Nico Rosberg, dakle, postao je prvi pobjednik VN Singapura koji nije svjetski prvak. Kako stvari stoje, to ne mora još dugo biti tako.
Nijemac (zapravo, Finac, ali dobro…) definitivno daje cijelom svijetu od znanja da ovaj put misli ozbiljno. Nakon dvije sezone u kojima je dozvolio Lewisu Hamiltonu, bržem i prirodno talentiranijem vozaču, da mu odnese naslove prvaka svijeta, Rosberg ovaj puta kreće u ofenzivu na pravi način, i Hamiltonovim oružjem: niže važne pobjede onda kad je to najbitnije.
VN Singapura bila mu je najtjesnija od ovogodišnjih osam pobjeda. Ali, pobjeda je to svejedno i toj se činjenici ne treba gledati u zube. Zapravo, već i jednostavna igra brojki ide u prilog sinu starog Kekea: 2014, kad je Rosberg ganjao Hamiltona sve do posljednje utrke u sezoni, pobijedio je samo pet puta, a lani, kad je Hamilton svoj treći naslov prvaka osigurao tri utrke prije kraja prvenstva, Rosberg je uknjižio šest pobjeda.
2016, dakle, već je sada – dva mjeseca ili šest utrka prije kraja prvenstva – sezona u kojoj je Rosberg daleko najbolji u svojoj F1 karijeri.
To je činjenica koja bi trebala ozbiljno zabrinuti Lewisa Hamiltona. Lani je nakon Singapura (u kojem je odustao na pola utrke), također šest utrka prije kraja prvenstva, bio 41 bod ispred Rosberga. Sada je u rastućem deficitu od 8 bodova.
Nije problem samo u čistoj statistici. Problem je u tome što Rosbergu, u ovom trenutku, baš sve polazi za rukom. Utrka u Bay Marini trebala je biti utrka koju je Mercedes lako mogao izgubiti. Navodni problemi s kočnicama (kažem navodni budući mi izgleda čudno da tehnički najjača ekipa na gridu kuburi u ovoj utrci, više od svih drugih, s kočnicama praktički od prvih krugova utrke, kao što su neki od vas i primijetili u komentarima) učinili su i Rosberga i Hamiltona krezubima u značajno velikim dijelovima utrke, pa ipak su njih dvojica na kraju odoljeli napadima Daniela Ricciarda i Kimija Räikkonena.
Slučaj Rosberga čini se nevjerojatno sretnim. Njegov dio garaže bio je potpuno i definitivno spreman na treću promjenu guma odmah nakon zaustavljanja u boksu Ricciarda u 48. krugu. U tom trenutku Rosberg je imao u rukama graničnu prednost od nekih 27 sekundi, naraslu s nešto manje od 3 sekunde prije nego što je Ricciardo otišao po nove gume. No, vozač Red Bulla odradio je nevjerojatno brz krug iz boksova – odvezao je ljubičaste sektore 2 i 3 , dakle najbrže od svih u utrci do tada – i točno u trenutku kad je, krug kasnije, Rosberg trebao u boks po svoj četvrti komplet guma, vjerojatno ultra mekanih. No ispred Nica su se u tom trenutku našli na stazi vozači zaostali za cijeli krug (Nasr, Massa) i on je odvezao krug za otprilike sekundu sporiji od svojih uobičajenih u to vrijeme. Ricciardov super out krug bio je dovoljan da Rosbergovu prednost skreše na samo 25.4 sekunde na kraju tog 48. kruga.
Do kraja utrke, dakle, bilo je još 13 krugova. Rosbergove mekane gume bile su stare tek 14 krugova, i Mercedesovi ultra-brzi stratezi zaključili su da se zaustavljanje u boksu – ne isplati. Da je Nico promijenio gume, više je nego vjerojatno da bi iz boksa izašao nakon što bi Ricciardo već projurio startno-ciljnom ravninom, a u Singapuru je pretjecanje bolida sličnih performansi praktički nemoguće. Rezultat: Rosberg je ostao na stazi u nadi da će prednost biti dovljna za pobjedu.
Idući, 49. krug izgledao je katastrofalno za Rosberga: Ricciardo je letio stazom, odvezao krug koji će ostati najbrži od svih u utrci i smanjio prednost za punih 3.7 sekundi. Rosberg je sada u rukama imao samo 21.7 sekundi i 12 krugova da vodstvo zadrži.
Uz sve to, problemi s kočnicama i dalje su kvarili planove Rosbergu i inženjeri su mu neprekidno javljali da obuzda svoje instinkte i obećali da će mu, u vrlo dogledno vrijeme, javiti da kočnice opet može koristiti kako želi.
U međuvremenu, Ricciardo nije imao takvih problema. Na relativno svježim super-mekanim gumama Australac je redao vrlo brze krugove: od 50. do 56. kruga redovno je bio oko ili preko dvije sekunde brži od Rosberga. Prednost se dramatično topila i pet krugova prije kraja utrke iznosila je 5.2 sekunde. U tom se trenutku činilo praktički izvjesnim da će za dva ili tri kruga Ricciardo doći pod Rosbergovo stražnje krilo.
No, tada su se u igru uplela dva elementa. Prvo, Ricciardove gume nisu postajale ništa mlađe – u tom su trenutku imale u sebi već desetak krugova. I drugo, Rosbergu su očito javili da svoje kočnice može koristiti kako želi. 57. krug Mercedesov je vozač odvezao zapravo za 0.057 sekundi brže od Ricciarda. Premda je onda Ricciardo izvukao neke nove rezerve iz sebe i svojeg bolida i završne krugove nastavio voziti za oko sekundu brže od Rosberga, na kraju mu je jednostavno ponestalo krugova. Krajem posljednjeg kruga Rosberg je imao 0.488 sekundi prednosti.
Kasnije je Nijemac rekao kako je sve bilo pod kontrolom i kako njegova pobjeda nije uopće dolazila u pitanje, no ostaje, naravno, otvoreno pitanje što bi se dogodilo da je utrka vožena jedan krug dulje. Njegove su gume na kraju bile stare 28 krugova, i u posljednja je četiri kruga izgubio malo manje od pet sekundi u odnosu na Ricciarda. Da je mogao pobijediti malo komotnije Rosberg bi to zacijelo učinio…
Dakle, baš kao i u 2015, kada je u finišu utrke hvatao Ferrari Sebastiana Vettela, i izgubio tu utrku za sekundu i pol, Ricciardo je još jednom u 2016. propustio podići svoj pobjednički saldo koji stoji na brojci 3 još od Belgije 2014. Australac je ovu utrku startao kao drugi i završio je na istom mjestu, i ostaje činjenica da Red Bull nije uhvatio pobjedu na stazi koja im, uz Monte carlo, vjerojatno najviše odgovara od svih u F1 kalendaru.
Rosberg je, dakle, ovaj put možda imao sreće. No, staro F1 pravilo veli da svjetski prvaci u najboljim sezonama pobjeđuju i onda kad izgleda kao da neće. U ovoj utrci Nico je svoj posao odradio besprijekorno. Odvezao je tek sedmi najbrži krug utrke – skoro punu sekundu sporije od najboljeg Ricciardovog kruga – no zbroj svih njegovih krugova bio je najbolji od svih. I to je jedino bitno, i donosi 25 bodova.
U ovom trenutku Nijemac hoda po vodi i Lewisa Hamiltona čeka uistinu iznimno težak posao, želi li još jednom obrnuti trend i sezonu definitivno uhvatiti za vrat. Ako je suditi po Singapuru, izgledi za to nisu osobiti. Samo u prvom krugu (nakon Sigurnosnog automobila) svjetski je prvak, na trećem mjestu, pokušao nešto učiniti po pitanju Ricciarda ispred sebe, no nakon toga se odmah primirio i počeo voziti, blago rečeno, neupečatljivo. I to čak do te mjere da je, zbog vlastite pogreške u kočenju, izgubio i to treće mjesto neposredno prije druge promjene guma sredinom utrke. Kimi Räikkonen znalački je iskoristio Hamiltonov lapsus i zgrabio treće mjesto koje je trebao zadržati do kraja utrke.
Srećom po Hamiltona, Ferrari je – unatoč kasnijim glasnim opovrgavanjima očitog – još jednom ove sezone zabio sam sebi autogol. 15 krugova prije kraja Hamilton je s četvrte pozicije otišao po nove, super-mekane gume. Räikkonenove mekane (žute) gume bile su u tom trenutku stare tek 13 krugova – manje od, recimo, Rosbergovih koji više nije išao po druge do kraja utrke – no u Ferrariju su odlučili da ipak kopiraju Hamiltonov potez i krug kasnije Kimi je dobio ultra-mekane gume.
Prije tih promjena guma Räikkonen je imao u rukama prednost od 2.1 sekunde. Onda je Hamilton otišao u boks i u tom trenutku prednost je narasla na oko 26 sekundi. Da Räikkonen nije tada otišao u boks imao bi 14 krugova da tu prednost održi. Ne možemo, naravno, sad znati bi li u tome uspio, no Hamilton bi trebao u prosjeku biti brži za oko 1.85 sekundi po krugu da samo dostigne Räikkonena prije ciljne zastave. A u Singapuru dostići nekog ne znači da će onda pretjecanje biti lako…
Hamiltonu je, dakle, u putanji do 15 bodova pomogao Ferrari. Ostaje činjenica da je ovu utrku utrku odradio prosječno. Prvi dio, do druge promjene guma, bio je on tek blijeda sjena vozača koji je lani i preklani pokorio svijet (i Rosberga). Nakon 34. kruga znatno je popravio dojam, možda i zbog guma koje su bile bolje pogođene za masu bolida smanjenu protokom kilometara. No, svejedno, Hamiltonove su pogreške – osim one velike u 33. krugu, učinio ih je i u 55. i u 59. krugu – bile prevelike i prečeste. S druge strane, treba reći da njegova utrka u odnosu na Rosberga i nije bila toliko loša: u 35. krugu bio je 18.5 sekundi iza Nijemca, na kraju utrke ta je prednost bila tek 8 sekundi, uz jednu promjenu guma više. No, to vjerojatno više govori u prilog prilici koju je propustio Ricciardo, nego o specijalno nadahnutom radnom danu Hamiltona.
Od ostalih svakako najprije treba spomenuti Sebastiana Vettela. Startao je kao posljednji. U trećem krugu bio je 16., u 43. krugu bio je 57 sekundi iza vodećeg, no na kraju je njegov deficit (na odličnom petom mjestu) bio samo 27 sekundi. Ako znamo da je prvi pravi krug utrke (onaj treći, nakon Sigurnosnog automobila) bio 15 sekundi iza vodećih, na 18. mjestu, mora se priznati da je zasluženo odnio pobjedu u izboru za vozača utrke. Sveukupno je, upetljan u brojne bitke na stazi sa sporijim bolidima, izgubio u tijeku dva sata utrke tek 12 sekundi, tek za dvije sekunde više od Kimija Räikkonena.
Max Verstappen odvezao je još jednu utrku otrežnjenja, ili možda bolje reći kaljenja svojeg F1 iskustva. Kao i u Monzi, opet je izgubio pregršt pozicija nakon traljavog starta – koji je, osim svega, izazvao kaos i sudar Nica Hülkenberga na samom startu utrke – i opet je utrku proveo limitirajući tu inicijalnu štetu. Otrežnjenje, vrlo odlučno i vrlo robusno, priredio mu je i čovjek kojeg je izgurao iz Red Bulla. Daniil Kvjat imao je u ovoj utrci misiju, i sve do 13 krugova prije kraja uspio je tu misiju održati živom – naime, ne dopustiti da ga Verstappen prestigne. Na kraju je to Nizozemcu uspjelo, ali ne prije nego što je u nekoliko navrata naišao na vrlo žilav otpor Rusa u, objektivno, slabijem bolidu, vozača koji je ovom utrkom dokazao da bi bila velika šteta da iz ove današnje Formule 1 bude izguran unutrašnjom politikom čelnika Red Bulla.
Fernando Alonso i McLaren-Honda još su jednom, peti put ove sezone, osvojili bodove, stigavši na cilj iza Verstappena na sedmom mjestu. Ostaje osjećaj da su i Alonso i McLAren i publika na ovoj stazi očekivali više. Ovo pogotovo jer je zaostatak na cilju bio mastodontskih minutu i 29 sekundi iza pobjednika. Možda će McLaren i Honda u 2017. krenuti prema vrhu poretka, no u ovom trenutku izgleda kako će za tako nešto trebati uložiti još puno, puno rada, i novca.
Za kraj treba spomenuti onog nesretnog suca uz stazu kojem su nadležni propustili reći da se Sigurnosni automobil na kraju drugog kruga povukao u boksove. Čovjek se rodio po drugi put. Charlie Whiting je poslije objasnio kako se direkcija utrke i lokalna služba koja upravlja sucima uz stazu nisu najbolje razumjele, pa je čovjek blaženo nastavio skupljati Hülkenbergove karbonske otpatke sa staze u vrijeme kad su Rosberg i društvo počeli pravu utrku. Rosberg je kasnije izjavio kako je definitivno bio iznenađen i kako je morao malo abgasati kad je vidio naranđastu spodobu na stazi. Nije baš dobro, i nije baš Formula 1. Na ovom nivou desna bi ruka definitivno trebala znati što radi lijeva – ukoliko ne želimo svjedočiti još jednoj glupoj smrti u našem omiljenog sportu.
No, sve se na kraju ipak dobro završilo. Za Rosberga, osobito.
Mladen Jergović
Hvala Mladenu na zanimljivoj i nadahnutoj analizi situacije.
Ujedno molim tehničku službu ovog sajta da napokon omogući da se Mladenovi upisi mogu prepoznati i prije otvaranja članka, kao što je to riječ s, primjerice, upisima Ivana Pavića.
Znači rezime utrke je: Sporiji ali inteligentniji vozač pobijedio priglupog prirodno talentiranog. Ne mogu sebi izbit iz glave da je taj netalentirani vozač u debi utrci vozio najbrži krug a veliki Michael Schumacher bio je stalno u njegovoj ‘sjeni’ dok su vozili skupa… Što reći osim totalni nedostatak talenta.
ovo nije f1 f1 treba radikalne promjene,samo 1 momčad dominira,,,,,
Ok, neznam koliko dugo pratiš F1? Prije Mercedesa 4 god je domnirao Red Bull, prije toga dvije godine Renault, prije njega pet godina Ferrari, prije njega Williams, prije njega Mclaren itd …
To je u biti formula 1, hrpa egoističnih vozača, hrpa novaca, hrpa inženjera i hrpa politike.
Jedini sport na svijetu o kojem se jednako priča kad nema utrke kao i za vrijeme same.
Gospar Mladene, mogla je bar jedna rečenica o Kevinu i njegovom desetom mjestu za Renault, kojemu se isto veselim kao i prvim mjestima koje je Veliki gospodin Fernando Alonso osvajao za našu momčad 2005. i 2006. godine.
E da je ovaj Mercedes u rukama Vettela već bi sad bio prvak u ovoj sezoni.
Samo ukoliko bi mu timski kolega bio Webber.
Nemoj mi o Webberu loše pričati 🙂 dati ću ti ja.
Ako je Barichello ostavio dobar utisak u F1 onda Webber to zaslužuje.
A tek Ricci u Mercedesu… 🙂 On bi naslov protiv Vettela kao momcadskog osvojio jos u Hungaroringu 😉
Primjer momčadskih odnosa kad jedan vozač odveze odličnu sezonu ili da ima pehova su Kimi i Vettel zajedno. Prošle godine je Vettel pomeo Kimija kao i Alonso godinu ranije. Ove godine Vettel ima jako puno peha pa su tu negdje. Isto vrijedi za zadnju Vettelovu sezonu u RB-u. Ne ocjenjuje se vozač na bazi jedne godine ili jedne utrke. Jer ako ćemo tako suditi da te pitam kad će pobjediti Alonso,Hamilton Riciardo ili netko treći u utrci za Torro Roso? Jeli je Hamitlon izgubio od Buttona ? Je li je Alonso izgubi od Buttona i Hamiltona? Znači po tvom sistemu… Read more »
Dobro si rekao slažem se s tobom .
Mladene molim vas za kometanr, vaše mišljenje. Šta se to dešava sa Mercedesima. Hamilton je bio brži u Monzi 0.5 sekundi u Q3, a Rosberg sada u Singapuru 0.7 sekundi u Q3 što nije tipično za Mercedese. Zašto Hamilton celog vikenda u Singapuru nije imao tempo ili je zapravo imao tempo samo eto iz nekog razloga loše vozi?
Od kud vam to da je Hamilton brži i talentiraniji vozač od Rosberga?
Nekoliko puta u svojim životima su vozili jedan protiv drugog još od kartinga i u 90% slučajeva je Hamilton bio brži. Rosberg je odvozao 200 utrka u F1, a Hamilton 182, Hamilton je trostruki svetski prvak, a Rosberg nema titulu. Da li to nešto govori? Hamilton je u F1 došao zahvaljujući talentu, a Rosbergu je tata bio poznat u F1 i mnogo imućnija proodica. Neke stvari su logične. A u poslednje vreme se Hamilton folira, zeza, a Rosberg se jako, jako, jako trudi.
Goranns …. meni to šta navodiš npr znači da je rozberg zaista u F 1 za razliku od LH doša preko “veze” , a lewis zbog talenta . NR je samo u 2 kategorije bija prvak ( Formula BMW ADAC i GP 2 ) , a LH čak u 3 ( Formula Renault 2.0 UK , Formula 3 Euro Series , GP 2 ) istina u Formula 3 Euro Series je prvi put završija 5. ( nico te sezone 4. sa 2 boda više od lewisa pa je iša dalje u GP 2 ) iz čega je evidentno da nico… Read more »
Donekle normalnom covjeku bi do sada bilo potpuno jasno u protekle 3 zajednicke sezone u Mercedesu tko je ovdje “gornji” a tko “donji” vozac. 3 : 0 je u sezonama za Hamiltona, a s tim sve pocinje i zavrsava, na zalost po Rosberga. Hamilton ima sansu poboljsati omjer na 4 : 0 na kraju ove sezone, dok Rosberg moze samo smanjiti rezultat na 3 : 1 zavrsetkom ove sezone. Dakle, u tom slucaju trebat ce mu jos dvije sezone da dobije Hamiltona kako bi se izjednacio s njim u medjusobnim omjerima i jos minimalno jedna da bi ga pretekao. @Ross… Read more »
Kod njih dvojice su u zadnjih 4 godine nijasne u pitanju što se može vidjeti i po statistici njihovog međusobnog odnosa no po mojem mišljenju Mercedes favorizira Hamiltona kojeg je i uglavnom doveo da im osvaja naslove te da bi Rosberg preko njega uzeo naslov mora biti puno bolji od njega kao što je bio u Singaporu te ga potpuno deklasirat da nebi dozvolio Mercedesu da ga toliko favorizira. Rosberg da bi osvojio naslov mora pobijediti ne samo Hamiltona već i vlastiti tim što je izrazito teško.
Razmisli malo pre nego napišeš nešto. Mercedes favorizuje Hamiltona koji koristi 6 motor, a Niko 4.. Ham je startovao poslednji zbog problema. Ham je imao duplo više problema sa startovima nego Rosberg. Mercedes želi da sada Niko bude šampion u F1, bolje je zbog marketinga i bolje prodaje Mercedesa u Nemačkoj, Finskoj… Hamilton cele godine ima dosta više problema sa bolidom od Rosberga kod kojeg bolid radi savršeno skoro stalno.
Rozberg mora pobediti lastiti tim.Pa ako ces tako jer ho es da kazes da je Rozberg bio fa oriziran u odnosu na S humahera i da S humaher nije uspeo da pobedi Mer edes.Znaci kilo gluposti.Zasto mislis da bi se Mercedes plasio da kaze kao Ferrari ti si prvi vozac ati drugi.Da su imali neku ozbiljnu pretnju sigurno bi to i uradili ovako su ih pustali da se trkaju .Mnogo vise nego sto su to radili Ferrari i RB .A i koji bi to jos tim boljeg vozaca sputavao zarad losijeg daj razmisli pre nego sto odvalis
Mislim da Mercedesu ništa ne odgovara više nego Nijemac prvak F1 u njemačkom autu i tvrdnja da favorizuju Hamiltona je neodrživa ….Hamilton sam sebe favorizuje i to vrlo uspješno ….to je dokazao na ovogodišnjoj trci ( svi znaju na kojoj) kad mu je tim dao “krive” gume i kada je unatoc tome inatskom ludom vožnjom pobijedio Rozberga. Hamilton mi nije ni među pet najdražih vozaća – ali je VRHUNSKI trkač nasuprot njemu Rozberg je IZUZETNO BRZ vozać ali mu nedostaju ostale vještine da bi bio ono što je Hamilton .
Najbolje vidljivo iz odnosa prema arogantnom ponašanju na stazi (što jako odobravam). Kada se Hamilton tako ponaša to je utrkivanje dok kada je ovaj drugi u pitanju onda se preispituje svako glupo pravilo.
Osobno sam protiv glupih pravila koja ograničavaju arogantna i egoistična pretjecanja, blokiranja jer tu se prava f1 rađa.
Nije uopće bitno tko je talentiraniji, jer potrebno je mnogo više da budeš prvak. Kako ukratko Alonso kaže da moraš biti hladnokrvni kurvin sin za to.
Ma hemač će to riješit do kraja sezone. Rosberg puca pod pristiskom i takvu priču smo već gledali. Impozantno je kako Williams rapidno pada u formi, te kako se Renault diže.
Kako bilo izgleda da nas čeka neizvjesna borba na kraju za naslov!
Ma spustice njega Hamilton opet na zemlju.
” Naranđasta spodoba ” dosta grez epitet jednom čovjeku, radniku na stazi. Inače…dobro došli na ovaj portal o kojem niste imali blago rečeno, neke hvalospjeve dok ste pisali na svom portalu .
Nije mi jasna jedna stvar, kako je Vettel odmah dobio tu nagradu za vozača dana kada se to koliko sam ja upoznat, posle trke glasalo i tek bi to sutra objavili?
Inače dobar tekst o dešavanjima koja smo svi propratili, samo se pitam kako to da je “sporiji i prirodno netalentiraniji” vozač pobedio i celi vikend dominirao nad “bržim i prirodno talentiranijim vozačem” koji je završio i iza Ricciarda, a u kvalifikacijama konstantno odveze 0.7 sek brže vreme od tog “bržeg” vozača u istom bolidu.
Nije sve u talentu. Ima nešto u napornom radu i treningu. Hamilton je ovo ljeto proveo partijajući. Bit će da je ostavilo traga.
To je i jedna od glavnih razlika onih velikih šampiona, upravo taj njihov odnos i posvećenost,što Hamilton nema,i po mom mišljenju ne treba ni da osvoji titulu.Zamislite da ne vozi Mercedes ili da je to ona prava Formula 1 od pre nekoliko godina gde je vozač imao kakvu takvu ulogu, da li bi išta mogao da uradi sa takvim pogrešnim pristupom. Sigurno ne.
Da li si gledao sezonu 2007 i 2008. Da li znaš koje Hamiltonu bio timski kolega 2007? Koja je to sezona bila Hamiltonu? Koliko je ko imao poena na kraju? Rosberg je dobar vozač, dokazao je to dok je vozio sa Šumaherom i ima isti bolid kao Hamilton.
Pa Hamiltona praktično do Mercedesa nije nigde bilo. Proteklih sezona imao je Mclaren koji je bio odmah iza Red Bulla,a nije se mogao približiti i boriti za titulu, iako je to realno bilo teško ali recimo za razliku od njega to je Alonso uspeo u inferiornijem bolidu i od Mclarena. Da se vratim i na godine pre toga,apsolutno sam gledao sve sezone . Kao prvo Hamilton je te 2007. sa jednakim bodovima mogao završiti samo uz pomoć Mclarena i Ronna Denisa što se uostalom i desilo i što su svi videli. Znači da je Alonso uspeo da ima isto bodova… Read more »
Možes li mi malo pojasniti kako je to taktika Toyote i Glocka spasila Hamiltona u Brazilu 2008.? Kada je kiša počela padati Toyota je imala dvije opcije : a) povući Glocka u box i staviti gume za kišu b) ostaviti Glocka na gumama za suho i nadati se najboljem. Toyota se odlučila za taktiku b) što se pokazalo kao boljim izborom, no izgubio je mjesto od Hamiltona i Vettela u zadnjem krugu. Da se Toyota odlučila za taktiku a) Glock bi se iz bokseva vratio iza Hamiltona i Hamilton bi bio na sigurnoj poziciji za uzimanje naslova. Dakle za koju… Read more »
@F1 Karthikeyan Driver kako pises gluposti o Hamiltonu kako ga nigde nije bilo do Mercedesa.I kazes kako si gledao sve sezone e pa dzaba si ih gleda kad nista nisi video.Prvoza razliku i od Vettela a pogotovo Alonsa u Ferrariju Hamilton je imao tu nesrecu po njega da mu je i u Mclarenu a i u Mercedesu pustano da se trka sa timskim kolegama. Jer je jedan Alonso u Ferrariju prolazio pored Mase kako je hteo uz timske naredbe jer se dobro znalo ko je prvi vozac .Isto je manje vise i kod Vettela u RBu .Sta bi bilo da… Read more »
@DaveGilmour Mislio sam kao krajnji epilog onoga što se dešavalo na kraju (ne o opcijama Toyote)
Promijenio se sistem. Sada glasovanje počinje točno na pola utrke i završava na kraju utrke. Glupo, ali eto. Ima još puno glupih stvari u današnjoj Formuli 1.
Ako je to tačno, onda je stvarno bez ikakvog rezona. Ovim tempom, još malo pa će se birati vozač pre početka trke.Mada meni je od početka i pitanje koliko je to tačno jer ipak nema nikakve transparentnosti u vidu krajnjih rezlutata, brojeva i načina glasanja.