Prvi pogled na puno brže bolide koji nas čekaju 2017.

Prvi podaci koji su u posjedu momčadi govore da će novi bolidi, koji će se na gridu pojaviti 2017., pružati najviše downforcea u povijesti ovog sporta. Poznati ilustrator Giorgio Piola potpisuje prve slike kako bi novi jednosjedi mogli izgledati, a u prvom planu su šira krila i šire Pirellijeve gume. Informacije govore da će novi pravilnik bolidima podariti oko 30% više downforcea od aktualne specifikacije. Procjene su da će se razine draga povećati samo 10%, pa bi cijeli paket trebao napraviti veliki doprinos u povećanju brzine koja je bila glavni motiv za novi dizajn.

Iako se još mnoštvo detalja može promijeniti, osnovne dimenzije su dogovorene od strane momčadi koje su o ovome pregovarale mjesecima. Gume će biti šire te će se ići do 300 mm naprijed (trenutno 245 mm), odnosno do 400 mm straga (trenutno 325 mm). Ukupna širina bolida će se povećati s 1.8 metara na okruglo 2 metra, dok će nos bolida biti 20 cm duži.

Prednje krilo će biti široko 180 cm i zaobljenije, dok će stražnje krilo napokon biti šire i niže postavljeno te će brojati 95 umjesto dosadašnjih 80 cm te će biti udaljeno 80 cm od tla. Downforceu će doprinijeti i puno veći difuzor, a inženjeri će imati više slobode po pitanju dizajnerskih inovacija oko bočnih stranica bolida.

Sve ovo bolide neće samo ubrzati, već učiniti i težima za vožnju, što je također bila jedna od misli vodilja ovog koncepta. Williamsov voditelj odjela za performanse Rob Smedley je nedavno rekao da novi bolidi ne predstavljaju izazov u vožnji.

“Puno su lakši za vožnju, nema sumnje. Razlika je značajna.”

Na pitanje koliku je to ulogu imalo u osmišljavanju novog koncepta, Britanac je dodao:

“Mislim da je važno da budu teži za vožnju. Ako je bolide prelako voziti, onda možda nećemo vidjeti razliku između prirodno talentiranog i prosječnog vozača. Nisu fizički zahtjevni, točke kočenja dolaze puno ranije, brzine u zavojima su manje, a tehnike jednostavnije. Neovisno o tome je li to dobra stvar ili ne, trebamo odgovor s tog stajališta.”

3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
najboljif1fan

Jedva čekam i to je ono za što su se u ovoj V6 eri motora navijači borili.

otto

1998-me se s puno argumenata ZA,širina smanjila na 1800mm a sad?S kojim to argumentima vračaju 20cm širi bolid?Ovi se prelako voze,prerano koće i kao imaju premalu brzinu kroz zavoj.Naravno,kad su genijalci sjebali sve živo pa vračaju odavno odbačenu širinu i jedino čemu se možemo nadati su eskadrile letečih kotača.I zar je F1 postala poligon na kojem bi se raspoznali talentirani od prosječnih vozača ili bi to trebale biti neke niže kategorije?Neshvatljiva su mi ova objašnjenja a jbg,drugo i ne zaslužujem.

modesto

daj bože da se vrati nadolijevanje goriva,šire gume, povratak bolida iz 2003,stari način bodovanja,neogranično testiranje,leteći krugovi u pole positionu.sve što je bilo 2003 vratiti tako bi f1 ponovno privukla navijače,glupa pravila,zvuk,zadnje 2 godine imamo samo 3 različita vozača pobjednika.nikad gore to ni u 50ima nije bilo.

Related Posts