Renault je prije nekoliko godina jasno rekao da će u Formuli 1 ostati samo u slučaju odbacivanja atmosferskih motora i uvođenja hibridnih motora s prednabijanjem, kakvi su se u sportu pojavili početkom 2014. Francuzi se nisu proslavili svojim proizvodom, a sam pravilnik je nekoliko puta doveden u pitanje zbog ogromnih troškova tzv. pogonskih jedinica, kompleksnosti i utjecaja koji imaju na samo utrkivanje. Budući da su se pojavile glasine o neovisnom proizvođaču motora po puno manjoj cijeni, aktualni dobavljači su se udružili te su započeli rad na rješavanju nekoliko bitnih problema koji okružuju novu tehnologiju.
Direktor Renaultovih F1 operacija, Cyril Abiteboul, koji se u Francusku vratio nakon kratke ere u Caterhamu, prihvaća činjenicu da trenutni pravilnik nije najbolje osmišljen za modernu Formulu 1, ali vjeruje da radikalne alternative nisu rješenje.
“Pravila koja nalažu hibride jesu važna, ne samo Renaultu nego bilo kojem proizvođaču automobila. Ako pogledate proizvodnu liniju većine brendova u budućnosti, vidjet ćete hibridne elemente na svim automobilima. Ako me pitate za ovaj set pravila i njihovu važnost, nisam uvjeren da imamo pravilnik koji potpuno odgovara svrsi modela moderne Formule 1. Govorim o spektaklu, troškovima, cijenama za momčadi, zvuku, servisiranju i još puno toga.”
“Osim toga, puno je elemenata povezano s tim, poput sustava tokena, koji je izuzetno zbunjujući. Tu je i sustav kazni, koji je također izuzetno zbunjujući. Ne vjerujem da imamo nešto briljantno. S obzirom na rečeno, trebamo li potpuno otpisati ovaj pravilnik ili trebamo poboljšati ono što trebamo popraviti umjesto donošenja nečega kompletno novog? Nisam potpuno siguran.”
“Problem s donošenjem nečeg potpuno novog je to što takvo rješenje nije nužno savršeno. Stvar je evolucije, a ne radikalnih promjena. Jako je teško predvidjeti što će biti efekt radikalnih promjena. Međutim, mi smo skroz otvoreni za promjenu pravilnika”, zaključio je Abiteboul.
sve je dobro rekao, zbunjujuće je njima, kako je tek nama koji samo pratimo, ne kužim uopće tu glupost s tokenima, treba ljudima dozvoliti rade stalno poboljšanja i nadogradnje, veći su im troškovi ako su nekonkurentni, nego da ulaži i postanu konkurentni, ostalo mi se ne da ni komentirati koliko gluposti u danasnjoj formuli ima …
normalno da nisu.f1 više nije isti sport