Šef Formule 1, Bernie Ecclestone tvrdi da je za lošu situaciju Ferrarija u potpunosti kriva talijanska kultura i način vođenja momčadi.
Protekle tri godine gledali smo Mercedesovu dominaciju u F1, a prije toga imali smo dominaciju Red Bulla nekoliko godina. Međutim, imali smo i zlatno doba Ferrarija prošloga desetljeća, kada je talijanska momčad predvođena svojim herojem Michaelom Schumacherom pokorila svijet Formule 1. Schumacher koji je u Marranelo stigao iz Enstonea 1996., prvi naslov svjetskog prvaka s Ferrarijem osvojio je 2000. godine. Uzastopno je osvajao titule do 2004., no 2006. godine oprostio se od Scuderie kako bi svoje mjesto prepustio Kimiu Raikkonenu. Raikkonen nakon toga prepušta svoje mjesto Fernandu Alonsu. I od tada tako funkcionira Ferrari.
Prije tog zlatnog doba Ferrarija bilo je jedno dugačko razdoblje od 21 godine kada nisu uspjevali napraviti bolid dovoljno dobar za svog svjetskog prvaka. Osvajali su nekoliko konstruktorskih titula, ali prije Schumacherovog naslova svjetskog prvaka 2000., posljednji prvak bio je Jody Scheckter 1979.
Značajan doprinos u povratku Scuderie na vrh imali su međunarodni stručnjaci. Francuz Jean Todt, Britanac Ross Brawn i Južnoafrikanac Rory Byrne. Talijanski tradicionalisti zgražali su se ovakvim vodstvom stranih ljudi koji nisu znali ništa o njihovoj ‘la passione‘, ali uspjelo je.
Ferrari ni ove sezone nije ostvario niti jednu pobjedu što je druga takva sezona u tri godine i deveta godina zaredom bez titule. Ecclestone tvrdi da je glavni razlog tomu talijanski način vođenja momčadi koji jako šteti cijelom Ferrariju.
”Ferrari se vratio u ono razdoblje prije Michaela i Todta. Previše Talijana radi za momčad trenutno. Nemam ništa protiv Italije, ali Talijani u svojoj krvi nemaju onu čvrstoću za vođenje momčadi. Ferrari treba svježu krv,” izjavio je Bernie.
Međutim, Ecclestone je uvjeren da će Sebastian Vettel, koji bi volio ponoviti slavu svog heroja Scumachera ostati vjeran momčadi iz Maranella.
”Sebastianova misija je Ferrari. Poznajem ga dovoljno dobro i znam da želi ostvariti svoj san sa Ferrarijem,” dodao je Britanac.
Neki dan sam napisao da je u Ferrariu rasulo i evo odmah potvrde mojih rijeci jer ako netko zna sto se događa unutar momcadi onda je to vlasnik cijelog cirkusa. Zaista je smijesno da u toku sezone vodeci ljudi odlaze iz ekipe,ne zna se tko vuce konce i tko je odgovoran za rad na pojedinim dijelovima bolida pa svi upiru prste jedan u drugog. Ferrari je velika momcad samo po imenu na osnovu kojeg dobija daleko najvise novaca od svih ekipa,mislim da je rijec oko 190 miliona eura po sezoni i da im se to novci prepolove ta momcad bi… Read more »
Ferrariju je u krvi natjecanje,sportski automobili,čitav brend se na tome zasniva. Neznam baš da bi Ferrari bez F1 bio ” jadan i bijedan “, ono šta Ferrari ulaže u F1 bi mogli slobodno ostavit u kasi i prst u uho,ali pošto je Ferrari F1,a F1 Ferrari jedno bez drugog ne ide. Sve ostalo su raznorazna tumačenja kako kome paše.
Ti si izgleda neki pošten tip, idealist, ali nažalost stvari tako ne funkcioniraju na ovom svijetu. Vidiš da veliki uvijek imaju privilegije i da mogu pritiskati i ucjenivati. Za primjer, počnimo od velikih svjetskih država iliti sila, velikih korporacija, velikih sportskih klubova i da ti više ne nabrajam. Tako ti funkcionira ovaj svijet i tko se tu snađe profitira a tko se ne snađe propada.
valjda bernie zna šta govori mada … možda ga pamćenje “ne služi” najbolje . jer ako je vettel žrtva taljanskog posla jesu li onda LH i NR takođe “žrtve” tog posla pošto aldo costa ( ex ferrari ) igra poprilično važnu ulogu u timu mercedesa ? je li npr fernando makar dijelom žrtva pat fry – a koji je tamo bija teh direktor ? jesu li kimi i seb žrtve engleskog posla pošto je SF16H djelo allisona i 1000 ljudi koji su radili na tom njegovom projektu ( kako je sam izjavija ) ? jesu li kimi i seb bili… Read more »
Mauro Forghieri je bio veliki inženjer u svoje vrijeme. Nakon njega nije bilo tako uspješnih talijanskih inženjera do pojave Alda Coste i Luce Marmorinija, stručnjaka za motore. Eto, nažalost, oboje su ih udaljili iz Maranella. Nadam se da je Matia Binotto uspio posložiti tu tehničku kadrovsku križaljku i da će biti dobrih rezultata u ovoj sezoni.
hebalo vas vaše komentiranje i zalutali komentari……. neću više ništa ovdje ni pisat jer mi je muka od toga. To je toliko iritantno da ne mogu to objasniti.
Ali, ali nema više babaroge Alonsa. Pa gdje je zapelo?
Kad ga već spominješ,zapinje on itekako,s krugom zaostatka ali nije važno,jer po vlastitoj izjavi nikada nije bio sretniji.
A sta ces. Nakon proslogodisnje katastrofe, Honda se popravila pa umjesto dva kruga sad zaostaju jedan. Sljedece sezone ce biti jos bolje. Znas kako se kaze, lakse je napravit dobar motor nego dobru sasiju. Nesto u cemu je McLaren zasigurno bolji od Ferrarija.
Melješ li ga melješ…Najlakše napravit retrovizor,šta misliš?
Moze bit.
Bernie opet priča gluposti. Nadam se da će Ferari demantirati ovu prljavu englesku mafiju.
Samo je jedna mafija. Talijanska.
Je,samo je jedna original a ostalo su loše kopije a odnosi se i na tvoj dolnji komentar u kojem negiraš pogodovanje Mercedesu kaj je jasno svakoj malo upučenijoj babi no,tebi neće biti doživotno.Merc original,ostali loše kopije.Amen!
Dani, mrzitelju Ferrarija, pogledaj sustav tokena i to ti jasno pokazuje očitu protekciju Mercove prednosti ove tri sezone… I ćoravom je jasno.
Točno,postojala su razdoblja kad su pojedini timovi,zahvaljujući kojekakvim okolnostima bili bolji od svih ostalih,ali nikad do hibridne ere,nije se dogodilo da neki tim bude najdominantniji ikad,jer su po njegovoj recepturi pisana pravila.Sad se dešava da Ecclestone za sve okrivljuje”talijanski način vođenja momčadi”!?Bit će da McLHonda,RB,Renault itd jednako tako momčadi vode na taj čuveni talijanski način pa gledaju auspuhe Mercedesa.Na moju žalost,sve mi se čini da će 2017-ta,bez obzira na promjene, biti repriza več viđene Mercedesove dominacije s jedne strane a talijanski i ini šlamperaj s druge.
Slažem se sa svime napisanim. No Bernie opet sam sebi skače u usta. On je izjavio da je Mercedes znao za specifikaciju motora 2 godine prije ostalih. Kako je onda jedan Ferrari ili bilo tko u takvoj situaciji mogao nadmašiti Mercedes? Prve dvije godine je čak i Williams bio u vrhu koliko je taj motor bio dobar. Mercedes je imao predominantnu PU u odnosu na ostatak ekipe i vrlo je jednostavno zakljuciti koliko su znali biti brži od ostalih kada je to trebalo. No ajmo si sada postaviti pitanje da je kako Bernie kaže Mercedes znao za specifikacije motora što… Read more »
Svi su znali koncept motra tako da njihov šlamperaj nije opravdanje. Uvijek je najlakše okriviti druge.
Svi su znali…evo jedna😂😂😂
https://youtu.be/t8PxHfSrork
Vidi ti ove Ferrarijevce . Kad Eccelstone kaze da je Mercedes znao za pravila ranije od drugih onda je to istina a kad Eccelstone i Helmut kazu da je Mercedes pogurao Ferrari 2015 onda je to glupost. Hahahaha.
Ha ha ha ha
Evo i starac nešto pametno izjavija…U to u par dana dva puta,najprije da bi tribalo vratit atmosferce i sad ovo, iako sam žestoki Farrarista i najvijač Vettela bojim se da je stari u pravu…
autoru, u cemu je razlika izmedju “zlatnog” doba ferrarija i rebullove dominacije 2010-2013 i mercedesove 2014-2016? uvijek kad se pisu ovakvi clanci imam filing da pisac hoce reci da je formula najbolja kad je ferrari prvi, ma koliko dosadne utrke bile. e pa za one koji su dobili amneziju, 2000-2004 su bile najdosadnije godine u povijesti f1. svaka utrka ista, procesije, jedina pretjecanja su bila kroz boks. a barrichello nije ni smio pokusat zakompliciirat borbu za 1.mjesto jer zna se za koga je bilo rezervirano. isto ko massa 2006. i ko normalan zeli da se to vrati?
http://www.motorsport.com/f1/news/manor-f1-team-goes-into-administration-863419/
pa dobro ovo je rijetkost da nevidim ništa zlonamjerno/zatucano u bernievoj izjavi he he