Autodromo Hermanos Rodriguez, staza gdje će se ovog vikenda održati VN Meksika, nalazi se na 2285 metara nadmorske visine pa je zrak puno rjeđi nego što je tu slučaj na drugim stazama u F1 kalendaru. Osim što će se motori susresti s novim izazovom kada je riječ o hlađenju, turbine će morati raditi na puno većem broju okretaja kako bi nadoknadili gubitak snage zbog razlike u visini. Autodromo Jose Carlos Pace u Brazilu je jedna od staza u kalendaru koja se nalazi na velikoj nadmorskoj visini, ali na ‘samo’ 785 metara pa Renaultov direktor F1 operacija Remi Taffin zbog toga smatra da se Formula 1 u svojoj modernoj turbo eri još nije susrela s ovim izazovom.
“Problem će zasigurno biti hlađenje jer imate istu količinu energije koja izlazi iz motora, a puno manje zraka koji će se nositi s tim. Druga stvar je turbo jer ćemo ga za zadržavanje snage trebati zavrtjeti puno više nego što to inače radimo”, rekao je Taffin.
Tehnički pravilnik turbinu ograničava na 125 000 okretaja u minuti, ali da bi se osigurao pouzdan rad, one se obično vrte na oko 100 000 o/min. Taffin dodaje da će se u Meksiku stvari malo promijeniti, a to će predstavljati veliki izazov koji bi mogao izazvati probleme s pouzdanošću.
“Većina turbopunjača rade na 100 000 okretaja. Ako ga želite vrtjeti na 125 000, onda je to potpuno drugačiji dizajn.”
Momčadi će morati napraviti kompromise po pitanju aerodinamike kako bi osigurali adekvatno hlađenje, a dodatni rizik predstavlja povećana brzina vrtnje turbopunjača pa će biti zanimljivo pratiti kako se pojedini proizvođači pogonskih jedinica nose s izazovom koji nosi Autodromo Hermanos Rodriguez.
“Imamo ograničenje s kojim ćemo tamo doći pa zato kažemo da bi mogli imati neka iznenađenja. Ako momčad ne odluči mijenjati izvedbu hlađenja, onda će biti prisiljeni raditi stvari koje će koštati dosta vremena po krugu. Ako dobavljač motora ne odluči ići predaleko s limitom vrtnje turba, možda će izgubiti više nego drugi. Ovog trena ne znamo koliko daleko će svi ići, ali smo prilično sigurni da će turbopunjači nakon utrke biti stavljeni na policu jer ćemo ih žestoko pritiskati.”
“Nakon petka ćemo možda imati katastrofu, ali sve što će se dogoditi bi trebala biti posljedica naših odluka. Ako netko odluči zadržati isto hlađenje, onda znate što će mu se dogoditi. Ako ne odluče više zavrtjeti turbo, onda znaju koliko će gubiti i tako dalje”, zaključio je Taffin.
Nevezano uz nadmorske visine: https://youtu.be/MjOnf8_LUQc
Ferrari je ove godine jako unaprijedio PU, a koliko se dalo vidjeti na nekim utrkama ima najučinkovitije hlađenje motora, nadam se da će to pokazati i u Meksiku.
Dok čekamo Meksiko evo još nekih podataka sa prošle utrke; Samo 410 krugova odvoženo na slobodnim treninzima, 277 krugova u kvalifikacijama, bilo je 78 pretjecanja, 47 zaustavljanja u boksu i 5 izmjena vodečih u trci(izvor auto motor und sport).