim Honde nitko se nije odlučio pridružiti Formuli 1.

Trenutni sporazum o V6 hibridnim motorima traje do 2020., što otvara mogućnost promjene pravila krajem desetljeća.

Bivši šef Mercedesa, Ross Brawn, rekao je u razgovoru za ESPN da je F1 trenutno na raskrižju i treba odlučiti hoće li nastaviti putem električnih motora i razvoju tehnologije, ili će vratiti onaj faktor uzbudljivosti i zaglušujućih V10 motora. Horner kaže da je u dvojbi te da nije siguran kojim putem F1 treba krenuti, ali je definitivno siguran da će to biti odluka F1 grupe, koja bi trebala dobiti novo vlasništvo već ovoga tjedna.

”Vlasnici komercijalnih prava trebaju to diktirati jer su oni ti koji moraju prodati gotov proizvod. Za mene F1 bi trebala na prvom mjestu biti zabava, a tehnologija bi trebala biti na drugom mjestu. Zato mislim da bi se trebali vratit na stare V10 motore sa standardnim ERS sustavom. To je vjerojatno nešto što Mercedes i Honda ne žele, ali vjerujem da bi to bilo puno privlačnije za gledatelje.”

”Mislim da je tehnologija koju sad imamo prekomplicirana i ljudi ne razumiju puno o tome. Zvuk bolida je ključni faktor F1. Poslušajte samo zvuk stare McLaren-Honde V10, prošle godine u Japanu kad su je upalili i napravili par krugova na stazi svaki mehaničar je izašao iz garaže da pogleda. To je ono što F1 treba biti,” objasnio je Horner.

Međutim, postoji i zabrinutost da bi se vraćanjem na stare motore, velike momčadi poput Mercedesa, Honde i Renaulta povukle iz sporta. Christian ističe da bi se pravila trebala kreirati tako da F1 bude uzbudljivija navijačima, a ne prema željama marketinških divova i pojedinih porizvođača.

”Mislim da će proizvođači dolaziti i odlaziti kad oni žele. Pa razvoj F1 prema njihovim željama nije prava stvar za ovaj sport.”

”Naravno ne može sve biti samo zabava bez tehnologije. Ali radi se o tome da moramo pronaći pravi balans između te dvije stvari. Kao što sam već rekao želimo da bolidi imaju snažan emocionalni utjecaj na gledatelja i navijača, da vozači budu pravi heroji,” dodao je Britanac.

14 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
delmusa

F1 bolidi bi trebali u buducnosti da imaju iskljucivo mehanička riješenja, ukinuti prednost kroz digitalnu elektroniku…. interesantno bi bilo ostaviti turbo motore, ali dozvoliti upotrebu motora s VCR tehnologijom (variable compression ratio)… motori bi propjevali, koristeci VCR , isli bi u vise okretaje ,bili bi explozivniji pri porastu snage, bas na okretajima gdje danas turbo izdiše… taj sistem se vec koristio u F1 na atmosferskim motorima i to je koristeno samo u repu na preticanjima… naravno to su ograničenja gdje bi motori uz ove danasnje zapremine dosezali vise od +200 ks s pravilnim rukovanjem uz veliki rizik vozača koji sam… Read more »

Worf

pa bas tako. treba naci nekakav balans. zato ne ici ni u jednu krajnost, znaci niti v10 niti v6 hibrid. nego vratiti v8. i sve bi bilo puno bolje. u v10 eri su utrke ionako bile dosadne za ispalit, procesije. jedino cega se sa smjeskom sjecam iz v10ere je zvuk pri 20k okretaja, i mika hakinnen. sve ostalo su prazne price i bauk. a ionako skoro sve glavne momcadi ne zele nikad vise v10, jer je kratkotrajan, zahtjevan, i trosi da te mili bog sacuva. a potrosnja JEST problem, buduci da vise nema re-fuel. a ako vi zelite gledat f1… Read more »

modesto

pa ti pojma ne,aš šta pričaš v10 je bilo nešto najbolje u f1 i najbolje utrke su bile prava pretjecanja i sjeti se rekorda montoye u mozi 2004,2004 su bili najbrži bolidi ikada,imali smo različite pobjednike i startove šarene,lijepe boje bolida arrows narančasti,žuti jorda, zeleni jaguar,plavi beneton,danas je f1 živa dosada,u šumaherovo vrijeme smo gledali bolje utrke ,danas se bolidi ni ne kvare sama elektronika,sve se zna tko je 1 dobiva utrku,cili sezonu su merdecesi bili u prvom startnom redu,,sam zvuk bolida, publika je okrenula leđa f1 upravo zato šta ferarii mlclaren koji su imali najviše navijača ne prate f1,,f1… Read more »

Worf

to sto si ti sad napisao moze napisat jedino malo dijete koje je gledalo v10 eru samo na youtube videima….zato ti necu ni govorit koliku si glupost napisao, jer nema smisla.
da gledali pretjecanja…..boze mi oprosti. pretjecanja kroz boks, eto koja. to se zovu procesije a ne trke.
i najgore od svega, spomenuo si 2004. od svih mogucih, bas 2004. najbezveznija i najdosadnija i najmanje uzbudljiva sezona ikad. da si rekao kraj 90ih ili bar 2005, ajde i nekako, ali 2004???? 2016 je za 2004 lunapark. bar smo imali dvojicu u konkureniciji.

avalon

npr da bude uzbudljivo ka u periodu od 2010. do 2013. ? da je kojim slučajem RB proizvođač auta , a ne energetskog napitka i da proizvodi motore za F 1 te ih prodaju timovima koji “imaju” samo svoju šasiju virujem da bi horner drugačije priča ako bi uopće nešto priča na ovu temu . motori odavno nisu neka velika mudrost ali aerodinamika je to još uvik . složenija je , kompliciranija od motora jer motor je relativno lako “pogodit” , a aerodinamiku baš i ne . primjer može bit manor … sa jakim motorom merca često su znali bit… Read more »

zendo21

Ima još veća ironija, u taj auto kojemu ključ košta 1500kn ce lopov prije provalit ,nego u neki stari kojem treba obit bravu, naime dokazano je da se ključevi kriptiraju koristeći neku staru tehnologiju zaštite iz 90tih i lopovima je to mačji kašalj:)

F1 fan

Pa u RB eri si imao odličnu 2010. Sezonu, 2012. A bome i prvi dio 2013. Je bio odličan zato ne kakaj molim te. A SAD od 2014. Sta imaš??? Mercedes koji izgubi 2-3 utrke tokom sezone ono, RB “dominacija” bolja 1000 puta. Bolje utrkivanje bolje sve.. ZVUK!

avalon

F1 fan … molija me ti , nemolija izvini ali morat ću kakat i dalje jer je kakanje jedna od fizioloških potreba . od 2014. imamo 3 dominante sezone mercedesa , a od 2010. do 2013. imali smo 2 dominantne sezone RB . ko je kriv ferrariu ( 2014. ) , renaultu ( koji je oscilira ) i hondi šta su loše ( naročito honda ) loše uradili “domaći rad” ? o zvuku/motoru ne bi jer sam o tome već nešto pisa . možda treba shvatit princip rada atmosferskog motora i uloge atmosferskog pritiska 1 bara i princip rada turbo… Read more »

F1 fan

Slažem se sa ovim.
Ne ide f1 u dobrom smjeru. Kao bolidi ce biti brzi, ali mi gledatelji to ne vidimo golim okom, ne možemo osjetiti. Biti ce tezi za voziti, znaci manje akcije i atraktivnih poteza. Vise downforcea znaci teze pratit bolid ispred pa ce se radije vozač odmaknuti na 2-3 sek iza i štediti gume nego mu biti unutar sekunde i probati preteći, znaci manje pretjecanja.
Bolid teži, znači štedi gorivo. Samo 4 motora na raspolaganju znači štedi motor budi lagan na gasu.. Ma daj.. I još nešto zbog ovog USRANOG ZVUKA SE CINI KAKO SU BOLIDI SPORI.

sladjan87

Ovako bi bilo naj interesantnije https://www.youtube.com/watch?v=RqaJKTRs-Kg

modesto

slažem se volio bi da turbo usisivači odu šta prije kad se sjetim montoye i willamsa 2003 v10

Prost Alain
Facepalm87

Odlican video! Toliko dobar zvuk, neprekinuto iz svih smjerova, natjeralo me da odem na tavan po slusalice i poslusam jos jednom! 🙂

trut123

I da RB bude stalno na postoljima ili napusta f1. Vec je krajno vrijeme da RB i Mercedes dobiju informacije za bolide 2021god. ili napustaju f1.

Related Posts