Ferrari je na posljednja dva dana predsezonskih testiranja svojim vozačima dao priliku isprobati najnoviju ideju zaštite kokpita, tzv. halo. Javnost je tako prvi puta imala priliku vidjeti koncept o kojem se već neko vrijeme priča i koji Međunarodna automobilistička federacija već sljedeće godine želi uvesti u Formulu 1. Prve krugove s prototipom halo naprave je najprije odradio Kimi Raikkonen u četvrtak ujutro, a u petak je priliku dobio i Sebastian Vettel.
“Jutros sam isprobao halo zaštitu i razlika je bila iznenađujuće mala. Vidljivost je samo malo ograničena naprijed, ali ne vjerujem da je ovo konačna verzija naprave tako da ona još može biti poboljšana”, rekao je Kimi nakon dva probna kruga.
Zaštita kokpita bolida Formule 1 je tema koja je u posljednja dva dana dobila veliku medijsku pozornost, a mišljenja među vozačima, šefovima momčadi i F1 zajednicom su podijeljena. Jedni vjeruju da treba pohvaliti svaki napor čiji je cilj povećana zaštita te se pozivaju na fatalne nesreće Henryja Surteesa i Julesa Bianchija. Sin Johna Surteesa je stradao 2009. godine na utrci Formule 2 kada ga je u glavu pogodio kotač s drugoga bolida, dok je Julesov bolid otišao pod traktor-dizalicu zbog čega je Marussijin vozač zadobio teške ozljede glave. Nešto noviji primjeri koji idu u korist halo zaštite su i kaos s VN Belgije 2012. godine kada su centimetri dijelili glavu Fernanda Alonsa od nadolazećeg Lotusa Romaina Grosjeana, prošlogodišnja VN Austrije kada je baš Alonsov McLaren prohujao centimetrima od glave Kimija Raikkonena u Ferrariju, te kobna nesreća Justina Wilsona u IndyCaru.
Međutim, osim estetike i DNA koji posjeduje Formula 1, drugi preispituju halo sustav vjerujući da on ne može spriječiti manje komade krhotina, upirući prstom na VN Mađarske 2009. godine i nesreću Felipea Masse. Pojavile su se i sumnje koliko je halo čvrst i siguran za vozača u slučaju ozbiljnije nesreće, što bi se dogodilo kada bi vozač želio izaći iz preokrenutog bolida i utječe li halo na vidljivost iz kokpita.
Aktualni svjetski prvak Lewis Hamilton je bio jasan, a podupire ga i Nico Hulkenberg koji već neko vrijeme odbacuje takav prijedlog ili potpuno zatvaranje kokpita. Ideja se nije svidjela ni Daniilu Kvjatu.
Lewis Hamilton – Neću to koristiti
“Kao što sam već rekao. Stvarno se nadam da neće. Ako je ipak uvedu, nadam se da će dati na izbor želimo li ju koristiti jer ja ju neću koristiti na svom bolidu. Nadam se da je ipak neće uvesti. To je ipak naprava za zaštitu vozača pa bi to trebao biti individualan izbor. Ja bih trebao odabrati želim li to staviti na svoj bolid ili ne. Sviđa mi se trenutno stanje. Kada sjednem u bolid, znam da postoji određeni rizik. Sigurnost je jako, jako važna stvar, ali postoje rizici i trebali bi mi odlučivati koliko ćemo riskirati. Ja bih radije riskirao i vozio bez toga.”
Nico Hulkenberg – Nemojte to raditi, šaljete krivu poruku
“Nemojte to raditi, mislim da to šalje krivu poruku. Mišljenja sam da je Formula 1 vrlo sigurna ovog trenutka, meni to izgleda užasno i ne sviđa mi se. To je jednostavno jedna od onih osobnih stvari. Ja to ne bih želio vidjeti. Ne možete sterilizirati sport, treba postojati element opasnosti. Mislim da je to seksi i privlačno i mislim da je to ono što Formula 1 treba. Sigurnosni standardi su u Formuli 1 dosta visoki i jako dobri, bio bih sretan prihvatiti te rizike i nastaviti voziti dosad. Meni se ne sviđa kako to izgleda i čini mi se kao da pokušavaju eliminirati i najmanji rizik. U zadnjih 20 godina smo napravili jako puno za sigurnost. Kada se dogodi nekakva nesreća, samo odšetamo, čak i bez ogrebotine. To je stvarno impresivno. Smatram da postoji balans, ali osjećam se prilično sigurno i ne bi trebali to učiniti.”
Daniil Kvjat – Utrkivanje je opasno i ja sam spreman to prihvatiti
“Puno je kontroverznih mišljenja o tome. Formula 1 je utrkivanje s otvorenim kokpitima. Tako je opasnije, ali Formula 1 je opasna. Utrkivanje s otvorenim kokpitima je natjecanje bolida s otvorenim kopitima; u suprotnom to više ne bi bilo utrkivanje s otvorenim kokpitima. Utrkivanje je opasno i ja sam spreman to prihvatiti. To je moje mišljenje.”
Jolyon Palmer i Red Bullov šef Christian Horner nisu bili toliko negativni oko halo prototipa testiranog na Ferrarijevom bolidu, ali smatraju da postoje i bolja rješenja.
Jolyon Palmer – Ja sam tradicionalist i volim otvoren kokpit, ali ideji trebamo dati vremena
“Ideja je vjerojatno došla nakon nesreće Justina Wilsona i mislim da to ima više smisla u IndyCaru jer tamo imate jako velike brzine, idete u krug gdje nema izletnih zona. Isto je i u Monaku, ali u Indyju vozite puno brže, a ako pogodite zid, sve krhotine se vraćaju natrag na stazu gdje bolidi dolaze puno većim brzinama nego u Monaku. Ne sumnjam da je to dobra ideja za IndyCar, ali možda bismo trebali vidjeti kako to funkcionira prije nego ju implementiramo u Formulu 1. Imamo velike izletne zone, a takvi tipovi nesreća su ionako manje frekventni. Sve u svemu, mislim da to može biti pozitivno, ali smatram da halo zaštiti trebamo dati vremena da vidimo kako ona funkcionira. Idemo vidjeti što će se dogoditi, trebamo dati vremena i svi se trebaju pomalo navikavati na ideju.”
“Ja sam tradicionalist i volim otvoren kokpit. Mislim da je to važno za navijače jer Formula 1 nije poput ostalih sportova gdje možete vidjeti ljude. Ovako barem možete vidjeti kacigu i vozača kako radi. Često sakrivate vozače i to sve više vuče na natjecanje sportskih automobila. Sigurnost će definitivno biti poboljšana, ali iz onoga što ja mogu vidjeti, to neće zaustaviti udarac opruge u vizir. Siguran sam da će s vremenom izgledati puno elegantnije jer se sada još uvijek privikavamo.”
Christian Horner – Zabrinuti smo za vidljivost, mislim da postoje bolja rješenja
“Isprobali smo halo u našem simulatoru i zabrinuti smo oko nekih stvari vezanih za vidljivost. Sigurnost i zaštita glave je od krucijalne važnosti, ali nisam fan ovoga sustava. Mislim da Formula 1 može napraviti nešto bolje od toga. Smatram da se možemo pojaviti s nečim elegantnijim od velikog komada ugljičnih vlakana točno ispred vozačevog lica.”
Među onima koji podupiru halo prototip su Nico Rosberg, Max Chilton, Daniel Ricciardo, Felipe Massa, Sebastian Vettel i Jenson Button koji je još prošle godine rekao da se predomislio po tom pitanju.
Nico Rosberg – Ne izgleda dobro, ali je potrebno
“To je definitivno potrebno. Radi se o ogromnom koraku prema naprijed kada je riječ o sigurnosti jer bi ovo pomoglo kod velike većine smrtnih slučajeva koje smo imali u zadnjih nekoliko godina. Možete reći da ne izgleda dobro, ali s nekim promjenama može. Ja sam za.”
Max Chilton – Slažem se s Nicom
“Nico, potpuno se slažem s tobom. Siguran sam da su kacige izgledale čudno nakon nošenja zaštitnih naočala.”
Daniel Ricciardo – Hulk, nemoj glumiti junaka
“Čuo sam da je Hulkenberg rekao neke stvari, ne slažem se s tim. Nema potrebe biti junak u ovoj situaciji. To ne mijenja sport ili brzinu bolida. Ako imamo bilo kakve leteće objekte, halo je dio ekstra zaštite za nas. Ne razumijem njegovu reakciju, nema smisla.”
“Ne radi se o tome sviđa li nam se to ili ne, već o tome možemo li voziti s tim i je li to sigurnije. S obzirom na ono što sam ja vidio, čini se u redu. Ako se mene pita, bolidi su doživjeli veliku promjenu s 2008. na 2009. godinu i bili su odvratni, ali svi su se navikli na to i sada su normalni. Ako je ista stvar i kod halo zaštite ili nečeg sličnog, mislim da će za utrku ili dvije ljudi početi misliti kako to izgleda normalno.”
“Puno se o tome pričalo u GPDA posljednjih mjesec dana, slalo se i dobivalo puno e-mailova. Kako god da je dizajnirano, imamo taj dodatni mali dio. Mislim da je većina nas za. Naša glava je jedini stvarno ranjiv dio tijela, a prošle godine smo imali dva tragična slučaja. Ako to možemo izbjeći, onda je to dobra stvar. To vozaču ne uzima ništa ako je riječ o hrabrosti ili nečemu sličnom, to je jednostavno mala stvar od koje svi možemo imati koristi. Nitko ne želi vidjeti još jedan smrtni slučaj. Ako možemo smanjiti rizik, zašto ne?”
“Ono što može izgledati kao problem gledano statički nije problem kada se krećete. Ovo su još uvijek prvi dizajni pa ćemo poboljšati ove stvari. Međutim, vjerojatno bi se mogli utrkivati i s ovim kako je sada.”
“Prvo Jules pa onda i Justin, glupo je sada o tome pričati – malo tradicije za što na kraju?”
Felipe Massa – Ne izgleda lijepo, ali sigurnost je najvažnija
“Nije baš lijepo. Naravno da je sigurnost najvažnija stvar i totalno se slažem za uvođenje halo naprave ili zatvorenog kokpita. Podupirem ovu promjenu, ali ona ne izgleda jako lijepo da budemo iskreni. Vidjet ćemo kako će to na kraju izgledati. Ako je dobro za sigurnost, to je u redu. Mislim da trebamo tako nešto.”
Sebastian Vettel – Ne izgleda lijepo, ali spašava živote
“Slažem se da ne izgleda jako lijepo. To nije slika koju ste navikli gledati u Formuli 1. Ali ako pomaže poboljšati sigurnost i spasiti živote, s ovim sustavom bi sada barem dva vozača još uvijek bila tu – Henry Surtees i Justin Wilson. Halo može biti ružan, ali ništa ne opravdava to što više nemamo ta dva dečka s nama. Možemo poboljšati sustav kada je riječ o estetici i tome kolika je vidljivost u našem smjeru. Testirao sam to i u simulatoru i mislim da ćemo uskoro vidjeti evolucije halo zaštite.”
Jenson Button – Halo je s razlogom tu
“Ne izgleda dobro, ali tu je s dobrim razlogom. Nisam siguran kako ćemo izaći iz bolida za pet sekundi, ali mislim da je to nešto što je potrebno sportu.”

Kao što sam i pretpostavljao Ricciardo, Vettel, Rosberg, Button su odlični vozači i isto tako vrlo inteligentne i pozitivne osobe. Sjećam se 1996. kada je uvedena bočna zaštita za glavu, bolidi su izgledali ružno, posebno Ferrari. Slijedeće sezone je to malo redizajnirano, uljepšano, svi su to prihvatili i nitko više na to ne obraća pažnju. Tako je bilo s bolidima 2009, kada su izgledali jako ružno. Malo su ovih sezona redizajnirani u okviru pravila i svi smo se na njih priviknuli. Tako je bilo s HANS ovratnikom. Tako će biti i sa ovom HALO zaštitom. To će se još redizajnirati… Read more »
Istina priviknut cemo se,prihvatiti (a sta cemo),ali cemo zaliti za onim starim danima kao sto zalimo.nikada nisam prihvatio v6 motore,radizajn bolida,itd.
U svezi opstrukcije vidnog polja prema naprijed tijekom korištenja Halo zaštite. POGLEDAJTE samo ovu sliku gore, a može i druge slike bolida u vožnji, iako je ova interesantnija jer je i zaštita na bolidu. Koliko ja vidim, a vidim poprilično dobro, a i na slici se vidi definitivno. VIŠE vozaču smeta njegov volan (ako se ta mrcina/displej sa ručicama može nazvati volanom) i njegova vlastita ruka, nego ovaj mali komadić vertikalno ispred njega. Pogledajte pažljivije i prosudite sami. Ali pošteno bez vrdanja. PLUS !!! Tih nekoliko kvadratnih centimetara u vidnom polju & iz takve blizine zapravo I NISU kompletna obstrukcija… Read more »
Mali detalj i objačnjenje za one koji će se nači i reči da laprdam bez veze i da to nije točno.
Kada gledate U VIDNO POLJE ispred sebe, u ovom slučaju pistu i vozače ipred sebe, vidjeti čete ovaj podupirač kao prozirni objekt ispred.
Taj podupirač će vam biti “solidan” odnosno ne-proziran JEDINO ako pogled fokusirate baš na njega.
Ruka se vidi kad smota volan ali on tada i ide manjom brzinom pa moze da obrati vise paznje,sto se tice preglednosti tu se slazem ali mislim da je najveci problem sto ovo dosta ruzno izgleda mislim da to moze mnogo lepse da se uklopi.A druga stvar pa jel neko sproveo kras testove i utvrdio sta bi to tacno stitilo.Ili bi nesto ovako ove sezone mogli pustiti i nizim serijama pa ako se pokaze dobro onda u F1
Ako volas smotas udesno znaci da i pogled ide udesno,negledas onda ravno.
.ima zanimljivih komentara za koje mogu reči da su nekako svi u pravu. Ono što bi se najprije moglo dogoditi je to da se sa ovim natežu još neko vrijeme a onda se dogodi još jedna nesreća sa ozbiljnim posljedicama u predjelu glave što bi razriješilo sve dileme.
Nažalost.
Prvo bi trebalo razjasniti zasto je bio onaj traktor pokraj staze,zasto nije bilo SC,itd pa nekoga iz organizacije utrke poslati u zatvor.sto se tice ostalih djelova tu im nece ni taj halo pomoci.
Samo pogledajte moto gp i koliko je tamo vozaca poginulo ,pa sta bi oni tek trebali raditi ukinuti moto trke i kraj.Tmo se i dalje trkaju i ne mitinguju ko ovi ovde .Ko se plasi nek se povuce oni vozaci F1 su bar dobro placeni da mogu da uzivaju i posle F1.Pa mislim stvarno da napravimo takve bolide da mogu i penzioneri i deca u vrticu da ih voze i posle se pitamo gde nestade trkanje,
fap …. na topicu “Hamilton: Neću koristiti halo zaštitu” pišeš mi odgovor u kojem spominješ gladijatorstvo , a nisam siguran koliko znaš i koliko ti je jasno šta pišeš 😉 spominješ stonera koji se zbog zabrinutosti povuka iz moto GP -a …. ma da , onda je bija “tester” za hondu , ove sezone za ducati , a kad testiraš to je bezopasno i ništa ti se ne može desit . o tome bi ti mogla ( da je živa ) ponešto ispričat maria de villota koja je izgubila oko u nesrići testirajući marussiu . spominješ i da pogledamo moto… Read more »
Čak i kad bi se išlo na to, ovo što su testirali nije ni približno potpuno rješenje; mislim zaštitit će ih (možda) ako zrakom lete kotači, al što sa sitnijim dijelovima – maticama, komadima krila i drugih dijelova bolida i sl? Da uvedu zatvoreni kokpit – to više ne bi bila F1…
Posve neporebna naprava.
Ne sumnjam da nije testirano samo pitanje je kako se to čudo skida u slučaju nesreće. Kako će vozač izaći iz kokpita?
Ne znam stvarno zbog cega ta zastita. Nek se FIA zapita da li je SC trebao biti na stazi kad je bio i onaj kobni bager.Naravno zao mi je Julesa ali sumnjam da bi mu i ova zastita pomogla jer je on fakticki odigao cijeli bager u zrak koji je dosta tezak i zamislite koja je sila potrebna da se to napravi.Hulk je dao najbolji komentar i svaka mu je na mjestu.SC je morao biti na stazi u tom trenutku kad je i bager bio odnosno kad je Jules izletio.Ni nogometasu nitko ne garantira da mu srce nece otkazati za… Read more »
alonso5…. nije mi jasno stalno spominjanje te “istine” kako zbog eventualnog korištenja ove zaštite vozač ne bi moga ili bi teško izaša iz bolida u slučaju prevrtanja ili požara ? ima li iko kakav dokaz , pokazatelj ili svi mislite da su ovo osmislila neka mala , nepismena i neuka dica štosa radi ? da napakoste fanovima , tradicionalistima i estetama ? tebi je žal bianchia ? pa ne znam , čini mi se da je to nekakva lažna empatija jer dalje stoji u komentaru kako su oni dobro plaćeni ( još poneki tako misle ) , a je li… Read more »
Avalone citiram te:ima li iko kakav dokaz , pokazatelj ili svi mislite da su ovo osmislila neka mala , nepismena i neuka dica štosa radi ?
Upravo je u tome i problem sto sva ova novija pravila unazad 7-8 godina smisljaju upravo neuka dica.Htio si dokazati nesto s time ali evo upravo se dogadja suprotno od toga jer su ta neuka dica trebala pozvati i SC na stazu kad su mogli i onoliki bager.Upravo je problem u toj neukoj dici ali ti to jos izgleda nisi shvatio ili mozda samog sebe lazes.
žalit bianchia izgleda samo deklarativno nije baš nešto jer eto vozači trebaju riskirat pošto su dobro plaćeni . čisto sumljam da je bianchi bija dobro plaćen ka šta nisu dobro plaćeni ni oni kojima sponzori “kupuju” mista u kokpitu . zašto je bianchi “fakticki odigao cijeli bager u zrak koji je dosta tezak i zamislite koja je sila potrebna da se to napravi.” ? možda zato jer je razmišlja ka šta razmišljaju lewis ili hulkenberg tj prihvataju rizik i kad nije potreban . ako znamo ( a znamo ka fanovi zar ne ? da “dvostruke” žute zastave znače potpuno usporavanje… Read more »
Avalone, zašto ne pišeš hrvatskim književnim jezikom? Ovako možda i napišeš nešto pametno, ali svi izgube volju za čitanjem nakon dvije rečenice. Ne zamjeri ništa, samo predlažem.
e moj Dante “tebi” uz bok je bija marko marulić znan ka otac hrvatske književnosti ( kako tvrde kompetentni ) , on je pisa čakavštinom pa mu to nije uzeto ka mana . osim toga čajkavština je jedno od triju glavnih narječja od kojih je satkan hrvatski jezik, uz kajkavsko i štokavsko. Čakavsko narječje bilo je osnova stilizacije prvog hrvatskoga standardnoga jezika u javnoj uporabi . i nema straja , nikad ne napišem ništa pametno , a ako koji put dobijem gomilu pluseva … to je valjda iz samilosti . minuse dobivam zasluženo …. tada me svi razume 🙂 🙂… Read more »
Prijatelju, nije meni u interesu omalovazavati nikoga, pa tako ni tebe. Ako si shvatio to kao uvredu, oprosti, nije mi bila namjera. Samo ti zelim reci da mi je ponekad tesko shvatiti sto si napisanim htio reci. I nije problem cakavski, ali zamisli situaciju u kojoj bi ja pisao kajkavskim, pa svi drugi svojim dijalektom. Nadam se da razumijes sto hocu s tim reci.
Npr. da stavis tocku odma po zavrsetku recenice (a ne razmak pa tocku) bi puno pomoglo pri razumijevanju. Isto kao i zapocimanje recenice VELIKIM prvim slovom…
E vidis avalon sad kad si spominjao retrovizore meni je palo jos jedno dobro resenje.Recimo da nosace retrovizora pojacaju i onda od retrovizora krene deo koji ide do recimo negde gde se sad zavrsava ovo s.anje sto oni hoce da uvedu.otprilike bi licilo ko i ovo samo sto ne bi bilo prednjeg dela koji bi zaklanjao pogled a funkcija bi bila maltene ista .Znaci moze da se nadje neko resenje da to lici na nesto a ne ovo sto je ferrari pokazao .
Ja bih uveo ograničenje brzina na 100km/h, u tom slučaju bili bi još sigurniji.
A nas navijače nitko ne pita?? Sigurno neće biti na izbor vozaču hoće li ili neće koristiti HALO iz aerodinamike, jedni bi bili u prednosti nad drugima, a to momčadi neće, a pogotovo da u istoj momčadi jedan vozač hoće a dr neće pa moraju razvijat dva različita bolida različitih preformansi i učinkovitosti na stazi. Ili će svi ili nitko.
ne pitaju nas zato sto za njih mi i nismo navijaci, ne idemo na trke, ne placamo ekstra za programe koji prenose f1, nego gledamo preko neta za free, i bernie je bio u pravu kada su ga pitali zasto fom ne radi na privlacenju mladje publije, a on je odgovorio: ne fokusiramo se na njih, jer ne mogu priustiti dolazak na trke f1. i budimo realni, covek je u pravu, f1 je biznis, i zelite privuci samo one koji to mogu priustiti…. a sto se tice da li ce neki vozaci ili timovi ostvariti neku predost sa halo zastitom… Read more »
Pa ćuj to što mi ne idemo na utrke ne znaći kako nismo navijači / potrošači. Danas/sutra neki od nas odu kupiti novi auto pa mi presudi hoću li novu hibridnu Hondu ili hibridni Reno….neki će si priuštiti Merc. Nisi svi navijači / potrošači samo oni koji idu na utrke. Ali KERS je davao prednost, ovo ne vjerujem da bi dalo. KERS su odlučile koristiti momčadi pa su tako oba bolida jednaka i jednako razvijana, dok je tu pitanje hoće li vozaći individulano koristiti HALO ili ne, a ni momčadi.
Ricciardo ga malo sere, Hulk je totalno u pravu. Neka im daju pravo izbora, tko želi neka ima taj Halo vrag. Dajte molim vas, bolid F1 je sigurniji nego mi u vlastitim automobilima. Onim dečkima iz Moto GP-a a posebno onima iz Isle of Man TT skidam kapu, vjerojatno se smiju ovakvim cirkusima u F1
+ ne vidim kako bi ova naprava spasila život Biachija….ovo štiti samo od udarca gume s prednje strane. što je s krhotinama i gornjom stranom? Žele uvesti nešto što bi bilo sigurno a nije sigurno do kraja…..
Ljudi koji su placeni na desetine milijuna eura godisnje (Hamilton , Vetel , Alonso ……..) ajmo ih zastiti po svaku cijenu da im se slucajno ne bi sta dogodilo . Za deset puta manje para ja sam spreman da svaki dan igram ruski rulet . A na kraju krajeva sto neko ne bi i nastradao , pa po cemu su oni nesto posebno bolji od nas obicnih ljudi koji svaki dan ginemo u saobracaju .
Jos samo fali da im uvedu brisače kad pada snijeg
Ispravak, kiša i snijeg, a ispade samo snijeg
Meni osobno se takva zaštita ne sviđa. U F1 je u prošlih 20-ak godina puno učinjeno za sigurnost, ali po meni neka doza rizika treba ostati i tu se slažem sa izjavama koje su dali Hamilton i Hulkenberg. Motorsport je oduvijek imao dozu rizika i zbog toga mi se sviđa. Ovakav način zaštitite kao što ga je pokazao Ferrari je dobar u sudarima kao što su bili oni u Belgiji 2012. i Austriji prošle godine, ali što npr. da se bolid prevrne i zapali, ili ako recimo doleti neka manja krhotina kao što je to u Massinom slučaju. Takav sustav… Read more »
ma najbolje da stave sjedalo iz borbenog zrakoplova pa da se vozač izbaci s njime u slučaju opasnosti…. koliko je Bernie lud to bi mogla biti opcija za koju godinu…
Najbolje da i ne vozite više.. s obzirom šta ste napravili od sporta.. a i najsigurniji ste onda.
Ako ce spasit jedan zivot u sljedecih 20 godina onda veliko da uz uvjet da se ne dovedu neke druge stvari u piranje tipa izlaska iz bolida ili nesto drugo.. Kao i svaka stvar imat ce i pluseve i minuse ali na kraju mislim da ide u F1, u kojem obliku, vidjet cemo..
Hamiltonova ideja mi još najbolja. Tko hoće nek si stavi za
štitu tko neće ok, nikakve privilegije, nikakve razlike, najmanje problema…
Opcionalno stavljanje ili nestavljanje tog zaštitnog “čuda” na bolid ne dolazi u obzir btw – postojala bi razlika u težini kod ovih koji bi to imali i onih koji je nebi imali & normalno ovi zadnji bi bili u prednosti.
pa, tko želi sigurnost dobit će teži bolid, tko ne bit će brži….da vidiš kako će ih maknuti nakon par utrka.
HALO – seperates girls from men
Ne podržavam i točka. To po meni onda više nije Formula 1 i gotovo.
mogli su i zatvorene kokpite i bolide koje voze recimo 80 kmh
Najbolji komentar je dao Hulkenberg!
Ma daj.sta bi trebali reci skijasi (spust,skokovi,itd),GP.pa nije f1 relly!
A ti je sudeno onda ce ti i neka “matica” probiti kacigu.jbg sranja se dogadaju!
Samo kada se sjetim kubice kada se u kanadi zakucao u ogradu a njemu nista dok u rellyju (gdje je prakticki u kavezu) najebe!
Sta bi bilo tragikomicno… Uvedu HALO zastitu i onda ka sta kazes doleti neka matica s bolida, udari u HALO zastitu koja je preusmjeri kroz vizir vozaca.
Slagali se mi ili ne,ta naprava bude uvedena,samo se nadam kako će biti konstruirana na naćin koji će najmanje utjecati na vidno polje vozača.
Pa već sad nema nikakav utjecaj na preglednost
Ti si to proba pa znas da ne utjece? Kimi i Vettel su odvozili po 2 kruga zagrijavanja pa smatraju da ne smeta, ali jos nisu probali u zbrci pri punom gasu okruzeni sa 2-3 bolida, ili jos gora situacija prvi zavoj nakon starta. Tek ce se onda vidut koliko smeta ili nesmeta
Na prošlom članku o ovoj napravi sam spomenio par mogućih problema, sad se i neki ljudi u F1 isto pitaju. Problem vidljivosti i izlaska vozača su po meni najveća nepoznanica a od čega sve vozača može zaštiti nitko ne spominje. Nek zabiju bolid pod onaj Julesov traktor ili nek prelete drugim bolidom preko kokpita i te snimke pokažu svima, bit će odmah jasno ide li to na bolid ili ne
Ili neka prevrnu bolid i zapale ga pa probaju izac. Good luck
100 posto se slazem s Nicom, ali ne Rosbergom, vec Hulkenbergom…. sve je lijepo rekao i objasnio u par recenica…. ja bi svima preporucio ako netko jos nije gledao dokumentarac o sigurnosti u Formuli 1 kako se mjenjala od tako reci prvih dana pa do danasnjih vremena…. film se jednostavno zove ONE….
https://youtu.be/k59zcs00k0A
Izdvojio bih ove dvije izjave: Max Chilton: “Siguran sam da su kacige izgledale čudno nakon nošenja zaštitnih naočala.” Christian Horner: “Isprobali smo halo u našem simulatoru i zabrinuti smo oko nekih stvari vezanih za vidljivost. Sigurnost i zaštita glave je od krucijalne važnosti, ali nisam fan ovoga sustava. Mislim da Formula 1 može napraviti nešto bolje od toga. Smatram da se možemo pojaviti s nečim elegantnijim od velikog komada ugljičnih vlakana točno ispred vozačevog lica.” Dobro kažu obojica. I kaciga je izgledala čudno kad se počela nositi. Ali nešto se mora staviti, a ima puno boljih riješenja od ovoga. Vjerovatno… Read more »
Znam da je usporedba čudna, ali mene podsjeća na prikaze ženskih spolnih organa u udžbenicima biologije. Sad, mogao bi netko reći da je to simbolično pa oslikava razinu hrabrosti vozača…Ne znam, nek učine to ljepšim i manje smetajućim, pa ćemo se priviknuti, mislim.