WMSC potvrdio novi sustav kvalifikacija od VN Australije

Autosport potvrđuje da je Svjetsko motorsportsko vijeće (WMSC) dalo zeleno svjetlo za novi kvalifikacijski format i to u svom originalnom obliku. Kvalifikacije po sustavu eliminacije će se tako održati već u Australiji, unatoč brigama Formula One Managementa zbog problema vezanih za potreban software.

Prva kvalifikacijska runda će trajati 16 minuta, a nakon 7 minuta ispada najsporiji vozač. Svakih 90 sekundi nakon toga ispada po jedan najsporiji vozač dok ne dobijemo 15 vozača koji odlaze u Q2.

Druga kvalifikacijska runda će trajati 15 minuta, a nakon 6 minuta ispada najsporiji vozač. Svakih 90 sekundi nakon toga ispada po jedan najsporiji vozač dok ne dobijemo najbržih osam koji odlaze u Q3.

Treća kvalifikacijska runda će se voziti 14 minuta. Princip je isti kao i u prethodnim slučajevima. Nakon 5 minuta ispada najsporiji vozač, a svakih sljedećih 90 sekundi ispada po jedan najsporiji vozač dok ne dobijemo najbržeg čovjeka kvalifikacija.

Pretpostavlja se da bi FOM trebao biti spreman za VN Australije koja je na rasporedu za dva tjedna.

22 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Bilal

Ovo nam je svima nepoznanica izgleda privlaćno za zanimljivije kvale tako da se ne bi trbali opterećivati previse saćekaćemo 2 sedmice pa ćemo saznati vise i mozda bude ekstra.
Mozda ima nekih detalja za koje neznamo

BureksMesom

Hoce li vozaci biti prekinuti i poslani van usred kruga ili ce ga moc dovrsit kao sto je do sada slucaj bio kada na kvalama vrijeme istekne?

zgrobnika

Uf teško je uopće ovako napamet sagledati nova pravila, treba uzeti u obzir gume, gorivo i gužvu. U svakom slučaju bit će zanimljivo i napeto ali sigurno će više sreća igrati ulogu nego sada. Sreća će najviše dolaziti do izražaja u q1 i q2, a q3 će biti naganjanje. Taktika će biti najvažnija u q2 jer će biti potrebno paziti gume s kojima se starta utrka drugi dan i izbječi gužvu.

harii87

Sve to stoji no kako to izvest sa postojećim gumama? Sve i da vozači imaju neograničeno guma na raspolaganju dolazi do problema. Krene npr. Q3 i svi vozači postave najbolje vrijeme, nakon toga kreće onaj sistem gdje svatko ispada i kreće sljedeće…. na primer zadnjih 5 se odluči popravljat vrijeme i oni krenu i svi naprave svoj krug 5 sekundi prije prvog ispadanja. Tu sad ispadne jedan i ostala 4 imaju svega 90 sekundi da ponovno poprave vrijeme jer će opet jedan od njih ispast. Na umu treba imat da im je ovo ponovni pokušaj na istim gumama te da… Read more »

DaveGilmour

Ne mogu reći da sam baš pretjerano oduševljen ovim novim pravilima. Ideja sama po sebi nije loša, ali ne vidim kako će ovo funkcionirati sa trenutačnim Pirellijevim gumama. Gume su takve da se na najmekšoj komponenti koja će bit vozačima na raspolaganju taj GP vikend (dakle komponenta na kojoj će u konačnici i postaviti najbolje vrijeme) može odvoziti samo jedan kvalitetan brzi krug. Vec u sljedecem pokusaju dolazi do pada u performansama. Dakle vozaci ce vjerojatno opet u svakoj rundi ici na dva brza kruga jer se vise isplati sacuvati friske gume za utrku i startati nekoliko mjesta na gridu… Read more »

Luka Tunjić

Vjerojatno će biti bolida na stazi zadnjih 2-3 minute, zato jer momčadi u Q3 imaju na raspolaganju Ultrasoft gume (koje momčadi koje su ispale u Q2 i Q1 imaju u utrci za uzvrat). Tako da mislim da bi na prvom izlasku na stazu vremena bila postavljena sa starim gumama, a na kraju s novim US gumama.

Iako i dalje stojim iza toga da bi svaka momčad trebala za sebe birat gume, i da se za utrku dobiju nove gume.

DaveGilmour

Ako se dobro sjecam i prosle godine je vrijedilo slicno pravilo da vozaci koji udu u q3 dobivaju na raspolaganje jos jedan set guma, set koji nije dostupan onima koji su ispali u prethodnim rundama. Unatoc tome, opet su svi isli na dva mjerena kruga, a tako ce onda vjerojatno biti i ove godine. Sad sve ovisi o tome kada ce se vozaci odluciti za odvoziti svoje krugove. Jedan moraju odvoziti prije pocetka eliminacije,a drugi pretpostavljam da ce voziti 5-6 minuta prije isteka vremena jer ne mogu riskirati da slucajno ispadnu ranije. Treceg brzog kruga vjerojatno nece biti jer ce… Read more »

Luka Tunjić

Dobro argumentiranje kolega 😀

Živi bili, pa vidjeli.

Luka Tunjić

Rekao bih da je ovo 50/50. Rekao bih da ovaj sustav kvalifikacija neće biti dobar jer ispada jedan po jedan, što znači da oni koji budu 6-7 u biti i neće biti toliko ugroženi kao prije. Stvarno se ne mogu odlučiti, rekao bih da nitko ne može ništa s sigurnošću reči o ovom sustavu kvalifikacija dok ga u biti ne vidimo u “akciji”.

Luka Tunjić

Rekao bih… 🙂

pila

mislim da ce biti zanimljivo, u stvari kvalifikacije su mini trka, vozaci ce se morati truditi od samog pocetka isvaka i najmanja pogreska ce skupo kostati…bit ce preticanja, izljetanja sa staze i prometne guzve…jedino mi nije jasno kako ce sankcionisati zadrzavanje bolida iza sebe ili je to sad cak i dozvoljeno..??

pila

ako nista, sad cu gledati cijele kvalifikacije a ne samo Q3

RapptorTeam-BiH-F1

Pff..

F1 Driver

Šta reći, kad su i svi vozači začuđeni ovim šta se radi. I šta će sad biti sa onim silnim stvarima i pravilima vezanim za gume koja se teško mogu razumeti i posle čitanja deset puta. Ako ovako bude onda će svima trebati još guma jer će skoro svaki drugi,treći krug ići na zamenu. Mislim to će biti totalni haos, neće se znati ko šta radi, još ako zabrlja taj softver onda nećemo ni znati ko gde startuje, možda će onda ići izvlačenje kuglicama 🙂 . I da li se tu računa najbolje vreme postavljeno u jednoj rundi (na pr.… Read more »

Tuzlak

Ja zaista ne znam kako ljudi ne mogu da shvate nova pravila koja su za mene odlicna i mogu uciniti kvale zanimljivijim od same utrke. Kao prvo, svi ce odmah izlaziti na stazu, necemo cekati po 7 min da se pojavi bolid na stazi. Npr Hamilton izadje odmah na pocetku Q1 i napravi brzi krug, nema potrebe da se vraca vise na stazu, jer ima taj brzi krug (uvjetno receno brzi od ostalih jer ima bijesan bolid) do kraja Q1. Tako da se nece svakih 90 sek kako misle ljudi voziti svi po stazi (sem u slucaju npr kise kojoj… Read more »

Marlboro_F1

Dobro si to rekao @Tuzlak. Jos je Button rekao, trebamo vidjeti strategiju, jer ce Hondi onaj sistem kvalifikacija “mozda” cak i odgovarati, jer ce svi biti na stazi i boriti se za vremena, a i nama navijacima nece biti dosadno, jer manje-vise svi gledamo samo Q3, i to posljednjih 7 minuta.

otto

Sve si ti ljepo opisao i sve se to može ali se postavlja pitanje SC ili VSC-a koji bi masu puta u toj gužvi krojili poredak.Kolko sam shvatio vremena kvala su fiksna i ako se ovo čudo pojavi,kaj si napravio,napravio si,nema ponovo.

Tuzlak

I dalje postoje crvene zastave, i zato nema zezanja, vec se treba napraviti sto prije brzi krug, a kasnije se spasavaj ako si spor…

harii87

Sve to stoji no kako to izvest sa postojećim gumama? Sve i da vozači imaju neograničeno guma na raspolaganju dolazi do problema. Krene npr. Q3 i svi vozači postave najbolje vrijeme, nakon toga kreće onaj sistem gdje svatko ispada i kreće sljedeće…. na primer zadnjih 5 se odluči popravljat vrijeme i oni krenu i svi naprave svoj krug 5 sekundi prije prvog ispadanja. Tu sad ispadne jedan i ostala 4 imaju svega 90 sekundi da ponovno poprave vrijeme jer će opet jedan od njih ispast. Na umu treba imat da im je ovo ponovni pokušaj na istim gumama te da… Read more »

FerrariHR

Tuzlak..Triba prvo pustit da vidimo kako to funkcionira pa ako nevalja,minjat. Slažem se sa tobom.

Forza

O maj gad! S čim se oni bave…. Gori su od naših političara 😀

Related Posts