Tko može zaustaviti Verstappena?

Možda nije najveće iznenađenje na svijetu, ali nakon Christiana Hornera sada i drugi boss Red Bulla, Helmut Marko, javno brani obrambene poteze na stazi svojeg vozača, 19-godišnjeg Maxa Verstappena.

˝Onam tko ne može prestići Verstappena uz pomoć Mercedesovog motora i DRS-a bi bilo bolje da se malo smiri,˝ kaže Marko, očito se referirajući na radio poruku iz pretposljednjeg kruga VN Japana, koju je svojima u Mercedesovom boksu uputio Lewis Hamilton, rekavši kako je Verstappen promijenio smjer vožnje u zoni kočenja, nešto što je zabranjeno sportskim F1 pravilima.

Premda Hamilton kasnije više nije niti u jednoj prilici spočitnuo Verstappenu obranu svoje druge pozicije u utrci, premda je čak bio decidirano protiv odluke Mercedesa da se, skoro tri sata nakon završetka utrke, formalno žali FIA-i i premda je kasnije Mercedes (na nagovor Hamiltona, između ostalog) povukao svoju žalbu, iz Red Bulla i dalje poručuju svima koji žele slušati da u Verstappenovoj vožnji nema ničeg spornog.

˝Max ima 19 godina i već uspijeva odoljeti napadima trostrukog svjetskog prvaka, na gumama starijim pet krugova. Dva kruga prije kraja utrke takav vozač sigurno se neće nikom tek tako skloniti s puta,˝ govori Marko.

Sam Verstappen i dalje tvrdi kako u njegovoj vožnji nema ničeg problematičnog:

˝Znam da je Lewis u borbi za svjetsko prvenstvo. Ali ja neću zbog toga otvoriti vrata i reći ‘Izvoli’. Da, vidio sam da se sprema za napad, pa sam zatvorio vrata. Mislim da je bio dovoljno daleko iza mene da vidi što nemjeravam.˝

Talijanski Autosprint, blizak šefu sudaca na VN Japana Emanueleu Pirru, prenosi kako je ex F1 vozač bio vrlo nezadovoljan onim što je vidio u 52. krugu utrke u šikani Suzuke, ali kako nije bio sklon nikakvoj sankciji protiv Verstappena bez formalne podrške ekipe koja se smatrala oštećenom, ako se smatrala oštećenom. Nakon razgovora i pregovora u Suzuki, i praktički nagovoreni od Pirroa na taj potez, Mercedes je onda formalno učinio ono što je još nedostajalo. No, žalba je administrirana kasno, nakon što su i Hamilton i Verstappen napustili Suzuku, a u takvim prilikama apsolutno je nužno da predstavnici FIA-e čuju i registriraju mišljenje obje strane. Rješavanje žalbe onda je prebačeno na iduću utrku u Austinu, a rezultat utrke u Suzuki proglašen provizornim.

No, tada je, pod pritiskom Hamiltona a i zbog činjenice da bi provizorni ishod utrke značio da Mercedes ipak još nije osvojio treći konstruktorski naslov prvaka (nakon sveg popijenog šampanjca u garaži ekipe…), ekipa je odlučila povući žalbu, pa je ishod utrke postao služben.

Malo šlampavo i nespretno izvedeno od strane navodno oštećene strane, no Verstappen se još jednom jeftino provukao  nakon poteza na stazi koje mnogi osuđuju, a neki brane. No, izgleda da se obruč lagano steže, budući da je ovaj put službeni protest pao u vodu praktički zbog tehnikalija.

I još jedna kasna vijest iz Suzuke: direktor F1 utrka Charlie Whiting ponovno je zatražio od Verstappena da, u najranijem terminu u Austinu, odvoji nešto od svojeg vremena. Iz krugova bliskih FIA-i saznajemo da će novi razgovor između ove dvojice biti nešto manje žovijalan nego onaj u Monzi prije mjesec dana.

Moje osobno mišljenje: relativno je lako utvrditi ono što se u TV prijenosu nije moglo lako vidjeti: je li, naime, u Suzuki Verstappen uistinu promijenio smjer vožnje i pokrio namjere Hamiltona nakon što je već počeo pritiskati papučicu kočnice. Dostupna telemetrija to bi vrlo lako mogla utvrditi. Ako je takav način vožnje uistinu strogo zabranjen (slovom, a ne samo duhom pravila), onda ne vidim čemu velike rasprave. Ali isto tako ne vidim niti zbog čega se drugi vozači ne slože i svi zajedno, u vrijeme onog famoznog sastanka vozača s Whitingom u petak, posve nedvosmisleno objasne Nizozemcu da takav način obrane pozicije u utrci ne pali.

Mali izlet u povijest. U Monzi 1978. na startu utrke došlo je do masovnog sudara pri kojem je teško ozlijeđen Šveđanin Ronnie Peterson. On je naredne noći umro u milanskoj bolnici od posljedica komplikacija ozljeda nogu. Pokrenuta je službena istraga koja nije ustanovila ničiju osobnu krivicu za izazivanje sudara. Međutim, mnogi mediji i sami F1 vozači već su tada duže vremena imali na zubu agresivnost tada mladog talijanskog vozača Riccarda Patresea. I da, na startu te utrke u Monzi Patrese je svojom agresivnošću, premda nehotice, pokrenuo lančanu reakciju koja je dovela do sudara. On nikada nije formalno optužen ni za što, no na idućoj VN SAD-a u Watkins Glenu, tada vodeći F1 vozači, svjetski prvaci Emerson Fittipaldi, James Hunt i Niki Lauda obznanili su organizatorima utrke da jednostavno neće startati ukoliko se Patreseu dozvoli sudjelovanje u tom GP vikendu. Epilog: propuštena utrka za Talijana. Nikada kasnije u svojoj vrlo dugačkoj F1 karijeri (od 256 GP utrka) Patrese nije vozio tako da ga se optuži za opasno agresivnu vožnju…

Osobno, smatram da Verstappen vozi po samom rubu (ne)dopuštenog. Da je bilo baš posve opasno, sumnjam da Hamilton ne bi ustrajao u svojoj prvoj, instinktivnoj reakciji iz kokpita. Veličina mladog Nizozemca (i da, Marko je u pravu kad tvrdi da je klinac nevjerojatno napredan za svoje vozačke godine) vjerojatno i jest u tome da zna savršeno (za sada!) balansirati između onog što prolazi i situacije u kojoj jedan od bolida leti u zrak i završava tko zna gdje. Veličina je i u tome što savršeno zna da već sada svi drugi vozači očekuju da ga neće lako prestići.

To je ono što mu je do sada polazilo za rukom. Ako je njegova vožnja opasna, ako drugi vozači misle da je tako (a ne FIA ili Whiting, osobito ne Whiting  koji u životu nije vozio niti jednu F1 utrku), onda nema druge nego da mu oni posve nedvosmisleno pokažu da njegove poteze ne žele više trpjeti.

 

60 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Alonso1983

A tko može zaustaviti Riciarda? Po meni se pokazao bržim,obzirnijim,kvalitetnijim vozačem od Maxa za sada. Možda Max bude višestruki prvak svijeta, a vjerovatno hoće jer već sada je u top bolidu koji bi od nagodinu mogao u borbu za naslov, a cijela je karijera pred njim. No za sada je meni jedino pokazao da zna igrati prljavo i da ne poštuje druge vozače u ovom sportu. Brz je, talent ima no i ima još nečega što nisu odlike pravog sportaša i mislim da bi nakon nekog većeg incidenta mogli mu malo podvezati muda . Već je par puta bio blizu… Read more »

FerrariHR

Dečko ima neku žicu za utrkivanje,to se vidi. Ali ego mu je jači nego racionalno razmišljanje,u tome je problem. Svaka negativna situacija se protumači “kao to rade pravi trkači”,jesu ali sa dozom opreza. Max vozi na nož,a takvi trkači često izazivaju kontroverze. A često i sudare. Valjda neće bit nikome ništa..

fap

Vozi jer nije bio kaznjavan da su ga kaznili par puta znao bi sta sme.
A na kraju sto bi i mnjao stil voznje kad ga niko i ne dira.
Malo m je neverovatno da jedan Rozberg popije kaznu ko od sale a mali se provlaci jos ga par puta i zovu kao na razgovor ,ocigledno da RB ima danas ogroman uticaj u F1 ako ne i najaci.

hercegovac

Gledao sam Maxova oca jos dok je vozio i bio mi je jako drag vozac. Uvijek smo izmedu sebe komentirali da nikada nije dobio materijal “bolid” da se dokaze koliki je potencijal! Mislim da je njegova jedina dobra sezona bila u Arrows-u koji je te godine napravio odličnu sasiju pa je “JOS THE BOS” kako smo ga od mila zvali mogao pokazati puni potencijal… Idila nije dugo trajala jer je bas te sezone Arrows zbog financijskih problema na pola sezone bankrotirao,,,”koliko me pamet sluzi ili su vjerovnici blokirali racune radi naplate svojih potraživanja pa nisu imali novce za nastavak sezone…… Read more »

Dani

Taj njegov stari je udario bolid koji ga je prolazio za čitav krug. I to odozada. Toliko o njegovim kvalitetama.
https://www.youtube.com/watch?v=R3G0C6cBUdw

cabage

Joj kad se sjetim toga, umalo da nisam srčani udar dobio. Koliko se sjećam Montoya je imao utrku u rukama…

avalon

hercegovac.. pustimo sad “sveti gral” LH , interesantnije je kako jos nikad nije doša u konkurentan bolid da iskaže svoj puni potencjal . 1994. … šta je jos vozija ? koji bolid ? da nije možda bolid ka i MS sa kojim je njemac te sezone osvojia titulu , a u konstruktorskom su završili 2. ? naravno da to nije bija konkurentan bolid sa kojim se moglo pokazat raskošni potencjal ( eto i Dani je na njega ukaza klipom sa you tuba ) . nije trebalo od josa očekivat rezultate MS jer ipak istine radi to mu je bila rookie… Read more »

Aleksandar Todorovic

Max vozi više nego korektno. To što se danas u F1 vozači sami sklanjaju umesto da se bore za pozicije to je njihov problem. Da je Max napravio grešku bio bi kažnjen. Svi ste navodi eksperti a zapravo vam je krivo što je klinac Max za klasu bolji od ostalih. Navijate za Rosberga koji je jedva 10 najbrži vozač u F1, da imaju svi iste bolide razume se.

Dante

Klinac je za klasu bolji od koga točno? Ima pobjedu u karijeri, nakon što su oba Mercedesa ispala iz utrke(i nakon nesposobnosti SF-ovih stratega, taktičara, koga već). No, pustimo mi to tko je bolji od koga, reci ti meni-ako u pravilu jasno piše da nema pomicanja u zoni kočenja kako bi se izbjegli teški sudari, zašto bi onda on bio jedini tko ga krši? Pričaš o njemu kao o klasi više, a zapravo nema trkačke kulture. Oprosti, možda se smatraš vidovitim pa znaš da je on najbolji ikad(ili barem za klasu bolji od ovih koji su danas tu), ali braniti… Read more »

Aleksandar Todorovic

Vi se salite? Sanjate? Pa zamislite da Max vozi Mercedes, da Alonso vozi Mercedes, da li bi Rosberg bio iza njih ili ispred njih. Evo ti reci.

Dante

Zamisli da Perez, Bottas, Grosjean, pa i Wehrlein voze Mercedes, bi li navedeni vozači bili ispred ili iza tog tvog dvojca? Puno se priča o najboljem, a ne uzimaju se svi u obzir, nikad. Mnogi nisu imali prilike, mnogi ni neće, i to ne zbog svojih vožnji. Max je brz. Rosberg je brz. Rosberg je ko ličnost mlak, Max je čista suprotnost. Ako ne znaš što sve čini f1 pilota, priupitaj Mladena, ili kolegu delmusu. Ponavljam, sve te priče oko najboljega su dosadne i uzaludne, nitko nikad nije bio u jednakim uvjetima-ali i da je, da svi imaju iste bolide,… Read more »

avalon

e “moj” aleksandre možda krivo vidim ali čini mi se da je max tebi ovde samo “pomoćno sredstvo” da se ponovno spomene rozberg ( iako ga se u topicu ni ne spominje ) i malko pljucne po njemu . spomenuti su horner , marko , max , lewis , pirro , peterson , patreze , fittipaldi , lauda , hunt … 10 ljudi ali jbga kako napisat komentar , a da ne spomeneš rozberga koji sa ovim odgađajem niti ima veze niti ga pisac teksta spominje . možda ga je mladen zaboravija spomenut , a trebalo je pa si ti… Read more »

KLiK

Odličan tekst…a prije ili kasnije, netko će ga izbaciti…da Hamiltonu ne trebaju bodovi, izbacio bi ga on i u ovoj utrci. Pogotovo stoga što je ovo jedan na najsporijih zavoja u F1, pa nije bilo niti brzine za ozbiljne posljedice. Ali prije ili kasnije, nekome će opet ići zatvarati put u kočenju i biti će dijelova svuda – te crvenih zastava! Nažalost.

Ross Brawn

Vrlo ste žestoko branili Verstappena kad je to isto čak i puno gore radio Kimiju te ste spomenuli dase svijet tada žalio jer se radi o Kimiju a sad najednom naravno ne izravno ali se može skužiti da ipak niste na strani Maxa pa vas onda pitam iz kojeg ste razloga promjenili mišljenje?

hercegovac

Stvarno želim da se glavni i odgovorni očituju po ovom pitanju!!!

KLiK

Kunio sam Maxa i za Mađarsku i za Spa i sada za Japan. Jednostavno svakim svojim nastupom dokazuje kako je još “nedoraslo dijete” u svijetu muškaraca F1! 😉

hercegovac

Gospon Mladen!
Vi kao veliki poznavatelj F1 ma da sam i sam takav sa stazom gledanje od 30 godina tvrdite da je ono u spa bila odbrana koju Želite gledati!
Ja se ne slažem sa vama a naručito sa vasim objasnjenjima “kimi bio mekan”.
ma daj pa klinjo ti se pri 330km/h ubaci ispred vas i to je vama ok!
zaboravih da za vas postoji jedan Vanzemaljac Hamilton

delmusa

maxić iako je sezona 2017, njemu vec druga u F1 , nije sazrio kao racing vozač… zapravo on nije sazrio ni u nizim sportovima, a hoss boss ga je vec prebacivao u više rangove, evo do F1 ! znamo i spektakularni prelazak ove sezone iz TR u RB …. pričati o njemu kao vozaču? jednostavno on nema tu kilometražu u gumama… dok je ne bude imao, neče nikada biti racing vozač… činjenica da je talentovan ( mada vise mislim da je podojen i ubačen u high tech, koje bi na njegovom mjestu s gotovo jednakim rezultatima vozio i bilo koji… Read more »

histri

Svaka čast Max samo tako nastavi dok netko ne nastrada ili ne daj bože pogine , a onda će biti jbg. on je bio odostraga što nije pazio. Malom se daje previše prostora radi populizma F1 kod mlađe populacije koja za dvije godine neće ni znati za jednog Bianchia jer prate Formulu 1 kao parenje leptira u zraku površno do boga i nazad. Međutim FIA to tako ne gleda, njoj treba jedan mladi heroj koji će biti na naslovnicama novina koji će klincima biti ideal , pa u njima probudi želju za utrkivanjem po svjetskim avenijama koje će na kraju… Read more »

Bud

Nije li i Hamilton u svoje prve dvije sezone bio agresivan, a FIA mu je išla na ruku.

2009, a pogotovo 2010. nakon poslovnog razlaza s ocem, malo se skulirao. To je vjerojatno označilo odrastanje. Bit će tako i s Maxom samo ako prije ne bude žrtava.

KLiK

Jedna stvar je biti agresivan. A potpuno druga stvar je biti “ludo opasan”! Jedna stvar je poželjna karakteristika, a druga nije poželjna na stazi.

Bud

A sad. Agresivan ili ludo opasan. Ja mislim da je i LH u svojim prvim sezonama bio “ludo opasan” i s onu stranu fair playa, ali on je domaći dečko pa se to nije potenciralo. Osim toga njega je opasno kritizirati, uvjek ti može reći da ga kritiziraš jer si rasista pa se ti peri od toga. Imao je i tu fazu svojeg javnog komuniciranja.

Inače, slažem se da je Max opasan, samo ukazujem da nije prvi, a sigurno niti zadnji.

mironet

Kao prvo, to je glupo pravilo što su ga izmislili, da smije samo jednom mijenjati obrambenu poziciju, žar f1 je u tome da se pretiče, a isto tako je i da se napadnuti vozač obrani, kako god umije i zna, pa bilo da radi i deset premještanja, podržavam Verstappena, samo neka tako nastavi, bilo bi ga lijepo vidjeti u Ferrariu

Tow Pie Pie

U tom slucaju preticanja gotovo nikada nebi ni bilo. Ako mozes mjenjati pravac koliko hoces tko bi te mogao zaobici?

mironet

https://youtu.be/V2g1yrGputA
Koliko puta je mansel išao lijevo-desno, a berger ga je ipak prošao

ciki-f1

Samo dokaz da nemaš pojma o čemu pričaš i inače.
Na taj način nikad nitko nikoga ne bi mogao prestići. Jednostavno bi se blokiralo sve napade.

mironet

Vrati se malo u prošlost, tamo 90 pa pogledaj pretjecanja i obrane, pa onda govori da nebi bilo pretjecanja

KLiK

Pojma nemaš o čemu pričaš, niti si ikada vozio utrku.

mironet
mironet

Uči iz priloženog

ciki-f1

Ovim videom opet samo pokazuješ da pojma nemaš. Niti jedno od preticanja iz videa nema više promjena niti prilikom kočenja niti prilikom obrane pozicije.
A uz to, ovo su “top 5 ikada”, šta to znači, da čemo čekati na 1 do 2 preticanja u sezoni!?
Drs nije riješenje ali tvoj prijedlog je besmislen.

pit stop

Kao što sam ti i dolje napisao, pojma nemaš o čemu se ovdje radi. Nemoj više ništa na ovu temu komentirati jer se samo sramotiš

mironet

Sva videa ti prikazuju obrane i napade

Luka Tunjić

To nije glupo samo zbog žari utrkivanja, već je i izuzetno opasno.

joshuazg04

Vrhom prednjeg krila pogladiti stražnju gumu…. to bi pomoglo…… šala……ipak…

override667

Stvarno vise ne znam sta je sporno u potezima Verstappena ako vec pravilo kaze da pomicanje u zoni kocenja nije dozvoljeno. Jasno ko dan. To sto jos nije popio kaznu je nesto drugo ali kad tad ce neko izgubit previse gripa iza njega ili nece na vrijeme reagirat i bit ce svega. A do tad ce se samo raspravljat.

mironet
mironet

Šta je tu sporno

mironet

Sva pretjecanja u zoni kočenja

override667

Ti ne razlikujes napad u zoni kocenja od obrane u zoni kocenja..

mironet

I Hamilton je bio u napadu, a max se je obranio od tog napada, o čemu ti pričaš, jel je max branio svoju poziciju, jeste, jel hamilton napadao maxa u zoni kočenja, jeste, jel kamuyi napadao u zoni kočenja, jeste, jel se taj branio, jeste, onda o čemu ti pričaš

pit stop

Prijatelju, ti pojma nemaš o čemu se ovdje radi, pojma nemaš što je bit svega ovoga

mironet

Prijatelju, znam ja o čemu se tu radi, al vidim da drugi ne vide, a vjerojatno ni ti, ovdje ti se radi o tome da je max napravio krivi potez time što je obranio napad hamiltona za drugu poziciju

avalon

ima jedna poslovica koja bi se moga primjenit na ovo pripetavanja , a glasi ” kad ti jedan kaže da si pijan možda si ti , a možda je i on pijan ali kad ti 5 ljudi kažu da si pijan odi kući spavat jer si pijan ” ovde je slučaj obrnut … niko od vas ništa ne razumi .. osim mironeta 😉 🙂 🙂 🙂

McFast

Jednog dana sasvim sigurno biti će veliki prvak. Vožnja na na nož i samopouzdanje do neba su odlike prvaka, ali Max prelazi nekakve granice dopuštenog. Trebaju mu drugi vozači ukazati na greške, negodovanje vozača bi ga više naučilo nego razgovor sa sudcima. Tek mu je 19 godina ima on još puno mjesta za napredak i razvoj svog talenta.

ciki-f1

MALDONADO

dFixxx3r

dobar tekst.
postavlja se pitanje, ako je to legalno, i ako to počnu svi upražnjavati.. hoće li biti prestizanja uopće u budućnosti

iceman258

Maxa je vrlo lako zaustaviti, mogu ga smiriti šefovi F1, mogu vozači uvjetovati kaznu kao trojka za Patresea, ili će ga netko u utrzi dobrano naguziti da mu tako nešto više neće pasti na pamet. Od svake budale se uvijek nađe veća. A Max nek bira.

Boomerang

Ni Bernie Ecclestone nije u životu vozio niti jednu utrku F1 pa što onda? Kakav je to argument? Tko će zaustaviti Maxa? Odgovor je jednostavan: Daniel Ricciardo! Pod uvjeteom da njega ne zaustavi Red Bull, a to bi se moglo dogoditi. Vidite, to je ono što Vama momci nedostaje. Istinska tehnička i vozačka pronicljivost. Previdjeli ste jedan katastrofalan kiks Verstappena ove sezone. Njegov udes na treningu u Monacu je uzrokovan nedostatkom vozačkog osjećaja. Udariti u ogradu pri apexu znači nemati osjećaja za podupravljanje bolida. Max će se razvijati kao vozač jer ima snažnu motivaciju i mlad je, ali taj poseban… Read more »

Tow Pie Pie

I sam si napisao da je to bilo na treningu, ako ce bilo gdje istrazivati i traziti granice onda je to trening, i drugi su veliki na treninzima radili svakakve greske.

Luka_M

Na stranu što mislimo da Max nije “najveći”, ali vozač bez osjećaja za predupravljanje ne osvaja F1 utrku. Malom fali iskustva u nižim kategorijama. I polako s “pronicljivošću” kad je u samom komentaru nedostaje.

hrcfaca

Dečku je, ako se dobro sječam prvi puta uspjelo u to slično u Mađarskoj onda je u Belgiji također ponavljao takav način obrane pozicija. I sada ovdje, dakle jednostavno vozi na rubu dozvoljenoga, ali Charlie i društvo i dalje koliko vidim ustraju u pravilu da tu nema nićega spornoga ili kažnjivoga. E sad je pitanje do kada će to ići? Ja mislim ili da će prestati s vremenom kako će biti stariji i zreliji ili ona gorja varijanta dok se neko ne skuca u njega i ispadne i on i još neko nedužan, ali drugog načina ne vidim.

kimi car

Moje pitanje gospodinu Mladenu Jergoviću:Mislite li doista kako Max “odlično balansira” u onome što je (ne)dozvoljeno ili,za sada ima podosta sreće s obzirom na situacije u kojima je Kimi nevjerojatnim reakcijama spriječio da već danas razgovaramo o “katastrofalnim posljedicama”? Na stranu tko koga simpatizira,dečko jeste odličan vozač,.to je neupitno,no,čini mi se kako se odveć uživio u ulogu koju igra naprosto jer zna kako nema kazne za “ovo” što već u pravilu čini.Osobno mislim kako zaslužuje kaznu ,već jučer,a,bojim se ako iste ne bude (u skorije vrijeme) kako ćemo doista i pisati o “posljedicama” nedavanja kazne?

kimi car

Zašto ste brisali odgovor gospodina Jergovića na moj (nadasve uljudan) upit? Evo,ja ga ne vidim ispod mojega upita što ne znači da ga nema 🙂 Kako god,lajfsgoan 🙂

fap

I da samo dodam problem kod Maksa i Hamiltona je bio sto je menjao pravac kad je vec poceo da koci a to se koliko je meni poznato ne sme.Posto su se neki veliki znalci na konkurentskim portalima potsmevali kao kocenje u zoni kocenja pa bolje da se pokriju usima

fap

Lepo receno ili nek se svi vozaci sloze ili nek mu dozvole da pravi majmune od njih ,i jos se folira kao sve ok,a kad je njega zeznuo Rozberg mali odma cmizdrio preko radia.
Pa decko ili budi musko i istrpi i cuti a ne cmizdris kad te povrede

Luka_M

Odličan osvrt.

Prost Alain
Related Posts