Formula 1 je posljednjih godina usvojila niz mjera kojima je cilj smanjiti troškove pa je tako gotovo zabranjeno testiranje na stazi, smanjena je količina vremena koju momčadi mogu provesti u zračnom tunelu i još puno toga. Ekipama su prije nove sezone sada ostala samo dva predsezonska testa od ukupno samo osam dana, uz dodatak dva ‘filmska dana’ na kojima je dozvoljeno kompletiranje do 100 km u promotivne svrhe, a više toga je sada usmjereno na CFD tehnologiju. Fernando Alonso smatra da bi Formula 1 trebala brinuti o drugim stvarima, a ne voditi previše brige o opstanku manjih momčadi. Na pitanje što bi on učinio da može krojiti pravila koja nas čekaju 2017., Španjolac je rekao:
“Veći motori, više snage, veći utjecaj aerodinamike, više slobode za razvoj i više testiranja. Pretpostavljam da bi to onda bilo ono što smo imali prije 10 godina. Znam da je ponekad bilo skuplje, ali zapravo sumnjam u to jer sada tehnologija simulatora i druge tehnologije povećava troškove. Ako si neke momčadi ne mogu priuštiti testiranje, to je njihov problem, to je u prirodi sporta. Real Madrid može kupiti neke igrače dok druge ekipe ne mogu. Ne mogu se oni zato ispričavati drugima. U Formuli 1 uvijek postoji potreba za zaštitom malih momčadi, ali ako one ne mogu testirati, onda ne mogu.”
Plan za 2017. je da se bolidi ubrzaju za pet do šest sekundi po krugu, a napravit će se preinake i po pitanju dizajna kako bi bolidi izgledali agresivnije, s većim stražnjim gumama i širim krilima, pogotovo zadnjim. Alonso podržava ovakve promjene, ali nije siguran hoće li to imati pozitivan utjecaj na Formulu 1.
“Očekivanja su ta da imamo brži bolid jer sada imamo spor F1 bolid. To će biti bolji show za ljude koji gledaju utrku. Međutim, teško je znati što trebamo da bi imali bolje utrke. Ako pogledate ovu godinu, imali ste možda četiri ili pet dosadnih utrka gdje se ništa nije događalo, i onda odjednom dvije utrke koje su bile spektakularne, a ništa se nije promijenilo. Radilo se o istim bolidima i istim momčadima. Čak je i sa stazama isti slučaj, jedne godine vidite dosadnu utrku, a sljedeće godine na istoj stazi imamo spektakl.”
Smanjenje test dana i samog vremenskog ogranićenja razvoja bolida nejde nikako na ruku malim momčadima. Jer ak imaš oko sebe vrhunski tim mehaničara i inženjera oni će sklepat vrhunski automobil bez da ga testiraju na stazi, dok će male momčadi cijelu sezonu provesti u klepanju problema. Ako se misli da će se netestiranjem velike momčadi brže i više kvariti da se i mali dokopaju bodova onda im je zbilja nemaju pojma.
svi konstatno pljuju po Pirelijevim gumama a ja se pitam zasto? sto vi zbilja mislite da Pirelli nezna napraviti obru gumu? Koliko se ja sjecam u dominacija RB/a je bilo Pirellijevih guma koje su mogle odraditi cijele utrke pa bi se zamijenili u posljednjim krugovima zbog pravila o koristenju obe komponente guma. Da bi onda 2013 se dogodila lakardija s gumama i izmjenjama istih u pol sezone. A te iste gume nije osmislio Pirelli nego vodstvo F1. I nakan toga su yadrzali takav neki trened da gume jednostavno manje traju. Michelin i Bridgestone su imali odrijesene ruke u medusobnoj borbi… Read more »
Sve istina,sasvim. I ja to još odaaaavno govorim. Ali meni su najbolji bolidi i godine od 2001 do 2005. I ja bih V10 motore,Michellin i Bridgestone gume svakako,a ne ovo smeće od Pirelli-a -.-” I ništa ne bih da se štedi i gleda na bolid “e pazi na gume,imamo (takvu i takvu) strategiju,pazi motor,pregrijaće se,ošteti ga,uništi ga,šta ćemo poslije” ..pazi puun k….vrag toga -.-” ‘bem ti takvu F1. Daaaj sjedi u bolid i vozi da te inžinjer ništa i nikako tokom trke ne ometa i ne govori ti. Da daš maximum i kad pobjediš,k’o prije,da iz bolida izlaziš,pred publikom, saaaav… Read more »
Prije svega, treba maknuti restrikcije tipa “4 verzije svake komponente po sezoni” pa onda kazne koje su bile stvarno nevjerojatne (105 mjesta za vozače McLarena u jednoj utrci, i onda još i kazne tijekom utrke), i pustiti momčadi da razvijaju bolid i motor tijekom sezone. Sve drugo, gume, V6 ili ti ga V8, se da usput srediti.
Ispravka, četiri komponente MOTORA po sezoni*
vratite pravila iz 2003, nadolijevanje goriva,šire gume, ukinite kers, vratite leteće krugove,stari način bodovanja. neograničeno testiranje, vratite michelin. izbacite bahrein,soči,kinu,abudabi,ne kažnjavajte trkaće incidente.vratite bolide 2003 ,fali jaki zvuk.ovo više nije f1,fernando zna
sve se čini da se red bull spasi
Ajde ostavi se vise red bulla. I nadoljevanje goriva em je cista glupost, em je skupo, ti novci se mogu ulozit u razvoj bolida
bravo a šta sam ja ovdje govorio zadnje 2 godine,da će ovakva pravila uništit f1,i zadnje 2 godine samo 3 vozača su bili prvi,i tko prvi na postolju pobjedi u utrci.ma bolidi su teški tako da prva 4 kruga voze kao kamioni.vratite pravila iz 2003.bolidi su prespori,vratite nadolijevanje goriva,šire gume ,mrš pirelli iz f1.ukinite kers,vratite leteće krugove,stari način bodovanja.prije je šumaher dominirao pa smo imali različite vozače na startu.a i bolidi su bili ljepši,a tek boje uff kad se sjetim plavi beneton,zeleni jaguar,narančasti arrows,žuti jordan,danas boje bolida samo sive i crne. užasno je gledati ovaj zvuk to je i navijače… Read more »
Kimi button i alonso su najduze u f1 pa ce i biti logicno da da neko od njih ovakvu izjavu.U f1 se trazi brzina a n koristenje 12 motora na godinu samo s jedne strane garaze tako da kad malo bolje razmislim u svim tim pokusajima za sto manju potrosnju novca smo dobili abnormalnu potrosnju.F1 treba brzinu napetost vozacke procjene onaj zvuk od kojeg najezis i te stvai a ne kojkakve generatore i elektronicke strojeve.Ocito je da je to i Alonso shvatio samo sto u danasnjoj formuli 1 vozaci imaju glasa kao i zene u proslosti