Međunarodna automobilistička federacija je ranije predložila uvođenje nove vrste pogona u Formulu 1, koji bi konkurirao pogonskoj jedinici i kojem bi cijena bila drastično manja. Bila bi to slamka spasa za sve veći broj momčadi koje se bore s financijama (sezonska zaliha pogonskih jedinica košta više od 20 milijuna eura), ali i onima koji trenutno nemaju osigurane pogonske sustave za naredne sezone. Prijave za novog ekskluzivnog dobavljača niskobudžetnog i standardiziranog motora, obujma do 2.5 litara, V6 konfiguracije i s oko 900 konjskih snaga, na FIA-inu adresu su poslali Ilmor, AER i Mecachrome.
Međutim, ideji su se najviše usprotivili Mercedes i Ferrari, ponajviše Toto Wolff koji je to nazvao ucjenom. Definitivno ‘ne’ je rečeno jučer u Parizu na sastanku F1 Komisije. Prijedlog je najprije prošao tijekom početnog glasovanja Strateške grupe Formule 1 jer tada nije potreban pristanak svih strana, nego samo većine. FIA i FOM daju svatko po šest glasova, dok šest ostalih momčadi (Mercedes, Ferrari, McLaren, Williams, Red Bull i Force India) imaju svaka po jedan. S obzirom na to, glas momčadi nije bitan jer FIA-inih i FOM-ovih 12 glasova čine većinu. Međutim, pretpostavlja se da je problem nastao kod drugog glasovanja, onog kod F1 Komisije. Bilo kakva promjena pravilnika zahtijeva većinu, i to 18 od 24 moguća glasa. Za razliku od Strateške grupe, u glasačkoj strukturi F1 Komisije se nalaze predstavnici sponzora, organizatora staza i Pirellija.
Ipak, šanse još uvijek postoje. Iako je potrebno zeleno svjetlo F1 Komisije kako bi prijedlog došao do konačne stanice – Svjetskog motorsportskog vijeća, FIA ga može proslijediti WMSC-u i bez pristanka Komisije na ‘temelju više sile’ ako smatra da je budućnost sporta ugrožena. Više informacija bi trebalo biti dostupno kasnije ovoga tjedna.
Red Bullov vlasnik Dietrich Mateschitz je ponovio kako obje momčadi austrijske kompanije još uvijek nemaju osiguranu budućnost te da situacija ne izgleda dobro. Na pitanje hoće li Red Bull Racing i/ili Scuderia Toro Rosso biti u Formuli 1 sljedeće godine, odgovorio je:
“Ne mogu dati konačan odgovor na to pitanje jer još uvijek ne znamo hoćemo li dobiti motor i što je drugo u planovima za budućnost.”
naravno da nežele kad im je to OGROMAN prihod u budžetu (ferariju i mečki)
Zanimljivo mi je čitati ove članke u kojima se u prvi plan stavlja prevelika cijena koštanja PU.Zar se to nije znalo od prve?Znalo se je naravno a sad su se uvjerili u sav besmisao tog projekta.MGU-H proizvodi 30-40 najkompliciranijih i pritom najskupljih ks u povjesti F1,što po Mercedesovoj specifikaciji ispada debelo manje od 5% ukupne snage i sad to postaje pitanje smisla a ne cijene koštanja.Nitko od odgovornih sigurno neće reći-Sorry,zajebali smo-već traže što elegantniji izlaz iz pizdarije,koju su si sami zakuhali a kako će ga naći ostaje nam vidjeti.U svakom slučaju navijam za 2,5L V6 turbo ili biturbo,svejedno.
Bit ce steta ako izgubimo red bull i toro rosso
Nekako mi djeluje da bi Mercedes i Ferrari htjeli vidjeti raspad Red Bull ekipe samo kako bi onda pokupili najbolje inžinjere i ostalu kremu F1, u tom slučaju nezaposlene i ojačale svoje redove.
Usput, nesviđa mi se ideja o dva različita tipa motora, iako su ove PJ pre pre preskupe.
Mislim da si u krivu. Iz Ferrarija su sami ponudili Red Bullu pomoć, no oni su sami odbili jer žele isti motor kao što sam Ferrari ima,a to je za Ferrari naravno neprihvatljivo.