Alonso: Buttonov incident ukazuje na potrebu za zaštićenim kokpitom

Prvi slobodni trening u Monaku je tri minute prije kraja bio prekinut nakon što se jedan od šahtova na izlasku iz Sainte Devotea pomaknuo, probušio gumu Nice Rosberga i zatim udario u prednje krilo Jensona Buttona. Ishod je svakako mogao biti puno gori, pogotovo za McLarenovog vozača, a Fernando Alonso poziva na dodatnu zaštitu kokpita uslijed velikih debata koje se vode između uvođenja Mercedesovog halo sustava ili Red Bullovog aeroscreena.

“Incidenti poput ovih su neprihvatljivi. Na to nismo obratili previše pažnje prije treninga tijekom provjera staze. FIA i svi ostali moraju ući u detalje staze kako bi osigurali da je sve sigurno za vožnju. S druge strane, ovo je motorsport i ponekad se može dogoditi da šaht odleti sa svog mjesta, ponekad se radi o zalutaloj ptici, ponekad o mehaničkom dijelu s drugog bolida koji vas može pogoditi. Zato je ovo još jedan razlog za povratak na ideju o zaštićenom kokpitu. Trebamo osigurati smanjenje rizika, koji će uvijek biti prisutan, na najmanju moguću razinu”, rekao je Španjolac.

Na pitanje bi li zaštita kokpita stvorila probleme kod njegovog izlaska iz bolida na VN Australije, Alonso odgovara:

“Možda. Postoje incidenti u kojima će to vjerojatno malo otežati vaš izlazak, ali dok sam se prevrtao bolidom, nešto je moglo pogoditi moju glavu koja uopće nije bila zaštićena. Nesreću iz Australije bih, ako moram, radije doživio sa zaštitom kokpita, čak i ako je teže izaći van. Želim biti siguran da me ništa neće pogoditi u glavu dok letim po zraku.”

Jenson Button tvrdi da se takve nesreće ne bi trebale događati na F1 stazama.

“Moram reći da je sigurnost ovdje obično na jako visokoj razini jer je ovo ulična staza, ali to je definitivno bio incident koji ne želimo ponovno vidjeti ovdje. Imali smo sreće što se samo radilo o šteti na bolidu, poklopac je ostao nisko na zemlji, što je dobro.”

“Danas se šaht pomaknuo, što se očigledno ne bi smjelo događati. Čuo sam da je sada zavaren pa stvarno ne znam koliko toga još možete napraviti. Šahtovi moraju ostati na zemlji, imamo dovoljno opasnosti u ovom kontroliranom okruženju, ali podizanje šahta u zrak na jednosjed s otvorenim kokpitom je izuzetno opasno.”

 

https://www.youtube.com/watch?v=FpnMmsFao6c

 

12 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Varandero

Jebo vas seljaki ta aloso 5 sezona Ferrari 11 zmag slabši od masse nikad slabši vozac za Ferrari kao i ovi vetel nikoli ne bo prvak sta je ocinjo Schumacher naslov bo za Ferrari ko pride Hamilton zapamtite

Groff

Kada strani državnici dolaze u Zagreb onda se šahtovi vare zbog sigurnosti.
Pošaljemo ekipu u Monaco iduće godine i nema problema sa šahtovima.

fap

ma kakve zastite kakva sranja.Cemu sve to da bi F1 mogli voziti klinci koji nemaju ni vozacku dozvolu .F1 je daleko bezbedniji sport od nekih drugih gde se o bezbednosti uopste i ne prica .Ali kad nemamo resenje za F1 ukakvom je trenutno stanju onda je dobro da malo udarimo na bezbednost i skrenemo sa teme .Policajci ,vojnici ,rudari i mnogi drugi sve su to mnogo rizicnija zanimanja od F1 pa se ljudi prijavljuju za te poslove i to za mnogo MNOGO manje pare.
Prema tome prestanite vise da trubite i uradite nesto korisno za F1

hrcfaca

Čekajte malo što nije Ferrari predstavio halo koncept za zaštitu glave, a ne Mercedes?

modesto

ma ovo se desi 1 u 100 godina krivac je onaj koji odrzava stazu,ne može zbog nečije neodgovornosti uvest kokpite zatvorene onda to nije više f1,

AlonsoForever

Ovo nije pitanje zaštite na bolidu. Moj Nando moj,idole, ali dobro, Garant to on za radi današnjih “stručnjaka” koji rukovode Formulom 1, govori. 🙂 A vrrrlo dobro znamo kakve Formule Alonso želi i voli 😉 Za ovo, što se Jensonu dogodilo, su odgovorni i krivi ISKLJUČIVO ljudi koji su pripremali stazu. ZAŠTO SE SKREĆE PAŽNJA NA BOLIDE I VOZAČE SA NJIH?? zašto? FINO SU IMALI 20-25 DANA UNAZAD da srede stazu,pa im je promaklo,što se ne tuži taj ko je tu radio na tom dijelu staze? A ne po bolidima,pravilima i vozačima da se nameće problem i odgovornost. ONI SU… Read more »

FerrariHR

Kad sam prije u člancima pisa da je sve dobro kad se radi o sigurnosti dobio san minusa ko u priči. Normalno je da neće više bolid izgledat isti,ali ako je za spasit glavu,korisno je. Isto tako kad je Vettel ovo isto izjavio onda je bio papak i plačljivko. A vidi i Alonso koji je mnogima br.1,isto govori. Toliko o tome.

iceman258

Jakih stručnjaka, pa to bi i maloj djeci bilo jasno da taj šaht može poletjeti. Kad se političari guzonje voze gradom, vare se šahtovi, a kad 1000 konja tutnja gradom nikom ništa. Na prvi pogled mi se učinilo da leti komad bolida. Kakvom lakoćom je podigao i zavitlao komadinu željeza. Da su ti tzv stručnjaci bar malo razmišljali u Japanu, Bianchi bi u nedjelju opet pokupio bodove. Oni su zaduženi za “sigurnost” vozača, a izgleda kao su došli u posjet Casinu.

Leo

Ja se slažem s Alonsom,uvijek se nešto može desiti i doletiti vozaču u glavu,drugi bolid u sudaru pa nadalje može s neba nešto pasti “ptica” itd..

Pitanje je želimo li zaštititi vozače ili ne želimo ili da to bude F1 kakva je bila ili život ide naprijed i stvari se mijenjaju.
Anketa među vozačima,publikom i stručnjacima pa da vidimo.

MJ512

Mislim da je većina navijača protiv bilo kakve zaštite, ali na kraju su vozači i momčadi ti koji stavljaju sve na kocku. Po meni će se sa uvođenjem zaštite za glavu izgubiti veliki dio onoga što F1 predstavlja i po meni svaki vozač mora biti svjestan da riskira ozljede/život kada sjedne u bolid. Uostalom, vozači su tu svojom voljom i nitko ih ne prisiljava da rade to što rade.

Inače prije par dana je McLarenu bilo 50. godina od ulaska u F1 (22.5.1966. Monaco Grand Prix) pa su objavili jedan video povodom obilježavanja te obljetnice: https://youtu.be/tGSJ3ihS9rw 😀

mm

pa nije problem u zaštićenom kokpitu nego o ljudima koji su zaduženi za sigurnost,netko je napravi propust i tu je sva krivnja!!!Da ljudi rade svoj posao kako treba,detaljno,nebi šahta odletjela!

Sunmejker

U pravu je, previše nonšalantno se provjeravaju staze, ljudi voze F1, sve je dobro prošlo sa ovim šahtom, moglo je biti i gore.

Related Posts