Nakon kritika na račun Pirellija i novih kontroverzi koje su pojavile nakon VN Belgije, oglasio se francuski Michelin koji ponovno ističe svoja načela i kritizira aktualno stanje u Formuli 1. Dvije kompanije su trenutno u pregovorima s Berniejem Ecclestoneom te ćemo uskoro saznati koji će proizvođač postati ekskluzivni dobavljač od 2017. do 2019.
Neki vjeruju da je Michelinova ponuda dobila veće šanse nakon utrke na Spa Francorchampsu, gdje je bez stražnje desne gume na drugom slobodnom treningu ostao Nico Rosberg, a kasnije u utrci i Sebastian Vettel.
“Želim znati što se dogodilo na Spa, ali ne mogu komentirati jer nemamo podatke. Sve što mogu reći je to da ćemo iz toga puno naučiti”, rekao je Michelinov šef Pascal Couasnon za Bild am Sonntag.
“Jednu stvar koju vam mogu reći je da nama nema smisla proizvesti gume koje traju 10 krugova. Guma u Formuli 1 bi trebala trajati najmanje jednu trećinu utrke, a možda i dvije trećine. O ovome moramo zajedno razgovarati s inženjerima i Berniejem Ecclestoneom. Vozačima trebamo dati gumu s kojom mogu izvući 100% iz bolida, a ne samo 70.”
Osim trajnijih guma, Michelin se bori kako bi Formula 1 prihvatila 18-inčne kotače.
Pirelli ostaje i dalje glavni dobavljač
Zanima me što je teže na kotaču? Guma ili naplatak, mislim ovaj naplatak od legura, ne čelični…
“Vozačima trebamo dati gumu s kojom mogu izvući 100% iz bolida, a ne samo 70.” – s ovim se apsolutno slažem, a slažem se i s tim da nema smisla da gume traju 10-ak krugova te da nakon toga pucaju bez upozorenja u obliku veće degradacije i pada performansi. Michelin želi uvesti takve gume, gume koje će trajati duže i koje vozači neće morati štedjeti nego će na njima moći voziti na maksimumu. Jedino što mi se ne sviđa kod Michelina je to što oni uporno žele uvesti 18-inčne kotače. F1 planira ubrzati bolide za nekoliko sekundi, a takvi kotači… Read more »
Kako više nitko ne spominje legendarni Good Year i model gume F1 Eagle? Što je sa njima? Ne vidim ih nešto ni u drugim takmičenjima?
Slažem se s ovime da gume trebaju trajati bar trećinu utrke, a što se tiće toga je li dobavljač Michelin ili Pirelli nema nikakve veze. Napravit ce i Pirelli gumu koja traje trećinu utrke ako im se tako naredi, tako da sve ovisi o glavonjama na vrhu F1.
Aj ohladite vi sa “Pirelli ne zna radit gume”; ne rade ih oni po svom, nego prema “narudžbi”, što su mnogi i sami napisali. Pirelli bi isto mogao napravit gumu koja će trajat cijelu sezonu (karikiram ofc), očito bi neki to htjeli vidjet… I taj dio mi nije jasan; ne kažem da je dobro za F1 kad se dogodi ono što je bilo u Vettelovom slučaju, al “da gume moraju trajat 2/3 utrke”, u smislu da se u boks ide samo jednom, daj fkt… Postalo bi još 3x dosadnije; kao da ovo nije dosta. I kakvih 18 cola haha, to… Read more »
Gumu koja bi mogla trajati cijelu sezonu može napraviti samo Tigar Pirot – Trayal T-5 – guma koja će trajati duže od vašeg auta…
Podržavam povratak Michelina kao konkurenciju Pirelliu, a bilo bi zanimljivo i da još dođe i Bridgestone, 3 proizvođača guma.
A što se tiće 18″ kotača, pa neka ponude i 18 i 13, pa kako kome paše, sigurno i jedne i druge daju neke bolje i neke loše karakteristike.
Podrzavam Michelin ali samo ako se vrate ali bez 18-ski felgi.Najbolje bi bilo kad bi se Bridgestone vratio ali tesko.
Pirelli je napravio gume po specifikaciji koje su dobili …. Bernie je zelio prisiliti momcadi sa cescim izmjenama guma pa je takvu specifikaciju proslijedio Pirelliju …. kako god, iz sigurnosnih razloga bi gume trebale dulje trajati … ako Bernie zeli vise izmjena moze opet neko glupo pravilo izmisliti, kao npr. obavezno 3x izmjene po utrci
Po mom misljenju Pirelli pravi take gume zato sto im je tako naredjeno…da se Michelin vrati? 100% za.
Treba Bernia upenziju sprašit…….
Pirelli jedino sto zna napraviti je kalendar a i to im radi netko drugi .
U potpunosti se slažem s ovime vezano za trajanje guma. Set guma treba trajati malo više od 1/3 utrke i nakon toga imati dio gdje se gube performanse pa da guma pukne tek nakon značajnog pada performansi. Kod Pirellija nema tog značajnog pada performansi (Vettel je jurio 300 i više na sat samo 1 ili 2 sekunde prije puknuća i to kada je “zarobljen” u Eau Rogueu zbog takve brzine, a Rosberg je isto tako imao oko 300 na sat kod puknuća). Očito je da Pirelliju treba konkurencija da naprave kvalitetne gume, jer dok god imaju monopol u F1 gume… Read more »
U tom slucaju su i bolidi tezi, samim tim sporiji sa ovim ‘pogonskim jedinicama’, a to nije ono sto zelimo sigurno..
18 inčne kotače treba dobro testirati i dobro vidjeti sve prednosti i mane njihova korištenja. Slažem se da bi možda mogli biti sporiji (težina, otpor zraka,…), ali vjerujem da bi imali neke prednosti ponajprije kod stabilnosti u zavoju.
michelin i bridgestone vratite se u f1.pirelli rasulo
LIKE! 😉