Nico Rosberg osvojio je utrku za VN Japana, nakon suverene vožnja i vodstva s pole positiona tijekom većine utrke.
Max Verstappen (Red Bull-TAG) osvojio je drugo mjesto, s manje od sekunde prednosti ispred Lewisa Hamiltona u drugom Mercedesu.
Mercedes je, četiri utrke prije kraja sezone, osvojio treći naslov prvaka za redom u konstruktorskoj konkurenciji.
Na četvrtom jestu na kraju je bio Sebastian Vettel, ispred Kimija Räikkonena. Oba vozača Ferrarija startala su nakon kaznenih gubitaka na startnom gridu (Vettel – 3 mjesta iz Malezije, Räikkonen – 5 mjesta zbog promjene mjenjača prije utrke), i oba su još jednom prošla kroz problematične strateške odluke svoje ekipe, i na kraju izgubila mogućnost da se bore za plasman na pobjedničkom postolju.
Šesti je na kraju bio pobjednik iz Malezije Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG), ispred dvije Force Indije, Sergija Pereza i Nica Hülkenberga.
Završne bodove osvojila su dva vozača Williams-Mercedesa, Felipe Massa i Valtteri Bottas.
Hamilton je startao katastrofalno s druge, još lagano vlažne, startne pozicije i prvi zavoj završio na osmom mjestu. Nakon toga uslijedila je za njega utrka oporavka, potpomognuta odličnim strateškim odlukama i promjenama guma njegove ekipe. Osobit skok Hamilton je napravio u 13. krugu utrke kada je, u prvoj seriji promjena guma, ostao na stazi krug dulje od dva vozača Ferrarija i Pereza – koji su otišli mijenjati gume u istom krugu – i onda kroz boksove uspio prestići Räikkonena i Pereza..
Svjetski prvak je na kraju uhvatio i Verstappena, ali nakon dramatičnog pokušaja u šikani u pretposljednjem krugu na kraju se morao zadovoljiti s trećim mjestom, manje od 6 sekundi iza Rosberga.
U očajničkom pokušaju da se spasi bar nešto od izgubljenog pri prvim promjenama guma u Ferrariju su, 18 krugova prije kraja utrke, odlučili opremiti Vettela – prije tih promjena na trećem mjestu, ali pod pritiskom nadolazećeg Hamiltona – novim mekanim gumama. Iz boksova je Nijemac izašao iza Hamiltona i onda ga na tim svježim gumama kroz nekoliko krugova pokušao ugroziti, vozeći pritom i najbrži krug utrke. No, najprije gust promet na stazi, a potom i gume koje su postepeno gubile efikasnost, onemogućili su sve Vettelove pokušaje, i on je na kraju završio utrku s punih 14 i pol sekundi zaostatka za svjetskim prvakom.
Daniel Ricciardo startao je relativno loše i odmah izgubio dvije pozicije, od Pereza i Vettela. Kasnije u utrci prošao je kroz dvije manje efikasne promjene guma, pri svakoj je izgubio oko sekundu, i na kraju završio skoro pola minute iza svog kolege iz Red Bulla.
McLareni su prošli kroz vrlo slabu utrku. U popodnevu bez ijednog odustajanja iz utrke, Fernando Alonso je kraju bio 16, a Jenson Button 18.
Rosberg, prvi put pobjednik u Japanu, slavio je deveti put u ovoj sezoni, i četvrti put u posljednjih pet utrka, i sada u poretku za prvenstvo bježi Hamiltonu za 33 boda.
1 | Rosberg | Mercedes | 53 | 1h 26:43.333 |
2 | Verstappen | Red Bull | 53 | + 0:04.978 |
3 | Hamilton | Mercedes | 53 | + 0:05.776 |
4 | Vettel | Ferrari | 53 | + 0:20.269 |
5 | Raikkonen | Ferrari | 53 | + 0:28.370 |
6 | Ricciardo | Red Bull | 53 | + 0:33.941 |
7 | Perez | Force India | 53 | + 0:57.495 |
8 | Hulkenberg | Force India | 53 | + 0:59.177 |
9 | Massa | Williams | 53 | + 1:37.763 |
10 | Bottas | Williams | 53 | + 1:38.323 |
11 | Grosjean | Haas | 53 | + 1:39.254 |
12 | Palmer | Renault | 52 | + 1 krug |
13 | Kvyat | Toro Rosso | 52 | + 1 krug |
14 | Magnussen | Renault | 52 | + 1 krug |
15 | Ericsson | Sauber | 52 | + 1 krug |
16 | Alonso | McLaren | 52 | + 1 krug |
17 | Sainz | Toro Rosso | 52 | + 1 krug |
18 | Button | McLaren | 52 | + 1 krug |
19 | Nasr | Sauber | 52 | + 1 krug |
20 | Gutierrez | Haas | 52 | + 1 krug |
21 | Ocon | Manor | 52 | + 1 krug |
22 | Wehrlein | Manor | 52 | + 1 krug |
Je li iko spomenuo Ferarijevo duplo preticanje odjednom??
Mislim da je vrijeme da Rossbergu rikne motor
Mislim da je Rosbergu bilo dosta kvarova zadnje dvije godine.