Danas je stigla potvrda o zaustavljanju Ecclestoneovog i Todtovog prijedloga o uvođenju niskobudžetnog i standardiziranog motora u Formulu 1, konkurenta tzv. pogonskoj jedinici. Medijskim prostorom Formule 1 se tako šire priče da je ova ideja samo blef Međunarodne automobilističke federacije i FOM-a, čiji je cilj zavarati proizvođače pogonskih jedinica i prisiliti ih na uvjete koje traže Bernie i momčadi slabijeg financijskog stanja, a glavna stavka je smanjenje cijene sezonske zalihe hibridnih 1.6-litrenih V6 pogonskih sustava.
Iako je Strateška grupa dala zeleno svjetlo, FIA je danas potvrdila da Komisija Formule 1 ovog trenutka ne dopušta uvođenje niskobudžetnog motora u Formulu 1, nego će prednost dati Mercedesu, Ferrariju, Renaultu i Hondi s kojima će do kraja ove godine pregovarati u nekoliko navrata.
Na cijenu sezonske zalihe pogonskih jedinica, koja se kreće oko 20 milijuna eura, momčadi su upozoravale još početkom 2014. kada je ova vrsta pogona debitirala u najelitnijem oktanskom natjecanju. S obzirom na to da je Ferrari prošlog mjeseca uložio veto na smanjivanje cijene motora za kupce s 20 na 12 milijuna eura, FIA i Bernie Ecclestone su predložili jeftiniju alternativu čije bi performanse bile jednake pogonskoj jedinici kako bi se osiguralo konkurentno i pošteno natjecanje. Natječaj i neki detalji su brzo pušteni u javnost, a na adresu Međunarodne automobilističke federacije su do sada stigle četiri ponude, uključujući Ilmor, Advanced Engine Research i Mecachrome. Oni vjeruju da mogu isporučiti kvalitetan i konkurentan motor zapremine do 2.5 litara u V6 konfiguraciji, s jednim ili dva turbopunjača, bez sustava za obnovu i povrat energije i s maksimalnom snagom od oko 900 konjskih snaga. No, od svega toga zasad neće biti ništa.
Umjesto toga, proizvođači pogonskih jedinica će u suradnji s FIA-om do 15. siječnja 2016. predstaviti moguća rješenja svih problema koji okružuju trenutne pogonske sustave u Formuli 1, a fokusirat će se na:
– garanciju isporuke pogonskih jedinica momčadima
– potrebu za manjim troškovima pogonskih jedinica za kupce
– pojednostavljenje tehničkih specifikacija pogonskih jedinica
– veću buku
FIA je dodala da će razmatranje niskobudžetnog motora ponovno doći u centar pažnje ako proizvođači pogonskih jedinica ne predstave adekvatna rješenja Strateškoj grupi.
Unutar tih prijedloga će biti pravilo koje propisuje minimalan broj momčadi koje proizvođači pogonskih jedinica moraju snabdijevati kako bi se osiguralo da sve ekipe imaju pristup motoru. Sve ove promjene bi trebale biti spremne najranije 2017., a najkasnije 2018. Prvi sastanak na ovu temu između FIA-e i proizvođača pogonskih jedinica će se održati ovog tjedna na VN Abu Dhabija.

maFIA!
Njima nikad dosta novaca.
šteta, Ilmor bi već za par mjeseci mogao isporučiti navedenu specifikaciju … njihov motor u Indy Caru je 2.2 biturbo, malo povečanje kubikaže i broja okretaja na turbini dovelo bi do 900 ks … jasno mi je zašto su sadašnji proizvođači motora u F1 bili protiv navedene ideje, ali na kraju će navijači biti uskračeni za napetije utrke …. izgleda da danas malo tko brine o navijačima
Ha ha , ja sam mislio da je petljanje i podvalivanje probnih balona ( kao i raznorazne protekcije) hrvatska stvarnost kad ono ćorak…
POLITIKA ,dali nas kao fanove F1 zanima politika ? NE nas zanima F1 i da bude interesantna ovo postaje naporno.
Nakon 23 godine redovitog pracenja F1, ozbiljno se mislim odustat od gledanja i iskoristit vrime pametnije