Potvrđena izmjena dijela pravilnika za pogonske jedinice od 2017.

Međunarodna automobilistička federacija je danas potvrdila da od sljedeće sezone na snagu stupa novi pravilnik za pogonske jedinice. Promjena je prošla kroz sve razine vladajuće strukture Formule 1, uključujući Svjetsko motorsportsko vijeće. Promjene pokrivaju četiri dijela, a to su cijena pogonskih jedinica, dužnost opskrbe ostalim momčadima, usklađivanje performansi i poboljšanje zvuka.

Dogovoreno je smanjenje cijene koje kupci moraju davati za nabavku pogonskih jedinica. U 2017. će cijena jedinica za customer momčadi biti smanjena za jedan milijun eura po sezoni. Od 2018. će godišnji iznos biti smanjen za dodatna tri milijuna eura. Ova točka se poklapa sa sportskim pravilnikom koji će u narednim sezonama smanjiti broj pogonskih jedinca koji svaki vozač ima na raspolaganju u jednoj sezoni.

Osim toga, bit će osigurana isporuka pogonskih jedinica svim customer momčadima, odnosno onim ekipama koji nemaju status tvorničke momčadi nekog proizvođača. U procedurama homologacije će biti uključena stavka ‘obveze opskrbe’ koja će biti aktivirana u slučaju da se određena momčad nalazi u situaciji da nema osiguran pogon za naredne sezone (poput Red Bulla sredinom prošle godine).

Tu je i set mjera koje su usmjerena prema usklađivanju performansi pogonskih sustava. Kao što je najavljivano, sustav tokena će od sljedeće godine biti ukinut. Ograničenja na masu određenih dijelova pogonske jedinice, njihove dimenzije, materijale od kojih se izrađuju i tlak punjenja turbopunjača će biti uvedena u 2017. i 2018.

Posljednja stavka je zvuk hibridnih pogonskih jedinica. Proizvođači trenutno provode istraživanja oko dodatnog poboljšanja zvuka aktualnih motora, s ciljem implementacije najkasnije do 2018. godine.

10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Groff

Kada PU postanu jako jako jeftine onda će smisliti mali nuklearni motorčić.

Flavio

Hohštapleri jedni, vraćajte V10 i sirovu snagu, zajebite ove fenove, to nije esencija Formule 1.

Groff

Može i V8 samo da maknu te miksere.

zgrobnika

mislim da će obavezu isporuke rijesiti quatama
npr svaki dobavljač mora imati kapacitet bar 4 tima 1 tvornicki + 3 customer.
čini mi se da i sad postoje quote ali da ih honda nije ispostovala zbog McL.

AlonsoForever

Kako me raduje što ce se sistem tokena ukinut od naredne godine. 😀

F12013

I mene također, ponajviše zbog Mclarena i Alonsa. Iduća godina u F1 horoskopu bi mogla biti u znaku Samuraja…
Avabnti Fer, avanti!!!!!!!

F12013

Napokon stvari idu u boljem smjeru, ali ne razumijem stvar s obveznom isporukom… Ako Red Bull hipotetski opet ostane bez motora, i nitko baš nije darežljiv, po kojem principu će se odlučiti koji motor će Red Bull dobiti…. izvlačenjem šibica, možda…

iceman258

Baš htjedoh pitati, tko će im isporučiti motor? Tko će morati isporučiti motor, da li će ovi moći birati čiji motor uzeti… Ovdje ima prilično nepoznanica

F12013

Mislim da si u pravu, to bi bilo jedino razumno objašnjenje i ujedno bi moglo značiti određeni status quo po pitanju opskrbe motora narednih godina.
U svakom slučaju, ne bih htio biti u koži Renaulta…Mogu li oni s Red Bullom…

Leo

RedBull i Helmut će moći bez brige pljuvati Renault … ne moraju se više niti bojati da im ovi neće dati motor.

Related Posts