Ilmor i AER predali prijave za niskobudžetni motor, Cosworth odustao

FIA je nedavno započela potragu za dobavljačem jeftinijih motora koji će biti ponuđeni momčadima Formule 1, a Ilmor i Advanced Engine Research su predali prijave za novi niskobudžetni motor u najelitnijem oktanskom natjecanju.

Pogonske jedinice, koje se između ostaloga sastoje od 1.6-litrenog V6 turbopunjenog motora, koštaju od 15-20 milijuna funti godišnje, što je daleko više od sezonske zalihe starih V8 usisnih motora. Međunarodna automobilistička federacija ove brojke želi smanjiti s niskobudžetnim motorom koji bi po svojim specifikacijama trebao biti konkurent aktualnoj pogonskoj formuli. FIA je zato u potrazi za ekskluzivnim dobavljačem koji će biti zadužen za isporuku isključivo ovih vrsta motora i to od 2017. do 2019.

Ilmor i AER su ponudili svoje usluge, ali Cosworth je odustao. Ilmorov Mario Illien, koji je navodno pomagao Red Bullu oko motora za 2016., za njemački Auto Motor und Sport je rekao:

“Ilmor je predao ponudu.”

Britanski AER je potvrdio istu stvar.

“AER je veoma zainteresiran za FIA-in prijedlog”, rekao je osnivač Mike Lancaster. “Predajemo prijavu za to. Čini se da se njihov zahtjev lijepo slaže s našim posljednjim V6 GDI motorom. Oni traže nešto što proizvodi puno snage, a mi imamo motor koji to može napraviti. Motor za WEC je P60, motor kojeg mi predlažemo se zove P66, što je visokoturažna verzija toga. Vjerujemo da će biti idealan za taj posao.”

Cosworth je na kraju ipak rekao ‘ne’, a suvlasnik Kevin Kalkhoven kaže da projekt za njegovu kompaniju nije ekonomski održiv jer se radi o FIA-inom prijedlogu za samo tri godine – od 2017. do 2019.

“Pogledali smo ekonomsku stranu razvoja motora od nule, a to je ono što bi mi morali napraviti. Jednostavno se ne isplati. Njegov razvoj bi koštao 20 milijuna funti, uz sve drugo što ide s tim. Osim toga, morate platiti podršku na stazi, a i premalo je vremena za proizvodnju motora, osim ako već imate dizajn.”

5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Messa

Bučni i snažni motori nam trebaju, a ne niskobudžetno smeće. Vremena po krugu sad su par sekundi sporija nego 2004. Tehnologija napredovala za tih 11 godina, a F1 postala sporija..

KLiK

AER P60 je vrlo uspješan motor sa LeMans 24h i LMS…to će biti zanimljivo vidjeti P66!
a Ilmor je praktično Mercedes…biti će zanimljivo vidjeti što će oni dati?! 😉

Groff

Mogućnost pojave novih proizvođača motora više je nego dobrodošla iako sumnjam da će motori novih proizvođača uspješno parirati starima.
Kog vraga su se ulovili za ovaj postojeći motor, no…PU kvragu. Izvadite to čim prije van i natrag na V8. Znatno bi smanjili troškove, privukli bi publiku starim glasnim zvukom i još ako dozvole konstantno prtljanje po motoru napravili bi dobru stvar.

zjurina

Ovi “pametnjakovići” koji vade nova i sve novija pravila i regule se sve više i više zakopavaju u sve veću i veću rupu iz koje nema izlaza.
Ko gangrena – kad te dospije nema ti spasa.
VRATITE RAZVOJ na “free will”, na slobodu ingenioznih noviteta, testiranja, i Formula1 če se vratiti na mjesto koje joj i pripada, “Kraljici automobilizma”, vratiti će se i gledaoci i navijači.

otto

Kako bi od PU napravili pravi motor,maknuti hrpu mobitela,odstraniti parazitski priključak MGU-H,skinuti ograničenje s MGU-K i problem rješen.Koji Cosworth,IIlmor…?

Related Posts