FIA je potvrdila da će proizvođači pogonskih jedinica svim momčadima na gridu morati isporučivati jednaku specifikaciju od 2016. do 2020. Ova objava bi mogla imati veliki utjecaj na budućnost Red Bulla u Formuli 1, koji želi osigurati najnoviju verziju Ferrarijevog agregata. Pregovori traju već neko vrijeme, ali se čini da su u Maranellu shvatili opasnosti koja bi u tom slučaju prijetila iz Milton Keynesa pa su obustavili pregovore pod ranije izrečenim uvjetima.
Ferrari je zato Red Bullu i Toro Rossu ponudio ovogodišnju specifikaciju svoje pogonske jedinice uz dodatak da će sada biti nemoguće proizvesti jedinicu koju bi u 2016. koristile sve momčadi na njihovim motorima. Međutim, pravilnik koji je danas objavila Međunarodna automobilistička federacija kaže:
“Jedino pogonske jedinice koje su identične onima koje je FIA homologirala u skladu sa stavkom 4 ovog pravilnika mogu biti korištene od 2016. do 2020.”, stoji u članku 23.5 sportskog pravilnika Formule 1 za 2016.
Unatoč tome, ovo pravilo ne isključuje mogućnost da će proizvođači motora koristiti drugačiji softver, postavke ili gorivo kako bi osigurali prednost u odnosu na svoje suparnike. Novo pravilo se može promijeniti jedino uz suglasnost svih momčadi. Ako se to ne dogodi, teško je vjerovati da austrijska momčad može dobiti najnoviju specifikaciju Ferrarijevog motora pa se sve vjerojatnijim čini scenarij po kojem će četverostruki svjetski prvaci i njihova sestrinska momčad odraditi posljednju godinu ugovora koji imaju s Renaultom.
“Ovaj sportski pravilnik je objavljen 30. rujna 2015., a nakon ovoga datuma može biti promijenjen jedino uz jednoglasan dogovor svih natjecatelja koji će sudjelovati u prvenstvu sljedeće godine”, stoji u članku 1.2.
Proizvođači pogonskih jedinica se sutra sastaju s FIA-om te je moguće da će se postići određeni kompromisi, pogotovo ako oni budu išli na ruku Red Bullu i Toro Rossu. Neke momčadi su već ranije podržale promjenu pravila koja bi trebala dozvoliti korištenje ovogodišnjih motora u 2016., a o ovome će se ponovno razgovarati na sljedećem sastanku F1 Komisije.
kada bi htjeli nove proizvođače, onda bi za sve definirali 1god=32tokena, 2goid=25t, 3god=20t, 4god=15t, 5 & 6god=3t…ovako, tko bi sada ušao?! :/
Da dobro bude za “slabije” momčadi.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121328
Ovo je pravilo važilo i od 2014. godine. Ali su ga zaobišli sa unutarsezonskim razvojem motora.
Opet, svi su motori bili ovogodišnje specifikacije. Samo što su fabričke ekipe dobijale prve nove nadogradnje. Sve osim Manora, koji je dobio prošlogodišnje Ferrarijeve motore. Uz saglasnost svih ekipa. Znači i to je ostalo isto. Ovime sada samo zatvaraju onu rupu o unutarsezonskom razvoju motora, koju su ove godine iskoristili. Znači za sljedeću sezonu će biti kao i za 2014, moraće se homologirati finalna specifikacija motora prije početka sezone. Osim ako ovaj sastanak nešto ne promjeni.
Bojim se da će ovi iz FIAe opet nešto zasrat ovom odlukom…vidjet ćemo.
Baš me zanima kakav će biti odnos snaga između Ferrarija, Mercedesa i Williamsa, jer sa ovakvim raspletom vjerujem da dobivamo puno zanimljivije prvenstvo. A ne bi otpisao ni Renault ako će imati tvorničku momčad. Ferrari bi zapravo mogao najviše profitirati ako dobro unaprijede motor jer ni jedna momčad koju opskrbljuju nema mogućnost napraviti tako dobru šasiju kao oni, a ako uzmemo u obzir da Mercedes mora isporučiti motor Williamsu, a ako se Renault vrati moraju dati istu specifikaciju RB-u tj. Mercedes i Renault će sa momčadima koje opskrbljuju dobiti direktne konkurente. Isto tako za Ferrari to može biti dvosjekli mač… Read more »
Naravno ostaje i mogućnost stjecanja prednosti za tvorničke momčadi sa boljim softverom, postavkama i gorivom. 🙂
Ti stvarno misliš da Williams može konkurirati Mercedesu? Oni su uvijek i imali istu specifikaciju motora kao i Mercedes. Osim Softvera i goriva. A i gorivo su imali isto u prošloj sezoni. Ovo ništa ne mijenja. Ovakav je pravilnik bio i do sada isti. Samo su ga zaobišli sa unutarsezonskim testiranjem. Ovo je samo krpljenje te rupe, jer će sada, kao i u prošloj sezoni, morati homologirati motore prije početka sezone. I sa istom specifikacijom voziti cijelu sezonu. To i ništa više. A istu specifikaciju su dobijali svi, osim Manora, za koji su svi dali pristanak da mogu koristiti prošlogodišnju…
Williams ne ma istu specifikaciju tj. imaju onu koju je Mercedes koristio prije Monze. Za Monzu je Mercedes doveo novu specifikaciju, ali ju je koristio samo Ham zbog kvara na Ros pogonskuj jedinici. I da, mislim da Williams može zapapriti borbu za naslov, iako Mercedesu ostaje prednost koju mogu steći pomoću softvera, goriva, ulja, postavki motora, aerodinamike,… Evo ti članak sa skysporta i gp1 pa pročitaj. 🙂
http://www.skysports.com/f1/news/12472/9978066/mercedes-spend-final-engine-tokens-on-new-spec-engine-for-italian-gp
https://www.gp1.hr/williams-force-india-i-lotus-ove-sezone-nece-dobiti-poboljsani-motor/
To će dovesti do toga da RB neće imati gdje kupiti motor. FIA ne može natjerati Ferrari ili Merc da svoje motore prodaju kome ne žele.
To je prostor za Cosworth ili nekog sličnog tko želi raditi samo motore.
Bernie neće dopustiti RB i TR da odu jer dobiva prevelike pare od njih da bi ih samo tako pustio.
Cini mi se da se ovo malo izlazi u susret Red Bullu,da nebi digli sidro,a i Bernie to nece dopustit pa ce sve izmislit da se to ne desi. Šta ti mislis?
Bernie i FIA neće dopustiti da RB i TR izađu i naravno da će napraviti neke kompromise, ipak je tu velika lova u pitanju, a i nije samo tako za izgubiti 4 bolida sa grida.
Ma ostaju sa Renaultom, jer ugovor nije raskinut. I važi i za sljedeću sezonu. A onda dogodine možda Cosworth, dok VW ne bude spreman. Ili možda da kupe Cosworth i ne brinu se više za dobavljača motora.
I šta ako se desi da Ferrari i Mercedes kažu da neće nikome prodavat svoje motore, svoje vlasništvo, svoj produkt.. Koje je sljedeće pravilo..
pozdravljam ovu odluku.
samo da dobavljači ne počnu dizat cijene u nebesa.
Zna li se pouzdano čiji je motor jači ove sezone Ferrarijev ili onaj Mercedesov kojeg koristi Williams? U Sočiju mi je Williams na pravcu djelovao moćno skroz.
Wiliamsov naravno to se moglo vidjeti i u Spa. U sočiju Bottas je prošao kimija na pravcu bez drs-a kao od šale
Nije samo do motora..pitanje je i svjezine guma,bolja trakcija na izlazu iz zavoja i prije postigne brzinu..i naravno aerodinamika utjece na max brzine..
Nemojte se ljudi brukat. Williams ima specifiakciju koju je Mercedes imao do Monze. Na početku sezone su imali istu. A sad je neki problem sa ovom zadnjom. Ili je neće uzimati još, ili neće nikako. Razilka je samo softver i gorivo. I tako za sve ekipe. Sljedeće godine će samo zatvoriti rupu o unutasezonskom testiranju, pa će svi morati imati istu specifikaciju čitavu sezonu. Svi će tokeni biti potrošeni prije početka sezone. Baš kao što je bilo i u 2014. sezoni.
Opa ajde bas me zanima kako ce to sve završiti.. Mislim da bi onda mogli gledati pravo utrkivanje
Mislim da bi red bull bio konkurent za naslov i sa ovom specifikacijom motora 2015., bez obzira dal je mercedesova ili ferarijeva
Sad ce Mercedes otkazat suradnju s ostalim momčadima 🙂
Prvi pametan potez FIA za ocuvanje sporta. Da vidimo ko ce prvi odbiti…
Interesting.. Interesting indeed..