Pirelli ima briga oko testiranja novih guma za 2017. godinu jer bolidi na kojima se testira nemaju potrebnu razinu aerodinamičkog potiska, potvrdio je trkaći upravitelj talijanskoj proizvođača guma, Mario Isola.
Mercedes, Ferrari i Red Bull trenutno surađuju s Pirellijem kako bi razvili nove, šire gume za iduću sezonu. Navedene momčadi su modificirale bolide iz 2015. godine kako bi simulirali očekivanu razinu downforcea koja će se koristiti 2017.
Međutim, Pirelli je naišao na problem jer podaci prikupljeni na stazi, u pogledu potiska, ne odgovaraju onima koje dobivaju u simulacijama.
Isola nije znao točno reći koliko su testni bolidi daleko od potrebne razine aerodinamičkog potiska.
“Teško je reći. Ovisi da li u obzir uzimate početak 2017. ili kraj 2017. Vjerojatno nam nedostaje oko 20 posto. Tijekom 2017. ćemo imati veliki razvoj bolida, što znači da smo još daleko d potrebne količine. Problem nedovoljnog downforcea je u tome što ne opterećujemo mješavinu na razini koliko je potrebno i koliko se očekuje iduće godine. Procijenjujemo degradaciju koja vjerojatno neće biti ispravna zato što uz povećane performanse i potisak dolazi i povećana degradacija. Zato radimo s momčadima kako bismo dobili bolid koji omogućuje više downforcea,” rekao je Isola.
Talijan vjeruje da će momčadi pronaći rješenje za nastali problema, ali upozorava da vrijeme ističe.
“Nemamo puno vremena. Znamo da rade na bolidu da stvore više potiska. Znaju da moraju brzo reagirati i mi znamo da oni rade najbolje što mogu. Nije im lako imati ovakav bolid koji je drugačiji od bolida za 2017. To je velik trud i vjerujemo da će momčadi uspjeti. Radimo s njima kako bi imali bolide koji su stvarno reprezentativni i kako bi mogli donijeti gume koje će ispuniti očekivanja i kojima ćemo prikupiti potrebne podatke na ovogodišnjim testiranjima,” dodao je Isola.
Mercedes je prošloga tjedna završio dva dana testiranja na kojima je Pascal Wehrlein testirao gume za mokro, a svjetski konstruktorski prvaci imaju u rasporedu još tri dana testiranja.
Red Bull još ima šest zakazanih dana, a Ferrari četiri.
Mislim da je krajnje nemudro i tehnički primitivno forsirati ovako široke pneumatike na 13” kotačima uz istovremeno povećanje aerodinamičkog pritiska. Pneumatici s ovako visokim bočnim stranicama u zavojima će morati odraditi enormne količine energije. Na bolidima s većom razinom aero pritiska to će biti još više izraženo. Jedino suvislo riješenje su pneumatici na kotačima od 15” – 17” koje Bernie ne može smislit’. Pirelli kao isključivi dobavljač pneumatika nije baš pokazao neku tehnološku kompetentnost ni sa sadašnjim dimenzijama a kamoli s novima. Slijedeća sezona bi mogla biti katastrofalna po tom pitanju. Kada bi se u natjecanju pojavio Michelin sa svojom… Read more »
lijepo sročeno, slažem se!