Red Bull odbacuje sve tvrdnje kako njihov bolid nije legalan jer koristi fleksibilni difuzor.
Austrijska momčad je nekoliko posljednjih utrka odradila jako dobro te su prestigli Ferrari u konstruktorskom poretku. Na VN Belgije, Max Verstappen se kvalificirao u prvi red, a Daniel Ricciardo je završio utrku kao drugi.
Međutim, još će se pričati o dobrom rezultatu Red Bulla jer Auto Bild tvrdi da rivali sumnjaju u ispravnost dizajna difuzora.
TV snimke sa slobodnih treninga u Spa pokazuju difuzor koji se pomiče vertikalno i horizontalno. Njemački list tvrdi da su u Ferrariju pobliže gledali fotografije difuzora.
Red Bullov savjetnik, Helmut Marko tvrdi:
“Naš bolid je u potpunosti legalan i sve ostalo su klevete.”
Red Bull je već ranije dizajnirao fleksibilna krila za svoje bolide i FIA ih je zabranjivala. Ostaje za vidjeti hoće li poduzeti išta po pitanju navodno nelegalnog difuzora.
nije legalan…
Da li postoje nekakva mjerenja sa opterećenjem difuzora ili nešto u tom smislu kao što se provjerava prednje krilo?
odlično pitanje… kako da kratko odgovorim, a da pohvatamo poentu? prvo cu ovo napisati da se malo nasmijemo… ali istina je… mozda te zaintegrira da procitas nastavak ! ( a budu neki klinci i shvatili prije kako je red bull varao i kako je otkriveno mapiranje motora s usmjerivacima zraka ispod podnice…- naravno kad je otkriveno u vettelovoj eri- mislim da je vec tada imao 2 titule… naravno zabranjeno je dalje- ali su rezultati ostali) evo text; Do sredine 1970. godine otkrio se efekt tla (eng. ground effect), downforce. Lotusovi tehničari su otkrili da bi se cijeli bolid mogao ponašati… Read more »
interesantno… kako ima 2~3 lika koji na svaki moj komentar opucaju minuse…
i oni su najbrži, minut-dva….
nevjerovatno kojom brzinom to raspale…
obzirom na duzinu texta vidim da i ne procitaju…
al šta češ?
tak je …
Sine, kakve ti gluposti pišeš. I pričaš o nekakvom varanju, a pojma nemaš. Na primjer ovo što si napisao: “naravno zabranjeno je dalje- ali su rezultati ostali”. Pa normalno da će rezultati ostati. Kao što i sam kažeš: “zabranjeno je dalje”. Zabranjeno je promjenom pravila. Što znači da je po prijašnjim pravilima bilo legalno. I zašto bi se onda Red Bullu oduzimali bodovi? Nikada nisu uhvaćeni sa nečim nelegalnim. Nego je to kasnije promjenom pravila postajalo nelegalno. Ali tada bi i Red Bull prilagodio boldi prema novim pravilima. Tako isto i za fleksibilna krila. Jesu bila fleksibilna. Ali su uredno… Read more »
Načelo rada krila u F1 bolidu je da radi na principu razlike pritiska između gornje i donje površine vozila … (posmatrajmo bolid kao krilo aviona- gornja strana je s ispisom dužine duža-ovalna, donji dio je s ispisom dužine krači- često gotovo i ravan… Za veći downforce, poželjna je što veća razlika tlakova između donje i gornje strane bolida… Isto tako, difuzor ispod bolida, kao i gornje krilo( spojler s DRS) pomažu stražnjem dijelu vozila da na donji dio bude ostvaren manji tlak (difuzor daje brži, nisko tlačni zrak, a zadnji spojler s otvorom ili pregradom (DRS) , također nisko tlačni… Read more »
Hvala na opširnom odgovoru. A za one što lupaju minuse ne brini. Sjećam se intervjua Schumachera u Ferrariju, ide oko bolida i objašnjava sve bitne dijelove, sve normalno dok nije došao do difuzora. Kamera ga nije baš pre blizu snimila a on je rekao: e, a ovo je najbitnij dio bolida i tu je naša velika prednost pred ostalima. U tom trenutku mi nija baš ta rečenica bila jasna ali sam je se sjetio kad je Jenson pomeo konkurenciju sa dvostrukim difuzorom
Tko će drugi nego iz Ferrari-a, pa dajte ljudi radite i vi nešto pa će se vidjeti i kod vas napredak, a ovako sramotite nas navijače, primite se posla, a ne da gledate kome se miče difuzor ili krilo
Ma nemoj… Znači ekipe se trude unaprijediti bolid i ostati unutar pravila a neko drugi te prešiša samo zato jer su išli van pravila… i onda se ti ne bi bunio??!?!?
A zašto se baš Ferrari pobunio, zašto nije Mercedes ili Williams, nego baš Ferrari kojeg su skinuli sa konstruktorskog poretka, neka rade pa ih neće prestič, vidim da nekima nije jasno, navijam za Ferrari, ali brate mili pa ništa ne rade već godinama
bravo Miro, komentar u sridu!
Pa zato što su baš njih pretekli….
Za razliku od Red Bulla koji godinama pokušavaju (i uspjevaju) ići van pravila a da nitko ne skuži, Ferrari se od svih najviše drži pravila tj. FORMULE… Ne zove se bezveze FORMULA 1 jer dobiješ formulu po kojoj moraš složiti bolid.
To što ih godinama ne ide ne znači da “ništa ne rade” i da se ne smiju buniti protiv ostalih kojima ide super a pravila izbjegavaju na sve moguće načine.
Red Bull je fuj ekipa koja mi nikad nije legla niti će…
Cmizdravi manipulatori…