Fernando Alonso se nakon nedjeljne nesreće odšetao iz olupine svog McLarena bez i najmanjih povreda, ali bivši FIA-in predsjednik Max Mosley tvrdi da bi ishod bio potpuno drugačiji da se takva nesreća dogodila prije 20 godina. Formula 1 je bitno podigla nivo sigurnosti nakon smrti Rolanda Ratzenbergera i Ayrtona Senne, ali to ipak nije bilo dovoljno da se spriječi pogibija Julesa Bianchija koji je nesreću doživio 2014. u Japanu.
Na pitanje bi li Alonso preživio sličnu nesreću prije 20 godina, Mosley je britanskim medijima rekao:
“Mislim da ne bi. Ne bi to znali bez provedbe detaljnih analiza, ali generalno govoreći, takve vrste nesreća su obično rezultirale ozbiljnim ozljedama ili smrti. Srećom, čini se da su se takve stvari spriječile. I dalje postoje čudne nesreće poput one Julesa Bianchija, ali nakon takvih ozbiljnih trkaćih udesa očekujete da se vozač odšeta s mjesta incidenta. To nije bio slučaj prije 20 godina.”
“Zasluge idu bivšem FIA-inom liječniku Sidu Watkinsu, timu jako kompetentnih ljudi te samih momčadi. Na takve je stvari trebalo gledati sa znanstvenog stajališta i to je bila velika promjena nakon smrti Ayrtona Senne u Imoli 1994. Lijepo je vidjeti da se Alonso samo odšetao. Naporno radimo pa je ugodno vidjeti rezultate. To je bila stvarno impresivna nesreća.”
Fernando Alonso je dodao:
“Ovog jutra je došao momčadski liječnik te mi je dao zeleno svjetlo za putovanje. Kao što sam rekao, osjećam se dobro. Ne vjerujem da ću imati ikakve probleme. Moje tijelo je malo natučeno, kao da sam se vrtio u velikoj perilici rublja, ali nemam ogrebotine niti je išta natečeno. Za dva ili tri dana ću biti ponovno na biciklu ili nečem drugom.”
Španjolac je odmah nakon nesreće rekao da nije znao gdje se točno zaustavio te da je odlučio što prije izaći iz bolida.
“Fizički se osjećam u redu, ali sve pomalo boli jer se puno prevrćete pri velikim brzinama. Koljeno me najviše muči jer sam njime pogodio stup upravljača, ali imao sam sreće. Nisam imao pojma gdje se točno nalazim na stazi. Vidio sam prostor za izlazak te sam si rekao: ‘Idem van za svaki slučaj’. Ugledao sam polomljene cijevi i mnogo tekućina iz bolida pa sam pomislio ‘pustite me van’. U kokpitu se nastojite malo zaštititi tako da se pokušate stisnuti koliko god možete kako glavom ne bi udarili u zidove, zemlju ili nešto slično.”
“Nesreća je bila strašna. Vidite nebo, zemlju, pa nebo, želite da prestane… Vidio sam malo prostora za izlazak pa sam brzo izašao van, znao sam da moja majka gleda televiziju i želio sam brzo izaći kako bih poručio da sam dobro. Ali da, bila je to velika nesreća. Zahvalan sam što sam ovdje, pogotovo FIA-i i kontinuiranom napretku po pitanju sigurnosti – vjerojatno sam zbog toga ostao živ.”
Bi li Alonso tako lako izašao da je bolid bio opremljen halo zaštitom?
“To je zanimljivo pitanje koje ćemo morati uzeti u obzir”, rekao je Alonso njemačkim medijima.
zastrašujuće
Sve stoji: povečana sigurnost piste, bolida…itd . , ali po meni sve se dobro završilo najviše zbog ( vidi se sve na snimci ) velike sreće što u trenutku sudara i brzine od 300 km/h nijednom nije lupio nosom u zid. najveći dio vremena bolid je proveo u zraku, što je smanjilo udarac na kraju.
Nije li Brundle 1996 imao istu takvu nesreću na istom mjestu i nije mu bilo ništa.
Ima na ovome videu taj sudar na 0:27. I ako se ne varam nakon sudara otišao je u box, sjeo u rezervni bolid i nastavio utrku. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=xnmjcaQ-dUU
Nazvati Julesovu pogibiju ‘čudnom nesrećom’, nije na mjestu. Za njegovu smrt treba neko odgovarati. Taj traktor nije smio biti tu, a da utrka nije zaustavljena, pogotovo pri onakvim vremenskim uslovima!
Gledam ove fotografije po ne znam koji put i ne mogu se oteti dojmu i ne izkomentirati. Slažem se da su današnji bolidi puno sigurniji nego prije 20 godina ali Alonsa je sam Bog zaštitio i spasio sigurne tragedije.
Care sretno ti bilo i plati misu.
Slažem se s tobom za ovo što si rekao u vezi sigurnosti bolida, ali moram napomenuti da je Alonsa spasila FIA i svi oni koji rade na sigurnosti u F1, a ne nekakvo božanstvo (s ovime ne želim omalovažavati ili vrijeđati nečiju vjeru). A plus k tome Alonso je ateist. 🙂
Ne želim da se moj komentar shavati kao nametanje mojih životnih uvjerenja niti kao osporavanje onoga što je FIA učinila po pitanju sgurnosti ali kakvi bi komentari bili da je došlo do najgoreg. U tom slučaju bi rekli da ista ta FIA hitno mora uvesti nove mjere sigurnosti, recimo halo zaštitu a ako ni to nije dosta tražiti ćemo i neko novo super riješenje i tako uvjek se može učiniti nešto novo. U krajnjem slučaju to je ok jer tako je današnja F1 i postala sigurnija ali i dalje ostaje činjenica da se sr…a događaju i da je katkad ljudski… Read more »
Shvaćam da nisi htio ništa nametati i slažem se sa ovime što si napisao vezano za sigurnost i komentare koji bi bili da se je slučajno dogodilo nešto gore. FIA čini puno toga za sigurnost vozača i ovakve nesreće su savršen primjer koliki je napredak po pitanju sigurnosti, ali mislim da doza rizika treba postojati. Za ovo da ga je neko božansvo spasilo se ne slažem, ali to ionako nije tema za ovaj portal. 🙂