Formula 1 bi trebala bolje promovirati novu generaciju bolida nego kako to trenutno radi, tvrdnja je to Mercedesovog šefa Tote Wolffa.
Lewis Hamilton oborio je rekord Sakhira u kvalifikacijama za VN Bahreina te je tako za 34 tisućinke sekunde s vrha skinuo Marka Webbera koji je svoj krug odvezao 2005. godine u Williamsu s BMW-ovim V10 motorom.
Wolff kaže kako takav podvig treba dobiti na važnosti jer Hamilton je svoj krug postavio s hibridnim V6 turbo motorom, a treba se uzeti u obzir i da je Webberov bolid oko 100 kilograma lakši nego današnji bolidi.
“Mi smo ostvarili rekord kruga s puno težim bolidom i sa standardnim gumama, a ne kao u starim danima kada je postojao rat guma između Bridgestonea i Michelina.”
“To je veliko ostvarenje i trebali bi o tome više raspravljati u javnosti, a ne govoriti o lošim stvarima i nedostacima u sportu,” rekao je Wolff.
“Mi bi trebali reći da su ovi hibridni motori možda najsnažniji ikad u bolidu Formule 1 i da obaramo rekorde koji su postavljeni u eri velikih motora s deset cilindara. Ovi bolidi su prokleto brzi, najbrži automobili na planeti,” dodao je.
Najvažnija stvar koja radi razliku između gledanja F1 na televiziji i u živo je zvuk.
Taj zvuk “starih” V8 a pogotovo V10 motora nije moguće prenjeti gledateljima ispred malih ekrana jer je očito tehnički neizvedivo prenjeti te frekvencije i te detonacije koje su se mogle čuti samo na stazi, od kojih bi se svi naježili…
Govorilo se da ako gledaš lica ljudi prilikom starta, možeš po njihovom izrazu odmah zaključiti ko je tu prvi put…
S ovim hibridima su nam to uzeli…
slažem se.
to ja zovem gubitak strahopoštavanja. nema više toga. pođeš na utrku i tamo najjače grmi gp2. nije to ‘to’.
da se razumijemo, isti osjećaj sam imo i u le mansu…prođe porsche 919 ili audi i ono…ništa…prođe corvetta koja je sporija 30-40 sekundi po krugu…grmi, trese, lupa, udara! najeziš se svaki put kad prođe.
Rekord u cijeni hibridnog motora je apsolutno neupitan.
Nela me netko ispravi ako sam u krivu ali zar se nije tada vozilo na intermediumima, uglavnom “slik” gume nisu bile dozvoljenje do 2009,a one donose nekoliko sekundi po krugu?
to su zvali grooved tyres. imale su utore.
nije to intermedia.
Jedna od stvari koje mi smetaju kod ovih bolida je da ne izgledaju atraktivno. Bezlični su i neagresivni.
mene osobno ne smetaju ovi novi motori niti buda odnosno nedostatak iste, ali ono kaj me smeta je zabrana razvoja tj. ograničavanje razvoja.
pusti sviam bez ikakvih tokea pa nek razvijaju do mile volje. ograničiti im treba samo cijenu po kojoj se cijeni oni mogu prodavati i svakom od 4 proizvođača narediti da se motori moraju prodavati timovima koji nemaju svoj motor i točka.
a onda da ovi koji proizvode nebudu u lošijem položaju nek dobe i neke bodove ako na pobjedničkom postolju završi bolid druge momčadi s njihovim motorom.
naravno i ukuniti ograničenaj potrošnje goriva i broj potrošenih guma i ograničavanje broja motora.
manje kavijara i šampanjca za vikend a umesto toga motor dva tri više.
” nek razvijaju do mile volje. ograničiti im treba samo cijenu po kojoj se cijeni oni mogu prodavati” … ovo je interesantna zamisao ! jak bi to razvoj bija kad bi jedan razvija do mile volje = ogromna ulaganja , a drugi mu određiva/ograničava cijenu . prvi ( proizvođač) bi ulaganja nadoknadija nikad tj bankrotira . zašto jedan tesla X P90D košta 142.000 $ ili rimćev Concept One košta 750.000 eura ? neko bi treba reć musku i rimcu “razvijajte vi vaše kncepte do mile volje , ulažite ali mi ćemo vam odredit cijenu finalnog proizvoda ” eto , opet… Read more »
Koji si ti lik to je za ne povirovat. Apojalipsa bi nastala da se ti slozis sa necijim misljenjem. Di si ti vidia da je covik napisa da im se mora odredit da na razvoj motora potrose vise nego sta ce zaradit od prodaje?
Daijiro74.. evo da ti pojasnim “pusti sviam bez ikakvih tokea pa nek razvijaju do mile volje. ograničiti im treba samo cijenu” da bi se nešto razvijalo do mile volje treba utrošit gomilu novca ( ili za razvijat do “mile volje” ne treba gomila novčića ? ) pa ako tome ko je ulaga ograničiš cijenu po kojoj će taj proizvod prodavat di to vodi ? nekako iz ovoga citiranog se valjda logikom da zaključit da bi takva rađa vodila u gubitak bez obzira šta je napisano zamotano u “celofan”. ili ti imaš rješenje kako nešto razvijat do mile volje ( znači… Read more »
Ti avalon stvarno mislis da se i sada ne trosi koliko tko moze i zeli. Tko njima brani razvijat 10 turbina u isto vrijeme, potrosit na to par milijardi i na kraju iskoristit token na onu sta se pokaze najboljom? Tokeni nisu nikakvo ogranicenje na potrosnju financija, vec samo na broj dijelova koji se mogu izmijenit. Tako da tko zeli moze i sada razvijat “do mile volje”. I da treba im ogranicit cijene po kojima prodaju motore jer niti sve momcadi imaju svoju autoindustriju da se financiraju, niti svi dobivaju isto novca os bernia. A sumnjam da su ljudi toliko… Read more »
Skinili jedva jedan rekord, razmahali se ka da su otkrili ameriku
Bravo, neki rekordi stoje iz 2004 ili 2005 i ako se ne varam , ovo je prvi puta da su hibridi skinuli rekord i odmah hvalospjevi! Vidjet ćemo sljedeću utrku.
A šta se tu ima slavit, 15 godina im trebalo da skinu rekord staze umjesto da svake godine postavljaju novi.. to bi bio napredak, sa čistog adrenalinskog utrkivanja na “nož” Formula se svela na natjecanje u tome tko će manje potrošiti setova guma na treningu i kvalama bolje i duže čuvati gume i gorivo u utrci.
2018-te ce uvest cestovne gume, jer je ”formula 1 platforma za razvijanje tehnologije za cestu” posto F1 bolid ima toliko poveznica sa renault cliom i ostalim kutijama sibica za cestu
Moj komentar je u duhu hrvatske pravničke struke: “Kome trebaju činjenice!?” Moje osobno mišljenje je da su hibridi u formuli 1 zakasnili barem jedno desetljeće a turbo motore nikada nije ni trebalo ukidati. Naročito poslije restrikcija tlaka prednabijanja na 2.5 bara 1988. godine. Honda je razvijala 685ks iz 1.5l zapremine uz potrošnju od 140l goriva ( ograničenje je bilo 150 ). U Detroitu su koristili 10 litara manje od limita da poboljšaju ponašanje bolida u ranoj fazi utrke, i naravno, pobijedili. Formula 1 se od ukidanja turba 1989. do danas u tehnološkom smislu po pitanju pogona kretala unatrag sve do… Read more »
Slažem se s tobom u potpunosti uz opasku kako bi gore navedeni podaci u nekim krugovima mogli napraviti pomutnju,jer ispada da Hondin ICE iz 1988 ima jednaku iskoristivost goriva kao i današnji ultrakomplicirani hibridi.
Nažalost, to je bio napredniji stroj. VTEC tehnologija je bila najjača karika Hondinog turbo stroja. Danas je tehničkim pravilnikom zabranjeno varijabilno upravljanje ventilima. Dakle, opet tehnološki korak unazad.
VTEC se nije koristio u hondim f1 motorima.
VTEC… nastao je kao hondin odgovor na turbopunjače, krajem 80-ih godina. jer ideja VTC -a je motor malog obujma, a velike snage. u usporedbi s turbo motorima podjednake su snage, ali sa bitno manjom potrošnjom što smatraju bitnim za cestovnu upotrebu. sistem je korišten npr u hondi civic , hondi CRX itd ) a onda u taj “odgovor ugradili” u svoj Honda RA167E V6 sa turbom … čudno s obzirom da je VTEC bija hondin odgovor na turbo tj neka vrsta alternative 🙂 🙂 🙂
Ne znam čemu klackalice ispod bregastih osovina!? I to ispod svake bregaste! Puno je bolje rješenje s ‘lončastim’ podizačima i direktnim pritiskom…, naravno ako nema VTEC-a. Honda se s tom tehnologijom igrala od ranih osamdesetih. Preklapanje ventila radi bolje izmjene smjese ima jako veliki – pozitivan – učinak kod turbo motora. Znam da oni tvrde kako VTEC-a nije bilo u F1 ali teško me mogu uvjeriti u to. Pogotovo kad gledam presjek glave RA168E. Možda tehnologija nije upotrebljena u onoj mjeri u kojoj je poslije aplicirana na Hondinim atmosferskim motorima ali ima previše indicija da je u nekoj mjeri tehnologija… Read more »
Ljudi su kratke pameti ili ne znaju povijest f1. Zaboravljaju da je 1983. (good old times, jel), prvenstvo osvojio 1,5l, 4 cilindarski bmw-ov turbo motor, i to pored 3l V8 i V12. Dapače, kažu da je to jedan od najboljih motora koji se pojavio u F1 (slobodno guglajte BMW M12), kao i da većinu 80ih imamo 4 cilidarske motore Dapače, može se reć da su u tim “zlatnim” 80ima vladali 1,5 litreni 4 cilindrični ili V6 turbo motori – od 1984. – 1988., dakle prvenstva koja su osvajali Piquet, Senna i Prost, svi imali V6 turbo (iako su i veći… Read more »
BMW je inzistirao na četiri cilindra isključivo iz marketinških razloga. Njihov motor nakon 1983. nije mogao držat korak s TAGovim Porscheom a još manje s Hondom poslije. Kvalifikacije su im bila jača strana zbog motora koji su trajali samo 50ak kilometara. To baš i nije neko tehnološko otkriće, odvrtiš prednabijanje koliko god možeš i uništiš motor. Al’ zato imaš snage napretek, nažalost prekratko traje…
I? Trajao je dovoljno da osvoji prvenstvo. Poanta je da i “mali” motori imaju itekakvu povijest u F1, suprotno uvriježenom mišljenju današnjih navijača.
Ljudi se pozivaju na povijest a da je ni ne znaju. Ljudi su kontradiktorni u svojim očekivanjima i zahtjevima.
Chronosus … ma ne , ti si u krivu . nikad “mali” motori od 1500 ccm , a naročito oni sa 4 cilindra ( redna ) nisu mogli pobjediti zviri sa V8 , V10 ili V12 od 3 – 3500 ccm . to je urbana legenda 😉 zaljubljenici valjda ne znaju da je i ferrari od 1952. do 1956. koristija motore sa 4 cilindra … redne . i sa tim motorom osvojili 3 vozačke titule ( 1952./53. ascari i 1956. fangio ) pobjeđujući bolide sa 6 , 8 cilindara . moram ovako bezočno lagat jer ne želim priznat mnogim forumašima… Read more »
Mislim da nitko nema nista protiv samog koncepta ovih PU, jedino sta me smeta je
1 ne iskoristavaju ih u potpunosti (100l/h)
2 kad ih ne cujes jednostavno nemas osjecaj da gledas vrhunac automoto sporta…
Razumjeli smo poantu, znači hibridni motori su ok još samo dodati mehaničkog gripa iz guma, još malo pojačati zvuk motora doraditi neka pravila i eto nam F1 iz najboljih dana, živi bili pa vidjeli 🙂
Idu,idu 🙂