Do sada su samo tri vozača pobijedila u VN Singapura, i sva trojica su bivši ili sadašnji svjetski prvaci. To je dio povijesti kojeg će najbrži vozač dosadašnjeg dijela vikenda u ovoj majušnoj azijskoj državi svakako željeti promijeniti – i kako je nagovijestio u treninzima i kvalifikacijama, to bi mu lako moglo poći za rukom.
Nico Rosberg odvezao je kvalifikacije onako kako uvijek vozi kad dobro obavi sve zadatke sa svojim inženjerima – a u tome, u domaćim zadaćama, upravo je fenomenalan – ali i kada mu bolid ima dobro pogođen set-up i, naravno, kad nema nikakvih tehničkih problema. Odvezao je, dakle, taj prvi Q3 krug u magičnom stilu. Sve koji su predviđali da bi, po čistoj brzini, Mercedes na ovoj teškoj stazi s 23 zavoja mogao imati dostojne rivale u Red Bullu i Ferrariju, Rosberg je jednostavno ostavio bez teksta.
Jer njegov prvi Q3 krug bila je čista simfonija brzine, kojoj čak niti revitalizirani Daniel Ricciardo nije mogao bliže od pola sekunde. Kao i uvijek u kvalifikacijama, Mercedes naprosto odvrne slavinu snage još i još, i srebrno-tirkizni bolidi (OK, bar jedan od njih) postanu razoružavajuće nedodirljivi.
Ukoliko dobro starta, Rosberg će u nedjelju biti na dobrom putu da potvrdi još jednu čvrstu singapursku tradiciju: u šest od osam dosadašnjih utrka u ovom gradu pobjednik utrke bio je čovjek s pole positiona. Štoviše, to se dogodilo u posljednje tri edicije ove utrke.
No, ima tu i jedan ali. Ricciardo i njegov Red Bull-Renault (pardon, TAG Heuer) možda nisu mogli nauditi Rosbergu u čistoj kvalifikacijskoj brzini, no Australac (kao i njegov kompa iz ekipe Max Verstappen) starta u utrci na super-mekanim (crvenim) gumama. To će značiti dvije stvari: prvo, Red Bullovi će biti mrvicu hendikepirani manjim gripom na samom startu, no drugo, vrlo je vjerojatno da bi njihov stint na tim, prvim gumama mogao biti duži od svih ostalih, uključujući i Mercedesove. A to otvara strategijske mogućnosti širom otvorene.
U Singapuru se ne pretječe lako. Lani je u utrci nakon prvog kruga bilo samo 11 pretjecanja i odradila su ih samo tri vozača (Kvyat, Verstappen, Sainz), i to nikad u borbi za pozicije više od šeste. Ako se stoga Red Bullovi vozači strateški prestroje ispred Mercedesa zahvaljujući različitom odabiru guma u Q2 seriji kvalifikacija, Rosbergu i/ili Hamiltonu bit će vraški teško vratiti vodstvo u utrci. Pogotovo Rosbergu, koji mora nadvladati još jednu tradiciju – onu, naime, po kojoj on nije vozač koji je čuven po sjajnim pretjecanjima. Pogovoto protiv određenih vozača Red Bulla…
I onda, dakako, u igru se uključuje i treći faktor. Singapurska utrka još niti jedan jedini put u svojih osam izdanja nije prošla bez uvođenja Sigurnosnog automobila. Tu su činjenicu vozači ovih dana često spominjali u odgovorima na pitanja o strategiji u utrci i o izgledima da se nekako preskoče vozači ispred.
Također, tu je i problem nesavršenih startova vozača Mercedesa ove sezone. I Hamilton i Rosberg su u više od pola ovogodišnjih utrka zabrljali odmah po gašenju crvenih svjetala, i to je podatak na kojeg svakako računaju Ricciardo, Verstappen, čak i Räikkonen. Izgubi li Rosberg vodstvo prije prvog zavoja, što bi, obzirom da starta na mekšim gumama od Ricciarda, bilo čudno, zadatak za Mercedes postaje neizmjerno težak. Daniel Ricciardo je sjajan vozač koji ne griješi često, i koji ima misiju, u ovo vrijeme kad cijeli F1 svijet s fascinacijom (ili bar pažnjom) gleda u njegovog osam godina mlađeg momčadskog kolegu i procjenjuje koliko je Australac uistinu jak. Sjedne li Ricciardo na vodstvo utrke, Mercedese očekuje daleko najveći sipit ove sezone.
U svakom slučaju, jedan ispit su već prošli. U Singapuru neće proći kao lani. Sve ove priče o tome kako su u Mercedesu nakon lanjskog fijaska sjeli, proučili sve moguće razloge i shvatili što pošlo krivo možemo svi okačiti o rep prvom mačku kojeg spazimo. Priča je puno jednostavnija: lani je Mercedes dobio vrlo specijalne gume, zato jer je onima koji u Formuli 1 vuku poteze trebala drugačija, zanimljivija utrka. Singapur je mjesto na čijoj je burzi CVC (sada već skoro bivši većinski vlasnik Formule 1) htio baciti F1 dionice u svjetski opticaj, upravo, eto, prošle jeseni. Još jedna, predviđena dominacija Mercedesa bila je posljednja stvar potrebna za visoku stratnu cijenu tih dionica. Posljedica: drvene gume za lanjske Mercedese i ˝neobjašnjivi˝˝, ˝misteriozni˝ pad forme i pobjeda supraničke ekipe. Ako mislite da je ovo tek teorija zavjere, ili niste u Formuli 1 dovoljno dugo, ili ne poznajete ljude (čitaj: čovjeka) koji u ovom sportu vuku glavne poteze.
Mercedes, dakle, dobro stoji, osobito ukoliko start utrke prođe OK. Doduše, nije sve u ovoj ekipi baš tip-top. Lewis Hamilton, jedan od tri pobjednika utrke (2009. i 2014.) izjavio je nakon kvalifikacija da pojma nema zbog čega nije bio niti blizu Rosbergu ili, štoviše, zbog čega je bio sporiji i od Ricciarda, makar i za samo 0.173 sekunde. Da, Hamilton je propustio velik dio drugog treninga u petak (kada se, recimo, vozila većina simulacija utrke) zbog manjeg kvara na hidraulici, no i kada je vozio nije on baš bio onaj pravi. Radio je česte pogreške, osobito u zahtijevnom zavoju broj 7, i naprosto nikada nije pogodio onaj ˝sweet spot˝ set-upa. Nitko, naravno, ne može u ovom trenutku predvidjeti kako će razvijati događaji u utrci, no za svjetskog prvaka stvari – u trenutku kad pred Rosbergom ima mršavu prednost od 2 boda, i kad bi se između njih dvojice mogao ugnijezediti i pokoji Red Bull – ne izgledaju osobito dobro.
No, Hamiltona ne treba prebrzo otpisivati. Ne stoji mu bez vraga na kacigi osobni motto ˝Still I Rise˝ (Uvijek se podižem). Toto Wolff je nakon subotnjih kvalifikacija rekao da je ovom prilikom Mercedes iznevjerio Hamitona jer mu nije dao bolid u skladu s njegovim mogućnostima. Kao moralni podstrek, nije loše. No, pitanje je može li to išta značiti protiv Rosberga u ovoj, punoj snazi.
I konačno, ostaje pitanje o podešenosti bolida za uvjete utrke. Tu treba znati da Mercedes, ukoliko su otkrivene prave karte, i ne stoji baš sjajno. I Red Bull i (Räikkonenov) Ferrari odradili su simulacije utrke u petak znatno uvjerljivije od Rosberga. Jedina svijetla točka tih simulacija mogla bi biti činjenioca da je Mercedes, čini se, od svih najnježniji prema ultra-mekanim gumama. Na tim će oni gumama i startati, a simulacije su pokazale da je Rosberg izdržao na tim gumama, vozeći relativno konkurentna vremena, čak 17 krugova. Za informaciju, Räikkonenu je to uspjelo kroz 15 krugova, a dva Red Bulla su na super-mekanim gumama (dakle, onima na kojima će oni startati) vozili konkurentna vremena samo kroz 13 do 15 krugova.
Da, i Red Bull i Ferrari su u simulacijama utrke bili za oko pola sekunde brži od Mercedesa (u najboljem krugu kojeg su vozili), no to će vrijediti relativno malo ukoliko Rosberg i Hamilton sjednu na vodstvo utrke i onda izdrže da prvim gumama jednako dugo (ili duže) nego svi drugi, uključujući i Red Bullove. No, nitko ne može znati koliko su uistinu te simulacije od petka mjerodavne, i koliko će se stvarno odraziti u utrci.
Za kraj, spomen Ferrarija. Kimi Räikkonen, to je sigurno, još je jednom lagano razočarao. U prvom dijelu Q3 kvalifikacija bio je treći, dvije desetinke brži od Ricciarda. U drugom dijelu jednostavno je podbacio – baš kao i Hamilton – i odvozio vrijeme skoro sekundu sporije od Ricciarda. U situaciji kad si Ferrari ne smije dopustiti još jedno šamaranje od momčadi koja ih je nedavno zbacila s drugog mjesta u konstruktorskom poretku, predstava Finca nije dobro došla.
Ovo osobito jer je on u Q3 bio jedini preostali Ferrarijev adut. Četverostruki pobjednik Singapura taj je dio kvalifikacija već gledao u civilki, čvrsto na posljednjem mjestu (prije eventualnih penala), nakon loma anti-roll poluge u samom početku Q1 kvalifikacija. Da, Vettel je 2012. u Abu Dabiju dohvatio treće mjesto s 24. startne pozicije. No, Singapur će biti ponešto teži zalogaj. Svakako, očekuje ga živahna utrka.
No, kao i uvijek, to su sve subotnje priče. Bodovi se dijele za nedjeljnu priču. Mnogo je faktora koji mogu sve ove pretpostavke okrenuti naglavačke. I mnogo razloga da od ove dvosatne predstave, možda fizički najzahtijevnije utrke sezone, možemo očekivati puno.
Mladen Jergović
Ricardo je dobar vozač ali pored Rosberga nema šansi u ostalom iza je Hamilton ako osvoji podij to je uspijeh,šteta za Vettla bez njega start nije onaj pravi.Danas prva dva mercedesa ako se što ne dogodi a ostali po običaju Rici,Werst možda Kimi ali u ferrarija nemam povijerenja to je već šesti peh i time izgubili su brdo bodova.
Nisam teoretičar zavjera, ali mislim da vodstvo Mercedesa drži cijelu F1 u šaci, odnosno igraju se sa svima mačke i miša, pa čak i sa svojim vozačima.
Sutra će OBA Mercedesa odvoziti u prvom stintu više krugova na US guama, nego RB na SS (pogotovo ako izađe SC) i na kraju će samo kontrolirati utrku.
Mislim da imaju zalihe u svom paketu i za slijedeću godinu…
Dobar ti je komentar mislimo isto što se tiće Mercedesa.
Jedino možda na startu očekujem više rizika od ovih drugih jer su svi već žedniji krvi nego vozači Mercedesa koji pobjeđuju već 3 godine.
Tako da očekujem u prvom zavoju krš i lom i da će netko drugi a to je najvjerovatnije neki vozač RBR sjesti u vodstvo u prvom krugu.
Rosbergu trebaju bodovi i vjerujem da neće iči ful na nož dok od ostalih to očekujem šteta da nije i Vetel tu .
Pa čuj, ne kaže se uzalud Mercedes je Mercedes, ostalo su automobili 😉
Mislim da je Ricciardo najpotcjenjeniji vozač današnjice,a mislim da je možda i najbrži. Ne znam ako ste gledali top gear,krug sa automobilom na pisti…bio je najbrži i to uvjerljivo,razbio dotad najbržeg Hamiltona.
Ferrarijevac sam i žao mi što je tamo sad Vettel a ne dotični…sjećam se kako ga je u Red Bullu naprašio…
da naprašija ( seba ) … malo je kazat ! interesantno kako se mnogi uvik toga site jer bi to treba bit krunski dokaz kako je daniel bolji , brži od seba , a redovito “zaborave” kako je kvyat lani “naprašija” australca . tim više šta je ricciardo prve 4 trke odvozija bez problema osvojivši 19 bodova , a kvyat uz 2 odustajanja ( mjenjač , PU ) osvojia sitna 4 . u daljnem toku prvenstva rus je nadoknadija 15 bodova zaostatka i završija prvenstvo isprid australca . btw , lani su imali isti broj odustajanja zbog teh problema šta… Read more »
U svjetlu specijalnih guma 2015… Može onda i jedan članak o Rosbergovim kvarovima 2015, propuštanju pobjede u Monzi 2014… Pa i Hamiltonovim kvarovima 2016…
P.S. nadam se da će komentar proći za razliku od onog kojeg sam postavio na članak o Dijakoviću i sudskoj presudi…😉
Ako ne volio bih objašnjenje za potonje…
Momčad ima različite interese od vlasnika komercijalnih prava – Bernija. Berni živi od broja gledatelja. Dakle njemu trebaju uzbudljive utrke, a ne dominacija jednih ili jednog.
Mercedesu trebaju pozitivne vijesti, o pobjedama, pouzdanosti, uvjerljivoj pobjedi nad suparnicima….
Stoga, da Berni manipulira je više nego vjerojatno, ali da Mercedes ili bilo koja druga momčad (pa čak i McLaren 2007) da sabotira vlastitog vozača je potpuno van pameti.