Claire Williams, zamjenica šefa Williams Martini Racinga, vjeruje bi ponovno uvođenje nadolijevanja goriva naštetilo imidžu Formule 1, koja sada promovira efikasne tehnologije proizvođača hibridnih pogonskih jedinica.
“Proizvođači su potrošili stotine milijuna na ove nove hibridne pogonske jedinice. One su veoma bitne za industriju cestovnih automobila i za razgovore oko energetske učinkovitosti koje danas trebamo voditi u društvu. Ako vratimo nadolijevanje, Formulu 1 opet činimo sportom koji guta gorivo. Prema tome, ja sam oštro protiv nadolijevanja”, rekla je Claire Williams.
Tehnički direktor Pat Symonds se slaže te dodaje da bi takva odluka naštetila samom utrkivanju.
“Nadolijevanje oduzima spektakl i neizvjesnost. Mislim da ono vodi do determinističkog utrkivanja: time mislim na trenutak kada možemo odrediti strategiju i odlučiti se na taktički pogled u pripremi za utrku. Onog trenutka kada vratite nadolijevanje, utrkivanje postaje determinističko – ako u bolid stavite gorivo za 24 kruga, zaustavit ćete se u 24. krugu. Nikako ne možete ići više od toga, a ako se zaustavite ranije, kazna je prevelika. Puno bolje utrkivanje smo vidjeli kada je zabranjeno nadolijevanje. Zato mislim da je to veliki korak unatrag.”
Pa sad dolijevanje goriva sa KERSom i sa DRSom i nema nekog smisla.. Imalo je prije kad se ulilo manje goriva da se nekog zaskoci i tak nes.. Dns ne bi bilo toliko ucinkovito jer će te tako i tako većina opet preteć bez prevelike muke uz već spomenutu pomoć.. Nije da sam protiv ali uz ovo dns, mislim ipak ne..
Nadolijevanje oduzima spektakl i neizvjesnost a koja glupost tu se baš mogu odraditi drugačije strategije ito može začiniti utrke ovako svi imaju identične strategije
Evo, po riječima gospođe Williams PU na koje su spizdili puste milijune važne su za cestovna vozila. Kog vraga onda rade u bolidu F 1? Van s njima.
A ako baš jako želite smanjiti potrošnju napravite downgrade na razinu kartinga.
Siguran sam da bi se nadolijevanjem goriva smanjila ukupna potrošnja goriva. To proizilazi iz osnova fizike da manje goriva treba što je auto lakši!
1988-me MP4/4 uz ograničenje goriva od 150litara-danas 100kg,otprilike isto-ima 660ks,dodaj današnji ers-k=810ks!Gospodo moja to je bilo prije 30-tak godina a današnji visokotehnološki Mercedes Ice+k+h=900ks!?Brojke su neumoljive i daju mi za pravo zapitati se,gdje se sakrio napredak?Prema količini potrošenih novaca PU bi morale biti zlatne jer ne vidim nikakvu uštedu,napredak a što je najgore definitivno ne vidim smisao ovakve F1.
Sorry*820ks
claire čega se bojiš?kojem imidžu?pa od 80ih i 90ih je to krasilo f1,izlazak šumahera ,cvitković viče gdje je hakinenn i ….. kotač uz kotač a sad lewis pjeva u boksu,mazimo i pazimo gume..gadi mi se ovakva f1,v10 savršenstvo a ne ovo ..
Pa ja nevjerujem sta ovi pricaju….pa kakva neizvjesnost i spektakl..gorivo do kraja a za gume se zna koliko traju..kakva neizvjesnost…upravo nadolijevanje goriva bi donijelo neizvjesnost…razlicite strategije bi slabijim momcadima bar u nekim trenutcima utrke dalo sansu za borbu..ovako se zna merc prvi zatim ferrari,williams,rb…….itd..do kraja..
pa ocekivane izjave iz williamsa, posle dosta godina su konkurentni i podrzavanjem ponovnog uvodjenja dolivanja goriva bi samo ugrozili svoje sanse… ali ovo sto claire govori je smesno, motorima je potrbno gorivo, i dolivanjem bi se samo povecale sanse za neko desavanje na stazi, i ne bi gledali dosadno kruzenje stazom… a ako cemo toliko paziti na sigurnost, onda bi trebali zabraniti i promenu guma, jer i tada je veliki rizik, jer vam je potrebno 20 ljudi za promenu guma, i kada krenu svi masovno u box, svasta je moguce….
Po toj teoriji da nadolijevanje goriva šteti F1 zbog energetske učinkovitosti, onda bi i gume trebale trajati cijelu utrku. Na kraju ipak nisam za nadolijevanje.
ajde mi reci da li tvoj auto troši više goriva kad naliješ “do čepa” ili kad naliješ četvrtinu? razlika je u težini a teže vozilo troši više goriva… gdje je tu ekonomičnost? jedino u tome što su svi teški pa se ne mogu prestizati i na tome šparaju gorivo… a gledanost i spektakularnost F1 padaju…
.slazem se s oboje…a tu je i sigurnosni aspekt.