Whiting vjeruje da se bolidi mogu drastično ubrzati bez povećanja downforcea

Novi tehnički pravilnik za 2017., koji će bolide ubrzati za nekoliko sekundi po krugu i koji će vozačima otežati posao u kokpitu, temelji se na većem količinama downforcea koji će stvarati novi jednosjedi, a tome će pridonijeti i šire gume koji će okretni moment i snagu bolje prenijeti na podlogu. Od većih promjena se ističe šire prednje krilo i ono što negativno utječe na izgled bolida od 2009 – stražnje krilo, koje će sada biti šire te niže postavljeno.

No, poboljšana aerodinamika, odnosno veći downforce, mogao bi imati negativan utjecaj na aerodinamiku. Fernando Alonso je rekao da nije siguran što je zapravo potrebno za bolji show, dok Felipe Massa smatra da su i ovi bolidi teški za vožnju. Direktor F1 utrka Charlie Whiting misli da se stvari mogu poboljšati bez diranja u aerodinamiku, a te su tvrdnje potpomognute izjavama aktualnog svjetskog prvaka Lewisa Hamiltona koji vjeruje da veći downforce zahvaljujući širim krilima neće djelovati pozitivno na utrkivanje.

“To je najgora ideja i samo pokazuje da ljudi ne znaju što pokušavaju riješiti”, rekao je 30-godišnjak koji smatra da je najveći problem Formule 1 pratnja bolida ispred sebe. “Vozači žele više gripa koji dolazi od guma, a manje prianjanja bolida ispred kako bi mu mogli doći bliže.”

Dobar dio pomaka bi mogao doći od pogonskih jedinica.

“Ako povećamo protok goriva i podignemo ograničenje okretaja, mogli bismo postići 1000 konjskih snaga“, rekao je Renaultov Remi Taffin za Auto Motor und Sport.

Whiting je magazin F1 Racing dao svoje mišljenje o novostima u tehničkom pravilniku za 2017.:

“Najveći dio toga pokušavamo dobiti kroz grip guma, a ne oslanjajući se previše na downforce. Povećanjem širine bolida bi mogli dobiti sekundu i s postojećim gumama te smo uvjereno da bi dodatna gazna površina donijela barem polovicu od tih pet do šest sekundi zahvaljujući većem gripu.”

1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
otto

Tako je,vratiti se korjenima a za detalje pitati Hamoltona,koji još uvjek nije svjestan da vozi Mercedes koji si može priuštiti najveći downforce na gridu i Whitingovu ženu.

Related Posts